Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
keesthemad

Test Atami Bloombastic

Recommended Posts

Gegroet beste forumleden.

 

Enkele tijd geleden werd ik door Frans van TheGrowShop benaderd om een voedingstest te doen aangaande een nieuw product in de Atami lijn, de bloombastic bloeistimulator.

 

Eerst even wat meer achtergrond over de Atami lijn, deze is op basis van zogenaamde organische mineralen, de voeding is dus niet biologisch maar zou wel als minder chemisch geclassificeerd kunnen worden als straight minerals. De volgende producten heb ik ter beschikking gekregen van TheGrowShop om de test te kunnen doorlopen.

 

Bloombastic Box

a1d8e78eca6ed365f57ea3d600e71d01.jpg

 

Deze bevat,

-1L Terra Leaves (groeivoeding)

-1L Terra Max (bloeivoeding)

-100ml Atazyme (enzymen)

-100ml Root-C

-250ml Bloombastic

 

De test gaat voornamelijk om de bloembastic bloeibooster, dus de daar moet rekening mee gehouden worden. Aangezien ik binnen momenteel niet de mogelijkheid heb om dit product te testen en ik toch graag mijn woord na wil komen ga ik deze voeding testen op de 5 Warlocks welke ik over een week, anderhalve week ga verduisteren. Om te kunnen zien of het product ook daadwerkelijk doet wat ik er van verwacht gaan we de test als volgt doen.

 

1 plant; BAC-voeding, zoals alle andere planten.

2 planten; Atami voeding ZONDER bloombastic.

2 planten; Atami voeding MET bloombastic.

 

Ik ga me niet helemaal aan het kweekschema houden wat ik gekregen heb van Atami maar ga iedere dag ongeveer de halve dosis geven, indien dit goed werkt ga ik de dosis opvoeren.

 

Ik hoop leuke dingen te zien van deze bloeibooster. Even voor de duidelijkheid, de planten die BAC krijgen zijn zonder bloeibooster, de hypothese is dan dus ook dat de planten MET bloeibooster de lekkerste, dikste en meest geurende toppen van allemaal gaan geven, at least, that's what I'm hoping for...

 

Vriendelijke Groeten,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweekschema is ook bekend en gaat als volgt luiden, dit enkel als er geen complicaties zijn, dan zal dit worden veranderd.

 

Groeiperiode:

 

Terra Leaves

1e dag: 3ml/L

2e dag: 3ml/L

3e dag: -

 

Root C

Zondagen: 1ml/L

 

Atazyme

Woensdagen: 2ml/L

 

 

Bloeiperiode:

 

Terra Max

1e dag: 3ml/L

2e dag: 3ml/L

3e dag: -

 

Root C

Zondagen: 1ml/L

 

Atazyme

Woensdagen 2ml/L

 

Bloombastic Bloeibooster, enkel 2 planten

(week 2,3,4 bloei)

1e dag: 0,5ml/L

2e dag: 0,5ml/L

3e dag: -

(week 5,6,7 bloei)

1e dag: 1,0ml/L

2e dag: 1,0ml/L

3e dag: -

(week 8,9)

-

 

Dit zal het schema zijn, mocht ik hier nog iets over het hoofd zien, dan zal ik het nog wel posten.

 

Helaas ben ik niet in het bezit van pH/EC meters dus dat wordt hopen op goede resultaten, vandaar dat ik de voeding ook niet op volle kracht durf in te zetten, ik moet écht eens meters aanschaffen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten hebben zojuist hun eerste waterbeurtje gehad.

 

Er is goed nieuws, ze leven nog!

 

De achterste 5 potten (rechter) vlnr: BAC, Atami, Atami, Atami+BB, Atami+BB deze zijn willekeurig gekozen!

gallery_9137_4875_1696046.jpg

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit hoort in Test en Reviews Kees, ff aan een admin vragen om m te verplaatsen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals afgesproken, move naar test & revieuws.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even voor de duidelijkheid, de planten die BAC krijgen zijn zonder bloeibooster, de hypothese is dan dus ook dat de planten MET bloeibooster de lekkerste, dikste en meest geurende toppen van allemaal gaan geven, at least, that's what I'm hoping for...

Ik weet niet waarom je dat hoopt, ik hoop meer dat je ook dikke buds krijgt zonder booster maar met alleen organische voeding - ook beter voor mijn knip :smoke

 

Echt vergelijken kan je het natuurlijk pas bij een bedje gelijke klonen. Er zijn nu te veel ongelijke factoren en kansen op afwijkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je helemaal gelijk in Whazzup, doch, dit product zou zichzelf ook in een kleine testgroep kunnen bewijzen.

 

We gaan zien hoe het het doet. Vooral de smaak achteraf ben ik benieuwd naar, het is en het blijft minerale voeding hé...

 

Dikke buds komen er sowiso wel whazzup... Maar nog dikker och...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Kees! Dat je Warlocks maar uit mogen groeien tot enorme planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Keesthemad,

 

Ik ben aan boord even die opzwellende warlocks bekijken. :smoke

Sucses ermee

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu even de verschillen/overeenkomsten tot nu toe.

 

De planten welke de Atami lijn krijgen zien er donkerder groen uit dan de planten die BAC krijgen, dat is iets wat mij op valt. Toch wel vreemd eigenlijk, maar begrijpelijk, de Atami voeding kan direct opgenomen worden en is dus ook wel veel vatbaarder voor overvoeding, food for thought dus.

 

Ik kan er nog niets over zeggen, en al helemaal niet over de booster itself, dat zullen we later zien!

 

Om trouwens nog even terug te komen op de opmerking van Whazzup, als bloombastic een wondermiddel is zou dit zich ook nu moeten uitten, indien de planten zonder problemen de bloei doorkomen zou duidelijk verschil merkbaar moeten zijn. Zijn alle planten ongeveer gelijk, dan is de conclusie voor mij getrokken. Indien er een wezelijk verschil zit tussen de twee die wel krijgen en de twee die niet krijgen dan ga ik geloven... Tot nu toe ben ik neutraal.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn 1,5 maand verder Kees, we willen wel wat foto's zien van de verschillen inmiddels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Kees,

 

Heb je nog een conclusie :wave:

 

latersssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee die heb ik nog niet...

 

MAAR!

 

Ik ga omdat ik Frans niet te leur wil stellen de plantjes in het kleine hokje (in mijn Dairy) vanaf deze week de Atami voedingslijn geven!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus deze test moeten we als afgebroken beschouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja, ik heb geen waarden... Maar wat ik wel gemerkt heb is dat de planten er erg plezierig op reageren. Met name de bloombastic booster werkt goed... De planten die het krijgen zetten verschrikkelijk goed aan, ze zwellen lekker op...

 

Ik vind het best vervelend dat het fout gelopen is met die planten... Dus ik hoop dat ik er zo nog een leuk einde aan kan maken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...