Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stiffie

Cocospeat Van De Intratuin

Recommended Posts

hallo ik had een vraag mischien is hij dom dat weet ik niet

 

zou ik ook gewoon de cocospeat kunnen gebruiken van de intratuin

 

das voor mij makkelijker

 

of voor de cocos bij de shop gaan

 

en zou er verschil inzitten

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praxis is Neerlands grootste growshop. :smoke

 

Hun cocos potrond in prima. Het is al behoorlijk rijk bemest dus op PK na hoef je haast niets meer toe te voegen gedurende de hele teeld.

Alleen bij zeer lange teelten als Haze zou je later iets bij moeten voeren.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT by mikeh; onnodig quoten!!!!

 

 

onzin... cocopeat kan nooit in zich hebben wat een aardemix bevat.

 

als je op cocopeat zet dien je wel degelijk goed bij te voeden.

 

maar ach, ...als het moet groeit canabis nog wel in geel zand.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey

 

praxis heeft cocos grond met voeding erin. 2 delen allmix, 1 deel cocospeat is de juiste combinatie...

 

je grond droogt dan namelijk een stuk minder uit en buffertt beter water.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker als "beginnende kweker" gewoon een aardemix bij de growshop

kopen , weet je zeker dat je goed zit.

Die zijn tenslotte speciaal voor Cannabis gemaakt.

 

En wil je de aarde wat luchtiger hebben , dan meng je er gewoon wat Cocos

( van de GS ) doorheen.

 

 

PS: Natuurlijk groeit Cannabis bijna overal op , maar het gaat ons

toch om de bloemen, en die krijg je alleen beter als de plant zich

ook lekker thuis voelt.

 

 

 

Gr, :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, heren,

 

Neem eerst even de moeite achter op de zakken te lezen wat er in zit; vóór mij te vertellen dat er niets inzit.

Er zit juist erg veel voeding in naar mijn smaak.

 

En.............nog niet gecomposteerde cocopeat absorbeert eerst erg veel stikstof en magnesium.

Dit kan je compenseren met magnesiumnitraat.

De cocos potgrond van de Praxis is al gecomposteerd, daar doe ik alleen nog maar lavameel (voor de sporen en pH verhoging) en thomaskali voor de sporen, pH en PK) door.

Dat is genoeg voor de hele teeld.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Juist omdat ik de allmix te luchtig vind doe ik hier cocos doorheen. De allmix neemt dan veel meer en makkelijker water op.

 

Ook kan je dan de pot makkelijker droog laten trekken terwijl je de grond erna makkelijk weer kan laten bevochtigen. En wanneer het echt warm is droogt de bovenlaag minder snel uit... voordeel dat de wortels dan ook boven in je pot gaan groeien.

 

Wat ik ver een hele goede vind is 10 gram kalk (mearl) en 5 gram rozen mest door de aarde voor ene 15 liter pot....

 

Groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey groninger (of stadjer :smoke )

 

grond is niet snel te luchtig, maar waar de profs bijna geen perlite meer gebruiken denken wiettelers dat het noodzakelijk is.

 

een goede aarde mix is uitsluitend van witvenen. (blijven je handen ook schoon)

de luchtigheid wordt bepaald door de grofte van de witveen. in de boomteeld tot 30mm.

zwartveen wordt er vaak in gegooid om grond goedkoop te maken, maar als die uitdroogd krijg je hem haast niet meer nat.

de prof. potgrond van intervema in eelde is zeer betaalbaar en toch goed. zeker als je er cocos doormengd.

dat is ook het adres voor al je voedingsstoffen. bv peters bossom booster 10-30-20 in zakjes van 15 kg.

doe alleen of je een prof bent en kom niet voor een zakje grond, ze hebben liever geen particulieren die komen zeuren om kruimels.

 

en als je dn toch bij de aldi of action rozenmest haalt, neem dan de coniferen mest, daar zit meer magnesium in.

 

om de hoge behoefte aan mineralen en sporen af te dekken kan je ook lavameel toevoegen en evt wat klei.

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hjm

bedankt voor de goede uitleg dus ik moet even naar de praxis das ok

 

ji zegt dat het een mengesel is van cocospeat en aarde (allmix)

 

moet ik dan bij voeden met cocos a+b

 

of tera flores

 

( enige ervaring heb ik wel op hydro maar ik wil een andere ruimte inrichten en het graag op cocos proberen meer door de goede ervaringen van de mensen op het forum ik ben hier ook al wat jaartjes lid maar post niet zo veel omdat ik het heerlijk vind om lekker te lezen en de verslagen in te zien en dan ismij het meeste al wel duidelijk )

 

groetjes stiffie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

nem jo,

 

heb ik niet gezegd. het is gecomposteerde cocopeat met organische mest, npk (pg mix) en osmocote.

tenzij je een grond ec meter hebt zou ik oppassen met extra npk. je grond is zomaar te zout.

eerst alleen lava en of thomakali toevoegen (max 2kg/m3). klontvormende kattenbak korrels (deense witte klei) mag natuurlijk ook. dat bufferd goed de ec en pH. (in de aanbieding bij welkoop)

lees goed wat er al in de grond zit, dan zie je wat ik bedoel.

als je thomaskali gebruikt is pk 13-14 ook niet nodig.

 

succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
ey

 

praxis heeft cocos grond met voeding erin. 2 delen allmix, 1 deel cocospeat is de juiste combinatie...

 

je grond droogt dan namelijk een stuk minder uit en buffertt beter water.

 

Succes

 

 

hier een link naar mijn kweekverslag. De 3x double fun in cementkuipen staan in 160Liter naturado geranium grond gemixed met praxis cocos aarde met voeding en 25 liter oude allmix....

 

med_gallery_15803_6021_1032609.jpg

 

alle 3 bijna over de meter @ the moment

 

med_gallery_15803_5893_556032.jpg

 

dit is 20 dagen terug, Gewoon goede grond dus, ze zijn nog steeds diep groen.

 

 

 

Groeten,

 

groningen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heren, heren,

 

Alsjublieft zeg!! ,.... :D

 

Hier heeft een BEGINNEND kweker toch allemaal niets aan .

Er komt toch al zoveel op je af in het begin, vandaar dat ik zeg "gewoon op zeker

spelen" met grond voor Cannabis telen.

Ben toch geen bakker ofzo,..... :lol: :D

 

Gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heren, heren,

 

Neem eerst even de moeite achter op de zakken te lezen wat er in zit; vóór mij te vertellen dat er niets inzit.

Er zit juist erg veel voeding in naar mijn smaak.

 

En.............nog niet gecomposteerde cocopeat absorbeert eerst erg veel stikstof en magnesium.

Dit kan je compenseren met magnesiumnitraat.

De cocos potgrond van de Praxis is al gecomposteerd, daar doe ik alleen nog maar lavameel (voor de sporen en pH verhoging) en thomaskali voor de sporen, pH en PK) door.

Dat is genoeg voor de hele teeld.

 

Groet, hjm

 

In één keer alle voeding voor de gehele kweek in de grond stoppen is niet optimaal . Zouten op voorraad in je grond hebben zitten heeft bepaalde nadelen. Op maat voeden is he tbeste ( denk aan hydro teelt in de tuinbouwsector)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij worden er hier wat dingen door elkaar gehaald. Je hebt cocopeat (niet bemest, vergelijkbaar met cocos van de growshop) en cocospotgrond (bemeste potgrond gemengd met een deel cocopeat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

juist ik wil graag weten of de cocopeat uit de intratuin of een andere winkel die dat verkoopt het zelfde is uit de shop

 

(alvast bedankt voor de veele info) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben mijn eerste kweekje begonnen met Plagron growmix. Dat gaat goed hoor, daar niet van.

Maar ik krijg toch lichtelijk de indruk dat als je niet voor planten wil gaan die > 2 meter moeten worden en gewoon 3 tot 5 vrouwtjes wil opkweken voor eigen gebruik,

je die Cocospeat goed kan gebruiken. Met af en toe wat bijvoeden tijdens de groeifase en vanaf de bloeifase wellicht wat serieuzer kan je volgens mij prima resultaten boeken.

voor Outdoor dan, omdat mi de invloed van slagregens, te extreme temperatuur schommelingen buiten een veel grotere impact heeft op je uiteindelijke resultaat, dan de keuze tussen Cocospeat of bv Plagron.

Wat ik proefondervindelijk al wel heb gemerkt is dat je niet moet gaan bezuinigen op de potgrootte. Dus tijdig overpotten.

Maar goed dit zijn de ervaringen van mijn eerste kweek :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

Wij gebruiken een percentage cocospeat door ons aarde mengsel. Dat houdt de boel lekker luchtig en ook vanwege andere goede eigenschappen.

Bij veel tuincentra, zoals de intratuin, kun je gevoede en ongevoede cocospeat halen(vaak van Ecostyle). De Intratuin vinden wel behoorlijk prijzig in vergelijking met andere tuincentra.

Zelf gebruiken we ongevoede cocospeat. We maken gebruik van andere elementen om onze grond op te waarderen. Bijvoorbeeld (echte) wormenmest of gefermenteerde druivenschillen of gesteentemelen. Omdat we dus al genoeg elementen hebben hoeft de cocospeat bij ons niet gevoed te zijn. De overwegend gele zakken dus.

 

Maar het zoeken naar een goede aarde mix is ook vaak verschillend door het verschillend gebruik van de aarde. Sommigen willen een zo rijk mogelijke aarde waarbij de verschillende elementen langzaam gedurende een kweek vrij komen. Anderen zoeken een zo arm mogelijk medium om dan zelf met (organische) voeding te kunnen geven wat de plant vraagt.

 

Veel succes.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...