Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BongsAreBetter

Ik Ben 17 En Ik Blow Af En Toe. Help!

Recommended Posts

Geen rijbewijs? Als je wel gerookt hebt?

Schandalig!!! Dit vertraagd je ontwikkeling...

Je hebt toch een rijbewijs nodig om een beetje meee te kunnen doen met de samenleving, Sjezus man, ik wilde dat ouders toch eens zouden stoppen met deze vorm van shantage, ze kenne beter goede informatie verstrekken (Drugsvoorlichting) over wat ze hun kids liever niet zien gebruiken.

Het ontkennen van het rijbewijs als een lompe stok achter de deur, zodat je niet de dingen doet, waar ouders niet over kunnen of willen praten?

Tis gewoon net als zeggen, zodra je aan de harddrugs gaat betaal ik je school niet meer. Nu is dat natuurlijk overdreven maar inprincipe komt het op t zelfde neer. :wave:

In mijn boekje hoort een rijbewijs net als een gedegen opleiding gewoon bij de opvoeding, maarja veel ouders, inclusief de mijne, dachten net wat anders :lol: Nadat ik eenmaal op mezelf woonde had ik dus niet meer genoeg inkomen om het zelf te betalen, ik stelde het maar uit en uit, het duurde me dus jaaaaaaren voor ik wel me rijbewijs had, met alle ellende van dien. :P

Mijn dochter krijgt haar rijbewijs hoe dan ook, ik zie het niet als een luxe cadeua maar als iets noodzakelijks in deze maatschappij en samenleving...En wij ouders moeten ons daarvoor verantwoordelijk voelen. En niet eens geheel zonder eigenbelang want het is immers de nieuwe generatie die ons verder moeten helpen....En hoe moeten ze dat dan doen, op een fiets? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zal ieder ouder wel anders mee omgaan

ik heb nog 6 jaar de tijd om me daar druk over te gaan maken of ik haar rijbewijs betaal

gezien ze toch al 'n dure hobby heeft en studeren tegen die tijd ook weer stukken duurder zal zijn waarschijnlijk....

maar zou het sportief vinden van je ouders als ze ook al heb je dan 'n keer gerookt of geblowd en het blijft bij die ene keer dat ze toch proberen de helft ( of meer) mee te betalen.

belofte maakt schuld en daar heb ik me zelf ook al eens mee in de vingers gesneden.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit verbieden maar de hemel inprijzen, dat is het recept.!

 

Toen mijn zoon wilde experimenteren met wiet, gaf ik hem Sneeuwwitje, en toen hij vroeg hoeveel hij in die peuk most doen, zij ik, och, doe er maar een zooitje in.

10 min. later was hij als een balletje, Pa,ik voel me niet zo goed. Ga maar lekker liggen, jongen. Gemeen hé.

 

Nu gebruikt hij minder dan ik.

 

Toen hij geïnteresseerd raakte in rotjes en zo, leerde ik hem een bom te maken, de knal was zo hard dat hij gelijk genezen was.

 

Nu verknalt hij allen z'n eigen kruit :P en ik dat van Vithavuori. :wave:

 

Wat ik maar wil zeggen, kinderen af houden van hun interessen is niet slim. ze doen het dan juist.

Als je bepaald gedrag wil verminderen moet je het ze door de strot duwen. Pubers eigen willen ze dan ineens net meer.

 

Gohhhhhhhhhhhhhh, zo was ik nooooooooooooooooooooooooooit. :lol:

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

[FLAUWE MODUS]:

belofte maakt schuld en daar heb ik me zelf ook al eens mee in de vingers gesneden.

 

Getrouwt geweest zeker? :wave:

[/FLAUWE MODUS]

 

 

Ik ben zelf 16, en heb 2 oude hippies als ouders... En die wisten ook echt wel wat blowen was.

Ook rond mijn 12 begonnen met wat blowen(like Nomar). Roken heb ik nooit gedaan.

 

Ze hebben mij nooit een rijbewijs beloofd, als ik niet zou roken. Wat ik ook complete onzin vind dat sommige ouders dat wel doen, maar dat is mijn mening.

(Ik wil niet eens mijn auto rijbewijs :lol:)

 

Mijn vader is ziek door, 40 jaar lang, 1 pakje per dag. Maar nu wel gestopt.

 

Af en toe rook ik waterpijp met mijn moeder en een stel vrienden, of drink ik een wijntje met mijn vader. Verder blow ik af en toe met vrienden.

Maar binnenkort ook een keer met mijn pa, als het aan hem ligt :D Hij was wel te spreken over mijn buitenwietjes... (Iemand tips om te zorgen dat hij niet weer aan de peuken raakt na een jointje?)

 

Ik praat met mijn ouders over mijn drugsgebruik, eventueel zouden ze voor mij naar de CS gaan. --> blowen is beter dan zuipen, dat weten ze.

 

Zolang ik ze laat zien dat ik het in de hand heb, en dat ik me stiekem meer interesseer voor het kweken dan het roken, zit het wel goed.

 

Af en toe praten is erg handig, en voorkomt onduidelijkheden of vragen/bezorgdheid.

 

Alle vaders/moeders veel succes gewenst met pubers zoals ik!

En alle zoons/dochters veel succes gewenst met lastige ouders zoals ... ( ik later? :P )

 

Keep Growin' And Blowin'

Share this post


Link to post
Share on other sites
(Iemand tips om te zorgen dat hij niet weer aan de peuken raakt na een jointje?)

 

laat hem dan zeker geen jointje met tabak in roken !!!

 

ben zelf ook gestopt met tabak en rook nu enkel puur..

en ik ken veel mensen die eerst jointjes beginnen roken zijn

en zo aan de tabak verslaafd geraakt zijn :wave:

 

rol desnoods een klein fijn dun puur jointje....

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi banaantjuh,

 

Ik ben ook gestopt met roken maar sinds een half jaar neem ik wel geregeld een jointje. Ik wil er geen tabak in omdat ik dan ook bang ben om terug te vallen in oude gewoontes. Dus ik gebruik een tabaksvervanger, in dit geval Mellow Yellow, gekocht via ebay. Heb ook Knaster geprobeerd maar dat was helemaal droog spul, en die mellow is wel iets vochtig en prettiger in gebruik. (wél gebruik ik een machientje (futurola) om te draaien, anders word het alsnog prut :P )

 

gallery_18465_5951_59130.jpg

 

Ik zag overigens laatst bij de smartshop ook diverse soorten tabaksvervanger (die ik nog niet geprobeerd heb).

 

Voor een roker is het tabak van niks maar als je zoals ik al een tijd niet gerookt heb is het een prima spulletje! :wave:

 

Groet,

 

BoogScutter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Pure en Boosgscutter!

 

Mijn eerste eigenwietje met mijn pa.. :verrygood

Mijn eerste pure wietje met mijn pa.. :o

 

Kan nog leuk worden :wOOt

 

@ BoogscutterEn die Mellow Yellow... Is daar simpelweg niet goed mee te draaien, of kan je zelf niet draaien? :P

 

Thanx again, both of you :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé banaantjuh :o ... laten we het erop houden dat ik gewoon geen jointje kan draaien :wOOt .

 

Een shaggie wel, maar ja ik heb erg lang gerookt en wel zeker 4 pakkies zware van nelle in de week. :P Nu gelukkig niet meer.

 

Geniet ervan met je vader, leuk man! :verrygood

 

BoogScutter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx:) Gaat wel lukken, als mijn lr's de spint overleven of er snel iemand met een oplossing komt... :verrygood

 

@BAB:

Sorry voor de topic vervuiling!

 

Hoe staat het er bij jou thuis voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...