Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sokkie

1e Kweekje 8x Lowryder Onder 3x36watt

Recommended Posts

Heyhey,

 

Eindelijk is het dan zo ver, ons eerste kweekje! We hebben de laatste paar maanden goed ons best gedaan om zo veel mogelijk informatie te vergaren hier op het forum. En ik denk dat dit aardig gelukt is. We gaan beginnen met een test-kweekje en wij doen dit puur voor ons plezier.

 

De laatste paar dagen zijn we aan de slag gegaan met de bouw van een klein hokje. Omdat het de eerste keer is voor ons mist er echt super veel. We willen alleen even aankijken hoe het gaat en misschien naar mate de kweek vordert een filter, afzuiger en van dat soort dingen installeren zo nodig.

 

De bouw van ons hokkie:

 

lxbxh: 150x65x120

verlichting: 3x36watt TL kleur 33

 

Hokje in de maak:

med_gallery_16315_6059_82907.jpg

 

Hokje af:

med_gallery_16315_6059_959836.jpg

 

1e dag, 10x lowryder zaadjes in de pitpots:

med_gallery_16315_6059_501760.jpg

 

 

We zitten nu op dag 3 en er zijn 8 van de 10 zaden uitgekomen. Deze staan nu onder de tl lampen in ik denk 3 liter potten. Gevuld met een light-mix van Plagron.

Als de plantjes wat groter zijn wil ik ze zo nodig overpotten in 6,5 liter potten waar ik ook buffer tabletten voor heb gekocht.

 

Ik hoop zo minimaal 4 vrouwtjes over te houden, wat ik meer dan genoeg vind. Ik zal proberen zo vaak mogelijk te updaten, maar door mijn drukke werkschema zal dit niet altijd meevallen! :lol:

 

Volgende update volgt snel, met wat meer fotos van hoe de babies er nu voor staan :D

 

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk dat je ook een kweekje begint :lol:.

 

Altijd spannend die eerste keer. Zorg dat je lampen er dicht genoeg op zitten en het licht goed verdeeld is he ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk !

 

:lol: ikhooop dat het wat word

 

succes,

 

DT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :D

 

Ja de lampen staan er ongeveer 3 cm vanaf. Of het licht goed verspreid is nog even afwachten, ik denk dat dit wel goed zit :lol:

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

benieuwd, ik ga na de buitenkweek denk ik net zoiets maken.

ik heb trouwens een vraagje. je kunt die pitpots toch gewoon met stek/zaadling en al in de grond zetten? :lol: beetje noob misschien maar toch... ook mijn 1e keer komt eraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die kunnen gewoon de grond in. De wortels zitten namelijk helemaal in de pitpot vast en zullen vanzelf erdoorheen groeien de aarde in.

 

Ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken met je nieuwe kweekje :lol:

 

Update:

De babies beginnen hun zaadschilletjes af te werpen. 1tje gaat het denk ik al niet redden, deze word misschien nog vervangen door een nieuwe. De rest is nog even wachten hoe ze er over 2 dagen uitzien. Dan zal ik ook een nieuwe foto update maken :D

 

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer even een update. Het heeft even geduurd, omdat er niet veel bijzonders te melden valt. Plantjes gaan toch redelijk traag. Gerekend vanaf de dag dat ze allemaal boven waren zitten we nu op dag 8, dus dat ga ik ook aanhouden.

 

DAG 8

 

Ze staan er rustig voor, wel moet ik echt een ventilatortje neerzetten want bij sommige plantjes hangen de blaadjes helemaal naar beneden. Ik geef ze gewoon water, verder geen voedingsstoffen dan wat er in de light-mix zit. Maar het ventilatortje zal nog echt even tot eind deze maand moeten wachten dus ik hoop dat mijn kindjes het nog even vol kunnen houden.

 

Temp ligt overdag rond de 29 graden en in de nacht rond de 25. LV is rond de 45%. De lampen staan nu nog op 24/0. Ik kijk even aan hoelang ik dat zo nog laat staan.

 

Plantje waar de blaadjes wat van hangen:

gallery_16315_6059_17368.jpg

 

Dit komt toch omdat ze geen verse lucht krijgen of omdat er geen lucht circulatie is in mijn hokje?

 

De rest van de plantjes zien er ongeveer hetzelfde uit, niet allemaal hangende blaadjes maar wel ong. de zelfde grote. Nog even een filmpje (in slechte kwaliteit, mijn foto toestel is snel weer opgeladen en dan upload ik een scherp HD filmpje ;)).

 

 

Zijn er nog tips of vragen? Dan hoor ik deze graag! :wacko:

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11

 

Weer even een update. De plantjes zijn redelijk wat gegroeid de laatste 3 dagen. Ze zijn wel een beetje raar gevormd en ik weet niet of ze er allemaal overheen gaan komen maar we zullen wel zien. De plantjes blijven wel mooi laag, ik hou de lampen goed rond de 3-5 cm.

 

Overzichtje:

gallery_16315_6059_3112204.jpg

 

En hier nog de close ups. Wat vinden jullie er tot nu toe van? Komt de vervorming door de warmte? Of dat er geen luchtcirculatie is? De temp is zo rond de 28 graden en de LV is 45%. De lampen staan nog steeds op 24/0 en dit ga ik over 3 dagen omzetten naar 18/6.

 

Lowryder #1:

gallery_16315_6059_2601123.jpg

 

Lowryder #2:

gallery_16315_6059_1751788.jpg

 

Lowryder #3:

gallery_16315_6059_1924645.jpg

 

Lowryder #4:

gallery_16315_6059_1602138.jpg

 

Lowryder #5:

gallery_16315_6059_1913993.jpg

 

Lowryder #6:

gallery_16315_6059_1563539.jpg

 

Lowryder #7:

gallery_16315_6059_1500689.jpg

 

 

Over 3 dagen zal ik nog een update maken met daarop de plantjes na 14 dagen op 24/0 te hebben gestaan. Graag jullie reactie en misschien tips/kritiek ;)

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Hoe vinden jullie dat mijn plantjes er nu bijstaan voor dag 11? Het is nu dag 12 en over 2 dagen ga ik de klok op 18/6 zetten. Ze zijn in deze ene dag weer ontzettend gegroeid ;)

 

Ik heb ook het idee dat de blaadjes wat minder gaan hangen dus dit is nog even afwachten hoe ze er over een paar dagen uitzien.

 

Ik ga de plantjes over een weekje ongeveer overpotten in 6,5 liter potten met een light-mix van plagron, en een buffer tablet. Is het een goed idee om die potten alvast klaar te maken om die tablet alvast zijn werk te laten doen in de potten of zal ik deze potten pas klaarmaken als ik de plantjes daarwerkelijk over ga potten?

 

Update volgt snel!

 

Gr. Sokkie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee sokkie

 

kom ook ff bij jouw kijken :(

De plantjes staan er redelijk bij op dat slappe na dan.

Zou de potten alvast klaar maken dat komt de grond alleen maar ten goede (dat is wat ik lees op het forum ;) ).

 

Succes met je kweek.

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk dat je hier ook komt kijken ;) Dat motiveert me ook nog wel een beetje om te blijven posten he :(

 

We zullen zien hoe we het er vanaf gaan brengen! Ben echt benieuwd hoe het gaat lopen!!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!!

 

Om die misvormde blaadjes zou ik me geen zorgen maken hoor. Hier zie je binnen de kortste keren niets meer van. Gaat lekker. Die hangende plantjes zou ik me ook niet echt druk om maken. Als ze echt blijven hangen mss toch even achter de reden zoeken, maar denk niet dat dit nu al nodig is. Te warme grond kan alvast niet, mss dat je lv beetje laag is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Avian,

 

Ik zie al wel dat de misvormde bladeren een beetje aan het bijtrekken zijn. Ook het hangen word volgens mij al een beetje minder maar dat is nog even afwachten. De LV ligt toch zo rond de 40/45% niet echt hoog. Maar dit is toch ook niet zo ontzettend laag of toch wel? ;)

 

Ik zal morgen fotos maken want ze gaan op 18/6 :(

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sokkie,

 

Tot nu toe gaan ze lekker, keep up the good work ;)

Basic hokkie maar wel leuk gedaan, gaat wel lekker ruiken in je kamertje waarschijnlijk

als ze in de bloei staan.

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mehighto,

 

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag zo snel mogelijk mijn hokkie wat meer lucht dicht maken en er een koolstof filter in te hangen. Ik wil tijdens mijn kweekje gewoon rustig aan mijn hokje knutselen. En als dit hokje dan niet geschikt blijkt te zijn dan ga ik op zoek naar iets anders. Maar dit is nog maar een test kweekje want voor de volgende kweek heb ik fem. Pure Power Plant en fem. X-Haze liggen van Sensiseeds. Worden die niet te hoog voor mijn hokkie? die is 1,20...

 

Ik zal vanavond een foto update doen, de plantjes zijn al lekker gegroeid :( Maar moet even mijn foto toestel ophalen.

 

Gr. Sokkie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15

 

De plantjes zijn de afgelopen dagen flink gegroeid :( De lampen gaan vanavond op 18/6.

Ze zijn nu 15 dagen oud. Ze zullen hopelijk snel geslacht laten zien, dan kan ik de vrouwtjes overpotten ;)

 

Lowryder #1:

gallery_16315_6059_38307.jpg

 

Lowryder #2:

gallery_16315_6059_26676.jpg

 

Lowryder #3:

gallery_16315_6059_17120.jpg

 

Lowryder #4:

gallery_16315_6059_36272.jpg

 

Lowryder #5:

gallery_16315_6059_7883.jpg

 

Lowryder #6:

gallery_16315_6059_28679.jpg

 

Lowryder #7:

gallery_16315_6059_30557.jpg

 

 

De misvormde bladeren beginnen best wel weg te trekken volgens mij ;)

 

Hoelang zal het ongeveer nog duren voordat ze geslacht laten zien denken jullie?

 

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan verschillen,

mijn eerste paar LR's hadden er best een aantal weekjes voor nodig.

Maar de 2e groep zaailingen deed het weer een stuk sneller...

 

In hoeveel liter potjes staan ze nu?

Ze scheinen aan 1L genoeg te hebben.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Banaantjuh,

 

Ik weet niet precies wat voor potten dit zijn, ik denk 2 liter potten ofzo? Maar ik ga ze overpotten in 6,5liter potten waar ik een light-mix in doe en een buffer tablet van sannie.

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowrider zal geslacht laten zien tussen de 20 n 28dagen.zeg 3-4 weken.ik raad je aan om ze over te zetten naar 3-4liter potten.dit zal j eindresultaat zeker ten goede doen.2liter vind ik persoonlijk beetje weinig.wel is het een mooi idee om er 2 in die 6,5liter pot te doen met de lightmix en een buffertablet.vooral die buffertablet zal je veel plezier van hebben ;)

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ga ze in lekker grote potten planten om ze lekker de ruimte te geven :D Komen niks te kort in hun 6,5 liter potjes straks :dope:

 

Dag 18

 

De plantjes gaan echt als een speer, nu een paar dagen onder 18/6 en ze gaan lekker :P

Volgens mij zie ik bij 1 plantje al wat mannelijk geslacht opkomen. Maar dit is ook vrij duidelijk omdat het een snelle groeier is. Zoals nog een paar andere plantjes. Maar ik wacht nog even lekker af :P

 

Lowryder #1:

gallery_16315_6059_3249282.jpg

 

Lowryder #2:

gallery_16315_6059_363361.jpg

 

Lowryder #3:

gallery_16315_6059_304759.jpg

 

Lowryder #4:

gallery_16315_6059_1139138.jpg

 

Lowryder #5:

gallery_16315_6059_2430886.jpg

 

Lowryder #6:

gallery_16315_6059_1269551.jpg

 

Lowryder #7:

gallery_16315_6059_1446951.jpg

 

 

Ik zal morgen ook wat zijaanzicht fotos maken om te laten zien hoe mooi laag ze blijven :( De lampen hou ik er lekker dicht op en volgens mij vinden ze het super fijn :D

 

Hoe vinden jullie ze er bij staan?

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar fotos van zijaanzicht :P

 

gallery_16315_6059_632546.jpg

 

gallery_16315_6059_2205891.jpg

 

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit!!

Lowyrders hebben normaal aan 4 liter genoeg maar als je de ruimte hebt om iets grotere potten te nemen kan dat nooit kwaad.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn de potjes die daar op de foto staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey S3ppe,

 

Ik denk dat het 2 liter potten zijn? Misschien iets meer ik weet niet precies... kan het ook nergens op vinden ;)

 

Er is nu lang geen update geweest, omdat de planten even niet meer onder de lamp staan omdat er slotenmakers hier al een paar dagen alle sloten aan het vervangen zijn. Ik hoop dat mijn plantjes het een beetje overleven ;) Maar we zullen wel zien over een paar dagen!!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...