Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Superfly

Politie Start Weer Met Hennep-controles Vanuit De Lucht

Recommended Posts

Venray - Het samenwerkingsverband Het Groene Goud start op 25 juni samen met de LLTB weer de bakenactie op maïsvelden in het politiedistrict Venray. De actie bleek vorig jaar een succesvol middel om de hennepteelt in de koude grond tegen te gaan, zo meldt de gemeente Venray. Naast controles van de koude grond, vinden diezelfde dag ook controles van loodsen en schuren plaats.

 

Agrariërs in het politiedistrict Venray kunnen zich voor de actie aanmelden. Zij krijgen opvallende bakens in de vorm van oranje jerrycans die ze op hun veld moeten plaatsen. Vervolgens worden alle velden tijdens het groeiseizoen enkele keren gecontroleerd vanuit een helikopter. Hennep is in de groeitijd vanuit een helikopter goed te zien vanwege de verschillen in patroon. Een grondteam ondersteunt de helikopter, zij kunnen bij een mogelijke ontdekking van hennepteelt meteen ingrijpen. Het grondteam bestaat uit medewerkers van de gemeente, Groene Brigade en politie.

 

Alle velden worden gecontroleerd, of er nu bakens aanwezig zijn of niet. Alle eigenaren van velden zonder bakens moeten zelf kunnen aantonen dat hen geen blaam treft wanneer hennep wordt aangetroffen. Als ze dat niet kunnen, draaien ze op voor de kosten van het opruimen en krijgen ze geen vergoeding. Daarom adviseert de gemeente eigenaren om de maïsvelden goed te controleren.

 

In 2007 deden 92 boeren mee aan de bakenactie en zijn er in totaal 722 hennepplanten in maïsvelden aangetroffen tegen 42.000 planten in 2005. Het preventieve effect is dus erg groot. De doelstelling om bedrijfsmatige hennepteelt op de koude grond uit te roeien is in 2007 gerealiseerd.

 

Het Groene Goud is een regionaal samenwerkingsverband, waarin bedrijven en overheidsinstanties samenwerken om illegale hennepteelt tegen te gaan. Door de samenwerking kan het project preventief en slagkrachtig te werk gaan. Naast de aanpak van illegale hennepteelt in de akkerbouwvelden, richt Het Groene Goud zich ook op loodsen en schuren en illegale hennepkwekerijen in woningen.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

naart schijnt valt er een heleboel te leren van de VC ivm helicopters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit persoonlijk ZO`N bullshit....

Laat guerrilla vooral gewoon een onschuldig spelletje blijven, daar zijn amper de personages bij betrokken die justitie zou moeten aanpakken. Houd het in 99% van de gevallen op vreedzaam burger protest tegen onredelijke en vaak inconsequente regelgeving vanwege de overheid. Vervolging hangt anno 2008 ook af van waar je woonachtig bent, waar is de rechtsgelijkheid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar is de rechtsgelijkheid ?

 

In de harten van de mensen kun je haar nog vinden Soeffie, maar je vindt haar niet meer in de juridische epistels en wetten van onze verbeten jagende staatsambtenaren.

 

't Is weer zomer en tijd voor de jacht op de wietketters en hun verderfelijke planten.

uitroeien dat spul... hoe durven ze het te kweken... en dan ook nog bedrijfsmatig.

 

Stoere taal van het staatsliedje meekwakende hoernalisten... uitroeien dat spul... :lol:

 

De blinde leidt de blinde en beiden zijn doof voor de woorden van zieners en de door hen gestelde vraag...

 

Om eens de ogen open te doen.

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

42.000 dat is geen guerilla meer.. het is wel positief dat deze actie vooral op commerciele wietkwekerijen is gericht, en niet op de hobbyisten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat hier om beide, bedrijfsmatig en hobbyisten, dat getal is een totaal aantal planten hé...

grtz peter :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resultaat van 2007

92 boeren : 722 planten = 7.8 planten = +-27.30 euro per boer

 

En daar gaan we wegens overweldigend succes ook weer in 2008 een helicopter voor rond laten vliegen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
In 2007 zijn er in totaal 722 hennepplanten in maïsvelden aangetroffen tegen 42.000 planten in 2005. Het preventieve effect is dus erg groot. De doelstelling om bedrijfsmatige hennepteelt op de koude grond uit te roeien is in 2007 gerealiseerd.

 

Als je 't mij vraagt hebben ze in 2007 niet goed gezocht...

Wellicht met de infrarood over de maïsvelden gevlogen? :smoke :lol:

 

Triest hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag net ook een politie helicopter overvliegen... Mijn planten zijn duidelijk zichtbaar vanuit de lucht en ze staan in een mooi rijtje.

Moet ik me nu zorgen gaan maken? Ik heb in het totaal zo'n 14 planten in mijn tuin staan. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Labrat, lees de ellende in Beekaa's topic in Micro/Fluo....gepakt door de geur van zijn buitenplantjes, alles kwijt....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Resultaat van 2007

92 boeren : 722 planten = 7.8 planten = +-27.30 euro per boer

 

En daar gaan we wegens overweldigend succes ook weer in 2008 een helicopter voor rond laten vliegen. :smoke

 

 

het gaat vooral om het handhaven he, als je al ziet dat ze 42.000 planten in 2005 tegenkwamen, en nu nog maar 722. dan heeft het in de ogen van de politie wel nut gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei... Labrat, nieuws?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...