Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
biowietje

Vervormde Toppen En Blad

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb een probleem met mijn 5 plantjes onder een 150watt lamp. Ik heb de eerste ronde perfect gedraaid en nu zet ik dezelfde stekjes eronder en nu krijg ik dit:

 

med_gallery_9259_6096_945591.jpg

 

Hier staan ze 3 weken in bloei en zijn direct op 12/12 gegaan net als de keer ervoor. De stekjes zijn van een moeder die onder tl staat. De stekjes zagen er net zo goed uit als die van de eerste ronde voordat ik begon met de 2e ronde.

 

Naast het feit dat het blad er niet uitziet is de topopbouw, ofwel het gebrek eraan, het meest opvallende. Ze krijgt geen witte haartjes, maar lijkt meer mannelijke topjes aan te maken, wat het eigenlijk niet zijn. De randjes kleuren donkerbruin zoals goed te zien is op de foto.

 

Ik heb ze eruit gehaald en opnieuw 5 stekjes van de moeder erin gezet om te kijken of dit weer gebeurd. Ik heb het vermoeden van wel, omdat ik bij de moeder ook de rare bladvervorming zie.

 

Overige info:

 

Soortje: NLX

Week Bloei / Groei : 22 dagen, direct op 12/12

Zaaiing of stekje: Stekje

Medium(aarde/mapito enz): Potgrond van het tuincentrum

pH van het medium : geen meter

EC van het medium : geen meter

Temperatuur : lamp aan 27 graden, uit 21

Luchtvochtigheid : geen meter

 

Is er iemand die dit ooit meegemaakt heeft? Ik heb het idee dat de kracht uit de plant is. Of kan dat niet? Ik baal er wel van want ik mis nu een lekker rokertje. Ik hoop op een reactie.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien het tbv.

 

 

meten is weten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@silverav: Voeding krijgen ze niet, alleen op potgrond.

 

@bollocs: bedoel je met tbv toevalling TMV oftwel tabaks mozaiek virus? Ik heb gemerkt dat ze daar lichtelijk last van hadden in de groei, maar was geen probleem bij de 1e ronde.

 

Kan het zijn dat het virus op hol geslagen is en nu mijn planten killt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je eerst is een paar metertjes moet aanschaven,

meten is weten inderdaad.

Als je deze hebt dan je medium meten wat de PH is,zonder meters

nooit afgaan wat erop je voedingsfles staat.

Dan zijn je dame's gedoemd ongezond te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd begrepen dat potgrond uit het tuincentrum niet geschikt is voor hetgeen wij willen. Deze grond is geschikt voor het behoud van een gepotte plant. Bijvoorbeeld moeder heeft viooltjes gekocht en wil daarvan de hele zomer genieten. Wij willen echter productie. Onze plant moet in korte tijd groeien, bloeien en produceren. Zelf heb ik een keer een test gedaan met potgrond (wel met bijvoeding) en de opbrengst was duidelijk minder als op GS-aarde.

 

Als je potgrond van het tuincentrum hebt gebruikt in combinatie met het niet gebruiken van voeding, dan vermoed ik dat dit de boosdoener is.

 

Op wat voor aarde staat je moederplant? Geef je deze wel bijvoeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ter informatie voed ik pas na 3 weken bij met House and Garden DNA Cel 3 en later wat PK13/14. Ondanks dat ik GS grond niet uitgeprobeerd heb (vrienden wel en we merkten geen verschil) kan ik me niet voorstellen dat dat de oorzaak van het afsterven is. Dit omdat andere kweek wel goed is gegaan alsmede kweekjes van vrienden op tuincentrum potgrond. Niettemin zal ik de volgende kweek GS potgrond gebruiken om eens te kijken.

 

De moederplant heeft wat stekjes geleverd en van die stekjes heb ik weer nieuwe stekjes gemaakt. Ik moet zeggen dat deze steks geen schoonheidsprijs winnen. Ik heb het vermoeden dat ik met het doorstekken van toch al niet meer sterke planten/stekjes de kracht uit de plant is. Kan dat? Dat hij gewoon niet lekker meer in zijn vel zit, geen wortels goed kan aanmaken, stress etc...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is er giganties veel stres,de dames hebben geregenereerd (1 vingerig blad)

Overvoed

en lijkt wel co2 te kort

 

Vertel is wat meer van je opzet van je hok of kast?

 

KOmt er geen vals licht binnen?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...