Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Underground

Voorgroeien/bloeien Onder Tl

Recommended Posts

Ik heb een apart kastje gemaakt om stekken/zaadplanten in te laten voorgroeien. Zie dit topic

Nou heb ik het voor de komende ronde met stekken het volgende idee. Stel ik laat ze na de week voorgroei op 18/6 een week of 2 (naderhand misschien langer, dat moet ik even afwachten dan) op 12/12 onder de TL's staan. Daarna verhuis ik ze naar de bloeiruimte waar ze onder de 600 watt HPS lampen in de aardebak komen te staan. Op die manier win ik elke ronde toch zeker een week op de bloeiperiode (ik neem aan dat ze onder TL langer nodig hebben als onder HPS...) of gaat dat niet lukken? Ze komen dan uiteraard wel in zo groot mogelijke potten te staan, ik moet nog uitrekenen hoeveel ik er van welk formaat kan plaatsen.....

Wie heeft hier ervaring mee of kan er iets zinnigs over zeggen? Laat je horen :smoke

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan je opbrengst kosten ,maar ja ik zou het gewoon doen.

het lijkt me een goed idee

 

gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey underground dat lijkt me zeker de moeite om het te gaan proberen

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraag me ook af of je de groei periode van stekken onder 18 uur licht niet gewoon onder tl verlichting kan doen.. zou een hele hoop stroom bezuinigen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste allemaal

 

ik heb dat al gedaan voorgegroeid onder de tl

op start blokken en daarna in de cocosslaps

ik heb ze onder de hps eerst nog 2dagen op 18/6 gezet

alles sloeg perfect aan en het was een super opbrengst

 

 

scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik het ook proberen, ik denk ook niet dat het tenkoste van de opbrengst zal gaan, mits ze genoeg ruimte in de potten houden voor de wortelvorming. Want ze staan uiteindelijk toch nog de nodige weken onder de HPS en de echte topvorming zal dan pas plaatsvinden. En het bespaart inderdaad een hoop kosten op de energie rekening, en dat is ook niet onbelangrijk. Ik heb zojuist de meterstanden door gegeven, ik ben benieuwd......

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden over het voorbloeien onder TL, mits ik het tijd technisch redt. Want ik heb het meestal te druk om het goed bij te houden helaas :lol:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...