Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peacheken

12 X Herijuana

Recommended Posts

Vandaag heb ik, na een mooie ontvangst van allerlei leuke spulletjes, de energie gevonden werk te maken van de eerste stappen naar een kweekje herijuana uit 12 zaadjes. Een projectje waar ik later een mama aan wil over houden :o

vooreerst de producten:

med_gallery_10466_5941_78829.jpg

in de maatbeker zit water met bacto en ph-min (0.27ml, je moet het maar eens afmeten, 'tis de laatste fles Ph-min die'k me gekocht heb :) )

het kleine potje, links-voor de beker is wortelstimulator (0.2ml/l water). Voor de beker heb je nog de pitpots met daarop de zaadjes nog in verpakking, en rechts-voor de beker heb je de schimmels die nog door de grond moeten en in de pitpots.

 

schimmels door de grond mengen:

med_gallery_10466_5941_94731.jpg

men neemt dus een schaal (de schaal die onder mijn potten van 12l komen), vult deze met aarde en strooit dan, mooi egaal verdeeld de schimmels over de aarde, een mooi dun laagje over de volledige oppervlakte ongeveer. En dan: mengen, met 2 handen, 10 vingers. Vervolgens nog een beetje nat maken met het bacto en wortelstimulatorwater en opnieuw de halhdroge modder lekker kneden, mengen. Deze brij mag dan over naar de ontkieminstallatie :D waar we nog wat extra bacto-wortelwater opdoen zodat het geheel echt natte modder wordt. Dit houdt de luchtvochtigheid in de installatie lekker hoog tijdens het ontkiemen.

med_gallery_10466_5941_250185.jpg

 

De pitpots, reeds voorzien van schimmels, plaats ik verspreid op de natte ondergrond en overgiet ik nog eens lichtjes met hetzelfde bactowater. Dan gaan de zaadjes erin en overdek ik het gaatje met een minikluitje van de gemorste half-droge modder zodat het zaadje zelf en de eerste momenten van ontkieming geen licht zien. Dan lichtdoorlatend dekseltje erop en op naar de kast.

 

med_gallery_10466_5941_32810.jpg

 

in de kast naast mama KF

 

med_gallery_10466_5941_523145.jpg

 

binnen ± 13 weken wil ik graag van elk zaadje de ouder zelf en 2 kleine stekjes, 1 stekje voor de volgende ronde na de geslachtsselectie en 1 om in een ander deel van de kast in bloei te hebben om het geslacht te bepalen. Het liefst zou ik erin slagen het geslacht te bepalen nog voordat de 13 weken voorbij zijn zodat ik met de andere stekken snel aansluitend op de huidige ronde KF de ronde herijuana kan opstarten. Momenteel verlies ik per kweek nog maanden aan groeiperiode waardoor ik net 2 rondes per jaar haal, terwijl dit makkelijk dubbel kan.

 

Ik probeer dit project wat meer te fotograferen en beter verslag van uit te brengen dan bij vorige rondes :D

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke manier van ontkiemen ,lijkt een beetje op wat Dame Blance altijd deed

Hoe kom je aan 13 weken voor je weet welk geslacht het is ?

Na 6 weken kun je al een stek trekken van je zaailing en die zet je gelijk op 12/12 in een glas water en binnen 2 weken weet je het geslacht ,scheelt 5 weken

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe...scheelt idd 5 weken en 50cm en 150 gr enz... :D

 

 

ge medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe kom je aan 13 weken voor je weet welk geslacht het is ?

Succes

 

Buble

 

Geen 13 weken voor het geslacht te bepalen. Dat is de tijd waarover ik ongeveer beschik, tegen dan is mijn kot terug vrij voor een nieuwe ronde. Nu staat er nog een ronde KF klaar die binnenkort (ik schat een week) in bloei zal gaan.

Op de groei heb ik nog minder zicht over het tempo, zeker in een kast onder enkele spaarlampen. Daarom dat ik nog wat schrik heb dat ik nog veel tijd zou verliezen met groei en geslachtsbepaling en dus nu ook reeds begonnen ben met de ronde herijuana. Eenmaal ik goed zicht hebop de groei wordt mijn cyclustijd per ronde ongeveer 3 maand. Terwijl de ene oogst staat te bloeien doe ik dan een voorgroei in mijn kleerkast waar ook de mama staat.

 

de stekken in een glas water zetten en zo in bloei laten gaan, dat moet ik blijkbaar wel eens uitproberen. En met jullie tips moet het dus zeker lukken om binnen 13 weken direkt met een nieuwe ronde te starten, zonder de plantjes nog lang te moeten laten groeien.

Lukt dit met gewoon kraantjeswater, zonder meer, of doe je daar dan nog zaken bij zoals bacto en/of stimulatoren e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren liep ik met men broer gezellig rond in het tuincenter, een up-date dringt zich dan ook alweer op :D

 

med_gallery_10466_5941_742096.jpg

 

en zoals je kan zien staan ze ook niet meer naast de KF-mama, mijn herijuanatjes, nog een kastupdateje ook dus

 

med_gallery_10466_5941_41243.jpg

 

 

Grtz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...