Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

roken van toprotbesmette wiet.

Recommended Posts

Ben ook de gelukkige winnaar geworden van wat toprot.

Pas goed op me plantjes (net niet goed genoeg dus :oops: ) en zag dit in een vroeg stadium. Blijft natuurlijk spijtig, zeker zo kort voor de werkelijke oogst, maar niet moeilijk gedaan en gelijk de gehele top eraf gehaald. Zo'n 10 cm uit de top geknipt (boven en onderkant zijn zeker nog goed en drogen nu dus).

 

Maar nu de werkelijke vraag (op komst):

Nu wil een vriend dat stuk weggeknipte wiet hebben (10-10cm) om dit te laten drogen en dus vervolgens te roken. Er komt zeker nog wel (aardig) wat niet besmette stukken vanaf, maar ook een aantal licht en erger beschimmelde stukken. Dat hele beschimmelde zal ie al niet drogen/roken, maar over het licht beschimmelde heb ik zo me twijfels bij hem.

 

Nu dus wel de werkelijke vraag: :wink:

hoe schadelijk is het roken van (licht)beschimmelde wiet ?

(het liefst sprekend uit ervaring) :twisted:

( :oops: )

 

 

En dan niet komen dat hij dat zelf moet beslissen,

heb liever dat ik eerst de gevolgen/risico's weet

zodat ik kan beslissen of hij dat zelf kan beslissen of niet :wink:

 

 

:?:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Milan

sja...

ik denk wel dat je er een longinfectie aan over kunt houden.

misschien zelfs chronisch.

 

iig iemand op overgrow had op z'n 12de toppen met rot gerookt, en iedere keer als hij nu een verkoudheid krijgt, wordt ie heel erg ziek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wou het liefst ervaring .. heb ik niet

Wel theorie.

 

De schimmel zal door de hoge temperatuur in de joint wel sterven.

Maar hierbij zullen verschillende delen van de schimmelcel uit elkaar vallen.

Je lichaam zal hier op reageren omdat het lichaamsvreemde eiwitten zijn.

Als je pech hebt zijn de eiwitten zelfs toxisch en das niet kewl...

Een infectie zal denk ik niet zo gauw ontstaan, maar een kans op vergifting is er wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hang ook vaak op shroomery forum rond, daar heb ik weleens zitten lezen of het was ergens anders, dat sporen Extreem hoge hitte aankunnen, en dat het zelfs mogelijk zou kennen zijn dat ze van buiten de aarde komen ,dat ze gewoon door het heelal zweven, en en als ze op een plek komen waar de omstandigheden ideaal zijn gaan ze hun werk doen :P gekke dingen zijn het toch die scimmels . maar ik denk dat je nu terwijl je ademt ook honderden of mischien wel duizenden schimmel sporen aan het inademen bent.

dus pf het echt zo gevaarlijk is weet ik niet er zijn zeker wel schimmels die dodelijk kunnen zijn.

 

ik vraag het me ook we af want stel ik maak van een ons buiten knipafval ice o lator hash ,en er zit mischien een piepklein toppie bij met een beetje budrot ertussen ,zou dat dan ook gevaarlijk zijn?? en hoe zit het dan met de hash uit het buitenland die ook buiten is gegroeid daar moeten toch ook wel eens bepaalde schimmels of sporen in zitten, lijkt me onvermijdelijk. en ik weet bijna zeker dat iedereen die wiet haalt bij een shop waar de mensen hun onzen komen verkopen ,dat die ook weleens schimmel of budrot tussen zijn wiet heb gehad ,maar als die wiet eenmaal droog is dan is het namelijk best wel moeilijk om te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
ik hang ook vaak op shroomery forum rond' date=' daar heb ik weleens zitten lezen of het was ergens anders, dat sporen Extreem hoge hitte aankunnen, en dat het zelfs mogelijk zou kennen zijn dat ze van buiten de aarde komen ,dat ze gewoon door het heelal zweven,

 

Mjah daar zit wat in. Ik weet van bacterien wel dat ze sporen vormen. Of dit ook bij schimmels zo is durf ik eignelijk zo niet te zeggen.

Maar dan nog zal niet elk type schimmel sporen vormen.

Als je wat meer hierover zou willen weten moet je uitvinden welk type schimmel het is die diie toprot veroorzaakt.

 

*edit*

dit was ik weer dus (darkice)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot?????????? Choppie hoe kan dat nou, je weet alle theorie om het te voorkomen...Hoe is het gebeurd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toprot?????????? Choppie hoe kan dat nou, je weet alle theorie om het te voorkomen...Hoe is het gebeurd?

ja, dat is het meest ellendige er van.

 

ben eigenlijk gewoon genaaid..... had een goede ventilator gekocht die gemakkelijk aan kon blijven staan, motor koelde zichzelf enz. Had ik er al wel een schakelklok tussen staan, maar die is een keer over gesprongen naar continu aan. Week terug (ofzo) een "harde" doffe knal en dus weg ventilator.

 

Moest toen nog een week of 2 en dacht dat ik het wel zal redden zonder.....

niet dus. volgende kweek gaat in nieuw hok dus had aanschaf nog even uitgesteld.

Maar geen vrees verder, heb toch nog genoeg wiet over :wink:

 

Kortom, geen (voldoende) ventilatie meer :P

 

 

 

Heb inmiddels dus ook maar besloten om hem niet zelf te laten beslissen,

heb de beslissing voor hem genomen en nu heeft de vuilnisman dat spul.

klinkt allemaal niet zo best.

 

Iedereen mag natuurlijk nog reageren op de (mogelijke) gevolgen van het roken van beschimmelde wiet........................

ga je gang :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zijn toch ook mensen die schimmelhasj roken

dus waarom geen schimmelwiet

 

de schimmel die in schimmelafghaan zit zal waarschijnlijk een ander soort schimmel zijn dan de schimmel die in een wietplant zelf zitt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ook mensen die schimmelkaas eten, maar dat is toch wat anders dan een stukje Goudse onder de schimmel.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

kep ut id dat een heel klein beetje toprot geen probleem is, als je maar niet net al die rotte sh*t in 1 jointje stouwt... heel klein beetje hier en daar kan je lichaam wel aan lijkt me.

 

Maar niet uit ervaring...

 

Wat betreft de vergelijking bij inademen en al die andere dingen krijg je ook schimmels binnen, dat is een slechte vergelijking... zijn zoveel verschillende soorten de een stelt nix voor de ander is dodelijk... zijn heeeeeele andere schimmels...

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan voetschimmel... krijg je hash smaakje van

 

he gadverdamme wat zeg ik nu dan... jullie ook met je smerige verhalen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIET DOEN WANT 9 VAN DE 10 SCHIMMELS ZIJN ZEER GIFTIG.

 

niet prettig lijkt mij. waarom zou je trouwens slechte weed roken als er ook goeie weed is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Zeker niet doen, ik ken iemand die n leuk ritje naar t ziekenhuis kreeg een dag ofzo nadat ze een beetje beschimmelde wiet had gesmoked

 

You don't wanna mess with fungus...

grtz aa][p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nou mijn eigen oogstje was ook beetje toprot maar gewoon roken hoor je word er stoned van. En ik leef nog steeds en ben er niet ziek van geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het toch niet riskeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vorig jaar een topoogst, natuurlijk mede vanwege de warme zomer. Een zoldervliering vol gehangen om ze te drogen, met een ventilator om wat luchtcirculatie te creëren. Afgelopen januari merkte ik dat de inmiddels droge toppen stoffig leken. Er kwam bij beroering gewoon een wolkje ''stof af. De smaak van de wiet is niet echt goed meer. Wat zou het pprobleem kunnen zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/10/2019 at 11:05 AM, reinout said:

Ik had vorig jaar een topoogst, natuurlijk mede vanwege de warme zomer. Een zoldervliering vol gehangen om ze te drogen, met een ventilator om wat luchtcirculatie te creëren. Afgelopen januari merkte ik dat de inmiddels droge toppen stoffig leken. Er kwam bij beroering gewoon een wolkje ''stof af. De smaak van de wiet is niet echt goed meer. Wat zou het pprobleem kunnen zijn.

 

 

Je hebt ze na het oogsten 3 maanden te drogen gehangen? Die wiet zal op zolder na 3 dagen kurkdroog geweest zijn, toen had je ze lekker in weckpotten moeten stoppen en laten curen(rijpen). Ik denk dat je nu gewoon hooi aan het roken bent. 

edit: lekker trouwens, een topic uit 2003...

Edited by pindarots123
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...