Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cobain

Snel drogen?

Recommended Posts

Ik zoek maneiren om een kleine hoeveelheid (paar grammetjes dus) natte wiet snel te drogen. Kan dit bijv. met een oven of iets dergelijks? Ik wil gewoon al wat roken voordat wij oogsten dus dan wil ik het snel gedroogd hebben. Probeerde namelijk laatste zaterdag nog helemaal natte wiet te roken en dat werd een groot fiasco :P:

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de kachel leggen maar je kan het ook in de microwave doen of hoe noem je tegenwoordig die dingen nog. magnetron. dat ja. is niet echt goed ervoor. maar het werkt wel. maar ik zou het gewoon voor het raam leggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon laten rusten....... die troep uit de magnetron is echt troep...zoals ik al zei :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zei al dat van de magnetron is ook niet goed maar wel snel droog. maar als je dan wietje hebt krijg je 100% high uit je weedje en als je dan in de magnetron gooit zal je er nog maar 60% uit worden denk ik. watn de rest gaat verloren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in de normale oven leggen op de laagste stand met het deurtje open, dan is het toch een graad of 40 ofzo en dan ist in een kwartiertje wel droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een krant op de verwarming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een papieren zak de microwave in, wel erop letten dat je dit niet te lang laat verwarmen, begin met 1 minuut, dan 2 en zo verder tot ie droog is. Dit geeft wel een veel scherpere smaak aan je wiet!!!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is 1 hele goede manier en das geduld hebben!

Want stel dat je je snel gedroogd wietje lekker vind.

Dan ga je misschien de rest ook zo doen en dan komt je wiet niet tot zijn recht.

Dus gewoon die 2 weken volhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wel het beste indien je kwaliteitswiet wil, 2 weken zijn nu nog niet zo heel lang hé :wink:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het niet sneller drogen als je het alvast in plukjes uit elkaar trekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zorgen dat je steeds zoveel kweekt dat je niet wanhopig hoeft te wachten dat je nieuwe kweek droog is... (maar ja, da's vast makkelijker gezegd dan gedaan...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

umh ik heb nu voortaan een klantenkaart bij mn lokale shop en nu zie ik hoeveel gram ik opmaak. dus ik denk dat ik een fucking grote plant dan nodig heb of een aantal verschillende planten die achtereenvolgens klaar zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droog je toppen alleen in een oven of magnetron als je de werking van wiet niet fijn vind :? .

Verhitten is namelijk de perfecte methode om de thc-kristallen van je toppen af te dampen. Wel eens gehoord van een vaporiser (verdamper)?, zo'n ding werkt juist door dit principe! Na het gebruik van wiet in een vaporiser kan je die gewoon weggooien, de wiet ruikt dan naar oud hooi en alle werkzame bestanddelen, waar het de meeste mensen om te doen is, zijn er grondig van verwijderd (bij gebruik van een vaporiser zitten die dampen in je longen bij het verhitten van wiet om die te drogen zitten die dampen in de lucht van je oven, magnetron, huis etc.)

 

Als je snel lekkere wiet wilt roken van je planten moet je niet je wiet verhitten :P: :(:

BAH :evil: :cry :)

 

Hier een methode die misschien niet binnen een uur werkt maar toch de droogtijd voor een kleine hoeveelheid wiet flink kan inkorten :(

Droog de topjes die je snel droog wilt hebben met calcium carbonaat (Bison Vochtslurper, kan je in de meeste supermarkten wel kopen). Doe een laag korrels in bv. een weckfles (kan je goed luchtdicht afsluiten) en leg je toppen in een klein bakje (of op stukje gaas of zoiets) en doe de weckfles dicht. Zorg er trouwens wel voor dat de korrels niet in direkt contact met je toppen komen. De wiet zal nu een flink stuk sneller drogen bij dezelfde temperatuur, calcium carbonaat is namelijk super hydrofiel (trekt water aan) en het water kan zo veel sneller uit de wiet verdampen in de ruimte met super droge lucht die in de pot zit. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

verrek datis nog niet eens zo'n heel stomme manier. maarje wilt er zeker zeker van zijn dat die vochtslurpers niet in aanraking komen met je wiet. want dat is vies spul hoor. geloof je me niet stop het maar in je ogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier hele mooie oplossingen gezien om wiet snel te drogen en vele daarvan ook zelf toegepast. Toch ben ik van mening dat je wiet niet snel moet drogen. De echte smaak van de wiet komt door deze te laten rijpen. Rustig drogen dus inprincipe en lang laten liggen. De wiet smaakt het lekkerste als hij toch wel 3 maanden gelegen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden is wel erg lang lijkt mij ik denk dat als je 1 maand m laat drogen dat hij dan ookal goed tot zn recht komt. maar klopt wel hoe droger de wiet hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is toch 2 weken ophange om te drogen,

daarna luchtdicht koel en donker bewaren (rijpen)

je laat de planten toch niet 3 maanden hangen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is inderdaad wel na 2 weken droog, maar dan komt de kunst.

 

2 maanden laten liggen :? :? :roll: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaah

 

Calciumcarbonaat is idd het beste idee naar mijn mening, maar pas op dat je de fles niet los zet want dan krijg je een sick building syndrome in je huis en dat is niet goed voor de planten die je dan nog hebt staan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hierzelf ook mee geprobeert en ik had deze oplossingen geprobeert

 

Magnetron: Werd nat en klef (en heel vies) en werd er echt nauwelijks stoned van.

Verwarming: Om 10 min omdraaien. je word er wel normaal stoned van maar de buitenkant is vaak hard terwijl de binnenkant van de top nog beetje nat is.

Fohn: Werkt vind ik het beste. Niet lomp warm. topjes (maximaal 1 grote) eropleggen en folie beetje een zak van maken en de warme lucht erin blazen. Je moet het wel hele tijd (+- 10 min) vasthouden maar het word mooi verkruimelbaar en lekker stoned.

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker nie te warm make bij het droge want vanaf =- 185 °C gaat de THC weg :D

En dan is er nog maar weinig aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je wiet ook nog in een panty of dunne sok stoppen, knoop erin leggen en hele even in de droger... zoals bij alle methodes neit echt supermethode, maar wel snel en effectief. Je hebt hierbij niet het probleem dat de binnekant nog nat is (als ik het me goed herinner, de laatste keer dat ik dat deed was met wiet van mijn buitenkweek 97').

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...