Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheGoodlife

220 Watt Pl-l Of 250 Hps

Recommended Posts

Wil binnekort beginnen met de bouw van mijn eerste hokje, nu weet ik nog niet precies welke lamp etc. ik wil gebruiken. Hierbij had ik graag wat hulp gehad.

 

http://www.indoorgardens.fr/catalog/produc...roducts_id=1519

 

OF

 

Een gewoon hps'je

 

OF

 

...

 

- max 250watt

- niet al te duur

- moet zo moeilijk mogelijk op te sporen zijn (door politie)

- opbrengst : ben al blij als ik de 0,25 gr/watt haal voor eerste keer

- ...

 

Iemand advies of zelf ervaring?

 

Mvg PotBull

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik zou gewoon hpsje pakken uit mijn ervaring weet ik dat dat het beste is .

 

vrg bobkeu

Share this post


Link to post
Share on other sites

PL-L, minder stroom en met 220 watt an PL-L zul je makkelijker meer opbrengst halen dan 250watt an hps....

 

tevens geven pl-l lampen minder warmte! dus minder afzuiging! dus nog minder stroom! Minder warmt betekent ook minder kans om te worden ontdekt door de coppers!! + minder warmte betekent dat er minder water uit je grond verdampt, en hoef je je planten dus minder water te geven!

en tot slot gaan pl-l lampen ook nog eens langer mee, kun je minstens 8kweken op draaien ;) [hps.. 2a3 kweken]

 

kortom: PL-L lampen zijn een duurdere investering, maar het verdient zichzelf wel terug, en is veiliger :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
PL-L, minder stroom en met 220 watt an PL-L zul je makkelijker meer opbrengst halen dan 250watt an hps....

 

tevens geven pl-l lampen minder warmte! dus minder afzuiging! dus nog minder stroom! Minder warmt betekent ook minder kans om te worden ontdekt door de coppers!! + minder warmte betekent dat er minder water uit je grond verdampt, en hoef je je planten dus minder water te geven!

en tot slot gaan pl-l lampen ook nog eens langer mee, kun je minstens 8kweken op draaien ;) [hps.. 2a3 kweken]

 

kortom: PL-L lampen zijn een duurdere investering, maar het verdient zichzelf wel terug, en is veiliger :wacko:

 

Bedankt voor je reactie,

 

Ik wil uit zaad gaan kweken maar hoe pak ik dit dan best aan onder pl-l?

En ik wil geen vrouwelijk zaad gebruiken.

 

Mvg PotBull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potbull, om te antwoorden in een topic svp. de "add reply" button gebruiken

(hiermee voorkom je onnodig quoten). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zowel 250 w hps als 200 w spaarlamp maar hps gaat veel beter als spaarlamp,ik zou dus zelf persoonlijk voor de 250 hps gaan

 

Voor voorgroeien kan je goed de spaarlamp gebruiken.

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf zo een spaarlamp gehad

 

med_gallery_8789_4830_116499.jpg

 

was een venso 200 watt geloof ik

 

maar ben tog erg blij met me 250 hpi en hps ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die PL-L lampen zijn toch wel wat anders dan een spaarlamp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zal even mijn mening gaan geven werk heel die link niet.maar goed dan even wat advies voor zovr ik nu info heb.

 

wat mij duidelijk is is de vraag of je van experimenteren houd of liever voor betrouwbare zekerheid gaat.en dan praat ik niet over de levensduur van de lamp maar over het effect op de hele kweek.

een pl is voor zover ik uit mijn elektriciens leven weet een spaarlamp die nooit een zon nabootsing zal hebben als een hps lamp.dit omdat een kweeklamp bedoeld is om de zon te doen vervangen en een pl er is om licht te geven en stroom te besparen.uiteindelijk heeft een hps ook meer dieptestraling als een pl.

dus mijn advies:

 

hps.gewoon lekker voor zekerheid gaan en heb je je eerste kweek gedraait heb je je geld bespaart om altijd nog te experimenteren met die pl.

 

hopelijk heb ik je iets geholpen

 

succes

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor die pl-l willen gaan omdat:

 

1) Klimaat makkelijker onder controle houden

2) Minder opvallend voor politie

 

Op 10 cm heeft hij een uitstoot van 70 000 lux, hoe zit dit bij een hps?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)fancontroler met thermostaat.klimaat perfect onder controle

2)antidetectie folie en isolatie.geen gezik met de hoeders van de wet

 

maargoed hoeveel lux hij geeft weet ik niet.het enige wat ik zeker weet isdat als die pl echt zoveel beter zou zijn elke megakwekerij wel vol zou hangen met pl lampen.tot op de dag van vandaag hangen er hps lampen.chtr kan experimenteren nooit kwaad.ga gewoon voor wat je gevoel zegt en verras ons met een mooi verslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pl-l =scroggen anders fluf oogsten onderaan de plant. Ik was persoonlijk voor de 250w hps gegaan. Meer diepte straling en een veel betere kleur weergaven dan pll. Heb met beiden gekweekt in hetzelfde hokje. Maar behaalde met hps toch een aanzienlijk beter resultaat(sneller rijp en hogere opbrengst). Bovendien valt de hitte ontwikkeling van een 250w hps reuze mee.

 

Maar ja, zoals je al kan lezen zijn de meningen behoorlijk verschillend. In ieder geval succes met je lamp keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het enige wat ik zeker weet isdat als die pl echt zoveel beter zou zijn elke megakwekerij wel vol zou hangen met pl lampen.tot op de dag van vandaag hangen er hps lampen.

 

Comerciële kwekers gaan zich ook niet bezighouden met toppen, binden, elke lamp op 10 cm van het netje houden, etc ...

 

Iemand al ervaring met dit soort kweken?

 

http://www.indoorgardens.fr/catalog/fr/kit...rlite-1519.html

 

http://pflanzburg.de/store/product_info.ph...6d78488c55fccd0

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop je gewoon een hps en stop met twijfelen :rolleyes:

 

voor die 30 w meer is het verschil in stroomkosten minimaal en je zal met hps zeker en vast betere resultaten

halen...

Ook over onze blauwe vrienden hoef je je geen zorgen te maken, 1 lampje van 250 w gaat heus niet opvallen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ,

 

Ik zou zeggen hou mijn topic in de gaten 220 Watt PL-L van Planzburg die ziet er anders uit dan die van jou ( Heeft Aan en Uit knop).

 

Kweek ook uit Zaad en het gaat goed onder 220 PL-L , doe verslag van dag tot dag.

 

Nog een voordeel wiet onder PL-L of TL smaakt ook beter.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een oude topic!

Ik denk TheGoodlife is al lang bezig ;)

 

Greetz

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsten Ik zie het nu ook was denk ik een beetje stoned of stronken :rolleyes:

 

Waarom doen ze er geen slotje op en maakt de poster het niet gewoon af.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...