Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

PolliePol

Eerste Kweek 10x Lowryder #1

Recommended Posts

ik zat nog eens na te denken maar ik heb de pitpots al voor ik het zaad er in deed losgesneden.daarna heb ik ze terug gezet op het plasticje.op die manier bleven me wortels intact.als alles is door geworteld kun je dan gewoon d pitpots lossnijden/knippen.

 

succes ik kom snel weer spieken :lol:

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BongsAreBetter: tof dat je hem gaat volgen!

 

@twindaddy80: goede tip.......eerst pipots lossnijden, thanx.

 

Dag 8:

 

Foto update van de tien kleine plantjes.

Zag op een van de plantjes wat kleine bruine vlekjes......misschien wat vocht op gekomen????

Hou het in ieder geval in de gaten.

 

med_gallery_18300_6032_958738.jpg

 

med_gallery_18300_6032_1566511.jpg

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te nat houden hé ! ;)

 

Vochtige grond is meer dan genoeg. Ze moet zoeken met die wortels !

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat krijg je een soort kleivorming en zal de wortel zelfs minder ontwikkelen.het beste is om ze goed te laten zoeken naar vocht.dus gewoon de aarde vochtig houden.en pas water geven als ze een beetje droog beginnen te worden.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

He polliepol!

 

Leuk om je kweekje te volgen!

 

Je kastje lijkt erg op die van mij. Mijn kastje is alleen net iets hoger. De temperatuur is bij mij wel een beetje aan de hoge kant. Ik heb er ook maar één fannetje inzitten. Wat is je temperatuur met twee fannetjes en alle lampen aan? Misschien dat ik daar maar eens naar moet gaan kijken.

 

Ik heb twee dames in bloei staan en die ruik ik zeker, aangezien ik geen filter heb. Lowryders geven alleen niet de traditionele wietgeur af die je kent uit de coffeeshop. Ik zet gewoon wat vaker een raampje open, al stoor ik mij totaal niet aan de geur. Dus misschien is het te overwegen om die kosten voor die filter te besparen.

 

Kijk ook even in mijn topic naar foto's van het knakken. Dat heeft er denk ik zeker wel voor gezorgd dat ik er wat meer vanaf ga halen. Het is mijn eerste kweekje en ze zijn er goed bovenop gekomen. Dus dat raad ik je wel aan. Gewoon de steel vastpakken tussen duim- en wijsvinger en zachtjes fijnknijpen. Vervolgens zet je je plantjes in een hoek van 90 graden en hang je nog een touwtje op om ze even te ondersteunen. Na een kleine week heeft die genoeg kracht om zelf scheef te blijven staan.

 

Succes ermee! Hopelijk heb je veel dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 13

 

De plantjes beginnen nu lekker te groeien. Geef ze om de dag water en 1 keer in de week met bacto.

Temperatuur in het hokkie is afhankelijk van het weer soms wat aan de hoge kant zo rond de 28 tot 31 graden.

De luchtvochtigheid is juist wat aan de lage kant soms daalt het tot 30%. Probeer het een beetje omhoog te krijgen door een natte doek.

Als het lekker weer staan ze ook af en toe buiten........niks zo goed als het zonnetje.

 

 

med_gallery_18300_6032_412679.jpg

 

med_gallery_18300_6032_212620.jpg

 

med_gallery_18300_6032_911807.jpg

 

med_gallery_18300_6032_102355.jpg

 

med_gallery_18300_6032_676872.jpg

 

med_gallery_18300_6032_1391.jpg

 

med_gallery_18300_6032_611094.jpg

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigButtBram & twindaddy80: Op de vorige foto's had ik ze net water gegeven. Geef ze zo om de dag water. Ze de potjes in een bak met water zodat ze het via de onderkant opnemen. Zie nu ook al wortels aan de onderkant van de potjes ;)

 

@agranado: Leuk dat je langs komt. Heb zelf ook af en toe last van hoge temperaturen. Moet nog kijken of ik een filter ga halen. Ligt ook een beetje aan hoeveel vrouwtjes ik over hou. Heb je verslag gelezen en dat ziet allemaal netjes uit. Ben ook erg benieuwd wat de opbrengst is van je hokkie. Ga denk ik zelf ook wel experimenteren met knakken.

 

Pollikepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

hy pollipol

 

als je last heb van je tmp die oploopt zorg dan dat er meer ruimte onder je lampen is.zet je planten wat hoger op een bak ofzo.de lamp komt nu automatisch hoger te hangn en zo heb je meer ruimt onder je lamp waardoor de temp zeker zal zakken.en anders de welbekende badkamerfannetjuh aanschaffen bij de bouwmarkt.2-3tientjes maar het is het zeker waard als je verder wil mt je tl-kast.

 

toppie dat je mijn topic volg btw.scroggen is aan te raden onder tl(bhalve bij lowriders)

 

succs man en hou er rkening mee dat de mannetjs lowrider in het begin beduidend harder groeien.kan je beetje schatting maken wat je verhouding is ;)

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 14

 

Ff weer een foto update.

Je ziet de planten nu met de dag groeien ;)

Wortels gaan ook lekker, ze komen onder uit de potjes te voorschijn.

Het lijkt of dat de 2 grootste planten al ballen krijgen en dus mannetjes zijn.........kan iemand het bevestigen????

1 van de plantjes is een beetje misvormd maar we wachten gewoon af wat het gaat worden.

 

med_gallery_18300_6032_1917067.jpg

 

med_gallery_18300_6032_1308988.jpg

 

med_gallery_18300_6032_223250.jpg

 

med_gallery_18300_6032_190292.jpg

 

med_gallery_18300_6032_838909.jpg

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twindaddy: Thanx voor de tips...............altijd welkom ;)

Gelukkig is het de laatste dagen de temp redelijk stabiel omdat het buiten wat koeler is geworden.

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_18300_6032_190292.jpg

 

duidelijk een man.laat hem een paar dagen staan en dan zal je het duidelijk zien.wil je en zadenkweek beginnen moet je deze man zeker bewaren.dit is degene die het eerst geslacht toont n dus naar verwachting de meest potente.

 

en ik heb vaker misvormd lowriders gezien dus wees gerust

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polliepol!

 

Leuk kweekje heb je daar. Ongeveer hetzelfde als die van mij :( Ik zit nu op Dag 12. Die van jou zijn alleen wel een stuk verder al. Ik ga je zeker volgen, was al op zoek naar een kweekje die ongeveer hetzelfde was om een beetje mee te vergelijken en tips uit op te vangen ;)

 

Succes met je kweekje man!

Gr. Sokkie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sokkie: Ga die van jouw ook zeker volgen.......kunne we wedstrijdje doen ;)

Ben benieuwd wat het verschil zal zijn.

 

@twindaddy: Wil inderdaad ook een zaadkweek gaan doen. Maar zal eerst weer wat info van forum halen voor dat ik er aan begin. Zit er wel aan te denken om zaadkweek in de tuin te doen ipv mijn hokkie.

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 17

 

Heb op dit moment 5 mannetjes en hopelijk 5 vrouwtjes.

Vond het tijd om ze over te potten omdat de wortels steeds langer werden die onder potjes uit kwamen.

Heb 4 vermoedelijke vrouwtjes in één 8 liter bak gezet.

Voor de zaadkweek heb ik de 2 mooiste mannetjes in een 3 liter pot gezet en 1 vermoedelijk vrouwtje ook in één

3 liter pot.

 

Hier wat foto's van hoe het er voor staat.

 

Wortels

med_gallery_18300_6032_964855.jpg

En nog meer wortels

med_gallery_18300_6032_84651.jpg

4 vermoedelijke vrouwtjes

med_gallery_18300_6032_180871.jpg

2 mannetjes voor zaadkweek

med_gallery_18300_6032_1831371.jpg

1 vermoedelijke vrouwtje

med_gallery_18300_6032_333480.jpg

2 backup mannetjes

med_gallery_18300_6032_425427.jpg

Alles in het hokkie

med_gallery_18300_6032_674639.jpg

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya polliepol,

 

Heel goed gekweekt.

Toen ze nog in die potjes stonden was het maar nipt op tijd dat je verplant hebt.

Dat bruin onderaan die wortels, is dat van zichzelf gekomen door teveel water?

of komt het mischien omdat er seramis of hydrokorrels zich afgekleurd hebben?

 

Je bent goed bezig als de eerste weken een enorm explosief wortelsysteem bereikt, de wortels gaan sneller dan wat boven de grond staat.

Pas dan komt de plant zelf.

 

Uw bladeren krullen wat omdat de vochtigheid te groot is.

Bij te grote(+70% enkele dagen) rv zorgen de planten dat ze meer bladoppervlak aanmaken om zo toch makkelijker hun eigen vocht bij dat van de lucht te duwen.

Niet teveel natspuiten of wat dan ook.

 

Puik verslag,

Doe zo verder.

 

succes.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Polliepol!

 

Mooie plantjes hoor :( al mooi dat je 4 vrouwtjes hebt. hopelijk is die andere ook nog een vrouw dan heb je een mooie vangst ;)

 

Lekkere wortels hebben die van jou aangemaakt man!!

 

Gr. Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ziet er leuk uit.

 

1 ding: je zet 4 vermoedelijke vrouwtjes samen in 1 bak. Stel dat er 1 van de 4 toch een man is, hoe ga je deze er ooit nog uit halen? De wortels gaan helemaal door elkaar gegroeid zijn hoor? Of gewoon onderaan de stengel afknippen? (weet niet of dit slecht is).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@e$kob@r: Bedankt voor het compliment :( Dat bruin aan de wortels is inderdaad seramis. Ben bang dat je gelijk hebt met te veel water.....is weer een wijze les voor de volgende kweek. Thanx

 

@Sokkie: Zou inderdaad mooi zijn als er 5 vrouwtjes overblijven.....daar doen we het ten slotte voor ;)

 

@avian: Dat wordt dan knippen. Denk niet dat dat echt kwaad kan.

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Polliepol,

 

Staan er netjes bij, hopen dat het zo blijft. ;)

Ik zou ze alleen niet buiten zetten ivm varenrouwmug en spint mee naar binnen nemen.

Gewoon lekker in je kast houden en daar laten.

Verders mooie foto's en een leuk verslag.

Ik kom zeker af en toe even buurten :(

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pollipol

 

gaat lekker bij jou.en 5 uit 10 dame mag je niet klagen bij lowrider.ik weet dat het bij deze soort op een 40%dame verhouding lig.je heb een mooi setje zaden dus.bovendien komen ze allemaal netjes op.ziet er goed uit.wel een tip in het vervolg.geef 1 lowridr een liter of 4 aan aarde.dus 2 stuks in je 8liter bak.dit zal je tot ht beste resultaat leiden.op 2liter per plant gaat het ook maar worden ze net wat kleiner.zal geen onsje schelen maar toch.

 

en als je die ene er tussen uit knip als het een man mocht zijn kan geen kwaad.hou ze wel in de gaten want stuifmeel bij je dams is funest.dus haal op tijd je mannen uit je hok en zet je bevruchte dame voor het raam.moet uiteindelijk tot een mooi rsultaat leiden.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto: Leuk dat je komt kijken. Zal de planten niet meer buiten zetten, wil geen onnodig risco lopen met varenrouwmug en spint. Thanx.

 

@Twindaddy: Thanx voor de tips neem ik mee voor de volgende kweek ;) Rond welke periode moet ik echt gaan uitkijken met stuifmeel bij lowryders??

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik kijk naar mijn lowriders moet je er rdelijk scherp op zijn.die lietn hun eerste stuifmeel al in de 5de of 6de week.ging echt rap.zodra je de banaantjes ziet hangen zal het stuifmeel vrij snel volgen.vang dit op en strooi dit over de dame om haar te bevruchten.owja nog een tip(schijn zo te zijn)geef een bevruchte dame groeivoeding ipv bloei.schijnt beter te zijn.en laat haar minstens 2 weken langer bloeien.dit zal je echt nodig hebben om goede zaden te krijgen.tnminste als ik kijk naar me eigen ervaring.

 

succes.mocht je vragen hebben pm me maar en ik kijk regelmatig even bij je

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag: 20

 

ff weer een foto update.

Plantjes gaan lekker ze hebben bijna allemaal hun geslacht laten zien op 1 na.

Heb tot nu toe 4 vrouwtjes en 5 mannetjes.

 

Hier wat foto's van een dame.

med_gallery_18300_6032_1946492.jpg

 

med_gallery_18300_6032_1917271.jpg

 

med_gallery_18300_6032_93532.jpg

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

@twindaddy: Thanx zal je zeker gaan spammen met vragen via pm :P Moet de bevruchte dame voor haar bevruchting wel groeivoeding?

 

@Sokkie: Hoop dat het werkt maar ben bang dat het een mannetje is :D

 

Polliepol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...