Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stinow

Papaver Thee

Recommended Posts

Hoi,

 

ik kwam gisteren voorbij een weggetje waar een paar papavers stonden, na even opzoeken bleek dit de juiste te zijn!!!

Omdat het nogal zichtbaar stond heb ik de bollen geplukt en het zaad eruit gehaald.

Dit heb ik gezaaid en hoop volgend jaar zelf wat te kweken.

Maar kan ik nog iets met de bollen doen?

Sommige zijn nog niet helemaal rijp is dit erg?

Hoe moet ik hier thee van zetten?

 

Ook ervaringen zijn welkom!

 

M.V.G. Stijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er Thee wil van zetten, denk ik niet dat je kan vertrekken van Ruwe opium.

Je zal je Ruwe opium moeten behandelen op volgende wijze (+ veel meer handige (basis)info

Als je dan je pure opium hebt, zal het eenvoudiger zijn, deze te verwerken/verbruiken zoals je wil.

 

"Dit heb ik gezaaid en hoop volgend jaar zelf wat te kweken."

Je zal er hoogstwaarschijnlijk meer hebben dan je lief is, groeit makkelijk.

Maar let wel op, opium is een gevaarlijke drug.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even ter verduidelijking, ik heb geen ruwe opium enkel wat zaadbollen.

Ik had ergens gelezen dat je hiemee thee kon zetten.

iki weet dat het snel groeit en zich uitzaaid en heb ze daarom niet bij mij thuis gezaaid :D .

 

en ik weet dat een overdosis dodelijk kan zijn en zal dan ook beginnen met heeeel weinig.

 

grtz Stijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ergens dat je citroensap moest toevoegen om de opiaten er uit te halen, is dit waar?

 

grtz Stinow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papavers, waaruit opium gewonnen wordt, groeien overal in Nederland in grasbermen. Als de prachtige rode bloemen zijn uitgebloeid, groeit er een harde zaaddoos op de stengel. In de schil van de zaaddoos zit de opium. Als het bolletje rijp is worden er met een mesje verticale kerfjes in gemaakt, waarna er een witte, kleverige vloeistof uit komt. Deze "melk van het universum" wordt zwart als die is opgedroogd. Dit is de ruwe opium. Deze wordt afgeschraapt en ondergaat nog enige bewerkingen voordat de stof gerookt kan worden. Op markten in oosterse landen worden gedroogde zaadbollen verkocht om medicinale en rustgevende thee van te trekken. Deze worden slaapbollen genoemd.

 

Opium is een zeer krachtig medicijn met entheogene eigenschappen, maar omdat het sterk verslavend is, is het ongeschikt voor psychonautische ervaringen. Een medische dosis -bij ernstige kiespijn, buikpijn, hoofdpijn, diarree, een bedorven maag, koorts, darmstoornissen, rugpijn, spierpijn, eigenlijk alle pijnen- is een bolletje ter grootte van een luciferskopje, dat je onder je tong laat smelten. De smaak is zeer bitter. De opium wordt door de meeste mensen als plezierig ervaren; je krijgt een loom, behaaglijk gevoel in je lichaam, alsof je op een warme stroom dobbert. Bij gebruik van grote hoeveelheden treden visioenen en hallucinaties op. De opiumroker ziet bijvoorbeeld tuinen en paleizen, prachtige steden en landschappen.

 

M.a.w. drogen, en in kokend water laten trekken.

Verhoudingen:

Er is ook opium thee te maken en die dan langzaam laten indampen totdat er een bruine opiumbodem overblijft. Je kunt hier verse(geraspte) of gedroogde(vermalen) zaaddozen voor gebruiken. Een stuk of 15 voor een halve liter thee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Papavers, waaruit opium gewonnen wordt, groeien overal in Nederland in grasbermen.

Klopt niet. Kklaprozen (papaver rhoeas) groeien in nederland in de berm terwijl dit stukje tekst gaat over papaver somniferum die bij veel mensen als sierplant in de tuin staan.

In klaprozen zit een verwaarloosbare hoeveelheid opium dus laat die maar lekker staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het betreft idd Papaver somniferum!

Maar ik dacht dat hij daar al achter was.

Klaprozen moet je hiervoor idd niet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie's!!!

 

Ik was er idd al achter gekomen dat je somniferum moest hebben, en heb het even na gekeken en ik heb zo en 40 tal bollen van de papaver somniferum somniferum.

Ik zal er vanavond een thee zetten van een bolletje of twee en na een half uurtje nog eens (als ik niets voel) en zo opbouwen.

 

Reacties's/ervaringen nog altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok

 

laat eens weten wat je ondervindingen waren, altijd leuk :D

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik zeker doen!!!

 

Ben hem nu aan het prepareren :D :) :D

 

 

grtz Stinow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Gisteren om 8 uur hebben wij (ik en een vriend) de 9 papverbollen versnipperd, in citroensap laten weken( weet niet of dit nodig is maar had het ergens gelezen)dit dan in bijna kokend water gedaan met een zakje rozenbottelthee en honing om de smaak te verbergen.

Om half 9 hadden we ieder een kop van ong. 4,5 bol op maar dit smaakte ranzig!!!

Onze bedoeling was om er na een half uurtje nog een te drinken maar dit hadden we dan toch maar niet gedaan...

Na ong 20 minuten voelden we ons zwaar, en vooral heeeel moe.

Geestelijk voelden we dus bijna niets, maar lichamelijk voelden we ons dus heel lomp en sloom...

Dit efect duurde nog een uurtje waaarna ik ( ondanks alle redbull) als een blok in slaap viel.

Waarschijnlijk zouden we meer hebben gevoeld als we meer hadden gedronken, maar dit drink ik nooit meer!!!

 

Dat was het zowat...

 

MVG stinow

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

dat is meestal zo,

Maar misschien kan dit helpen.

Toen ik vroeger op paddo's wou trippen, had je de mogelijkheid +/- een half uurtje op een wansmakelijke paddestoel (gedroogd of vers) te kouwen, of je kon de werkende stoffen eruit koken om thee van te zetten.

Ikzelf ben geen theeliefhebber, dus nam ik een zakje Royco Minute Soep, goed roeren, en smakelijk!

Een half uurtje erna zaten we lekker te trippen!

 

laat die citroen eens achterwege, het kan zijn dat dit een bevorderende werking heeft bij het extracteren, maar dan neem je wat extra bollen. (wel voorzichtig blijven, en de dosering uit m'n vorige post respecteren.)

Los het eens op in soep.

Het kan zijn dat de bollen op zich en barslechte smaak op het water achterlaten, en dan is natuurlijk de vraag of de smaakstoffen van de soep overheersen of niet. voeg desnoods een extra half zakje soep toe.

 

Btw: Ik denk ook dat je van het drinken een loomer gevoel zal overhouden dan van het basen, roken, lolly...

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku!!!

 

Mrge avond eens soep zetten en kijken of dat gaat, en anders de bollen samen met gifsla extacteren.

Mar 15 bollen op een halve liter thee, is het dan de bedoeling dat je het helemaal opdrinkt?

Of kunnen 15 bollen in een kom soep?

wij hadden ieders 4,5 bollen op een we voelden ons al loom, is 15 dan niet te veel?

 

Maarja... echt stonded ofzo was ik niet, maar ik heb het ideale slaapmiddel gevonden! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat gifsla betreft, dat is totaal iets anders.

Geen ervaring hiermee.

 

Maar bij de bollen, is het zeker aan te raden het veilig te houden.

 

Je zegt zelf dat je er al heel wat aan had, dus houden zo.

En als je eens wat sterker wil, gooi er een bolletje bij, maar overdrijf niet.

 

De aanbevolen dosis hierboven zou ik niet als jouw maatstaf nemen, maar ik zou er zeker niet boven gaan!

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papaver thee is een goed medicijn bij nerveusiteid en astma. Ervan trippen is een ander verhaal.

Onrijpe Papaver somniferum bollen in 8en snijden en drogen voor boze dagen moest ik vroeger al van oma, niks nieuws dus. Een eetlepel in een mok en kokend water erop. Wat honing erbij en de benauwdheid is zo over.

 

Maak er geen gewoonte van, anders ben je hooked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Het blijven opiaten.

 

Groet, hjm

 

 

Even ter verduidelijking, ik heb geen ruwe opium enkel wat zaadbollen.

Ik had ergens gelezen dat je hiemee thee kon zetten.

iki weet dat het snel groeit en zich uitzaaid en heb ze daarom niet bij mij thuis gezaaid :D .

 

en ik weet dat een overdosis dodelijk kan zijn en zal dan ook beginnen met heeeel weinig.

 

grtz Stijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...