Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowmaster

Sigaretten Zonder Wiet

Recommended Posts

ik heb een tijdje niet geblowd en ben nu weer es begonnen wat shag te roken.

 

Moet zeggen dat het een beetje lijkt op blowen! Licht high gevoel in je hoofd...

 

Kan me herinneren dat ik roken (zonder wiet) na het blowen altijd ook fijn vond.

 

roken jullie soms ook alleen shag/sigaretten om je lekker te voelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gevoel wat je hebt na/tijdens het roken van shag is de Nicotine rush (zo noem ik et maar)

Ik heb hier zelf last van als ik langere tijd niet heb kunnen roken (kan op mijn werk niet altijd roken vanwege explosie gevaar).

Ik rook zware shag en als ik dan na een x aantal uur eindelijk weer eens kan roken dan voel ik het ook naar mijn hoofd stijgen en wordt ik er soms zelfs bijna duizeligvan.

Dit is na een minuutje weer over en blijft weg tot ik weer een x langere tijd niet kan roken.

 

Waarschijnlijk zijn er hier nog wel users op het forum die met een betere uitleg kunnen komen dus ik zou als ik jou was daar even op wachten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In tabak zitten duizenden stoffen, maar één van die stoffen, nicotine, produceert het prettige gevoel waardoor mensen telkens weer een nieuwe sigaret opsteken.

 

Nicotine kan een roker zowel opwekken als ontspannen, afhankelijk van de dosis. Dit tweezijdig effect is ook bekend van andere stoffen, het komt bijvoorbeeld ook voor bij alcohol. Het eerste drankje werkt ontremmend en stimulerend, maar wie meer drinkt wordt door alcohol verdoofd. Bij een eerste gebruik van nicotine wordt snel adrenaline geproduceerd door het lichaam. Een aantal effecten van nicotine wordt dan in feite veroorzaakt door de adrenaline.

 

Nicotine blokkeert tevens het vrijkomen van het hormoon insuline. Hierdoor wordt glucose minder snel opgenomen omdat insuline immers zorgt voor de opname van glucose in de cellen. Omdat de hersenen hierop volgend 'zien' dat er nog voldoende glucose aanwezig is in het bloed, treedt er ook minder snel eetlust op. Om deze reden zijn er soms mensen die graag gaan roken om gemakkelijker slank te kunnen blijven. Bovendien is het zo, dat mensen die stoppen met roken vaak last hebben van gewichtstoename, omdat ze de hoeveelheid eetlust die een niet-roker heeft, niet meer gewend zijn.

 

Het stimulerende of juist ontspannende effect van nicotine is één van de vele factoren die het plezier van roken uitmaken. Nicotine verhoogt ook de hartslag. Nicotine vernauwt de bloedvaten, waardoor de bloeddruk omhoog gaat en er trombose kan ontstaan. Ook wordt de ademhaling door nicotine versneld. Nicotine kan een hartinfarct veroorzaken, maakt op termijn de huid grauwer en slapper, en veroorzaakt bij vrouwen een vervroegde overgang. Mannen kunnen er impotent van worden. Ten slotte wordt door nicotine de ademhaling versneld en genezen onder invloed van nicotine wonden en botbreuken langzamer.

 

 

De grootschalige tabaksteelt zoals hier in Chatham, Virginia, USA, vindt een markt dankzij de sterk verslavende werking van nicotine.Naast bovengenoemde effecten, wordt bij roken ook het dopamine niveau verhoogd. Roken belemmert het enzym monoamine oxidase (MAO), dat verantwoordelijk is voor de afbraak van neurotransmitters zoals dopamine. Men denkt momenteel echter dat andere stoffen in sigarettenrook hier verantwoordelijk voor zijn dan nicotine. In elk geval heeft een hoog niveau van dopamine ook plezierige gevoelens tot gevolg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wss 7 maanden aan een stuk elke dag jointje gerookt en nu sinds een 2tal weken, zelfstandig gekozen om het ff niet meer te doen tot ik zelf wiet heb van men eigen plantjes...

 

Rook nu wel praktisch pakje sigaretten per dag, als ik blow is da max 3 sigaretten per dag :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...