Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spillie

White Widow Indoor 600w

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Hier In dit topic ga ik proberen een zo goed mogelijk grow-verslag te maken van mijn kweek dit jaar.

Aangezien ik niet zo gelukkig ben met het gebruiken van chemische voeding heb ik besloten om nog es

een kweekje te doen met de lijn van BioCanna.

 

De produktjes die ik ga gebruiken zijn :

 

BioCanna Bio Vega -- NPK: 3.5-1.0-5.5 Dosering: 20ml per 10l water

BioCanna Bio Flores -- NPK: 2.5-2.0-5.0 Dosering: 40ml per 10l water

BioCanna Bio Boost -- Dosering: 40ml per 10l water

 

Naast deze produkten ga ik nog een extra stimulator gebruiken en Rhizotonic

 

Atami ATA-XL -- Dosering: 10ml per 10l

Canna Rhizotonic -- Dosering: 40ml per 10l

 

med_gallery_18308_5888_17611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien mijn hok nog in elkaar moet geknutseld worden ga ik alvast al een voorsmaakje geven

van wat er jullie (en mezelf :lol: ) te wachten staat (nou keeping my fingers crossed dat ik me kweek zelf niet verklooi) :wtf:

Hier zijn alvast enkele foto's

 

Zoals jullie kunnen ziet zijn de tipjes van de blaadjes hieronder beetje verbrand,

Maar dat komt allemaal wel in orde. Deze stekjes staan nu momenteel al 10 dagen bij mij en hebben nog maar

1 keertje voeding gehad, nou gaan ze het nog even daarmee moeten stellen tot ofwel m'n hok klaar is en ze in

grotere potten kunnen ofwel tot ik begin te merken dat ze toch moeten gevoed worden.

 

med_gallery_18308_5888_371474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze zal ik ook al 9 andere ladies showen die al 2 maand bij me staan ook vanaf stek begonnen.

Aangezien deze ladies eind juli normaliter beginnen bloeien zal ik wel zien dat ik tijdig over een hok beschik.

 

De 1ste foto staan de dametjes buiten te luieren, ze hebben namelijk nog geen kunstmatige belichting

gehad.

 

 

 

med_gallery_18308_5888_2536805.jpg

 

Op de 2de foto zal je merken dat er enkele dames schraler staan dan anderen, dit komt dat ik deze

bewust heb klein gehouden wegens plaatsgebrek, de andere dametjes hebben al volop kunnen

smullen van de biocanna de atami en de rhizo, over dat schema ga ik echter nu niets vermelden

aangezien ik zelf geen gegevens genoteerd heb. Het voedingsschema van de 20 stekjes voor de groei

zal ik wel wekelijks bespreken.

 

med_gallery_18308_5888_729816.jpg

 

De 3de foto is der 1tje met bovenaanzicht. Je zal merken dat deze lekker glimmen, komt doordat

m'n cuties net onder de douche geweest zijn.

 

med_gallery_18308_5888_2066355.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 1 van mijn grotere WW ladies is er wel duidelijk een probleem.

Daar ben ik dan ook volop mee bezig om dit te verhelpen vooraleer

ik ze in bloei zet.

Ik weet dat zulke zaken normaalgezien in een ander topic moeten gepost worden,

wat ik ook zal doen, maar aangezien een grow report alles moet bevatten zet ik het er

hier eventjes snel bij

 

med_gallery_18308_5888_215452.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet bang zijn om reacties te posten ik apprecieer opbouwende kritiek en also positieve coments natuurlijk :lol:

In ieder geval : ik bijt niet en in het geval van wel, dan happen jullie maar terug :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he los spillos nog bedankt voor je reactie, op de onderste foto lijkt het plantje tmv (tabak mozaik virus) te hebben,kan je niks aan doen maar kan gelukkig ook niet veel kwaad,verder veel succes met je hok...komt er ook een bouwverslag?? :wtf:

 

grtzz

 

SYF aka captain trips

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Had ik ook aan gedacht SYF, als het niet weggaat, maar de groei blijft goed ga ik toch overwegen

om'm in bloei te trekken. en als ie in de bloei stagneert gooi ik'm der na 2weken 12/12 uit, dan hebben

de andere ladies wat extra plek.

Kga zeker nog wat lezen in verband met dat vervelende virus, ik kom er later wel op terug.

En een bouwverslag zal er waarschijnlijk wel komen, maar verwacht er geen hoogtechnologisch werkstuk van e :wtf:

Ik grow enkel voor eigen gebruik.

In ieder geval thnx voor de 1ste reactie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spillie,

 

Komt wel goed met die dame, bij mij staan er ook zat met tmv.

Lachen man even snel een hokkie bouwen, veel sucses alvast. :wtf:

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ziet er goed uit hoor, maar pas wel op met die voeding in het begin...

Na mijn weten hebben ze de eerste 3 weken of soms zelfs langer nog helemaal niks geen voeding nodig...ik heb ze pas 1x een klein scheutje voeding gegeven terwijl ze al 37 dagen oud zijn zien ze er nog prima uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nice uit! ben benieuwd! :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

wat voor lamp en grote van hok ga je voor?

Weet je ook welke stekken het zijn? of heb ik daar over gelezen...

 

Succes met bouwen en growen,

 

El Fish :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

Vandaag nog enkele fotootjes genomen van de ladies, hier volgen ze dan.

Deze ladies hebben met het slechte weer even verzaakt van door te groeien, ook hebben ze

eventjes een overwateringsprobleempje gehad, maar dat is allemaal opgelost momenteel.

Aangezien ik trucker ben en niet zo heel veel thuis ben kunnen dit soort zaken gebeuren ntrl.

Door deze kleine euveltjes heb ik besloten om geen voeding te geven tot de bodem weer bijna

uitgedroogd is. Ook ga ik wachten met voeden tot ik de bodem weer in ideale omstandigheden krijg.

m.a.w. goeie ph waarde.

Voor de bloei is m'n oog al gevallen op m'n oude schuurtje in m'n tuin, zal me veel minder geld kosten dan

een volledig nieuw hok te bouwen, wel wat renovatiewerken aan...

De komende 3 dagen ben ik ook thuis en morgen ga ik naar de winkel om spullen.

maar zoals jullie kunnen zien (op de 3de foto) is dat hok een beetje vervallen vooral onderaan,

dus ik zal me niet vervelen de komende 3 dagen :wtf:

 

 

med_gallery_18308_5888_1578470.jpg

med_gallery_18308_5888_3035923.jpg

med_gallery_18308_5888_2003022.jpg

 

Tot zover de update voor vandaag.

 

Tot hoors allemaal en veel success aan iedereen!!

 

Los Spillos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Kheb eindelijk besloten wat voor een hok ik ga gebruiken. Het wordt een vervallen werkschuurtje

waar al m'n tuingereedschap in stond. Zoals jullie op de foto's zullen zien is het langs de buitenzijde

wel wat vervallen, maar de binnenkant krijgt een volledige opknapbeurt.

Dit lijkt mij momenteel de beste oplossing.

Na enkele grows te hebben gedaan komt er een betere oplossing.

Bouwverslag komt in de juiste sectie, maar wou jullie hierbij al es mijn hok laten zien.

Het hok is 1400mm op 1400mm op 2m hoog (de nok is hoger, maar het nuttige gedeelte net onder de nok is 2m)

En hier is het dan :

 

med_gallery_18308_5888_1594465.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update ivm dat rotte TMV virus.

Kheb ALLES weggeknipt waar heel duidelijk misvorming te zien was.

Daarna de plant behandeld met Polycare in verstuivervorm en momenteel

is alle nieuwe aangroei TMV-vrij, hopelijk blijft dit zo.

 

Hieronder zie je de behandelde plant, kheb de ganse hoofdtak weggeknipt aangezien enkel deze was aangetast.

Nu blijven er nog 2 stevige zijtakken over die volledig TMV vrij zijn.

Ook nog heb ik een fotootje gemaakt van de Polycare een middeltje tegen zowat vanalles.

Het werkt tegen insecten (bladluis, rupsen, kevers, trips) en ziekten sterroetdauw (zwarte vlekken op blaadjes) en roest

en heeft een secundair effect op spint. Dit produktje wordt tijdens de groei om de week gebruikt.

En tijdens de bloei kan ik blijven sprayen tot 3weken ver want dan is er kans op toprot en dit willen we natuurlijk niet.

Ook ben ik beetje bang dat als ik teveel tijdens de bloei spray ik giftige wiet zou krijgen.

Kan iemand daar meer info over geven i.v.m. gifstoffen tegen ziektes en ongedierte tijdens de bloei.

Want het laatste wat ik wil is White Poison ipv White Widow :wtf:

 

med_gallery_18308_5888_3067956.jpg

med_gallery_18308_5888_2198698.jpg

med_gallery_18308_5888_852095.jpg

med_gallery_18308_5888_3442271.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het niet vanaf een foto goed zien maar aan je planten te zien en je problemen welke je hebt lijkt het erop dat je een standaard potgrond of iets dergelijks gebruikt heb? kan dat kloppen?

Zo ja verpot ze dan zo snel mogelijk naar een grotere pot met de juiste grond voor cannabis

Zo nee vergeet wat ik hierboven heb gezegd hahaha

 

veel succes verder

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit maar gaat zo een hokje niet veel warmte afgeven welke kan gespot worden door blauwpetten in de lucht?

verder zien de plantjes er wel mooi uit.

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

@Sannie : ze staan momenteel in potten van 8.5L met geraniumpotgrond erin, ze hebben al wat last gehad van beestjes

maar dat is nu opgelost. ze zijn ook al is overwaterd geweest doordat ze buiten stonden. Kzal es snel gaan piepen welke

grond het beste is voor cannabis.

In ieder geval bedankt voor de tip :wtf:

 

@Drux Bunny : Er wordt momenteel gewerkt aan het volledig isoleren van het hok, 20mm dik isolatieplaten van piepschuim

en daarop komt nog een superisolerend folietje die normaal gebruikt wordt om achter radiatoren te hangen om de warmte te

reflecteren.

Een maat van me heeft een infraroodcamera daarmee gaan we zelf es even de test doen, wsl zal het niet volstaan

maar dit is echt een heel tijdelijke oplossing om zo snel mogelijk een kweekje af te werken.

Ik ga dan ook geen fortuin stoppen in het afwerken van mijn hok. Het piepschuim, ducktape, folie en wat planken die ik

vandaag ben gaan kopen samen met wat nageltjes en oogvijzen hebben me welgeteld 100euro gekost. Daarmee ga ik gans m'n hok afwerken.

Ik hoop van tegen de winter een echt degelijke installatie te kunnen aanschaffen om dan wat grootschaliger te gaan.

De afzuig en alle ander materiaal kan ik dan verplaatsen naar dat andere hok.

 

En dan nog een vraagje aan allen, vooral aan degenen die bvb met 170 en meer planten werken, hoe doen jullie het ivm

electriciteitskosten? Hoe verbergen jullie die? Of zijn er andere tricks? Enig advies zou heel welkom zijn.

 

Groetjes aan allen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spillie,

 

Lachen man vrijstaande binnenkweek, kan een heel leuk hokkie worden.

Veel bouwplezier alvast, ik vind het een toffe locatie :wtf:

Ikzelf hanteer gewoon de regel in een woonhuis max 4x 600 voor het stroomverbruik en ook uit veiligheidsoogpunt

m.b.t omwonende enz.

Stroom altijd betalen, beter voor de naam van de hobby en voor jezelf ik betaal ook gewoon 4x 600

nog nooit een probleem mee gehad :lol:

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polyvalent product: insecticide met knockdown-effect én systemisch fungicide met zowel preventieve als curatieve werking op basis van bifenthrine en myclobutanil. Gebruiksklare formule.

Beschermt uw planten tegen insecten (bladluis, rupsen, witte vlieg, kevers), spint en ziekten (echte meeldauw (witziekte), zwarte bladvlekken, roest). Mag gebruikt worden voor zowel behandeling van planten in de tuin (struiken, rozen en andere sierplanten), als van kamerplanten.

 

0,01% bifenthrine + 0,01 % propiconazol

Erknr - N° agr 9313/B

da's wel een heel fout product wat je daar gebruikt en ook niet geschikt voor consumptiegewassen! Gebruik altijd bestrijdingsmiddelen die je ook op je moestuim zou mogen gebruiken. Dit is wel erg breed schieten en niet gezond

 

TMV is niet mooi maar aangestaste bladeren verpreiden het virus niet, en deze wegknippen is dan ook niet nodig. Het zit in de plant zelf. Bladeren heeft de plant nodig en hoevel wat vervormd of niet mooi nemen ze ook deel aan het systeem.

 

Lees DIT artikel eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto : Thnx voor de positieve reactie en thnx ook op m'n vraag ivm de energiefactuur, nu heb ik tenminste is een

eerlijke kijk van iemand die der ervaring mee heeft.

 

@Whazzup : Ook bedankt voor je info maatje, ik heb dit product enkel nog maar gebruikt tijdens de groei, der staat nog niets

in bloei. Ik zal er dan ook rekening mee houden en es op zoek gaan naar produkten die wel geschikt zijn voor de moestuin.

Kga er onmiddelijk mee ophouden en mijn planten zeer goed laten douchen zodat alle eventueel aanwezig produkt weg is.

Daarna nog minstens weekje laten doorgroeien vooraleer ik ze afbloei.

Denk je dat ik der veel verkeerd mee heb gedaan nu tijdens de groei? zou dit de kwaliteit of zuiverheid van mijn eindprodukt aantasten?

Graag reactie, ik wil mezelf of anderen niet vergiftigen, dat zou ik heel droef vinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Even een toelichtinkje i.v.m. waarom ik de laatste week nog bijna niets heb gepost.

Dit alles komt doordat m'n beste vriendin (de vriendin van m'n beste maat/collega) is gestorven

vorige week. Momenteel ben ik even in rouw.

med_gallery_18308_5888_88993.jpg

 

Desondanks wat er zich deze week allemaal afgespeeld heeft wil ik

toch nog eventjes een update geven van hoe de plantjes nu staan.

M'n grote dames blijven van het zonlicht genieten aangezien ik nog

niet heb verder gewerkt aan het hok en de stekjes hou ik klein door ze

in kleine potjes te houden.

 

med_gallery_18308_5888_3985372.jpg

med_gallery_18308_5888_3670542.jpg

med_gallery_18308_5888_2804937.jpg

med_gallery_18308_5888_2718380.jpg

med_gallery_18308_5888_897618.jpg

med_gallery_18308_5888_1470820.jpg

med_gallery_18308_5888_71118.jpg

med_gallery_18308_5888_3202519.jpg

 

 

De dame die verdacht werd van het TMV virus te hebben (welke ik bijna 50% heb omgehakt)

is volledig hersteld. niets van tmv of raar verkleurde blaadjes meer te zien.

De onderstaande foto's laten jullie de plant zien vooraleer ze geknipt was (1ste foto)

De 2de foto toont het bladprobleem, de 3de foto toont hoe ze net geknipt was en de 4de en de 5de tonen hoe

de dame der nu bijstaat.

 

med_gallery_18308_5888_49798.jpg

med_gallery_18308_5888_215452.jpg

med_gallery_18308_5888_3067956.jpg

med_gallery_18308_5888_1691103.jpg

med_gallery_18308_5888_1216969.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Nu met het mooie weer gaan ze echt hard :D

 

med_gallery_18308_5888_777714.jpg

 

med_gallery_18308_5888_3454813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...