Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ktja

Ktja's Balkon Kweek 2008

Recommended Posts

Omdat ik altijd met veel plezier de kweekverslagen lees, zal ik mijn kweek ook met jullie delen :)

 

Via mijn vaste connectie heb ik in mei 7 pp stekjes geregeld, die ik eerst 4 weken in 20 liter potten heb voorgegroeid. Ik heb de beste 5 geselecteerd en die in 65 liter cementkuipen gezet. Ze hebben nu in totaal 7 weken groei gehad, en ze zijn al lekker vol en stevig. Ze staan in aarde van de growshop, en ik geef om de 2 dagen 5 liter water. Ik meet geen ph of ec, doe alles op gevoel. Op het balkon hebben ze van 11 uur s ochtends tot 19.00 s' avonds volle zon, en ze doen het perfect! Bladeren zijn mooi groen en ze groeien als kool ;) Ik ben ze nu al 6 dagen aan het verduisteren omdat ik weet dat de 2 beste maanden er nu aankomen, doe het al jaren zo en gaat altijd goed :oeps kijk en geniet :lol:

 

plantjes @ balkon aan het zonnebaden

 

gallery_10248_2428_942643.jpg

 

 

gallery_10248_2428_174504.jpg

 

 

gallery_10248_2428_916229.jpg

 

 

 

Dit is het verduister hok ;)

 

gallery_10248_2428_354580.jpg

 

met professioneel ventilatie systeem

 

gallery_10248_2428_452766.jpg

 

 

ik hoop op een top oogst, en hou jullie op de hoogte!! veel kijkplezier :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan damn! Zien er erg mooi uit hoor Ktja! Geef je voeding en zo ja welke? Want neem aan dat de grond ook een keertje leeg is. Had je vorig jaar ook pp?

 

Wens je veel succes toe, maar gaat wel goed komen denk ik :smoke

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha! Gelukkig kunnen ze dezelfde avond weer naar buiten anders kan je niet eens meer douchen :smoke

 

Ziet er goed uit man!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bazz Groeivoeding hebben ze niet nodig, ze staan in voorbemeste grond van de growshop. Ik groei slechts 7 weken voor, dat redden ze wel met 65 liter voorbemeste grond. Op het einde van de bloei kunnen ze wel een boost gebruiken, en daarvoor heb ik terra flores en PK 13/14 van Canna gehaald. Vorig jaar had ik ook 6x pp in 17 liter kuipen waar 480 gram droog vanaf kwam. Door lezen op het forum ben ik er van overtuigd geraakt dat grotere potten beter zijn dan de 17 liter potten waar ik vorig jaar mee kweekte, ben dit jaar dus voor 65 liter gegaan. Wel zwaar met verduisteren maarja zo kweek ik ook meteen spierballen :smoke

 

@ blezz Ja, je moet er wat voor over hebben heh :lol:

 

bedankt voor de reacties ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jij gaat voor de kilo? Maar goed dat je dan gelijk spierballen kweekt, kan je mooi die komende toppen gaan dragen :smoke

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we het hopen :lol: ! Ik ga meestal niet zitten denken hoeveel ik kan gaan oogsten, maar eerder hoe ik de plant het beste kan verzorgen, de resultaten komen dan vanzelf ;)

 

 

voor de grap nog wat foto's van vorig jaar, het begon zo

 

gallery_10248_2428_130735.jpg

 

 

en al snel zag het er zo uit

 

gallery_10248_2428_311097.jpg

 

Ik had ze verduisterd vanaf 30 juni en al snel kwamen er leuke topjes aan

 

gallery_10248_2428_892720.jpg

 

gallery_10248_2428_398047.jpg

 

hopen dat ze dit jaar nog vetter worden :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!!

 

De planten zijn nu ongeveer 10 dagen verduisterd en de topjes beginnen te komen!!! :D

Ik zet ze elke dag om 18.00 in het verduister hok en zet ze rond 8 uur s ochtends weer buiten. Ik weet dat ze dan niet precies 12/12 krijgen, maar doe het al een tijdje zo en het is altijd nog goed gegaan, de topjes groeien snel!

 

gallery_10248_2428_346676.jpg

 

gallery_10248_2428_512721.jpg

 

gallery_10248_2428_785238.jpg

 

 

Ze beginnen al lekker dicht te groeien, hopen dat we de aankomende dagen een beetje lekker weer krijgen, maarja het blijft nederland heh ;)

 

laatste foto dan:

 

gallery_10248_2428_719223.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wil je die PK13/14 wel effe heel snel weg doen! Heb je zulke mooie planten, ga je ze daarmee vergiftigen... Haal liever een fles biologische voeding en verdeel die er lekker overheen, gaat je plant er mooier van uit zien, zeker als je niets meet is 13/14 gevaarlijk.

 

Of, koop 30 van die tabletten van sannie en doe er 6 in iedere bak, dan hoef je helemaal niet bij te voeden, maar je bent nu wel aan de late kant daarmee.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, ik wou de PK 13/14 alleen in de laatste 3/4 weken meegeven voor een extra boost, of is dit niet verstandig? Ik was in de veronderstelling dat de planten in de laatste 3/4 weken van de bloei weken behoefte hebben aan extra Fosfor en Kalium of kan ik beter een andere booster/geen booster gebruiken? groeten ktja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ziet er lekker uit, zal wel een mooi oogstje worden...

 

mogen we gokken? 750 gram!

 

groeten,

 

king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja het kan wel, maar je proeft wel het scherpe terug...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 750 gram zou ik zeer tevreden zijn! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeeeeey ktja mooie foto's

 

Hoe groot zijn je plantjes nu ongeveer?

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn maar ongeveer een metertje hoog vanaf de pot, en lekker breed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt beweerd dat je pk 13/14 zou kunnen proeven in je wiet. Een overdosis is niet goed natuurlijk maar ik geloof werkelijk niet dat een gedoseerde gift veel kwaad kan. Helemaal organisch is natuurlijk ook fantastisch en best makkelijk, maar dat moet je dan vanaf het begin af aan doen.

 

65 liter is wel een hoop gesleep he? ;) Atmo en ik hebben allebei wat experimenten gedaan met potten en kwamen allebei tot de conclusie dat een mooie tussenmaat de witte 45 liter bak is. Wat handelbaarder ook en in verhouding tot de grootte van de plant prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geluk dat ik samen met een vriend in een huis woon die me helpt tillen, anders had ik nu al een hernia gehad. Vooral als je ze water hebt gegeven wegen ze gewoon meer dan 40 kilo ;)

 

Ik ga denk ik, ondanks het advies van kees een lichte dosering PK 13/14 meegeven tegen het einde van de bloei, om de planten een boost te geven, heb dit al vaker gedaan en geen hinder van ondervonden qua rookplezier.

 

ik ga volgend jaar denk ik ook maar voor de 45 liter, soms ben ik alleen thuis en dan zit ik na het gesleep echt van aaah me rug!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ondanks het slechte weer groeien de topjes lekker!

zie voor jezelf :wtf:

 

med_gallery_10248_2428_587657.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ktja,

 

Mooie foto,Wat is dat touw wat ik steeds bij je ziet onder bij de plant???

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb per plant 5 schroeven met zo een oog eraan in de pot geschroefd, en daar de touwen omheen geknoopt. vervolgens wikkel ik het 1 maal losjes om de stengel, hierdoor staan de planten lekker stevig in de pot, het werkt gewoon als scheerlijnen van een tent. Zo kunnen ze zelfs harde windstoten weerstaan en kan ik met een gerust hart naar het werk gaan :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige dames hoor, zien er echt goed uit! Misschien is een steekwagen een idee?? Schuif je eronder en je sjeest zo die struiken naar waar je maar wil zonder dat je rug naar de pallestijnen gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je in 10l potten ook goed resultaat bereiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boxman,

 

ik denk dat je beter een eigen topic kan openen met je vragen, of ffe zoeken want je ben nu op deze manier Ktja`s topic aan het versmeren.....

 

No Hard Feelings :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 liter potten gebruiken kan wel, maar dat heeft veel nadelen:

 

- grond verzuurt eerder

- je grond droogt snel uit, op een warme dag moet je 2/3 keer per dag water geven als je planten vol in de zon staan

- Minder wortels, minder plant, met andere woorden je planten worden een stuk kleiner, met uiteraard minder opbrengst tot gevolg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topshot!

 

med_gallery_10248_2428_149086.jpg

 

De toppen worden met de dag groter, en ruiken zeer sterk! Ben erg tevreden tot nu toe. Bedankt voor alle reacties :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...