Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sky

De Juiste Spullen?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is sky en ik zwerf hier al een tijdje rond op dit prachtige forum :D Na 1 kweek te hebben gedaan met de lowryder, en er nu nog 6 in de tuin heb staan die niet zo heel hard gaan, heb ik mij bedacht om toch maar is een tent+ spullen aan te schaffen. Dit als voornaamste doel om mijzelf natuurlijk te gaan voorzien :D

 

Maar nou zag ik dus wat staan wat mij wel beviel. Ik heb niet zoveel verstand van dus daarom vraag ik jullie een beetje om de wijze raad...

 

- De homebox kweektent 100 x 100 x 200 (ik neem aan dat de HB XS 60 x 60 x120 een beetje te klein is?)

 

- Homebox Kweektent Set met oa,

1x 400w set met Phillips SON-T Lamp, VSA en Spiegelkap

1x 440m3 Buisventilator

1x 500m3 Lichtgewicht koolstoffilter

1x Fancontroller Compleet (thermostaat + dimmer)

1x Grasslin / Omnirex Analoge Schakelklok

1x Thermo / Hygro meter (min/max)

 

 

Ik neem aan dat als ik dit zou aanschaffen ik gelijk zou kunnen beginnen?

 

Alvast bedankt voor de reactie! :lol:

 

Sky :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een perfect setje hoor. Als ik jou was zou ik zeker voor de 100 x 100 gaan en niet de 60 x 60. Veel makkelijker om mee te werken volgens mij en zowiezo als je je volgende kweek een plantje meer wil zetten kan dit nog steeds.

 

Wat je juist nog gaat moeten halen is een ph meter, zaden/stekken en dan kweken maar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej goed te horen:)

 

Ph meter? Ik heb van die kalkkorrels en die ontzuren het water toch ook?

 

Zaden heb ik al in overvloed maar als dit dus een goede set is dan ga ik er zeker mee beginnen:D

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is een perfect setje hoor. Als ik jou was zou ik zeker voor de 100 x 100 gaan en niet de 60 x 60. Veel makkelijker om mee te werken volgens mij en zowiezo als je je volgende kweek een plantje meer wil zetten kan dit nog steeds.

 

Wat je juist nog gaat moeten halen is een ph meter, zaden/stekken en dan kweken maar !

 

 

Je kan er ook voor kiezen om volledig organisch te kweken, dat scheelt je de aanschaf van een ph en ec meter, beide heb ik liggen en wil ik je voor weinig verkopen. Hangt er dus vanaf hoe je gaat kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organisch kweken ken ik niets van :-). Gewoon kraanwater bedoel je dan?

 

Je kan wel van die korrels liggen hebben, maar als je de waarde niet weet, dan weet je nog steeds niet of je goed zit. Ander kan je wel eens teveel korrels toevoegen oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowriders kunnen wel gewoon tegen kraanwater met de kalkorrels die ik heb toegevoegt dus denk dat die ph meter niet nodig is... En mocht ik er toch problemen mee krijgen dan koop ik er wel 1 :lol: Heb het liefst de basisbenodigdheden want ben nl nog student dus;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot gelijk.

 

Maar zal je zeker lukken met die spullen dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha okej dat wou ik ff weten :lol:

 

Bedankt!

 

Sky

Share this post


Link to post
Share on other sites

het element wat nog mist is: de wind.

met een aantal 12 volt pc ventilators erbij ben je compleet.

1 kun je onder de kap langs laten waaien.

ik heb er 2 om een windje op de planten te creeren.

Deze komen op een losse trafo.

die je ook nog op een timer kunt zetten.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis in de setup een relais of relaiskast. :lol:

 

Een schakelklok/timer, gaat problemen geven,...vroeg of laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke...

 

Dan kan je me vast wel vertellen tegen welke problemen ik evt zou aanlopen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen weet inmiddels dat gewone schakelklokken (dus zonder relais) niet betrouwbaar zijn. :lol:

Ze kunnen blijven hangen/vastplakken, met alle gevolgen vandien.

Lampen die aan blijven, of niet meer aangaan, en in het ergste geval zelfs brand kunnen veroorzaken.

 

Dat er mensen zijn die ze wel gebruiken en goed gaat, is meer geluk dan wijsheid :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen weet inmiddels?.... Nou ik wist et nog niet. Als dat dus slechte kwalteit schakelklokken zijn waarom worden ze er dan bijgedaan/verkocht? Vaag :D mogelijkheid op brand? Mm... dat moeten we zeker niet hebben :lol: Zal wel ff opzoek gaan naar die relaiskast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beginner had je de TOUR VOOR BEGINNERS kunnen nemen.

 

Dan was je ook bij de ELEKTRA aangekomen

 

Stukje tekst daaruit:

 

Bij je hele installatie heb je ook een tijdschakelklok nodig om het hele spul aan en uit te schakelen. Op de meeste tijdschakelklokken staat dat deze 3500W kunnen schakelen. In de praktijk komt daar echter weinig van terecht. De contactpunten in de klok smelten dan vast met als gevolg dat je klok constant aan of uitblijft en niet meer schakelt. Ik had zelf met een (goedkope) klok van de bouwmarkt al problemen na het aansluiten van 500W spaarlampen

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...