Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fcgroningen

Is Je Plant Al In De Bloei, Zonder Verduisteren

Recommended Posts

'k Probeer ieder jaar een nieuwe soort.

Dit jaar Dr Jekill van Kannabia Female (medi soort) in volle grond.

 

Staat al 2 maand met voorbloei, maar van echte bloei nog steeds geen sprake.

Staan wel al dik 2 meter hoog. Heb er gisteren een halve meter afgetopt om ze niet te ver over de schutting te laten komen.

'k Hoop nog steeds dat de bloei gauw begint, maar ik vrees nu al voor het resultaat met ons vochtig weer.

 

Volgend jaar ga ik in ieder geval terug verduisteren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep we have a winner

de MEGAMELO van KTM is een week aan het bloeien

 

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP 7 weken verduisterd en geoogst, eigenlijk 2 weken te vroeg.

PP 1 week in de bloei zonder verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey you all,

 

3x powerplant, begon ½ juli al met een voorbloei, 29 juli geforceerd naar de bloei door dikke 2 weken de verduistering vol te houden. ze zitten erg goed in de bloei maar krijgen ook erg snel veel geel blad terwijl naast de groei/bloei mest ook guano kalong gegeven word. zou kunnen dat de pot naar verhouding aan de kleine kant is maar de grond heeft rijkelijk kalk (heetgestookte en gemalen eierschalen, landbouwkalk en kalk uit de groeve van magraten..)

 

nog een dikke 4 weken te gaan, hopelijk met wat nazomers weer...

Edited by digibetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 early special staan, maar het lijkt er nog niet echt op dat ze gaan bloeien. Ze zijn wel 3 meter groot maar dat had ik vorig jaar ook, gingen ze alleen weer veel en veel te laat bloeien en vriezen ze kapot :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

outdoor only B) waar heb jij je double fun vandaan ? want ik zoek oook een vroeg bloeiende buitensoort die hardt is !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier buiten een Crystal Haze plant staan.

die heeft al flinke topjes er aan zitten voor deze tijd van het jaar.

ik had hem 1 week verduisterd, maar de Bleoi zet gewoon stug door.

gr jordyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar een early bud gekweekt en wat lowryders.

lowryders spreken voor zich, Earlybud gaf wat problemen. even wat info op een rijtje

- gezaaid begin april

- afgebloeid eind oktober

- redelijk veel, tot veel rot

- tuin op t zuiden

 

Dit jaar een eigen kruising tussen lowryder en earlybud, ben benieuwd wat het doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ) jullie bumpen een oud topic

B ) jullie lezen niet wat er gevraagd wordt, kijk eens naar de eerste post.

 

Het gaat er om om te melden wanneer je soort spontaan gaat bloeien in een normale cyclus, dus niet met verduisteren of bloei door te vroeg te zaaien en buiten te zetten.

 

Hey,

 

Ik ben wel eens geinteresseerd of jullie plantjes hebben welke zonder verduisteren al in de bloei staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar 4 x pp in volle grond. bloei op 1 aug 08, laatste oogst eind oktober ( toppen werden niet dikker, wel lle meeldraden bruin, maar dat kwam ook door alle mistige dagen, ook toename van toprot in de maand oktober)

 

dit jaar weer 4 x pp, worden deze maand verduisterd.

kijken of de bloei een maandje eerder in kan ( dus zo'n beetje begin juli)

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden laten bloeien????

 

Nog één keertje: dit topic is om aan te geven wanneer een plant SPONTAAN gaat BLOEIEN. NIET wanneer je hem verduistert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan, dit was het topic dat ik zocht, maar al een tijdje kwijt was. Ik heb mijn planten een - pak hem beet - tweeëneenhalve week geleden van binnen naar buiten gedaan. De planten kregen zo'n 18 uur licht per dag, na het overpotten werd dit gereduceerd tot de zonlichtcyclus hier in Nederland. Dit betekende kortgezegd dat de planten zo'n tweeëneen half uur minder licht kregen. Nu, vandaag, heb ik het idee dat de planten in de bloeifase beginnen te komen. Uiteraard nog geen toppen, maar wel toning van geslacht waarbij elke nieuwe internode weer meer sinsemilla haartjes. Nu is mijn vraag of het daadwerkelijk mogelijk zou kunnen zijn dat de plant in bloei is gegaan zonder het gebruik van bewuste verduistering, want dat idee heb ik wel een beetje. Of zou het gewoon toeval zijn dat de plant ineens minder hard groeit en in toenemende mate geslacht toont? Overigens zit ik toch correct dat de planten hier wel weer uit kunnen schieten nu ze merken dat de dagen nog wel "langer" worden?

Edited by Whaptidoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

is de voorbloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat begrijp ik, maar is dat geïnduceerd door het naarbuiten plaatsen of zat dit al zo in "the manual" van de plant? En, iets wat ik me daarnaast nog afvraag. Die voorbloei, hoe lang kan dat aanhouden tot de echte bloei begint, of staan deze totaal los van elkaar en begint de echte bloei pas wanneer de plant wordt verduisterd voor een bepaalde periode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas geen geen goeie foto. Maar 1 van mijn big bangs heeft 2 witte haartjes bij de 1 hoogste internode. Teken van voorbloei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een double fun staan en die liet zo'n 3 weken geleden toen hij nog maar 15 cm was zijn voorbloei zien, dit verbaasde mij al behoorlijk :yummy: en nu 3 weken later is hij zo'n 45 cm hoog en komen er echt overal haren vandaan..ik weet het verschil tussen voorbloei en bloei en dit lijkt echt geen voorbloei meer. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, meestal beginnen die van mij juist laat met bloeien :specool maar is dit mogelijk of is het waarschijnlijk dat ze weer terug de groei in gaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

buitenplanten met erg vroege voorbloei dien je in de gaten te houden later in het jaar omdat die voorbloeitjes wel erg graag in de schimmel schieten als het weer tegen gaat vallen, als er slacht weer aan komt zijn dat de aandachtpuntjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Uiteraard kunnen die dingetjes gaan rotten, maar dat kunnen toppen ook. Bovendien is de kans op rot nu vele malen kleiner dan in september of oktober. Ik zal van de week wat foto's maken. Maar nogmaals, hij is zo'n 3/4 weken geleden al gaan voorbloeien en nu lijkt de voorbloei niet meer te stoppen maar over te gaan in de bloei. Al zou het voorbloei zijn, dan zou de ontwikkeling van haren nu onderhand allang gestopt zijn toch? Mijn ervaring van voorgaande jaren zegt van wel. Ik zal van de week even fototje posten ervan.. IK hoop echt dat gewoon bloei is, want dan heb ik een supervroeg bloeiende plant zondder te verduisteren :specool De soort is trouwens Double Fun, niet die gratis zaadjes trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

 

Ik heb 3 Double Funs staan van ongeveer 1.70 m , die deze week in de bloei zijn geschoten.

Inderdaad dat is wel wat vroeg. De Church en de Early Misty's bloeien nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PP's staan ook al aardig in de voorbloei. Sinds dinsdag is het echt duidelijk te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...