Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

loopt je temperatuur niet wat teveel op in die tent met 400W? (ik heb dezelfde tent en setup voor het voorgroeien)

Verder zou ik es een tensiometerje aanschaffen, dan kom je zulke zaken als te weinig of teveel water geven niet tegen.

Als je twijfelt, hef dan gewoon even je pot op, aan het gewicht hiervan kan je zeker al vaststellen of ze te nat of te droog staan.

een beetje yucca meegeven zou ook niet slecht zijn.. :wacko:

 

Voeden: kijk nr de kleur van je gezonde bladeren (niet de geelzucht ;) ) als ze te licht worden kan je ze al voeden.

Ik voed persoonlijk altijd, ook op batmix, begin met 1/2 - 1/4 van de geadviseerde voeding & kijk wat er gebeurt..

Ow ja en afzuren ben ik niet zo voor ;)

 

Succes!!

 

Ow ja als je dan toch yucca gaat kopen, koop dan wat schimmels en bacto ook ;)

 

Groetjes T

 

Hey tijger,

 

Die schimmels en bacto zijn goed voor?kan ik dit in elke growshop vinden?

voor die tensiometer ga ik eens zien, handige tip btw.

Ik heb de potten eens gewogen en vond dat ze veel te licht ware waarschijnlijk toch een tekort aan water :(

Yucca? Wat is dit??

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulke reacties zie je gewoon aankomen.

Come on je kan er best wat van maken als je idd even wat meer informatie post.

Het is voor je eigen best wil.

 

Dag skunkkweekje,

 

Sorry dat ik niet geantwoord heb op jouw reacties maar ik schreef gewoon algemeen ;)

Ik heb eens gekeke naar de temperatuur en de vochtigheid, de temperatuur is tussen de 19°C en 24°C

En met een vochtigheid tusse de 50% en 42%

Ik heb vandaag de eerste keer gevoed en ik heb ongeveer 1,5 liter gegeven aan de 8 planten samen dus dit

komt op ongeveer 180ml per plant.

Straks ga ik nog eens gaan zien of alles weer recht gekomen is,

Mijn tentje staat niet op beton maar op een houten vloek met laminaat daarop.

Hoef ik hier aandacht aan te geven?

 

Grts M :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het niet over je tentje maar over ja vsa die op de houten vloer staat, De transformator die naar je lamp gaat denk ik, geeft warmte af en dat is gevaarlijk voor brandgevaar. Daarom zeiden ze dat je daar een tegeltje onder moest schuiven denk ik zo. Ik zelf wil ook gaan beginnen en ben wel is benieuwd of je het geelzuchtprobleem opgelost krijgt en vooral hoe. Deze blijf ik volgen denk ik. Maar zou toch maar een tegel onder je vsa schuiven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je met 180 ml net iets te weinig geeft aan je plantjes. Haal dit even omhoog naar 250 ml, kijk of je gaatjes onderaan je potten hebt en zet er schaaltjes onder om eventueel te veel water op te vangen.

 

Je hangende blaadjes liggen volgens mij aan een te hoge bodemtemperatuur tov het water dat je geeft. Probeer je grond wat af te dekken met een blad papier op maat geknipt. Zodat je zeg maar een ronde uitknipt met in het midden nog een rondje voor je stengel.

 

!!! BELANGRIJK !!!

 

Wat iedereen je probeert te vertellen over die tegeltjes en brandveiligheid gaat NIET over je tent zelf, NIET over je potten, MAAR over je VSA.

 

Je VSA is dat witte rechtoekig ding waar al je kabels op toekomen. Wanneer je lamp een tijdje brand kan je merken dat deze WITTE rechthoek nogal warm wordt. Zoals we op foto's konden zien stond deze gewoon op de houten grond, zet onder deze VSA enkele tegeltjes op elkaar oid zodat je VSA niet op iets brandbaars staat.

 

!!! BELANGRIJK !!!

hopen dat het nu wel duidelijk is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey What's abi en Avian,

 

Nu ben ik denk ik mee over die VSA ;)

Dus die staat bij mij niet rechtstreeks op de grond, er zit nog een plaat TRESPA onder

dit kan ook tegen warmte en vocht daarom dacht ik deze te gebruiken, maar ik zal eens

opzoek gaan naar een tegel. :wacko:

Thx voor de massale reacties, ik merk dat er vele mede kweekers inzitten met mijn kweekje.

Thx hiervoor, Ik ga vanaf morgen eens 250ml water beginnen geven en kijken om er schaaltje

onder te streken ;) Ik heb dus al veel werk voor de boeg.

Nog een laatste vraagje ;) is het goed als ik mijn plantjes ma 1x bewater per dag? Of raden

jullie aan 250ml te verspreiden over 2x?

Graag tot een volgende, :wacko:

Grts M

 

P.s.: trespa is een soort samengeperst kunstplaat :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zou zonde zijn als iedereen hier had moeten lezen dat je kweek mislukt is wegens brand.

1x water geven per dag is voldoende.

Het beste kan je dat doen net voor de lamp aangaat.

Spuit anders de bladeren af en toe een beetje onder water met een plantenspuit dan kan de luchtvochtigheid nog ietsjes omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja het zou zonde zijn als iedereen hier had moeten lezen dat je kweek mislukt is wegens brand.

1x water geven per dag is voldoende.

Het beste kan je dat doen net voor de lamp aangaat.

Spuit anders de bladeren af en toe een beetje onder water met een plantenspuit dan kan de luchtvochtigheid nog ietsjes omhoog.

 

Hey snunkkweekje,

 

Jeps das waar, liever gene brand hier in huis hoor.

Ik heb een vraagje over het spuiten op de bladeren, is dit het best na dat de lamp aangestaan heeft? Of mag dit tijdens de lamp?

Ik heb mijne boosdoener gevonden, het was de manier waarop ik water gaf. Nu heb ik gezien dat al mijn plantjes schoon blijven staan.

Hier een foto van de boosdoener,

 

gallery_17190_5913_627822.jpg

 

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

 

Klaar voor een nieuwe update?

Wel ik heb goed nieuws het waterprobleem in achter de rug. Maar ik blijf met mijne geelzucht zitten.

Dit zal hopelijk ook voorbij gaan. En anders blijf ik maar vragen stellen ;)

Ik heb enkele nieuwe foto's gepakt want ondertussen zijn we al voorbij week 1 van de bloei.

 

gallery_17190_5913_744948.jpg

gallery_17190_5913_310085.jpg

gallery_17190_5913_126277.jpg

gallery_17190_5913_260199.jpg

gallery_17190_5913_307240.jpg

 

Zo ik hoop dat jullie tevreden zijn van dit beginnerke :(

Ik ben redelijk blij met hou alles nu aan het gaan is, maar enkel beetje de kleur van sommige plantjes

is echt alles behalve schoon, maar ik blijf hopen op een goeie afloop.

Graag tot een volgende update ;)

 

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef je ook nog reacties op de rest van de mensen die je advies geven of alleen op ctgilles?

Met name het bericht van Pure over je VSA op een houten vloer verdiend 100% aandacht.

Daar had ik het dan ook over ;) Als die VSA's sterven, dan gaan ze soms erg hard...

 

En empty, uw muurpapiertje en kleurtje is identiek hetzelfde aan mijn kamer :( (cfr foto van die spuit)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef je ook nog reacties op de rest van de mensen die je advies geven of alleen op ctgilles?

Met name het bericht van Pure over je VSA op een houten vloer verdiend 100% aandacht.

;) :(

 

1x water geven per dag is voldoende.

Het beste kan je dat doen net voor de lamp aangaat.

 

fout!!

 

het beste is water te geven ongeveer 2 uur na dat de lichten aangegaan zijn

dan is de plant opgewarmt en komen alle processen op gang..

 

en men raad aan dat als je met de hand water geeft je slecht om de dag water geeft

dit omdat mensen die met de hand water geven zonder tensiometer toch 9 van de 10 keer teveel water geven..

om de dag water geven geeft dan een dag nat en dan een dag weer droog en dit vinden ze veel lekkerder dan constand nat..

als de tweede dag je blaadjes slap hangen heb je de eerste dag te weinig water gegeven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) :(

 

 

 

fout!!

 

het beste is water te geven ongeveer 2 uur na dat de lichten aangegaan zijn

dan is de plant opgewarmt en komen alle processen op gang..

 

en men raad aan dat als je met de hand water geeft je slecht om de dag water geeft

dit omdat mensen die met de hand water geven zonder tensiometer toch 9 van de 10 keer teveel water geven..

om de dag water geven geeft dan een dag nat en dan een dag weer droog en dit vinden ze veel lekkerder dan constand nat..

als de tweede dag je blaadjes slap hangen heb je de eerste dag te weinig water gegeven...

 

 

Dankje dan weet ik dat ook weer ;)

Dat antwoord was gebasseerd op iets wat ik ook maar gelezen had.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P :D

 

 

 

fout!!

 

het beste is water te geven ongeveer 2 uur na dat de lichten aangegaan zijn

dan is de plant opgewarmt en komen alle processen op gang..

 

en men raad aan dat als je met de hand water geeft je slecht om de dag water geeft

dit omdat mensen die met de hand water geven zonder tensiometer toch 9 van de 10 keer teveel water geven..

om de dag water geven geeft dan een dag nat en dan een dag weer droog en dit vinden ze veel lekkerder dan constand nat..

als de tweede dag je blaadjes slap hangen heb je de eerste dag te weinig water gegeven...

 

 

Hey, ik geef mijn plantjes meer dan 2uur op voorhand water want de timer sta nu zo ingesteld, das ik dit moet doen voor

het werken gaan en dit is ongeveer 3uur en een half vroeger. Dit zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

Ik heb nog die vraag over het besproeien van de blaadjes, wanneer doe ik dit het beste?

Momenteel heb ik gezien dat alles goed verloopt, het enige probleem is dat ik na die eerste week nog steeds geen geslacht zie

Hoelang kan het duren vooraleer ze dit tonen?

Grts m

 

 

Daar had ik het dan ook over :dope: Als die VSA's sterven, dan gaan ze soms erg hard...

 

En empty, uw muurpapiertje en kleurtje is identiek hetzelfde aan mijn kamer :D (cfr foto van die spuit)

 

Hey,

 

Seg hoe kan ik zie of mijne VSA sterft :P ?

Dit foto is niet genomen in de kamer want bezig met beetje verbouwingen in de kweekkamer.

Grts m

Share this post


Link to post
Share on other sites

tenzij je echt probs krijgt door te lage lv zou ik helemaal niet sproeien

en zelf dan nog zou ik niet sproeien maar een luchtbevochtiger gebruiken (vernevelaar)

 

NOOIT sproeien tijdens de bloei!!!

 

de meeste laten hun eerste bloeiverschijnselen pas zien na 2 weken...

check wel dat je lamp zeker uitgaat en 12 uur uit blijft

en dat er in de donkere periode zeker ook geen ander licht bij je plantjes kan (ook geen heel klein beetje)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tenzij je echt probs krijgt door te lage lv zou ik helemaal niet sproeien

en zelf dan nog zou ik niet sproeien maar een luchtbevochtiger gebruiken (vernevelaar)

 

NOOIT sproeien tijdens de bloei!!!

 

de meeste laten hun eerste bloeiverschijnselen pas zien na 2 weken...

check wel dat je lamp zeker uitgaat en 12 uur uit blijft

en dat er in de donkere periode zeker ook geen ander licht bij je plantjes kan (ook geen heel klein beetje)

 

Hey pure,

 

Thx nu weet ik wanneer ik kan beginnen oplette voor het geslacht.

Het sproeien ga ik dan best niet meer doen aangezien ik al in de bloei zit.

Ik kan met zekerheid zeggen dat de lamp uitgaat na 12uur, dit ga ik altijd controleren.

en er kan totaal geen licht aan de plantjes als de lamp uitstaat, ik ben zelfs al gemerkt

dat de plantjes al hevig beginnen te ruiken.

Grts m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Empty,

 

Een mede-n00b hier. Ziet er goed uit voor de eerste keer zou ik zo zeggen. Wel raar van die gele blaadjes, komt dat echt door het over potten vraag ik me af? Ik hoop dat je een leuke oogst er vanaf trekt straks, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seg hoe kan ik zie of mijne VSA sterft :P ?

Die dingen worden bij normale werking al gloeiend heet. Ik gebruik door het huis ook VSA's voor verlichting, heb er vorige week nog 3 vervangen die gruwelijk gegaan waren. 1 was verschroeid over heel de verpakking en de 2 andere ontploft (letterlijk van binnenuit opengeplooid) dus ge zult het wel merken als die vertrekt :D

Werk sinds kort met elektronische items voor de spots en ze zijn wel duurder (en groter) maar gaan ook 5 keer langer mee.

 

Ik heb er voor mijn tent de goedkoopste van MARI uitgezocht maar na de eerste kweek in december vliegen ze buiten en vervang ik ze door elektronische exemplaren.

 

En zoals Pure zegt niet sproeien tijdens de bloei tenzij dan als het zegt moet en nooit op de buds natuurlijk! Als ze er goed beginnen doorkomen zou ik zeggen heel goed opvolgen voor beestjes altijd onderaan de bladeren aan de nerf kijken. Als de buds groter zijn die ook controleren, als er budrot/spint/... opduikt kan je snel actie ondernemen.

 

En cfr die foto: ik heb dat verfkleurtje en soort papier op m'n slaapkamer hangen :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Empty,

 

Een mede-n00b hier. Ziet er goed uit voor de eerste keer zou ik zo zeggen. Wel raar van die gele blaadjes, komt dat echt door het over potten vraag ik me af? Ik hoop dat je een leuke oogst er vanaf trekt straks, succes!

 

Hey bronkeydain,

 

Weet je dat ik denk dat die gele blaadjes niet van het verpotten komen, want het grote probleem

is dat ik die nog niet verpot heb :P Enkel van de zaadjes recht de grond in na het ontkiemen.

Maar wat ik gemerkt heb is dat dit aan de betere hand aan het gaan is, duimen dus :P

Ik hoop dat alles ook goed zal verlopen bij jouw eerste kweekje, ik kom het zeker eens bekijken.

Grts M

 

Die dingen worden bij normale werking al gloeiend heet. Ik gebruik door het huis ook VSA's voor verlichting, heb er vorige week nog 3 vervangen die gruwelijk gegaan waren. 1 was verschroeid over heel de verpakking en de 2 andere ontploft (letterlijk van binnenuit opengeplooid) dus ge zult het wel merken als die vertrekt :D

Werk sinds kort met elektronische items voor de spots en ze zijn wel duurder (en groter) maar gaan ook 5 keer langer mee.

 

Ik heb er voor mijn tent de goedkoopste van MARI uitgezocht maar na de eerste kweek in december vliegen ze buiten en vervang ik ze door elektronische exemplaren.

 

En zoals Pure zegt niet sproeien tijdens de bloei tenzij dan als het zegt moet en nooit op de buds natuurlijk! Als ze er goed beginnen doorkomen zou ik zeggen heel goed opvolgen voor beestjes altijd onderaan de bladeren aan de nerf kijken. Als de buds groter zijn die ook controleren, als er budrot/spint/... opduikt kan je snel actie ondernemen.

 

En cfr die foto: ik heb dat verfkleurtje en soort papier op m'n slaapkamer hangen :lol

 

Hey ctgilles,

 

Thx voor weer een reactie te geven.

Hopelijk gaat mijne VSA de lucht niet in hoor :D

Maar dit zal ik natuurlijk dagelijks in de gaten houden.

Die elektronische waar gij het over hebt, is dit gewoon te vinden in een doe-het-zelf?

En is dit aan te raden op mijn lamp van 400W?

Leuk te weten dat hier nog iemand zit met hetzelfde behangpapier :dope:

Graag tot een volgende update,

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn duurder, 140€ (hier link) en dat is het grote nadeel.

Maar: meer lumen per watt (efficiënter en lager energieverbruik), koeler, minder "noise" (dan magnetische) en gaan langer mee.

 

Of het voor jou de moeite is voor die "peace of mind" moet je zelf beslissen. Ik ga er iig op overschakelen na de 1e kweek...

 

Kopen in GS (zie link), online (eBay, Marktplaats, ...) of misschien bij de elektronicaboer maar dat betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ze zijn duurder, 140€ (hier link) en dat is het grote nadeel.

Maar: meer lumen per watt (efficiënter en lager energieverbruik), koeler, minder "noise" (dan magnetische) en gaan langer mee.

 

Of het voor jou de moeite is voor die "peace of mind" moet je zelf beslissen. Ik ga er iig op overschakelen na de 1e kweek...

 

Kopen in GS (zie link), online (eBay, Marktplaats, ...) of misschien bij de elektronicaboer maar dat betwijfel ik.

 

Thx ctgilles,

 

Ik ga mijn beslissing nog later nemen, zo te zien is het een grote blok

Time will thell :P

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

 

Dag 15 op 12/12

 

 

Welkom bij deze nieuwe update :D

Ik heb redelijk goed nieuws om mee te delen, de geelzucht waar sommige plantjes last van hadden

is gestopt, de nieuwe blaadjes die erdoor komen zijn weer gewone kleur :P

Ik heb nu een klein strek probleem bij één plant, hopelijk zal dit niet te lang doorgaan want anders zal de

plant in de lamp beginnen groeien, ik heb ook weer enkel foto's genomen voor de liefhebbers van prentjes

in een topic :P

Bij de eerste foto is het de plant de bovenaan rechts staat die zo aan het strekken is.

 

gallery_17190_5913_749785.jpg

gallery_17190_5913_426224.jpg

 

Hier is ze dan, alle ZE kan ik nog niet zeggen want ik kan nog steeds het geslacht niet bepalen :D

 

gallery_17190_5913_345084.jpg

 

En hier een paar close-ups

 

gallery_17190_5913_233475.jpg

gallery_17190_5913_514429.jpg

gallery_17190_5913_464945.jpg

gallery_17190_5913_676095.jpg

 

Nu nog beetje informatie voor het zien of alles nog goed gaat in de kast,

De vochtigheid schommelt van "met lamp aan" 65% tot "met lamp uit" 81%

Bij een temperatuur tussen "met lamp aan" 24.3°C en "met lamp uit" 19°c

Steeds probeer ik er voor te zorgen dat de kamer genoeg luchtcirculatie heeft voor een dagelijkse

hoeveelheid verse lucht. Ik heb enkel nog een vraagje over het voeden van de plantjes.

Dit heb ik vorige week voor de eerste keer gedaan, maar dan heb ik gezien dat toen ik de zuurtegraad

van het water meten kwam ik uit op iets van een 4.2 dit is toch veel te zuur voor de plantjes? Ik had eerst

mijn water afgezuurd op 6.1 en daarna de aanbevolen hoeveelheid voeding toegevoegd.

Is het normaal dat het water zo zuur wordt door die voeding? (gebruik canna terra flores, 5ml per liter)

Zo dit is weer een hele boterham geweest.

Graag zie ik jullie terug op een nieuwe up-date :dope:

Grts M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja empty ik vind dat het er al wat beter uitziet hoor.

De middelste pot is nu inderdaad bovenop die gele bladeren mooie groene aan het aanmaken.

Ik zou gewoon doorgaan op de manier hoe je het nu doet.

Misschien zijn de plantjes met de gele bladeren wel mannetjes dan is het probleem gelijk opgelost.

Indien het vrouwtjes zijn dan laat ze lekker hun gang gaan.

Over een paar weken zullen de gele bladeren dan nog amper opvallen als het goed is.

En ook denk ik dat je die echt slechte bladeren er dan beter af kan plukken.

Daar is het nu denk ik nog ietsjes te vroeg voor.

 

Maar ik moet zeggen je foto update ziet er nu beter uit dan de vorige dus ga vooral zo door en maak je niet te snel zorgen.

Oke het kan natuurlijk een bladprobleem zijn, maar ik zou er op dit moment niet te veel waarde aan hechten en gewoon even afwachten wat er gebeurd en dan uiteindelijk die bladeren eraf plukken.

Vergis je ook niet het zijn voornamelijk een beetje de onderste bladeren zo heel erg is dat niet dat zie je wel vaker.

 

Ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'geelzucht' waar deze planten last van hebben / hadden is volgens mijn gewoon magnesium tekort. Toen aan de planten bloeivoeidng werd gegeven, nam het 'geelzucht' af. Logisch, daar zit enigszins magnesium in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja empty ik vind dat het er al wat beter uitziet hoor.

De middelste pot is nu inderdaad bovenop die gele bladeren mooie groene aan het aanmaken.

Ik zou gewoon doorgaan op de manier hoe je het nu doet.

Misschien zijn de plantjes met de gele bladeren wel mannetjes dan is het probleem gelijk opgelost.

Indien het vrouwtjes zijn dan laat ze lekker hun gang gaan.

Over een paar weken zullen de gele bladeren dan nog amper opvallen als het goed is.

En ook denk ik dat je die echt slechte bladeren er dan beter af kan plukken.

Daar is het nu denk ik nog ietsjes te vroeg voor.

 

Maar ik moet zeggen je foto update ziet er nu beter uit dan de vorige dus ga vooral zo door en maak je niet te snel zorgen.

Oke het kan natuurlijk een bladprobleem zijn, maar ik zou er op dit moment niet te veel waarde aan hechten en gewoon even afwachten wat er gebeurd en dan uiteindelijk die bladeren eraf plukken.

Vergis je ook niet het zijn voornamelijk een beetje de onderste bladeren zo heel erg is dat niet dat zie je wel vaker.

 

Ga zo door

 

Thx skunkkweekje,

 

Die bladeren hou ik zeker in de gaten, als ze beginnen verdorren zal ik die plukken,

thx voor de commentaar en ik ga alles zo proberen houden.

Inderdaad hopen dat de plantjes met veel gele blaadjes mannekes worden ;)

Grts M

 

Dat 'geelzucht' waar deze planten last van hebben / hadden is volgens mijn gewoon magnesium tekort. Toen aan de planten bloeivoeidng werd gegeven, nam het 'geelzucht' af. Logisch, daar zit enigszins magnesium in.

 

Hey stekkeman,

 

Thx voor het mee gissen naar de oorzaak van mijn geelzucht, deze is goed aan het verdwijnen en gelijk je zegt

het kan komen door het geven van de voeding.

Grts m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 23 op 12/12

 

Hey iedereen,

 

De volgende update is er, dit heeft even op zich laten wachten maar ik vertel jullie dit

alles verloopt vlot naar wens, en nog meer zelfs, ik heb eigenlijk schitterend nieuws.

Volgens mijn ondervindingen zit ik met allemaal vrouwkes :lol:

Dit vind ik natuurlijk schitterend maar ik begin met een probleem te zitten, sommige plantjes

zitten aan het einde van waar ze kunnen groeien, de lamp kan niet meer honger en ik hoop natuurlijk

dat deze dan ook niet veel grotere meer gaan worden, ik zou zegge verschiet niet van de foto's ;)

 

gallery_17190_5913_316221.jpg

gallery_17190_5913_284608.jpg

gallery_17190_5913_255306.jpg

gallery_17190_5913_507692.jpg

gallery_17190_5913_53715.jpg

 

Enkel probleemke dat ik gezien heb met één van de topjes, het is gelijk een soort verschroeiing :D

 

gallery_17190_5913_446044.jpg

 

Voila voor de rest is de temperatuur en de vochtigheid nog steeds hetzelfde, voor bewatering ben ik ook

begonnen met goed voeden in blijkbaar verdragen ze het, van water geef ik ze 250ml om de dag een half.

Morgen volgen foto's die met de lamp uit getrokken worden.

Graag tot een volgende update :lol:

Grts m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila,

 

Zoals beloofd zijn hier betere foto's, alle voor de kleuren van de bladeren te zien natuurlijk.

Ook heb ik paar close-ups van de plantjes dat ik weet dat ze al 100% vrouwlijk zijn.

 

gallery_17190_5913_181738.jpg

gallery_17190_5913_233025.jpg

gallery_17190_5913_186638.jpg

gallery_17190_5913_375960.jpg

 

Ziezo, graag tot een volgende :D

Grts m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...