Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
northernlight

9x Himalaya Gold Onder 400w Hps

Recommended Posts

name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="425" height="344"></embed></object> ">
name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="425" height="344"></embed></object> " type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

 

gallery_2848_6099_34348.jpg

 

gallery_2848_6099_38587.jpg

 

gallery_2848_6099_188661.jpg

 

na mijn semi-geslaagde lowryder kweekje leek het me leuk om wat grotere planten in m`n secret jardin te zetten.

ik heb al ervaring met de great white shark van greenhouse seeds en deze is mij erg goed bevallen (niet erg stabiel, maar er zat een mooi bossig phenotype bij waarvan ik stekken heb gesneden).

 

de zaden zijn op 28 juni vrijwel allemaal tegelijk ontkiemd en boven de aarde gekomen. ik heb ze direct in 7 liter potten laten ontkiemen onder een 400w hps lamp en na 3 weken overgepot naar 14 liter potten. alle 10 de zaden zijn uitgekomen, alleen was er een veel te klein en had een enorme achterstand dus die heb ik weggegooid.

 

de planten hebben een groeifase van 30 dagen gehad en achteraf gezien hadden dat er beter 15 kunnen zijn (planten zijn nu gemiddeld 1.40m hoog inclusief pot en de growtent is 2m hoog).

 

ook heb ik om te testen wat spaarlampen ertussen gezet (onderin) om daar wat bij te lichten, ik heb namelijk niet gedieft.

 

verder zijn de planten ook 2x getopt om ze bossig en laag te maken. het zijn wel struiken geworden, maar zeker niet laag.

 

mijn setup:

 

- secret jardin tent dr100

- 400w hps met philips son-t green power bulb

- standaard spiegel reflector kap (komt misschien een adjust-a-wing of diamond reflector in)

- 14 liter potten

- plagron royalty mix aarde

- 4x 24w osram duluxstar spaarlampen (2700k en 1500 lumen per lamp)

- 200 m3 koolstoffilter

- 175 m3 extractie fan

- 175 m3 inlaat fan

 

voeding:

 

zaailing: 0.5 ml superthrive per liter water (voor een goed metabolisme)

groeifase: plagron alga grow.

bloeifase: plagron alga bloom en vanaf week 5 komt daar plagron green sensation bij.

 

een paar fotos:

 

dag 48 (18 dagen 12/12)

 

gallery_2848_6099_136498.jpg

 

gallery_2848_6099_345255.jpg

 

gallery_2848_6099_422361.jpg

 

gallery_2848_6099_301864.jpg

 

 

 

ik ben altijd geinterreseerd in advies of kritiek zodat ik m`n methode kan verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi.

 

Mooi opzetje zo... ;)

Als ik dit zie krijg ik wel de vraag of licht vanaf de onderkant ook leid tot fotosyntese....

 

hmmmmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm kritiek is een groot woord maar waarom de spaarlampen onderin, geeft dit beter resultaat misschien???

Verder ziet het er erg goed uit.

Ben benieuwd hoeveel je eraf haalt.

Plantjes zien er ook keurig uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je snelle reactie!

 

ik kreeg het idee van de spaarlampen door een artikel over tomaten teelt in kassen, daar werkt men ook met downlighting. en ergens anders heb ik weer gelezen dat de tomaten plant erg veel weg heeft van de cannabis plant. dus, ik weet niet of het wat uitmaakt maar ik zie wel. het scheelt op de totale kweek iets van 15 euro aan energie en dat heb ik wel over voor een klein "experimentje".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die spaarlampen bloedje link zo !!! zullen ook niet geaard zijn, heb je trouwens wel een aardlek ??

 

Je potten zijn ruim met aarde gevuld, een beetje teveel water, en het loopt zo van de aarde af langs de potten.

 

Ik denk dat je het woord "downlighting" niet helemaal goed begrepen hebt, wat jij doet is "uplighting"

 

 

ps. Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

de spaarlampen zijn wel wat gevaarlijk ja, ik heb ze helemaal ingetaped en de potten lopen nooit over (geef elke dag een heel klein beetje water).

en de spaarlampen zijn niet geaard nee, de rest van mijn apparatuur overigens wel.

 

maar ik denk dat ik ze inderdaad toch maar ga weghalen BBB, veiligheid is belangrijker dan die paar lullige extra grammetjes die het mogelijk kan opleveren.

 

 

en ik zal de fotos uploaden naar wietforum.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit e bij BiggButtBram aan.

Inderdaad, die spaarlampen weghalen

 

Verder wel benieuwd naar je volgende update, ik volg het op de voet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit idd leuk bedacht met die lampen maar lijkt me idd ook niet zo safe verder zien de plantjes er mooi uit..

 

Succes blijf het volgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je volgende kweek kan je beter dieven dan zit je ook niet met die spaarlampen in de weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Ziet er niet slecht uit. Wat hoog dat wel :lol: ... en dieven kan nog steeds hoor. Dieven gaat de luchtvochtigheid/circulatie bevorderen, opgepast voor toprot in latere fase in zon bossig hokje! Ik zou toch wel wat blad en kleine groeischeuten weghalen zolang het onder je netje zit, Die planten hebben bladopp. genoeg om voor de toppen te zorgen :wacko: + wat onder dat net groeit gaat fluffy shit zijn ;) nie leuk om knippen :(

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 49 (dag 19 12/12)

 

ik heb de spaarlampen verwijderd en wat gedieft. ik heb niet alles onder het net weggehaald omdat zoveel in een keer de planten mogelijk kan stressen, maar over een paar dagen haal ik er nog een beetje vanaf.

 

 

gallery_2848_6099_936566.jpg

 

gallery_2848_6099_649933.jpg

 

gallery_2848_6099_948625.jpg

 

gallery_2848_6099_970578.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej ziet er goed uit kerel, maar probeer eens wat minder te dieven enzo.

Laat de plantjes lekker zun gang gaan.

Dan komt het allemaal goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

ach, wat nu , dit ziet er toch goed uit! niet dan ? Werkt vlotter bij het water geven, is beter voor de luchtcirculatie, plant moet geen onnodig blad onderhouden wat jouw mest kost en de plant energie die nu naar de toppen kan... minder schimmelkans...

 

Wat je zelf aanhaalt van het in stappen te doen is zeer juist, dat voelt die plant wel als je ineens een stuk van zen longen verwijdert. Langzaam elke dag wat weghalen is idd beter ;) Best doe je dit aan het begin van de lichtperiode, zo hebben de wondvlakjes van gesnoeide stelen enzo nog het langste de tijd om uit te drogen zodat ze niet vochtig de nacht in gaan met het meeste kans op infectie's :( .

Miss was dit wel al veel gediefd in één beurt, k vind het er zo al beter uitzien hoor :)

 

T ziet er nog best egaal uit aan de bovenkant! Van te harde doorschieters kan je de stengel pletten om ze te remmen :wacko: anders toppen in de lamp :lol:

 

op naar die gouden toppen, ben benieuwd :P

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor al je tips tuinkabouter ;) , daar heb ik wat aan. het watergeven gaat nu ook een heel stuk makkelijker zonder al die kleine groeischeuten en spaarlampen onderin.

 

waarschijnlijk moet ik inderdaad maar wat gaan knakken hier en daar want de gemiddelde hoogte is nu 1.50m

ik ga eerst nog even kijken of ik de temperatuur bij de lamp omlaag kan halen met een 12cm casefan uit een pc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 51 (21 dagen 12/12)

 

niets bijzonders te melden vandaag.

 

gallery_2848_6099_590734.jpg

 

gallery_2848_6099_1465254.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 53 (dag 23 12/12)

 

ik heb vandaag een beetje no mercy guano extract meegegeven na daar goede dingen over te hebben gelezen op een engels forum.

 

is het nog te vroeg voor green sensation, of kan ik al beginnen? ik ben van plan de planten 9 weken te laten bloeien.

 

 

gallery_2848_6099_454813.jpg

 

gallery_2848_6099_389446.jpg

 

gallery_2848_6099_493772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

worden die planten niet een beetje te groot zo?

 

Gr TechnoFreakZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn ze eigenlijk al. ik heb de planten een groeifase van 30 dagen gegeven omdat ik dacht dat ze wel klein en bossig zouden blijven na het toppen.

ze zijn namelijk 2x getopt en elke plant heeft dus 4 hoofdtoppen (voor de rekenwonders ons ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit, mooi gediefd en gescrogd vind ik ;)

Ja nu hopen dat je licht de bovenkant niet verbrand. Op hoeveel hoogte heb je ze in bloei gezet? 35 of 40 cm of zelfs meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Northerlight,

 

Ik dacht dat ik weinig ruimte had maar jij vult de jouwe gewoon helemaal op :(

Ze staan er wel mooi bij trouwens echt netjes, ik ben blij dat die uplighters weg zijn trouwens.

Gaat wel een knipfestijn worden trouwens, maarja alle beetjes helpen.

Ik ben zeker niet overtuigd van het openbuigen van je kap, dit zorgd ook voor veel verlies zijwaarts.

Maar mischien kan je hitte zo beter weg, nu nog hopen dat de dames geen last van hoogtevrees krijgen ;)

Heel veel sucses

 

Ps: die 9 weken ga je denk ik niet halen, mijn ervaring is dat bij zulke lange dames afrijpen gewoon zomaar

een week of 2 langer kan duren.

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijdje niet kunnen updaten omdat m`n kabelmodem kapot was, maar ik heb vandaag gelukkig een nieuwe gekregen van ziggo.

 

ik heb nog een heel klein beetje gedieft en ik geef nu al ongeveer een week green sensation mee. je kan al duidelijk de thc vorming op de kleine blaadjes zien.

 

dag 65 (35 dagen 12/12)

 

gallery_2848_6099_457606.jpg

 

gallery_2848_6099_22748.jpg

 

gallery_2848_6099_300734.jpg

 

gallery_2848_6099_367289.jpg

 

gallery_2848_6099_296473.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm tis niet te hopen dat ze nog langer worden hè? Die komen best wel dicht bij die 400watter.

 

Aan de andere kant wel héle mooie plantjes! Goed gaan ze! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd wat je ervan af haalt,

heb nml ook 2 himalaya gold en 2 big bangs in mn kastje staan,

alleszinds nog veel succes

 

greetz, trauma

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle reacties!

 

de planten zullen niet tegen de lamp aankomen omdat ik ze op meerdere plekken heb geknakt en de groei is er na 37 dagen 12/12 wel uit.

 

 

dag 67 (37 dagen 12/12)

 

gallery_2848_6099_124643.jpg

 

gallery_2848_6099_581016.jpg

 

gallery_2848_6099_351161.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...