Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weedywee

1 Ste Binnenkweek ,2 X 18 Watt Tl

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik zit al lang op dit forum te lezen, en wilde zelf een kast bouwen voor plantjes te kweken.

Het is mijn aller eerste kweek dus ik heb er niet al te veel geld in gestoken, het is meer experimenteren en voor een kleine hobby.

Ik kweek nu onder 2 x 18 watt tl (coowhite)

Mischien met mijn volgende kweek ga ik betere lampen aanschaffen.

 

Ik heb een kledingkast gekocht van,

1,80 x 90 x 50 cm

Ik heb de wanden bekleed met isolatiefolie,een ventilatorafzuiger erin gebouwd, en onderin roostertjes die lichtdicht zijn.

Hier even een foto van de kast met de potjes erin met de zaadjes:

gallery_18218_5894_35598.jpg

Als de kast dicht zit wordt het licht verdubbeld door de weerspiegeling.

 

Hier foto's van de potjes zelf:

gallery_18218_5894_120385.jpg

 

Even foto fn me termometertje :)

gallery_18218_5894_38539.jpg

Als de zaadjes uitkomen moet ik nog wat onder de potjes zetten zodat ze dichter bij de lamp zitten.

Want dit is het laagste punt dat de lamp kan hangen, De lamp kan nu alleen hoger versteld worden.

De lamp staat op 18/6, in de bloei gaat die op 12/12.

Ik weet dat TL niet heel goed in de bloei, maar het even om te experimenteren zoals ik al zij.

Ik heb cocospotgrond van de intratuin, en omdat Anesthesia van een kalkrijke bodem houd, wat kalkkorreltjes.

Zodra ze wat gaan groeien worden ze overgepoot naar grote potten.

Ik gebruik mijn eerste kweek nog geen voeding.

Omdat dit best duur is enzo, dat komt wel bij de volgende kweek..

Ik wil hier een beetje van leren en kijken hoe het gaat.

Om de week zal ik updaten.

 

Reacties zijn welkom

 

Weedywee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprietjes zijn vandaag bovengekomen :)

Zaterdag weer update

Reageeren mag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kast. Alleen mij lukt het niet zo goed om zaailingen onder tl goed groot te krijgen Eenmaal stek geen probleem. Pas op dat ze niet gaan sprieten. Krijgen met tl te weinig licht en gaan ernaar toe groeien

voor de rest heb ik wel een kweekjes gezien onder tl best wel leuk maar 2x18 Watt wordt niet veel per plantje.

Die dubbel armaturen van de TOP 2x55 Watt geven goede resultaten. Maar ja zit je weer op 110 Watt.

Ik ken het probleem. Nu kan je ze nog even buiten in het zonnetje zetten in de middaguren ofzo niet vol erin moet je aanvoelen is beter voor zaailingen.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik me loon heb. begin van de maand,

Schaf ik een 250 watt lamp aan :D

Ik denk dat het dan wel beter gaat komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, daar ben ik weer..

Ik probeerde foto's in me album te zetten, maar er zijn er maar 2 gelukt.

Bij die andere zegt die: Sorry, er is een fout opgetreden. Als je niet weet wat de fout is, kijk dan in onze help documentatie.

Nja, dan moeten we het maar met dit doen..

 

We zitten nu op 7 dagen groei.

Ik kan niet wachten tot maandag want dat ga ik mijn 250 watt lamp halen!.

Hier de 2 foto's:

gallery_18218_5894_15175.jpg

 

Leuk he die wasknijpers haha, tjah ik moest even iets verzinnen om ze lekker dicht bij de lamp te zetten.

 

gallery_18218_5894_51010.jpg

 

Hier een foto van dichtbij van een Anesthesia, ze zijn trouwens niet zo heel erg aan het strekken.

Als ik me nieuwe lamp heb, dan doe ik er nog wat grond in de potjes, en alminium folie eroverheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop toch gewoon een 400w ipv 250w , die kost maar 10euro meer in de growshop en je haalt wel wat meer van je planten af :smoke

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, een 400 watt scheelt wel wat in het verbruik met dan met een 250 watt.

Vindt me pa niet zo leuk..

Maar alles is beter dan 2 tl lichten van 18 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik een 400 watt lamp kopen..

2 plantjes verbrand.. het was 55 graden. Jezus christus..

Ik heb nu echt ff snel hulp nodig.. 1 plantje staat nu buiten en doet het ondanks alles goed.

Jezus christus wat schrok ik me kapot toen ik die kast openmaakte..

Nu moet ik echt even een oplossing vinden .. kunnen jullie goede tips geven zodat het niet zo warm wordt.. en wel geschikt voor mijn kastje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als daar geen afzuiging in zit en er hangt een 400w in dan wordt het wel erg heet ja! ;)

Dus ff zoeken op het forum op ventilatie enzo, de 400w niet gebruiken tot je een afzuiger hebt (en als de omgeving het niet mag ruiken ook een filter) en er tot die tijd wat extra tl-etjes bij te hangen.. :smoke

 

Let ook op afstand van de lamp naar je planten, zeker als ze onder dat zwakke tl-licht vandaan komen en die hps-lamp hangt er 5 cm boven... ;p

 

Volgens mij is dat je probleem...

 

Gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, ik had een klein afzuigertje wel, maar dat is zeker niet genoeg.

Net me laatste geld aan die lamp besteed dus is best wel k*t ..

Ik moet nu echt even geduld hebben, maar die heb ik meestal niet. :smoke

Ik zal even goed moeten zoeken jah, ik had die 400 watt een meter erboven hangen om ze te laten wennen, maarja het is me eerste kweek.

Weer een ervaring rijker. en wat geld armer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een 400w in een klein kastje hangen. Zet er gewoon een ventilator bij en het probleem van de warmte is opgelost ;)

 

Spijtig van de plantjes :smoke

 

Grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst deed ik het binnen in een ingebouwde kast met TL en spaarlamp: Resultaat redelijk te doen, maar opbrengst zal niet echt wat worden. (Heb dat dan na 2 weken al opgegegeven)

Vervolgens dacht ik er een 600 watt in te hangen: Resultaat een enorme hitte.

Wat ook aan de kast ernaast te merken was de muren werden er gewoon warm van zodat me chocolade in de kast ernaast gewoon weg smolt zoveel hitte straalt een HPS af.

 

Toen dacht ik laat ik het eens in mijn buiten inbouwkast op balkon proberen.

Deze is hoger dan 2 meter en een meter diep en een meter breed.

Hier heb ik de HPS lamp van 600 Watt ingehangen.

Met name in het begin een aantal natte handdoeken erin gehangen (om luchtvochtigheid hoog te houden) en paar bakjes water.

 

Aan de onderkant van de deur zat een Latje van 25cm bij 100cm die heb eronder uit geslagen, zodat er verse koelere lucht naar binnen kan.

Dit bleek uiteindelijk de oplossing.

Want mijn kweek Mijn 1e kweek gaat nu wel aardig.

 

Conclusie: binnen in een hok zonder afzuiging en filters met een 400/600 watt zou de temp te hoog zijn.

Je moet gewoon heel veel lezen op de forums om aan je antwoorden te komen.

In het begin bij zaaiingen zou ik sowieso de lamp op een meter hangen als je niet teveel uitgave wilt doen aan filters.

 

Ik doe het nu met alleen een lamp van 600watt en een ventilator en dat gaat best aardig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...