Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kevin1

Bladeren Verkleuren Geel En Sterven Soms Al Af

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb een bladprobleem aan mijn Northern Light plantje. De plant heb ik vanaf half mei en staat nu in een 50 liter pot. Ik geef water wanneer de bovenlaag droog wordt en dat is meestal bijna iedere dag met warm weer en geef dan 10 liter water. 2 maal in de week doe ik groeivoeding er bij. Dit zijn de foto's van de bladeren:

 

30072008478zm2.jpg

 

30072008479lf1.jpg

 

30072008480wo2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plant, maar 10 liter water , lijkt mij een beetje te veel van het goede, als je genoeg gaten in je kuip hebt zodat het te veel aan water kan wegvloeien zou het nog gaan. Ben nog een noob wat planten betreft :lol: maar wat ik al heb geleerd is dat de planten liever een beetje droger staan dan te nat

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter de kuip met 1 hand optillen om te voelen hoe zwaar die is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij zo,n grote plant is het niet raar dat er bladeren afsterven,en ik zie dat je het vooral onderin hebt.

Dat is best wel logisch omdat daar zeer weinig licht komt.

Maar je kan altijd eens even een bodemmonster nemen en daarvan je ph eens meten.

 

SYF

Share this post


Link to post
Share on other sites

De onderste blaadjes van mijn Lowryder sterven ook af (kiemblaadjes + eerste setje andere blaadjes), in feite is dit niets slechts ofzo, zolang je toppen maar lekker blijven aandikken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ho , wacht eens even

 

Een plant die dat formaat heeft en in die hoeveelheid grond staat zal heel snel problemen krijgen . Om te beginnen trekt de plant bij een dag met 30 graden heel die pot met grond compleet droog, je moet eigenlijk meerdere malen per dag water geven . Ook zullen er snel bepaalde voedings tekorten op gaan treden en de plant kan zichzelf in zo weinig grond moeilijk zelf reguleren .

 

Het eerste probleem is zorgen dat het waterniveau overal in je grond goed blijft .

 

een paar gele bladeren onderin is niet erg ,maar deze plant is in z'n geheel aan het vergelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik het nog even aankijken, blijf het alleen wel raar vinden dat de bladeren sowieso aan het vergelen zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij komt net in bloei. Mss een combinatie van wat hierboven staat + bloeistress = een beetje gele blaadjes waar de plant toch niks aan heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is bloeistress ? De overgang naar bloei is een volkomen normaal en natuurlijk proces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste beterweters,

 

Ik heb ook last van gele (afstervende) bladeren maar dit zijn niet perse de onderste (ook) hoewel zij wel mooi in de bloei staan vraag ik me toch af of ik deze bladeren moet afknippen of moet ik deze gewoon laten hangen.

Ik heb pp dames maar geen ph meter enz wel bloei grow stimulator.

 

Enige suggesties??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren afknippen moet je zo goed als mogelijk zien te voorkomen .

En als je het dan al doet , zorg er dan voor dat je per plant per dag niet

meer als 2 bladeren verwijderd.

 

Maar eigenlijk is het niet nodig , de plant zal de voedingstoffen die nog in

het blad zitten gaan gebruiken voor de groei /bloei.

 

Ze vallen er van zelf af naar een tijdje. :lol:

 

 

O,ja en Kevin ,...

Ik zou luisteren naar het verhaal van atmosphere.

 

En het zeker niet een tijdje aankijken , want dan kun je wel eens te laat zijn.

 

Suc6,.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het mijn plant was zou ik zowiezo beginnen met te dieven.

de delen die geen licht krijgen,in jou geval zijn er dat heelwat.

 

grtj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee meeldauw ziet er anders uit geloof ik.

@ dr.green het is niet zo netjes van je om ons direkt beterweters te noemen,dat jij een vraag stel in iemand anders zijn topic

en dat je je nog niet voorgesteld hebt hier in het wie is wie en wie is hoe forum.

Beterweters zijn we mischien wel maar dat komt doordat we allemaal heel zelfverzekerd zijn en graag andere mensen willen helpen. :lol:

@ Kevin1 sorry voor het vervuilen van je topic.

 

SYF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook wat gele bladeren ongeveer hetzelfde als ik hier zie,Ik heb mijn planten een paar keer goed droog laten staan omdat ze flink nat geweesd waren door de regen,Naardat ze echt 2 dagen droog gestaan hebben kreeg ik dat probleem maar nu lijkt het goed te gaan weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou wel..maak ff zelf de rekening..

 

Valt er in de natuur ook dagelijks 10l water op het oppervlakte van je pot moest hij in volle grond staan???

 

 

Veeeel te veel water.

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik kreeg pas het probleem naardat het een paar dagen droog was en geen water meer gaf, Dus te veel lijkt me niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar als ze teveel water hebben gehad zullen blaadjes geel worden en dit gebeurd niet direkt hé.

Je kan de opgerichte schade niet meer goedmaken ,enkel terug stabiliseren en voorkomen.

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is gewoon een beetje raar mijn plant ziet er mooi groen uit en dan heb ik mischien 6 echt knal gele bladeren ertussen voor de rest is die mooi groen

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Kevin1 sorry voor het vervuilen van je topic.

 

SYF

 

Maakt niet uit, leer er wel veel van hoor :lol: En heb van mijn growshopdealer te horen gekregen dat het waarschijnlijk voedingsgebrek is, was daar gisteren toevallig voor een potje bloeivoeding dus denk vraag het ook ff aan hem..

 

Valt er in de natuur ook dagelijks 10l water op het oppervlakte van je pot moest hij in volle grond staan???

 

Lijkt mij toch juist dat als de aarde droog begint te worden dat je weer water bij moet geven? Geef overigens niet iedere dag 10 liter hoor, maar als ie echt droog staat gaat er makkelijk 10 liter in. Geef nu alleen water als ik zie dat de bovenlaag droog is totdat er water uit die afwateringsgaatjes begint te komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal,

 

Ik heb een bladprobleem aan mijn Northern Light plantje. De plant heb ik vanaf half mei en staat nu in een 50 liter pot. Ik geef water wanneer de bovenlaag droog wordt en dat is meestal bijna iedere dag met warm weer en geef dan 10 liter water. 2 maal in de week doe ik groeivoeding er bij. Dit zijn de foto's van de bladeren:

 

Hey kevin , water teveel geven kan bijna niet het water loopt onder toch weg . Ik denk dat je plant wat meer stikstof kan gebruiken Dat is namelijk essesieel voor de groei en begin bloei . stikof heeft de letter n bij je npk meststof .

In de bloei heeft tie meer kalium en fosfor nodig de leters p en k

Probeer de stik stof gehalte wat omhoog te krijgen door wat ectra groei voeding er bij te doen .

Flink de zon in en veel tegen ze praten voor extra co2 (essesieel voor groei en bloei ) Wij geven namelijk co2 af als we uitademen . Moet goed komen kan veel hebben norderlight

greets herpmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem zat hem in de voeding (tekort) geef nu 3 x in de week canna flores mee en ze staat er weer als vanouds bij (Y) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook van die planten staan, gele bladeren.

Ik vroeg mij af of je die verder binnen kon afbloeien onder de lamp.

Weet iemand dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...