Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wieteke

Afgebroken Hoofdtakken.

Recommended Posts

;) hoi hoi.

Zit effe met een Dubbel gevoel,vanochtend in me tuitnje kwam was van me mooiste en de grooste plant de hoofdtak in midden dwars doormidden gebroken of gespleten,nu vraag ik me af hoe dit kan?

Deze waren al door de storm van laast vanzelf getopt.

hoe kan een plant van 1,60 in het midden de hoofdtak volledig gespleten kan worden,zo gebroken is dat in in 4 stukken breekt? daarbij naast 3 kleine takjes ook geknikt waren.

de zijtakken waren even groot en dik als de hooftak.

terwijl de middelste is gebroken en ook bij de kleinste en de mooiste plant (de 2 plant dus) is precies hetzelfde gebeurt ook de hoofdtak in midden dwars door midden

EEn kat zou dit toch niet voor elkaar krijgen?of dan zou er veel meer takken gebroken moten zijn?

Ik baal hier enorm van,want dit ws hollandse hoop via vrouwlijk zaad.( duur zaad dus)

Wat kan ik beste nu doen?met touwtjes en alles wilde niet meer,de takken hingen al slap (deafgebroken).

Ps doe nog wel poging met de takken in los potgrond en donker gezet,veel groeivoeding gegeven (ook niet te veel)

Zou dit nog lukken?de blaadjes hingen slap maar niet heel lang geloof ik.

Zou dit problemen voor de bloei kunnen geven?imers ze nu net in 1 ste fase van de bloei begonnen te komen.

Moet ik weer met plakband de gaten gaan afdichten?of de ouderwetse vaseline er op smeren?

Grrrr baal er enorm van,lijkt veel op bewust vernieling,grr weken werk misch weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk door de wint, of gewoon geknakt onder zijn eigen gewicht. voortaan je takken beter opbinden met touw.

 

kijk bijvoorbeeld eens bij andere outdoor kweekverslagen, het gebeurt nogal vaak dat takken knakken.

 

zolang als de plant nog niet aan het bloeien was/is, kun je van de afgebroken zij takken tientallen stekken maken!

 

als de takken nog redelijk vast zitten aan de plant zullen ze wel weer goed groeien.. zet er bijvoorbeeld een ophoging onder, zodat de afgebroken takken niet op de grond liggen. Of prik een aantal stevige bamboe stokken [andere stokken kunnen natuurlijk ook] en verstevig hiermee je takken d.m.v touw.

 

 

heb je mischien een foto? dat zou het wat makkelijker maken ;)

 

 

P.S, VOORTAAN GRAAG EERST EVEN JE VOORSTELLEN OP WIETFORUM! zie de regels. Welkom in iedergeval :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

hoi hoi dankje voor snelle reageren.

Jammer genoeg deed me camera het niet en kon ik geen foto maken.

Het opknoppen van de grote takken is niet gelukt ,vanwege deze te veel uit elkaar waren.

Ik heb de tips bekeken die je gaf,maar kende deze tips al,vaker problemen omtrend noodweer gehad ,maar nog nooit als dit.

Ik heb nu de 3 mooiste takken in een pot met potgrond gezet en groeivoeding gegeven en op me slaapkamertje gezet.

Jammer genoeg heb ik geen tl lamp om deze takken eronder te zetten.

Kunne ze het overleven 24 uur tot morge in een donker kamertje met normaal licht aan?

ohja ps een te gek forum hebben jullie ,mooi opgezet .

Zal in de komende weken proberen me camera weer goed krijg,als me lieve dames zover zijn zal i kze op forum zetten .

Is me 1 ste keer met zaad heb gedaan en puur vrouwlijk zaad,altijd met stekkies gedaan.

Jammer genoeg heeft he tkabinet hier een einde aan gemaakt.

Tot gauw en hopelijk met mooie fotos .

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stonden je planten in vollegrond en heb je in kleine potten voorgegroeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...