Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Iceman Bonetto

Schack F3

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb afgelopen maandag (14 juli) 40 Schacks F3 gezaait, allen zijn ontkiemd en lachen het leven tegemoet.

Eindelijk want het meeste zaad dat ik bij andere heb gekocht werkte niet naar behoren, en heel anders heb ik het niet gedaan, tot schimmels aan toe op het zaad (1 dag gezaait!!) maar dat behoort nu bij het verleden :-)

 

Hetgeen ik gedaan heb is enkel de leidraad van Sannie's Shop gevolgt, dus :

 

Een kweekbakje gehaald bij de Intratuin, deze gevuld met een laagje Seramis, vervolgens de pitpots erop gelegd en deze heb ik water gegeven met 1 gram opgeloste Sannie's Bac per liter, de pitpots wat aangedrukt ivm het teveel aan water in de pitpots, vervolgens de zaden erin gedaan, en dit heb ik neergezet in me kweekbak met 4 tl buizen, waarvan ik er 2 uitgedaan heb (was gewoon niet nodig). De kweekbak zuigt via een computer ventilator verse lucht aan (staat erg zacht). Zoals aangegeven was er leven binnen 1 dag!! Vandaag (19 juli) heb ik ze verhuist naar hun tussentijdse verblijf (6,5ltr potten.) Ik heb een light mix aarde gebruikt van BioBizz (deze schijnt luchtiger te zijn dan die van Plagron), dit zonder vooraf water te geven gemengd met 5 gram Bac Schimmels, een buffer tablet erbij en de dames geplant. Vandaag om half gaat het zonnetje voor ze schijnen, het gaat erg goed zo te zien waar ik dus zo blij mee ben als een kind bij Bart Smit.

 

Zo spoedig mogelijk zal ik wat foto's online zetten, mochten jullie advies voor me hebben dan is dat meer dan welkom, het wordt is tijd voor een goed smikkeltje en een nette opbrengst.

 

Ik ga de dames opvoeden en groot brengen in een G-tools kast, binnen maat van de waterbak is 163,5 bij 73 cm, er gaan 18 potten in van 11,5 liter, hoogte 1.78 meter.

 

Wat ik me afvraag, hoe hoog kan ik ze laten worden eer ik ze in de bloei zet, ze hebben binnen in de kast vanaf de bovenkant van de pot nog iets meer als een meter van de (cooltube) lampen. Zodra ik weet welke dames en/of heren zijn zal ik ze definitief verhuizen naar de 11,5 liter potten.

 

Scroggen zal ik gaan doen, al is dat nieuw voor Icey...

 

21 juli : De dames na 7 dagen, inclusief het ontkiemen! https://www.wietforum.nl/uploads//1216494813/ga...5950_186549.jpg

Edited by Iceman Bonetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de plantjes in de 6 liter potten staan weet je na ongeveer een week of 4-5 wat de dames zijn en welke de mannen.

Op het moment dat je de sexe weet kun je de planten meteen overpotten naar hun definitieve 11 liter behuizing.De plantjes zijn nu een cm of 30 hoog en dit is ook ongeveer de hoogte waar je het net op gaat hangen.Elke scheut die hierna nog langer als 10 cm wordt boven het net bind je plat op het net vast zodat je een gelijkmatig scrog veldje krijgt.

 

Als de planten erg hard groeien kun je ook al na een week of 2-3 de klok omgooien waardoor het geslacht eerder zichtbaar wordt maar dan moet je zeker weten dat de periode die eraan komt helemaal vlekkeloos gaat verlopen omdat je groei tijd door de klok vast is gezet en je een fout niet meer dmv groeien kan corrigeren.

 

We zullen zien hoe goed het gaat straks bij je

Veel succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de dames na 15 dagen in de groei te hebben gestaan (18uur) nog 6 dagen te gaan.

 

De shacks F#3 zijn nu ongeveer 15 cm in hoogte.

 

Tot op heden heb ik buiten de buffer tabletten van Sannie enkel de Yucca om de week toegevoegd.

 

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=126451]gallery_12436_5950_198635.jpg[/url]

 

 

gallery_12436_5950_892720.jpg

Edited by Iceman Bonetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je planten te zien hebben ze het wel heel erg warm, de bladeren zijn helemaal omgekruld.

 

Hoe hoog hangt je lamp en wat is de temparatuur.

 

Als je ruimte heb om je lamp hoger te hangen, zou ik dat gaan doen, ze branden.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok, ze staan zeker te warm

en ik zou persoonlijk ze langer laten voorgroeien,

Succes met de shack, erg lekker wietje.

 

KC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aan je planten te zien hebben ze het wel heel erg warm, de bladeren zijn helemaal omgekruld.

 

Hoe hoog hangt je lamp en wat is de temparatuur.

 

Als je ruimte heb om je lamp hoger te hangen, zou ik dat gaan doen, ze branden.

 

gr

 

BZ

 

Hi BZ,

 

Ik heb/had de ruimte, ik heb ze dus direct wat hoger gehangen, thanx for the tip!

 

Mooi hok, ze staan zeker te warm

en ik zou persoonlijk ze langer laten voorgroeien,

Succes met de shack, erg lekker wietje.

 

KC

 

Hi KC,

 

Het is rond de 33 graden in het hokje, had verwacht dat het lager zou zijn met de cooltubes.

 

Heb sinds vandaag trouwens ook Regulator toegevoegd ivm de warmte stress, hoop dat het werkt.

 

De lampen hingen 60 cm boven de plantjes ik heb ze inmiddels op 80 cm gehangen.

Edited by Iceman Bonetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de 40 zaailingen zijn er uiteindelijk 31 overgebleven (9 stonden door te weinig ruimte in te kleine potten!) alle overgebleven F3 tjes zijn vrouw.

 

Ik zal zsm de nieuwe pics online zetten, mooie dikke stammen, prachtige groene bladeren.

 

Ze lachen het leven tegemoet.

 

18 staan in 11,5 liter potten in de GTools kast, 3 staan bij me broertje in zijn tuin, de 10 overige staan achter in de schuur in volle bak met light mix.

 

Van alle zal ik wat piccies maken.

 

Tot zover is dit het stevigste plantje dat ik gekiemd hebt, desert queen, arjan haze 3, double fun, power plant lijkt in het niets te vallen bij de Schack F3, kan ook aan mij liggen.

 

Robuuste dames zijn het iig.

 

Keep ya posted!

Edited by Iceman Bonetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

33 graden met cooltubes?? heb je niet een foto van je tubes installatie?

 

verder ziet het er goed uit, succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

Ja klopt! vind het ook te warm voor tubes, G tools wist het ook niet?

 

Zal die pic even snel maken voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let even op je quoten AUB...

 

Ben benieuwd wat deze shack gaat brengen... ;)

 

Succes..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een aantal nieuwe pics van de Schack F3 in week 6 van de bloei, nog 4 weekjes te gaan :-)

 

Er bleken nog 5 van de 18 mannetjes te zijn, had ik niet zien aankomen, stille rakers...

 

Lucky Number 13

 

Onderstaande pic is van 1 plant!

gallery_12436_5950_225026.jpg

 

 

Schack Bud

gallery_12436_5950_118639.jpg

 

Wederom 1 plant!

gallery_12436_5950_1189782.jpg

Overzichtje

gallery_12436_5950_574379.jpg

 

De dames zijn al erg robuust en hebben enorm veel topvorming all over the place :-) en dan bedoel ik ook overal kom ik ze tegen.

Glinsteren doen ze ook al en beginnen witter te worden, de damers ruiken een beetje naar citroen/lemon, heel apart en zacht in ieder geval.

 

Tot zover gaat het toppie, benieuwd wat Icey ervan af gaat halen.

 

De laatste 4 weken gaan in...

Edited by Iceman Bonetto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb geduld

Zo te zien is het echtte werk pas net begonnen :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door familie omstandigheden heb ik hellaas niet alles bij kunnen houden.

 

De uiteindelijke opbrengst van de 13 dames was iets over de 680 gram, wel zat er in sommige toppen toprot, anders had de opbrengst rond de 750 geweest daar ben ik zeker van.

 

Gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...