Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpiderPig

4x Recovery Haze & 4x Northern Light

Recommended Posts

@ blauwezand, ik heb ze een dag na jou advies overgezet. dat van die pitpots was goed advies, een is nog ontkiemd die heb ik ook gelijk in een pot gezet. ik wel de grond wat beter ingewaterd want ze stonden wel heel erg droog. ook heb ik mijn voorgroeihok van ventilatie voor zien, 2 x12 cm PC-Fan Ultrastil, een blazen en een afzuigen. Blazen gebeurt onder de vloer van de plantjes, lucht kan omhoog door gaten in het vloertje. TL's hangen er nu zo,n 10 cm boven. Temp is ook beter nu rond de 26 graden.

 

ik heb het idee dat ze er nu wat beter bij staan, komende dagen maar effe afwachten ..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoveel water gebruiken ze nog niet, dus de potten niet inwateren hoor, gewoon na

het potten een klein beetje water geven, laat de wortels maar lekker werken

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik heb de laatste nog uit de propagator gehaald vanmorgen, daar was ook een heel klein beetje leven, een zaadje heeft gewoon helemaal nix gedaan, kan gebeuren denk ik.

 

ik heb nou negen hele kleine plantjes staan op zaai en stekgrond, ik laat ze eerst een weekje of twee onder de TL's staan op 18/6. us kijken waar me dat brengt. en af en toe een beetje water en een keer in de week een heeeeeel klein beetje groeivoeding. ze gaan nu eerst wortelen denk ik toch .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou this dag negen, ik heb er twee uitgehaald, die zijn zo dood dat ik het zelfs op het eerste oog kan zien. heb er nu nog 7 over waarvan er een nog niet de grond uit is en extreem langzaam gaat. ik denk toch dat de hoge temperatuur me genekt heeft. het is overdag rond de 32 graden in mijn voorgroeikast onder de 3 TL's. ik denk dat dat net een beetje to much is.

 

krijg van een vriend nog wat feminised northern light zaadjes, daar laat ik er een stuk of drie van onkiemen dan heb ik iig mijn kast een beetje vol straks. ik denk dat ik van de 6 of 7 (maar ik denk 6) ook drie dames overhoud.

 

alle begin is moeilijk ...... :smoke ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit nu op dag 15 van de groei periode. de overgebleven haze-je doen het goed, de grootste is nu rond de 12 cm. ook heb ik nieuwe bewoning, omdat ik van de 10 haze-jes er nog maar zes overhad heb ik van een vriend drie vrouwelijke northern light plantjes gehad, en die doen het ook super. :lol: deze zijn precies net zo oud als mijn eigen plantjes dus die zitten ook op dag 15 van de groei periode.

 

mijn plantjes krijgen bac groeivoeding en risotonic volgens schema. ik twijfel over wanneer ik ze in de bloei ga zetten, van de haze-jes is er een nog een beetje achter met groeien, maar die komt nu ook. zie de foto's hieronder.

 

gallery_17607_5965_110769.jpg

3x northern light, dag 15 groei, rond de 15 cm hoog

 

gallery_17607_5965_23075.jpg

3x recovery haze, dag 15 groei, rond de 12 cm hoog

 

gallery_17607_5965_145892.jpg

3x recovery haze, dag 15 groei, rond de 10 cm hoog, en een achterblijver

 

ik denk dat ik ze rond volgend weekend in de bloei ga zetten, of is drie weken te lang, ik kan plantjes van rond de 1,8 meter makkelijk kwijt.

 

grappig, je kunt het verschil tussen haze en wiet best goed zien .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

In ieder geval wat meer stuks in je kast en wat variatie is altijd leuk :lol:

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mehigto, en ik heb lekker wat te roken terwijl ik de haze-jes tot volle wasdom zie komen.

 

Dat kan ook nooit verkeerd zijn .......... ;) :wacko: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij welke hoogte moet ik mijn recovery haze in de bloei zetten, ik kan ongeveer 1,70 meter kwijt, ze zijn nu rond de 10 cm en hebben 17 dagen op 18/6 gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Ik zelf heb de zelfde hoogte als jouw kast, en zodra de 4de internoden

groei een feit is zette ik het hele spul op 12/12.

 

Ze groeien nog een tijd door op 12/12 ,...hoelang,! zou je even

moeten opzoeken.

 

Gr,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

een van mijn planten vertoont een beetje gekrulde bladeren en hangt een heel klein beetje slap. this recovery haze, 19 dag van de groei fase.

 

gallery_17607_5965_29406.jpg

 

temp rond de 27 graden, ze krijgen voldoende water en om de drie dagen groei voediong van bac en risotonic. heeft iemand dit wel eens eerder zo gezien, vast wel daarom vraag ik het ook. ;)

 

greetzz, spiderpig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Ik was je weer kwijt, maar ja niet altijd in sannie's cornertje aanwezig ;)

Dus een beetje late reactie maar misschien net iets te nat gestaan.

Vaak met het wisselen van het weer van warm naar koud zie je een afname in gebruik.

En vaak geef je hetzelfde als daarvoor en hou je dus een maat aan :(

Misschien iets betere foto's, weeg is een pot of zet er een pot met aarde uit de zak naast en geef deze geen water.

Dan kan je na het tillen van een van je dames al snel inschatten of deze echt zwaar is in vergelijking met de andere.

Het beste is ongeveer net ietsje natter als uit de zak, is wel lastig uitleggen daarom zie je tegenwoordig veel meer die tensio's

gewoon zekerheid, en niet pas als er eventuele problemen ontstaan erachter komen.

Zelf ben ik dan ook van mening dat dit een van de punten is waar veel hobbyisten nog winst kunnen behalen, het onder controle hebben van watergeven.

elke keer net iets te nat dan weer te droog veroorzaakt een zwak punt in de hele huishouding.

Zuurstof bij de wortels, bodemtemperatuur en waterhuishouding zijn ook bij mij niet individueel sturen, en daar gaat het in mijn geval al niet zoals het hoort.

Omdat er gewoon hoogteverschillen en dus verschillen in behoefte terwijl elke plant hetzelfde krijgt.

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de reactie mehighto, jup ze hebben idd iets te nat gestaan. omdat ik zaai en stek grond heb gebruikt in combinatie met regenwater denk ik ook dat ze iets calcium en magnesium te kort komen, daarvoor heb ik wat kalk korrels gekocht en die ga ik ze bijgeven.

 

ik ga een waterleiding in mijn hok aan (laten) leggen en dan ga ik met blumats werken, dan heb ik het waterprobleem idd wat beter onder controle denk ik.

 

voor beter foto's ckeck effe: problems

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spiderpig,

 

Heb net je topic gezien in de bladproblemen, zowel problemen met tekorten en nachttemperatuur. ;)

Ik ben van mening dat je beter een goede grond had kunnen nemen of maken, dan voorkom je tekorten.

Ikzelf doe altijd 25 tot 30% nieuwe aarde (ter vervanging van de bovenlaag) bij opwaarderen natuurlijk.

Daarbij doe ik bio-supermix(plagron), Maerl(kalk) en de laatste keer Seramis voor de luchtigheid van de grond en schimmels en bacto ;)

Mischien iets voor jouw ook volgende ronde, en anders koop gewoon een goed grondje.

Dat watergeven via blumats lijkt me een goed idee, je kan alleen geen organische voeding gebruiken.

En zal dan met het handje een paar keer per week organisch moeten voeden en kraanwater voor de blumats.

Tevens gewoon een kachel in je hok bij mij komt de temperatuur niet onder de 22 graden s'nachts.

Sommige doen het wat lager maar het zorgt voor een beter klimaat en dikke dames.

Ook weet ik uit ervaring dat wanneer ze echt gaan groeien in de bloei je niet teveel verschil in dag en nacht moet hebben simpelweg

omdat meer dan 8 graden dus warme dagen koude nachten vaak resulteerd in hele grote dames en grotere groeisnelheid.

Vandaar dat mijn nachttemp op 22 graden wordt gehouden omdat 30 graden ook voorkomt.

En tel daarbij op dat ik geen haze heb staan, welke toch al snelle groeiers zijn en vaak tot de 4de week doorgroeien in de bloei.

Gewoon verwarmen daar is beter voor de dames en voor jezelf.

Trouwens ik maak gebruik van een 2000W hotbox, welke pas aanslaat via de thermostaat indien nodig maar constant zorgt voor een extra

luchtverplaatsing dmv een ventilator ;) altijd lekker.

Er zijn vast wel wat kleinere verkrijgbaar :(

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mehighto, top thanks voor de adviezen. ik ga een verwarming in mijn hok ophangen, dat was ik voor van de winter toch van plan maar dat project ga ik nu iets naar voren halen. thermostaatknop eraan en dan kan ik de boel optimaal instellen.

 

die tip voor de grond ga ik zeker opvolgen, maar das voor de volgende ronde, ik ga ze ook verpotten van de week naar gewone aarde van de growshop, daar zit veel meer voeding in wellicht knappen ze daar ook nog iets van op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou even een update: ze gaan als een speer zeker in vergelijking met de shakie start. ze staan nu een week in de bloei en in fatsoenlijke aarde. ;) ;)

 

op de eerste foto zie je links 2x Northernlight & rechts 2x Recovery Haze.

op de tweede foto zie je links en boven 3x Recovery Haze en in de kleine potjes nog 3x Northern Light als reserve.

 

kan totaal niet meer dan 8 planten kwijt, als je 18/20 liter potten gebruikt.

 

med_gallery_17607_5965_1152641.jpg

med_gallery_17607_5965_109268.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx spinvarken ;) dit gaat ook de goeie kant op zie ik wel:D, t zal vast wel een lekker rokertje worden

ze zien er in iedergeval al weer een stuk gezonder uit dan op de foto's van je laatste update.

 

spreek je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

this de tweede week van de bloei en de eerste beginnen hun geslacht te laten zien. mijn mooiste en grootste haze-je was natuurlijk een man. maar er is ook goed nieuws, zie de foto, ik heb in ieder geval een dame. van drie kan ik het nog niet zien helaas, maar dat gaat deze week zeker goed komen.

 

med_gallery_17607_5965_325840.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hallo,

 

Nou de rest van de haze-jes heeft ook laten zien of het dames of heren zijn. Zo te zien heb ik bijzonder veel geluk, van de laatste drie waar ik het nog niet van wist zijn het alle drie dus dames. Zo komt een rampzalig lijkend kweekje toch nog helemaal goed. ;) ;) :(

 

De overige vier zijn dus feminized Northern Lights. Als je de overzichts foto's van de kast ziet, zie je op de bovenste foto de 4 Northern Lights en op de onderste mijn haze-jes. Twee van de Northern Lights lopen wat achter, die hebben een weekje te klein gestaan in afwachting van meer ruimte.

 

Greetzzz, Spiderpig

 

 

med_gallery_17607_5965_58855.jpg

med_gallery_17607_5965_356565.jpg

med_gallery_17607_5965_550398.jpg

 

med_gallery_17607_5965_595938.jpg

med_gallery_17607_5965_530426.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou fijne middag gehad,

 

een vriend van kwam mij vanmiddag even op de hoogte brengen. this nogal algemeen hier in mijn woonplaats bekend dat ik planten heb staan. dat vind ik voldoende reden om even low-profile te gaan. ik verwacht dan ook op korte termijn bezoek. klinkt vrij paranoide maar daar heb ik zo mijn redenen voor.

 

heb de boel van middag dus ik de groene bak gemikt, met pijn in mijn hart ........ ;) ;) :(

 

en eerst maar us een hele poos nix en het bezoek afwachten, er staat nu heel toepasselijk tuingereedschap in mijn kast.

 

thanxx voor alle hulp, wellicht tot ooit .........

 

greetzzz, spiderpig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit voor je,.... ;)

 

Jij kunt het best de situatie inschatten. Is mischien voor niks, maar in dit geval.....beter te vroeg, dan te laat ;)

 

Die plantjes komen straks wel weer. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt klote voor je..

 

Enuh was er niemand die je een plezier kon doen met je planten ;) ;)

 

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad kut, maar je had ze misschien wel guerilla kunnen zetten ofzo... Nuja, volgende keer beter :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB, Thanks, ik ga het idd later nog maar eens een x proberen.

 

@ Medical & Wouter04, Nou nee ken niemand met een lege kast en Haze-jes die nog 10 weken moeten in september buiten zetten leek me een beetje zonde van de moeite.

 

Duzzzzzzzzzzz, allemaal bedankt en tot laterzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...