Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wannegek

Bij Wisselgesprek Mobiel Storing En Geruis.... Afgeluisterd???

Recommended Posts

WIL NIET ALS GANGSTER OVERKOMEN VANDAAR DIT STUK EVEN AANGEPAST

VOOR DHR de-vil

 

mijn vraag is heeft iemand hier ook last van ik weet dat je niet kunt controleren

of je afgeluisterd word maar mij lijkt de link makkelijk gelegt als je geen 2de gesprek

kan aannemen omdat iemand mee luisterd dat er fouten kunnen ontstaan in het netwerk.

 

ik zeg of doe verder niets verkeerd over de telefoon

 

mijn vraag is gewoon dus heeft iemand dit probleem ook gehad met wisselgesprekken

of weet hier meer van?

 

zou een medewerker van een bel bedrijf kunnen zien dat je word getapt iemand

of ergens moet je dit toch eigenlijk kunnen achterhalen ik vind het maar vreemd!!!

 

heb het sinds 4 maanden en wellicht word ik niet getapt maar vraag het mij

gewoon af..... het is ongeveer bij 80% van de wissel gesprekken

 

WELLICHT BEN IK PARANOIA MAAR BEN BENIEUWD OF ANDERE OOK LAST HIERVAN HEBBEN OF GEHAD!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat denkt he dan koop je toch een beveiligde foon of neem je een los kaartje??

 

Vaak denk je onbewust dingen te ervaren die er niet zijn, ik heb dit met Orange gehad, zwaar waardeloos qua dekking en veel ruis en echo`s in de gesprekken.

Ik weet dat ik niet wordt getapt omdat ik niks geks doe, dus dit ligt aan je netwerk of de ruimte waar je inzit, denk aan zware boxen, betongaas in de vloeren/muren etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit bij kpn neem aan een van de beste kwa dekking....

probleem is niet dat ik wegvallende verbindingen of wat dan ook heb

alleen bij een 3de gesprek een wissel dus waarbij 1 in de wacht gaat....

 

heb hier nooit last van gehad en de laatste 4 maanden dus wel

3 jaar geleden had ik dit ook niet maar toch...

 

gewoon vreemd alleen bij een wisselgesprek ruis,kraak en onverstanbaar

dit is in 80% het geval de afgelopen 4 maanden

 

misschien dat iemand er ook last van heeft en ik zal paranoia aan het worden zijn

want neem aan als ze afluisteren dit geen probleem mag en kan geven met wissels!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het komt omdat veel nep tuig zich voordoet als gangsters en tegen iedereen zegt dat ze getapt worden ..

1 als je denkt dat je getapt word ga je dat echt niet op straat tegen jan en allenman roepen

2 als je getapt word denk is dat hun technologie een of andere ruis erg snel weg kan werken ..

3 hun technologie kan het trouwens niet schelen of je beld of niet zolang je maar accu hebt

ze zouden zonder problemen jou en mij nu kunnen afluisteren via je mobiel waar je dus niet mee belt ..

je hebt hier voor apperaatjes ,, die het netwerk in de omgeving kunnen verstoren .. die worden ook gebruikt in sommige restaurants,.

ik hoop dat je nu weer relax kan bellen ,,,

oja laatste tip in de tijd dat ze je enkel via singaal gingen tappen had je ook meestal nog wel iets van 20 seconden

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tappen heeft niets met gangsters te maken....

er zijn 110.000 taps het geen wat ik heb gedaan 3 jaar geleden vond ik geen

taps waard en heeft niets met ganster praktijken te maken,

dat ik het hier vraag is dan ook omdat hier de meeste personen

er iets vanaf zouden kunnen weten en ik zelf hier onbekend ben vandaar dat

ik er ook niet met iemand over heb verder....

 

de ruis en tik verhalen ken ik onderhand wel en dat je er niet achter kunt komen

had ik ook al verteld mij gaat het juist om het wisselgesprek

dat je verder niets merkt dat je word afgeluisterd had ik je ook direct kunnen vertellen

 

ik vind het gewoon merkwaardig en misschien kan iemand er wat meer over vertellen.

tuurlijk weet je dan toch niet of je getapt word ik heb verder ook niets te verbergen.

 

wild west verhalen heb ik ook genoeg aan gehoord mijn vraag is of iemand

dit probleem erkend en missschien later een bezoek of wat dan ook heeft gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ruis etc, komt voornamelijk door een slechte verbinding of door een slecht/oud toestel.

 

Heb het bijv. bij mn zakelijke telefoon.

 

KPN netwerk, telefoon van 2 jaar oud met vele bel uren, hierin hoor ik regelmatig een echo / ruis / tikken als ik met een klant/collega aan de telefoon hang, het geluidsniveau wil ook nog wel eens varieren.

 

Toen ze "vroegah" nog analoge toestelen tapten heb ik van horen zeggen dat je het wel kon horen, maar dit kan net zo goed een broodje aap zijn.

 

Suc6 met je paranoiiaa :wtf:

 

ps; heb je ooit van netiquette en interpunctie gehoord ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals is alleen bij het wisselen waardoor de 3de persoon totaal onverstaanbaar is

en alleen geruis en nee niet bij een normaal gesprek dan hoor ik niets.....

 

maar achja paranoiaheid is weer voorbij het is niet anders dacht alleen

misschien iemand ook er ook last van

 

daar heb ik zeker van gehoord maar aangezien we hier op een wietforum zijn

vond ik het niet bepaald nodig om dit te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat het komt omdat veel nep tuig zich voordoet als gangsters en tegen iedereen zegt dat ze getapt worden ..

 

:wtf:

sorry dit was niet sarcastish bedoeld maqar je hoort veel sinds je met zijn alle op een kluitje in rookhokjes moet vertoefen ik wou je niet aan vallen in tegen deel

 

2 als je getapt word denk is dat hun technologie een of andere ruis erg snel weg kan werken ..

3 hun technologie kan het trouwens niet schelen of je beld of niet zolang je maar accu hebt

ze zouden zonder problemen jou en mij nu kunnen afluisteren via je mobiel waar je dus niet mee belt ..

je hebt hier voor apperaatjes ,, die het netwerk in de omgeving kunnen verstoren .. die worden ook gebruikt in sommige restaurants,.

ik hoop dat je nu weer relax kan bellen ,,, JE kan zo'n apperaatje aanzetten als je iets wilt bespreken wat niet door de beugel kan ..

 

oja laatste tip in de tijd dat ze je enkel via singaal gingen tappen had je ook meestal nog wel iets van 20 seconden

 

er is bv een wiet service die met een code werkt dit gesprek duurt amper 10 seconden toch gaat alles op rolletjes

jaar in jaar uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wannagek,

 

Als je getapt wordt merk je daar helemaal niks van.

 

Je gesprekken worden gewoon opgenomen en later afgeluisterd.

 

Als je niet al te gekke dingen doet wordt je niet zo snel afgeluisterd.

 

Neem verschillende prepaidkaarten en wissel vaak genoeg van toestel.

 

Probeer eens een ander toestel kijken of het aanhoudt.

 

En anders moet je KPN bellen en gewoon vragen waarom je verbinding slecht is.

 

P.s. als je niet aan het bellen kunnen ze je niet afluisteren tenzij ze je toestel daarvoor geschikt hebben gemaakt. Wel kunnen ze checken waar je geweest bent, in ieder geval waar in de buurt.

 

Dus rook niet teveel en rustig aan met de paranoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s. als je niet aan het bellen kunnen ze je niet afluisteren tenzij ze je toestel daarvoor geschikt hebben gemaakt. Wel kunnen ze checken waar je geweest bent, in ieder geval waar in de buurt.

 

bedoel je dit software matig of handmatig

Share this post


Link to post
Share on other sites

devil:

 

hoe bedoel je met een code?

ik neem aan als je afgeluisterd word dat het niet uit maakt of je nou

1sec wat zegt of na 10 sec.....

 

of wat bedoel je met een code

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wtf: kraakjes en hisjes... dat had je vroegâh als ze een bandrecorder in de kelder aan je koperdraadjes aan het frummelen waren. Alle gesprekken gaan tegenwoordig digitaal het netwerk over en kunnen dus ook gewoon digitaal worden gerouteerd en opgeslagen. Daar merk je helemaal niks van. Afluisteren is een druk op de knop. Als je lijn helemaal goed is, dan moet je gaan opletten :lol:

 

code: de 14-48 komt vanavond 3 voor de rest aan de kapstok

Share this post


Link to post
Share on other sites

tappen gebeurt niet zo snel...dit kost een hoop tijd/geld/en moeite dus het moet ook wel de moeite waard zijn willen ze dit doen.....bv bij Tony Montana figuren...... :wtf: :lol: .....vele mensen nemen een 2e toestel met een prepaid kaart om het zo een beetje te kunnen omzeilen....ook dit heeft geen nut in 99% van de tijd liggen de toestellen bij elkaar dus dan weten ze dat de tel. gewoon van dezelfde eigenaar is....praat nooit over de telefoon over dit soort dingetjes en ook niet in geheimtaal beter ergens afspreken en de batt. uit de telefoon halen als je een beetje zeker van je zaak wil zijn....ik denk altijd zo als ze je willen hebben pakken ze je toch wel ...... :wacko: :huh: :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je vaste lijn gebruiken, optie: nummerherkenning aan. Scheelt een hoop bullshit.

:wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle mobiele telefoons worden de eerste 3 maanden automatisch gescant op tack-woorden , spreek je zo'n tack-woord uit zoals 'wiet' dan blijft de tack hangen en gaan ze je wat beter beluisteren , dit gebeurd allemaal elektronisch dus is een kwestie van wat knoppen drukken

Mijn advies ; koop een prepaid en gebruik die gewoon voor liflafjes 4 maanden en daarna kun je hem voor van alles gebruiken

Afluisteren gebeurt pas als er verdenkingen zijn

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo luitjes ... neit dat ik ook zo'n para figuur wil zijn ofso of zomaar mee wil praten

 

maar tappen word nergens zoveel gedaan in DE WERELD als in NEDERLAND...

 

iid zijn er apparaatjes voor om het te kunnen verkomen ( zeggen ze ... ) ze staan ook wellis in de highlife ... sowieso in 1 van die in 2007 is uitgekomen ( spit ff 6 nummers van highlife door en je weet wat ik bedoel ik weet namelijk neit meer welk nummer het was :lol: ) ... maar dat gaat je geen 100 euro kosten maar veel en veel meer....

 

daarbij zijn we hier wel getapt !! zodra je iets doet of iemand doet iets wat meneer justitie niet leuk vind en ze hebben vermoeden dat je wat doet .... kunnen ze je tappen ... bij osn ging het niet om wat SOFT-drugs ...

het is heel simpel ze nemen tappen de gene die ze verdenken ...

 

zo'n figuur die dan echt foute dingen doen word naturlijk veel gebeld door jan en alle man ... maar DIE PERSONEN kunnen ze ook weer aftappen ... zodra er een aanleiding voor is is er geen inbruik op privacy ....

 

zit jij over de telefoon te praten en zeg je dat je 50 pepermuntjes moet hebben ofso en ben je al in verband met drugszaken gebracht kunnen ze je zo tappen iets van een bevel of weet ik hoe het heet ( ALS ZE DAT NDOIG HEBBEN ) hebben ze zo ...

 

ik heb dus iemand die nu vast zit voor 2 jaar waarvan 15 maanden onvoorwaardelijk dit was helemaal geen grote jongen !!! deed dan welniet in soft drugs maar goed aan hem hadden ze ook al de nodige tidj besteed ( 3 maanden zeiden ze in zijn rechtzaak ) .... want via dit soort figuren kunnen ze bij nog grotere figuren komen ...

 

mensne hoefen nu helemaal niet para te worden of weet ik het wat ... dat ben ik ook niet zolang je maar goed uitkijkt wat je zegt ...

 

en btw : een nieuw nummer halen heeft geen zin of je moet dat met zijn alle doen want bel je pietje die door vorige gesprekken nu ook getapt word dan hang je als nog en hebben ze zo door dat je een andere foon hebt ...

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: ooit is een serie nummers gehad die je moest intoesten dan kwam er op je display van je telefoon wat te staan en wist je of je getapt of neit getapt werd.... toen was dat helaas op ene verkeerd moment ik was 12 en had er tog weinig aan :wtf: maar er zijn dus zeker nummers waar je kunt zien of je tapt bent !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor vaak van verschillende mensen dat je kan zien of je getapt bent door *#06# in te toetsen op je mobiele telefoon, dan zie je een lange code en daarachter een slash / en dan het aantal x dat je afgeluisterd bent

 

bij mij staat er 03.. :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masteryero,

 

15 maanden onvoorwaardelijk krijg je niet zomaar....dus hebben ze een goede reden om iemand te tappen.

 

Gewoon niets over de telefoon doen maar gewoon afspreken.

 

Als ze een nummer willen tappen moeten ze er eerst achter komen dat het jouw nummer is en dan nog de officier overtuigen.

 

Als je vaak genoeg van kaartje en telefoon verwisseld en vooral geen rare dingen zeggen over de telefoon dan hoef je niet zo snel bang te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tappen gebeurt niet zo snel...dit kost een hoop tijd/geld/en moeite dus het moet ook wel de moeite waard zijn willen ze dit doen.....bv bij Tony Montana figuren...... :wacko: :huh: .....vele mensen nemen een 2e toestel met een prepaid kaart om het zo een beetje te kunnen omzeilen....ook dit heeft geen nut in 99% van de tijd liggen de toestellen bij elkaar dus dan weten ze dat de tel. gewoon van dezelfde eigenaar is....praat nooit over de telefoon over dit soort dingetjes en ook niet in geheimtaal beter ergens afspreken en de batt. uit de telefoon halen als je een beetje zeker van je zaak wil zijn....ik denk altijd zo als ze je willen hebben pakken ze je toch wel ...... :( ;) :D

 

maar toch luisterd de AIVD zo'n 10.000 personen per dag af, omdat ze mogelijk criminele, of terroristische dingen via de telefoon bespreken, en dat kost niet zo heel erg veel, de gesprekken, worden opgenomen, en dan met een computer op verschillende soorten woorden gecheckt, als die woorden erin zitten, word het door een medewerker beluisterd om te achterhalen waar het over gaat... dat kost wel veel geld...weet je ook weer waar je belasting voor betaald :lol: :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid wat volgende puntjes:

 

Het waanidee van veilige telefoons , moet er altijd wel om lachen want die bestaan niet!!

En hoop zeggen er dan koop ik toch een prepaid, even een tip van iemand die er vroeger te maken mee heeft gehad ze luisteren ook je prepaid af als er een onderzoek naar je loopt, want aangezien elke telefoon een signaal afgeeft loggen ze daar op in.

 

En elk telefoon gesprek wordt afgeluisterd cq gefilterd in Noord-Holland staan er 3 grote bollen die elk gesprek opnemen dat dagelijks wordt gedaan en wordt dan gefilterd met worden zoals bijv. (terreur, bom, Balkenende, Beatrix) komt er bijv. een zin met de worden Bom en Balkende dan krijgt onze AIVD daar zo en melding van en treedt "het plan" in werking. Zijn naweeen van 11-september en vindt ik op zich wel een veilig idee.

 

En men gaat pas tappen en MAG pas tappen na toestemming van een rechter commensaris, en niet eerder dus als jij loopt te gillen overal dat je bijv. 2000 planten ergens heb staan, tsja dan zal er vanzelf een onderzoekje komen, want mensen praten nou eenmaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem geregeld een ander toestel en nr indien je toch niet zo aardig zou zijn zoals je jezelf omschrijft ..... :D de frequentie is van belang :) je mag tien keer van nr veranderen steeds zitten ze op de toestelfrequentie ,er zijn toestellen op de markt die om de c30 minuten etc van frequentie veranderen :D

De Muren hebben Oren

check this

 

Frequentie-omzetting (Frequency Domain Scrambling)

Spraak bestaat uit geluidsgolven van verschilende frequenties. Bij frequentie-omzetting wordt een truc uitgehaald met de frequenties waaruit de spraak is opgebouwd: elke frequentie wordt in een andere gewijzigd. In de wat oudere systemen gebeurde dat steeds volgens één vaste 'sleutel' (omzettings-frequentie), maar die systemen bleken eenvoudig te kraken.

Bij modernere systemen geldt dat voor elke te onderscheiden frequentie van de spraak een andere sleutel wordt gebruikt om haar om te zetten. Lagere frequenties worden hierbij naar hogere omgezet en hogere naar lagere. Op dit moment worden vooral systemen gebruikt die voortdurend de sleutels kunnen wisselen. Hoe groter het aantal in de apparatuur aanwezige sleutels, hoe moeilijker het systeem te breken is.

Groot voordeel van deze methode is dat tijdens de communicatie geen vertraging ontstaat. Het principe kan zowel bij telefoon- als radio-communicatie verbindingen toegepast worden.

 

Er bestaat ook apparatuur die beide bovenbeschreven methoden combineert. Dergelijke crypto is nog lastiger te breken. Deze apparaten kennen echter ook het nadeel van de eerste methode: er ontstaat ongeveer 1 seconde vertraging.

Tot voor kort was het voor particulieren alleen mogelijk een beperkt aantal simpele scramblers te kopen. Die apparatuur levert misschien wel 'privacy', maar garandeert daarmee nog geen 'veiligheid'. Tegenwoordig zijn ook deze meer geavanceerde scramblers beperkt commercieel verkrijgbaar, alsmede de eerste digitale spraakcrypto-systemen.

Digitale spraak versleuteling

Bij de modernste spraakcrypto-technieken wordt na versleuteling geen vervormde spraak verzonden, maar een signaal dat bits bevat. Nullen en enen worden daarbij weergegeven in te onderscheiden piepjes of rare toontjes. Tot zo'n zes jaar geleden leverde dit hele proces, digitaliseren, versleutelen en de bits weer omzetten naar een geschikt signaal (modem), nog te veel problemen op. Aan de ene kant leverde het digitaliseren een (te) grote hoeveelheid bits op. Aan de andere kant lukte het niet die hoeveelheid bits 'real-time' over te zenden.(1)

De afgelopen jaren echter zijn methoden voor geluid-digitalisering ontwikkeld die minder bits opleveren. Ook verbeterden de technieken waarmee modems werken(2); hun snelheid is in korte tijd enorm toegenomen. Deze ontwikkelingen maakten de weg vrij voor digitale spraak-versluiering

Voor het versleutelen kunnen we in principe van dezelfde recepten gebruik maken die we eerder beschreven hebben: DES, IDEA of met behulp van een pseudo-'random' sleutel en XOR-operatie.(3) Apparatuur werkend met pseudo-'random' sleutels of DES komen tot nu toe het meest voor. Als je naar het resultaat van digitale spraak-versluiering luistert hoor je alleen nog maar ruis en doet niets je meer aan een gesprek denken. De Amerikaanse firma Motorola is één van de eerste bedrijven die op de markt kwam met een systeem dat geschikt is voor (mobiele) radiocommunicatie.(4) Zij noemden dat 'Digital Voice Protection', of DVP. Tegenwoordig leveren meer bedrijven digitale spraak-crypto-systemen, zoals het Britse Marconi en Zwitserse Ascom. Ook Philips produceert ze, maar loopt enigszins achter op de rest. Naast crypto voor radiocommunicatie is er nu ook crypto voor telefoon/fax/modem-verkeer te krijgen. Natuurlijk is het bij ieder crypto-systeem de vraag of niet ergens een achterdeurtje ingebouwd is waardoor de fabrikant (of overheid wanneer die er om vraagt) mee kan luisteren. Wie een kant-en-klaar systeem koopt weet namelijk niet precies wat er in zit. In dit opzicht lijkt het niet erg verstandig crypto-apparatuur van zulke bedrijven te gebruiken. Kies je daar toch voor dan is Ascom waarschijnlijk de minst slechte keuze.

Over de prijs hebben we het tot nog toe niet gehad, dus dat wordt even schrikken. Twee crypto-eenheden (aan allebei de kanten één) kosten al gauw fl. 12.000,--. Apparatuur om sleutels aan te maken moet dan nog apart aangeschaft worden en voor een simpel programmaatje op de PC plus een kabeltje naar de crypto-telefoon vragen bedrijven zo'n fl. 5.000,--.

De betere apparatuur is dus duur en bovendien slechts beperkt commercieel beschikbaar. Een beetje wizzkid kan natuurlijk ook zelf een crypto-systeem voor de normale telefoon in elkaar knutselen, met apparatuur die meestal al in huis is: een PC (voor het versleutelen), een geluidskaart (voor het opnemen en weergeven van geluid) en een modem (voor de communicatie met de andere kant). Voldoende kennis en doorzettingsvermogen om het geheel aan elkaar te koppelen is noodzakelijk. Een handzaam, mobiel geheel krijg je hiermee helaas (nog) niet. De eerste tips op dit terrein willen we wel vast geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...