Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

power p

Test: Atami Bloombastic Vs Plagron

Recommended Posts

@Silver

 

Ze zijn lekker groen he?

De kleinste meet nu ongeveer 35 cm en de grootste rond de 65/70 cm.

Ik denk dat de groei er nu wel z'on beetje uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een mooie test-kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ze in mijn Anesthesia F2 topic al gepost, maar hier effe een paar kiekjes van de dames :)

gallery_59_297_15235.jpg)

gallery_59_297_72977.jpg

gallery_59_297_56270.jpg

gallery_59_297_68433.jpg

gallery_59_297_22067.jpg

gallery_59_297_75288.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn beland in week 3 van de bloei en ik ze gaan tot nu toe prima.

Ze krijgen nu twee keer in de week te drinken met een E.C rond de 1.8.

Elke keer als ik foto's maak schrik ik een beetje want ze slapen dus echt die anasthesia dames.

Zodra de lampen ook maar even uit zijn gaan de bladeren hangen of dat ze zwaar water te kort komen :)

Het ziet er echt niet uit maar gaan de lampen weer aan beuren ze weer helemaal op gelukkig.

Vanaf volgende week ga ik zachtjes aan beginnnen met de bloombastic en green sensation toe te voegen en dan gaan we pas

echt de verschillen zien in de voedingen (hoop ik)

 

hier wat fot's van hoe ze er nu bij staan.

med_gallery_5827_5835_135111.jpg

med_gallery_5827_5835_34997.jpg

med_gallery_5827_5835_448630.jpg

 

groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik vind het inderdaad erg opvallend dat ze na de nacht zo bij je hangen, die ervaring heb ik toch niet. Wanneer geef je ze water? Ze staan natuurlijk in kleine potjes en drinken daar houden ze erg van. De kleine mannetjes die ik heb onder TL drinken pak hem beet een kwart liter zomaar per dag per stuk.

 

Lekker kleurtje en een mooie ontwikkeling voor 3 weken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgen om de dag een halve liter van me dus ze komen volgens mij niets te kort :)

 

Ik zal het wat op gaan voeren met een liter om de dag.

Sla ik alleen wel de voeding over,dus 1 keer wel en een keer niet met voeding ander krijgen ze te veel.

 

En het is inderdaad een lekker kleurtje he!

Ook ruiken ze lekker joh maar dat had je al geroken :)

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de dag een halve liter lijkt me wel een beetje weinig, maar je kunt het zelf het beste aan de pot voelen.

 

De 4 afghanen in de grote bakken onder 600 watt krijgen op dit moment dagelijks zo'n 1,4- 1,8 liter per plant, maar die zijn natuurlijk wel een stuk groter.

 

Ik denk dat je er beter aan doet inderdaad om een keertje extra water te geven, 6 liter is niet zo veel grond en ze lusten best een slok met die grote bladeren :) - zou alleen niet direct naar 2x zoveel gaan, beetje opvoeren en je pot effe voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 4 is nu van start gegaan en ik heb de voeding opgevoerd met de Bloombastic en de green sensation.

Ik doe het nog wel een beetje rustig aan met allebij de goedjes.

Ik geef de helft van wat de fabikanten aanbevelen en kom dan uit op een ec van 2.1

Er staan al een paar pracht exemplaren tussen maar ook nog wat mindere maar vooralsnog gaat het voorspoedig.

vanavond als het licht uit is schiet ik nog even een paar foto's

 

 

groetjes Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ttjonge TestKees :)

Dat ziet er goed uit.

65 -70 cm is perfekt, hoeveel van die hele kleine dames zijn er?

Die EC :tu :j ,pas op voor overvoeding op die kleine potties hea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds prachtig donkergroen uit man! Zullen mooi THCbommetjes worden :tu

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver

 

Ja ze gaan echt super.

Ik vind de EC ook een beetje aan de hoge kant maar voor alsnog kunnen ze het hebben.

Er staan ongeveer 10 van die kleine tussen.

Het val me ook op dat de Bloombastic en Green sensation totaal niet vloeibaar is maar een dikke substantie.

Normaal is dit niet zo dus ik hoop dat het spul zijn werk nog doet.

Hier wat foto's was ik gisteren vergeten te plaatsen.

med_gallery_5827_5835_298211.jpg

med_gallery_5827_5835_1268269.jpg

med_gallery_5827_5835_360038.jpg

med_gallery_5827_5835_360038.jpg

med_gallery_5827_5835_1531039.jpg

med_gallery_5827_5835_13719.jpg

med_gallery_5827_5835_1312175.jpg

 

Groeten Power P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even bij mijn moeder in de schuur gekeken want daar heb ik wat sannies jack staan.

Gewoon de mannetjes bij de vrouwtjes om wat zaad te verkrijgen.

Ik heb wat stuifmeel mee genomen en 1 Anna bestoven.

Ben benieuwd wat daar uit komt gewoon een klein expirimentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Lekker hoor: Die dikte in de boosters komt door de minerale klei die er in is verwerkt volgens mij. Het hoort erg dik te zijn en je moet het ook goed mengen. Waarschijnlijk denkt men bji de producenten "hoe zwaarder des te meer value for money" :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf de Green Sensation van Plagron en die moet je ff goed schudden voor gebruik, dan wordt die iets vloeibaarder. Ik doe altijd eerst de Alga Bloom in het maatbekertje en daarna de Green Sensation, zo kun je makkelijker het gewenste aantal milliliters aflezen ;)

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet dat ik het goed moet schudden maar het is echt heel anders dan ik gewend ben van Green Sensation.

Het lijkt wel erwtensoep :(

En wat de mililiters betreft dat is makkelijk want ik heb een hele mooie spuit.

Wat je niet allemaal tegen komt in zo'n verloskamer he!

ik heb er gelijk maar een paar meegenomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... en een verlostang voor het oogsten? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een week verder, de 5de wel te verstaan en ze gaan voor mijn gevoel wel aardig.

Ik moet jullie alleen een beetje teleurstellen want ik zie nog geen echte verschillen met de planten

die Plagron krijgen en de planten die Atami krijgen.

Ze zijn lekker aan het bouwen en ze ruiken fantastisch.

Ze zuipen als een stelletje voetbalhooligans de ene na de andere emmer moet erin :o

Hier een paar pica's van de dames

Een plagron plantje

med_gallery_5827_5835_1731518.jpg

en nog een plagron plantje

med_gallery_5827_5835_252617.jpg

Een Atami plantje

med_gallery_5827_5835_1326281.jpg

En nog een Atami plantje

med_gallery_5827_5835_462835.jpg

Een mooi groen veldje

med_gallery_5827_5835_1877873.jpg

 

De groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even geen fototoestel bij de hand dus probeer ik het even zo uit te leggen.

De bladeren van de plnten zien er gezond uit maar ik begin toch al verschijnselen te zien.

Maar wat voor verschijnselen?

Ik zie dat er toch van binnen naar buiten de bladeren licht worden

het is geen roest plek maar het wordt wel licht en bruin.

Is dit te kort aan ites of juist te veel aan iets?

ik weet zonder foto wordt het moeilijk maar dan wacht ik wel tot ik mijn toestel terug heb en laatik het wel zien.

 

 

groeten Power P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het effen of vlekkerig ?

 

Op de foto's van gisteren zien de bladeren er gezond uit, de bladpuntjes lijken een klein beetje verbrand dus je zit de voeding goed te pushen... Wat je ook lekker kunt zien aan de kleur van het blad trouwens.

 

Komt het voor bij ALLE planten ?

 

Ik ben zelf nu ook nog met deze voeding bezig maar ik merk wel duidelijk dat als je je pH niet goed laag houdt je kleine bruinige vlekjes krijgt op de onderste fanleaves van het Ca gebrek wegens blokkade. Ja mijn test is nog steeds niet gestopt alleen de motivatie die af te maken is redelijk klein geworden aangezien sommige mensen het hier erg gezellig weten te maken... Daar heb ik voorlopig iig nog geen zin in dus die houden jullie van me te goed.

 

Meet de pH van je aarde eens...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kees.

 

Het is effen

Het komt niet bij alle planten voor.

De ph zit zo rond de 6.2.

Ik zal mijn aarde is meten mischien dat het daar aan ligt.

Ik moet wel zeggen dat sinds ik op die 7 liters zit het altijd zo rond de 5de week begint en bij de 8ste zie je het wel heel duidelijk en zit het meestal wel bij alle planten.

Volgende ronde 12 liters dan heb ik er mischien minder last van.

Maar morgen neemt mijn vriendin de camera weer mee terug en zal ik er wat foto's van maken.

Dat praat wel wat makkelijker.

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan aardig wat verschillende plantjes tussen

de 1 is lang en de ander kort ook zijn sommige dik en sommige weer dun.

verschil tussen de twee boosters kan ik nog niet vinden.

Ik denk dat deze test het beste uitkomt als je een heel tuintje met stekken neer zet zodat de verschillen minimaal zijn en je dan ook een beter overzicht krijgt waar de boosters tot in staat zijn.

Maar we geven het natuurlijk niet op en blijven door gaan tot de oogst.

Toch ga ik deze test nog 1 een keer proberen maar dan met stekken.

 

Maar goed ze zijn nog lekker groen en ruiken heerlijk dus de twee voedingen zijn in mijn ogen prima

ik had alleen graag een egaal veldje gehad.

 

Ik mag natuurlijk geen reclame maken maar ik vind het soortje wel een fantastisch plantje

de bouw van sommige feno's is echt mooi om te zien.

De geur die heelijke geur je gaat er gewoon van watertanden :o :o .

Ik kan dan ook haast niet wachten om een veldje stekken neer te zetten maar dat is voor later.

 

Als ik een oscar uit zou mogen delen voor een plantje zou Anna er 1 krijgen.

 

 

groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

rond de 5e week gebeurt het vaak dat ze een dip krijgen en wat chlorose vertonen. Meestal lost een klein schepje magnesium het probleem op. Sommige kwekers doen het zelfs standaard in week 5: beetje magnesium aan je voeding toevoegen.

 

Kalk is geen probleem bij een normale pH, dat is eerder een probleem bij een te lage pH (verkruik van de kalk buffer) of bij overvoeding (lock-out). Magnesium en Calcium zijn antagonistisch, wat betekent dat een overschot van het een kan leiden tot een tekort van het ander.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 6 is begonnen en het gaat nog steeds wel lekker.

Ik ben alleen wat minder gaan voeden want ik dreef het nog al op de spits en de bladeren zeggen me nu toch dat ik het wat rustiger aan moet doen :smoke

Ze gaan wel nog lekker door met bouwen en sommige gaan al wat over hellen dus daar moet een stokje bij binnnen kort.

De test op zich gaat niet zo als ik had verwacht.

Ik dacht echt duidelijk verschil te gaan zien maar tot op heden lijken ze allemaal nog heel veel op elkaar.

Mischien gaat het niet in het gewicht zitten maar in de smaak :tu

Maar goed we zien dat wel als ze om gaan en het gewicht is verdeeld onder de voedingen.

Ik verwacht zelf niet meer dan een grammetje of 350 droog ook omdat er toch wel veel planten in de ruimte staan.

med_gallery_5827_5835_572371.jpg

med_gallery_5827_5835_1929155.jpg

med_gallery_5827_5835_353944.jpg

med_gallery_5827_5835_706829.jpg

med_gallery_5827_5835_2655586.jpg

med_gallery_5827_5835_1087491.jpg

 

groeten Power P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...