Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

agranado

Lowryders #2 Onder 5x18watt Spaarlampen

Recommended Posts

Het is vier jaar geleden dat ik mij hier heb aangemeld op dit forum. Ik begon toendertijd te experimenteren met blowen. Meegezogen in de huidige annonieme snelle communicatie-verslaafde maatschappij, ging ik op zoek naar lotgenoten om te lezen hoe andere personen dit beviel. Verlegen dat ik was heb ik nooit een bericht geplaatst. Ik houd mijzelf altijd liever wat op de achtergrond en luister mee. Ik observeer graag mensen. Maar dan voornamelijk de lichaamsuitdrukkingen. Iets dat op een forum natuurlijk lastig is. Maar wellicht is dat in het geval van wietforum wel anders. De staat en het uiterlijk van plantjes verraden de handelingen van een ieder persoon hier. En zo zit ik vier jaar later, na voor de lol begonnen te zijn met een micro-kweekje, al een aantal maanden bij jullie mee te gluren.

 

Mijn eerste low-budget micro kweekje begon een maand of drie geleden. Ik was even lekker aan het blowen met een vriend van mij bij het huis van mijn ouders. Mijn ouders wonen op het platteland ergens in de buurt van R'dam. Mijn vader was dat weekend begonnen met de moestuin om te spitten. Zo stonden wij op de 'akker' te genieten van de sterrenhemel en de natuur die uit zijn winterslaap was gekomen. Plots kwamen we op het idee om wat wietplantjes te gaan kweken.

 

Die zelfde nacht bestelden wij skunk-haze wietzaadjes (beste prijs/kwantiteit koop) en de kweek kon beginnen. Zo kwam ik hier weer terecht en heb inmiddels ongelooflijk veel geleerd. Hierbij dan ook even petje af voor alle kennis die door een ieder hier is verzameld. Die eerste kweek is een enorm leerproces voor mij geweest, maar ik heb dit weekend toch de stekker eruit gehaald. Helaas bleek van de inmiddels zes overgebleven planten de in minste staat verkerende plant een dame te zijn. Nouja.. dame. Laten we het bij wietplantjes van het vrouwelijk geslacht houden.

 

Ik schrijf graag, maar fotografie behoort ook tot agranado's hobbies. Dus aanschouw even een bondige samenvatting van die eerste 'leskweek':

 

gallery_4202_5667_234209.jpg

Het ontkiemen deed ik in turfpots van de intratuin. Ik geloof dat er hier wat scepsis over is op dit forum. Maar er is bij mij op deze manier nog nooit een zaadje niet uitgekomen.

 

gallery_4202_5667_41252.jpg

Je komt er inmiddels achter dat het in een kastje met wat lampjes en een fannetje beter gaat.

 

gallery_4202_5667_67168.jpg

Maar dat keukenkastje is wel een beetje klein. Dus verbouwt agranado een ander keukenkastje maat L tot een XL versie. Het enthousiasme stijgt en het low-budget microkweekje begint steeds minder lowbudget te worden. Je mag denk ik wel zeggen dat die paar proefmaandjes mij erg bevallen zijn. Agranado heeft in ieder geval de contributie al betaald.

 

gallery_4202_5667_169196.jpg

Hierin hebben de plantjes van de eerste kweek nog best wel lekker gegroeid. Helaas is de enige vrouw het kleinste mormel. En nee.. niet dat inimini plantje daar in het midden. Dat is een tomatenplantje van mijn broer. Ik wilde hem even overtuigen dat zo'n kastje niet weggegooid geld is en dat ze daar best wel lekker in kunnen groeien. Inmiddels is hij wel overtuigd kan ik zeggen. Het tomatenplantje in mijn kastje deed het beter dan die voor het raam.

 

gallery_4202_5667_19209.jpg

En het overgebleven vrouwtje van de eerste kweek staat nu voor het raam. Ik benoem haar hierbij tot Dido, aangezien ik haar toch wel een beetje als Aeneas heb behandeld (wat lult die agranado nou weer?). Krijgt ze toch nog een beetje eer. Zonder Dido lazen jullie dit nu niet.

 

De huidige kweek

 

Laat ik eerst even beginnen met de opzet van de kweek samen te vatten:

 

Het kastje:

- 32cm (breedte) x 56cm (lengte) x 76cm (hoogte).

- 5x 18Watt Philips spaarlamp (WW 827, 1100 lumen per lamp) maakt een totaal van 90Watt en 5500 lumen

- koeling/luchtcirculatie vindt plaats door een 8cm computerfannetje die de temperatuur op ongeveer 28 graden brengt.

- de passieve inlaat bevindt zich aan de achterzijde van het kastje en is een spleet in de gehele lengte

 

De plantjes:

- Lowryder #2 zaadjes van Happydude.nl

- 0,55L & 3,4L potten

 

Voeding:

- Martina A-Select Mix grond; goed voor 5 weken voeding (volgens growshop)

- Bio Nova BioRoots wortelstimulator

- Canna Terra Flores

- Kraanwater waarvan de pH na toevoegen van de voeding op 6-6,5 ligt.

 

Ik heb 16 juni acht zaadjes in turfpots gestopt, 19 juni waren ze bijna allemaal opgekomen. Vandaag heb ik de turfpots in de 0,55L potjes gedaan en de grond toegevoegd. Daarna water met wortelstimulator gegeven.

 

gallery_4202_5667_7579.jpg

Totaal overzicht. De potjes heb ik op een klein plateau'tje gezet, zodat ik ze beter kan bekijken. Anders zie ik alleen maar de 'lichtplank' van boven.

 

gallery_4202_5667_55193.jpg

 

gallery_4202_5667_213273.jpg

Foto's heb ik rond 12 uur vanmorgen genomen en de lowryderbaby's zijn inmiddels een centimeter meer gestrekt en wat meer opengeklapt richting het licht.

 

gallery_4202_5667_262974.jpg

Zo staan ze er nu allemaal bij. Krijg die pieterpeuterplantjes maar niet goed gefocussed, dus het is een mooie macro geworden van me grondje :smoke.

 

 

Ik vraag mij nog een beetje af of ik ze deze eerste dagen van hun leven op 24/0 zal zetten of maar gewoon meteen op 18/6. Ze groeien al aardig hard, al moet ik zeggen dat ik ze wel meteen flink vind strekken. Makkelijk op te lossen met overpotten natuurlijk. Het licht zit er toch al goed dicht op?

 

Hier laat ik het bij met mijn eerste post, maar dat zal het niet bij blijven. Ik vind het bijzonder leuk om alle verslagen te lezen en daar wil ik zelf ook eens wat aan bijdragen. In ieder geval bedankt voor alle wijsheren hier. Ik heb veel van jullie geleerd en zal dat ook de komende tijd nog wel doen.

 

Veel plezier in mijn topic! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He! Dat is een net kastje :smoke

 

Hierin komt het vast wel goed :lol:

 

Mooi verslagje, ik ga je volgen(bladwijzertje).

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks banaantjuh! Zal bij jou ook eens een kijkje komen nemen :lol:.

 

Week 1 dag 5

 

Lowryders groeien rustig door! Strekken wel een beetje, maar misschien ook lastig tegen te houden met spaarlampen. Lampen hangen er ongeveer 3cm boven, voor de foto even iets hoger gehangen.

 

gallery_4202_5667_136157.jpg

 

gallery_4202_5667_107110.jpg

 

Ik heb alleen wel een klein probleempje met de temp die nu soms de 35graden aantikt. Dus daar moet ik binnenkort eens naar gaan kijken. Misschien een tweede fannetje die lucht naar buiten zuigt, fannetje bij de lampjes of wellicht pas ik de plaat aan waar de lampjes op vastzitten. Bij dat laatste dacht ik aan een aantal gaatjes boren in de plaat, zodat de warme lucht er niet onder blijft hangen. Maarja, eerst ff tentames er doorheen knallen :smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur probleempje had ik ook in mijn kleine kastje met spaarlampen, heb een inzuiging op 5 VOLT (pc fan) en een afzuiging op 12 VOLT met koolstof filter. dan zakt de temp. verder zou ik even de potgrond rondom het plantje afdekken zodat er niet te veel vocht verdampt uit de grond vandaag. dat is meestal het grootste probleem bij hoge temperatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proper niks op aan te merken . Doe gewoon rustig je ding joh :smoke

Trekt heel hard op mijn kweekje opok lowryders maar dan #1

Kom anders ook eens kijken op mijn topic?

 

Ik ga je volge

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dragonfly: leuk dat je me kweekje gaat volgen! Ben je zelf ook ergens mee bezig?

 

@Herbalx: de foto's spreken boekdelen :). Thanks voor je tips! Ga volgende week denk ik maar een fannetje erbij plaatsen.

 

@ziggy: bedankt! Ga zeker een kijkje nemen in je topic. Erg leuk dat dat dit soort lowryder kweekjes onder tl/spaarlampen zo populair zijn. Veel vergelijkingsmateriaal B).

 

Week 2 dag 8

 

De temperatuur is nu echt een probleem. +35graden is geen uitzondering. Ik heb het deurtje nu zoveel mogelijk openstaan, daarmee zakt de temperatuur wel een beetje. 's Avonds is dat alleen een beetje lastig als alle lichten in huis uitstaan en het deurtje van het kastje open staat. Mijn hele woonkamer wordt dan verlicht.

 

Op zich wel een stylistisch functionele lamp. Vooral nu duurzaamheid het ongekende issue van onze tijd is. Wat is duurzaam nu eigenlijk? Mijn kweek vergeleken met iemand anders zijn kweek die een paar dikke HPS lampen heeft hangen? Dan moet natuurlijk ook meegerekend worden dat het opbrengstverschil bijzonder groot is. Alles is uit te rekenen (behalve factor X: liefdestraling. Volgens mythbusters plausible).

En natuurlijk weet ik dat het bijzonder tegenstrijdig is om een binnenshuize micro-utopia voor plantjes te creeeren (excuses voor het missen van de trema op de derde e van creeeren, maar ik krijg mijn toetsenbord niet goed ingesteld. Heb een engelstalige xp draaien en of ik mijn toetsenbord nu op US of UK instel.. het maakt geen kont uit) met behulp van energiebruikende namaakzonnen, terwijl die utopia zich gewoon buiten de deur bevindt! En dan ook nog eens het woord duurzaam in de mond nemen ;). Maar helaas zijn ons een aantal grenzen opgesteld, de argwanende buurvrouw daargelaten en dus zijn wij wel genoodzaakt om van de volgende vrije openlijke harmonieuze samenkomst van stad & natuur te dromen...

 

Maar agranado is hier niet om zijn favoriete architectuur met jullie te delen, dus gaan we over tot de orde van de dag! :smoke

 

gallery_4202_5667_293.jpg

De lowryders zijn sinds kort nu ook voorzien van een bijpassende spiegelende jurk.

 

gallery_4202_5667_20722.jpg

Hier ga ik geen woorden aan vuil maken.

 

gallery_4202_5667_78600.jpg

Idem dito.

 

En van dito stappen we over naar Dido! Ze heeft het al behoorlijk naar haar zin op de vensterbank met het raam op het zuiden in haar nieuwe 3,4liter pot met voor vijf weken voorbemeste aarde, moet ik zeggen... Om even op adem te komen een paar foto's!

 

gallery_4202_5667_21276.jpg

Intotaal heeft ze wel vier topjes! :tu ;) Het is mijn allereerste bloeiende dame ja... :lol:

 

gallery_4202_5667_101601.jpg

Ja... dit wordt nog eens een dikke vette bud waar iedereen hier jaloers op zal zijn.. :oeps

 

Wat er te wachten staat

 

Volgende week zitten de tentamens erop en kunnen we een tweede fannetje gaan installeren. Ik ga hem denk ik precies tegenover de andere fan plaatsen, zodat de luchtstroom mooi door de hele kast plaatsvindt.

 

Daarnaast gaat agranado volgende week vier dagen rocken in Werchter. Dat betekent dat het lot van Dido en de lowryders in de handen van zijn broer ligt. En die heeft al moeite met twee tomatenplantjes onderhouden. Dat wordt spannnnend!

 

Cheers! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AJ AJ AJ , hopen dat je broer het niet verneukt :lol:

De groej van je lowss zijn precies een beetje vertraagt? of is dit slecht gezichtsbedrog door de fotos??

Ook heb ik een tipje voor je temperattuur omlaag te krijgen.

Kweet niet of je er veel mee gaat zijn maar bij mij helpt het wel.

Maak gewoon een keuke handdoek nat met koud water niet te nat zo wat uit gewronge, en hang hem vervolgens voor de opening van je kastje laat de deur op een spleetje staan en vergelijk je temp maar eens.

(je moet wel uitzien dat de handdoek constant vochtig is , we wille neit dat ie in de fik schiet he=D)

En voor dat donker word in je kastje kan je ofwel de reeds opgewarmde handdoek (die nog vochtig is) er in late hange en de deur gewoon dichtdoen dan blijft het ietsje warmer met lichte uit in je kastje en je lv gaat ook inees mooi naar boven ;)

Of als ie niet meer vochtig is gewoon trug vochtig maken maar dan met wxat warmer water(niet kokend nattuurlijk:D)

Bij mij helpt dit allensinds .

Heb je trouwens een weerstationetje?

Wat is je lv%? en hoe warm is het met de lampen uit?

SOrry van de aanval van mass vragen ;)

 

HOUW ZE RECHT :smoke

 

greeetz from planneet paf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2 dag 9

 

Ik vind de groei zelf niet echt langzaam gaan. De lowryders zijn nu bezig met hun 3de node. De internodes zijn bijzonder kort, maar de lampen hangen er nu ook een centimeter boven, dus zo blijven ze lekker laag. Als ik het vergelijk met mijn vorige mislukte kweek, groeien ze als onkruid op het moment :). Wellicht dat door hoge temperatuur de groei nog niet optimaal is, maar daar komt verandering in. Ik hoop dat begin deze week op te lossen. Zal tot die tijd eens kijken of die natte theedoek werkt ;).

 

Een weerstation heb ik niet, maar goed dat je het zegt. Was eigenlijk wel van plan er een aan te schaffen, maar gewoon stom vergeten. Luchtvochtigheid weet ik dus ook niet op het moment. Heb wel een kopje water met een handdoekje erin in het kastje staan. De temperatuur gaat 's nachts naar een graad of 22.

 

En vraag maar raak hoor! Vind ik juist wel leuk. Er valt genoeg op te merken, aangezien dit mijn eerste 'echte' kweekje is. Zoals je al zei: ik doe gewoon mijn ding. En hoop er gaandeweg een hoop bij te leren.

 

@ Herbalx: grond droogt nu niet zo snel meer uit nu ze afgedekt zijn. Nogmaals bedankt voor de tip. Vond ze al zo veel zuipen voor zulke kleine plantjes :smoke

 

Nog even een mooi overzichtshot voor de waterbeurt van vandaag:

gallery_4202_5667_168306.jpg

De plastic potjes waar ze nu inzitten zijn 9x9cm (0,55L). Heb bij drie lowies de eerste worteltjes gezien bij de gaten onderaan het potje. Ik hoop dat ze hun geslacht laten zien voor ik ze moet overpotten, dan kunnen de mannen weg (op een na voor wat zaad) en alle dames in de kast blijven. Al ben ik bang dat ik dat niet haal. Volgens de Joint Docter himself laten ze geslacht zien na drie weken (bron: Joint Docter's Lowryder growguide) en ik zit vandaag op dag 9. In het kastje passen namelijk maar zes van mijn grotere 3,4L potten. Als ik een stuk van de bovenkanten afsnijd passen er vast wel acht in, maar daar ben ik weer zo'n te miereneukerige perfectionist voor :lol:. Maar ze zullen het op de vensterbank vast niet slecht doen, dus dan verhuizen er misschien twee uit het kastje. Loop alleen niet zo graag te koop met wietplanten voor het raam. Anyway, voorlopig past het allemaal nog best. Zit weer eens problemen om niks te maken. Ik laat gewoon mijn gedachtes vrij ;).

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE , UPDATE , UPDATE , UPDATE...

Mensen zouwden nog ongeduldig worden :lol: :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 2 dag 12

 

Agranado moest even bijkomen van de gestresste tentamenweken en dook dus afgelopen weekend het bos in met een paar vrienden. Was wel lekker om helemaal knetter in het pikkedonker rond te dwalen :D. De vakantie is al lekker begonnen. Ben nog steeds een beetje wazig, dus ik houd het dit keer bij wat foto's.

 

gallery_4202_5667_157259.jpg

Vergelijk deze foto van vandaag met foto uit mijn vorige post van 3 dagen geleden.

 

gallery_4202_5667_183107.jpg

Kastje begint steeds meer kleur te tonen.

 

gallery_4202_5667_85639.jpg

 

gallery_4202_5667_127840.jpg

 

gallery_4202_5667_152220.jpg

 

Die natte theedoek werkt trouwens Ziggy, thanks! :) Maar dan moet je hem wel steeds vochtig houden. Dus ga denk ik morgen dat extra fannetje plaatsen, waar ik misschien ook een update'tje over plaats. Donderdag ga ik naar Rockwerchter en ben maandag weer thuis om natuurlijk met grote verwachting het deurtje van mijn kastje te openen.

 

Hoe vinden jullie het tot nu toe gaan trouwens? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das graag gedaan me'n beste.

 

Enja inderdaad je moet het wel regelmatig weer vochtigmaken maar als een klein hulpmiddeltje dat tijdelijk ingeschakeld moet worden helpt eht wel aardig een handje ;)

Verder niet veel commentaar , het gaat goed zoals het al vanaf het begin gaat.

Ik zie al 3 internodes kan dat?

wenste dt mijn lows er zo uitzagen , spijtig genoeg is dit niet zo :P (uitgezondert de twisted shacks dan=D)

Rock werchter :D Have fun!!

spreek ik hier tegen iemand uit vlaandere dan???

 

Kom gerrust nogis een piepje neme op mijn topicje :) :o

 

Cheeeers hou ze recht :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic, veel succes met je lr#2's. Ziet er in elk geval suppergoed uit! Hoop dat mijn lr#1's het wat behoorlijk doen met 33 watt. Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 3 dag 18

 

Agranado is behoorlijk gesloopt van het rockgeweld dat vier dagen op hem af is gekomen. Wat een shows! Ik weet dat we hier zitten om over plantjes te praten, maar dit was echt wel een hoogtepunt in alle live shows die ik gezien heb. Ik rookte een lekker hasje terwijl een inmens groot freaky clown gezicht 'Let's get yourselfs high' riep. En dat was niet voor niets, want twee tellen later werden we verrast door een lasershow op het scherm en koepels van groene lasers die letterlijk boven ons hoofd golfden. (

van Barca, wel zelfde show). Hell, dit was mijn beste festival tot nu toe. 'Heel leuk allemaal, maar ik ben hier voor je planten agranado!'.

 

gallery_4202_5667_235149.jpg

Dit is wat ik aantrof vanmiddag. Ze hebben netjes water gekregen van mijn broer. En alle planten hebben hun geslacht laten zien!

 

gallery_4202_5667_33566.jpg

Hier staan drie dames en vijf heren! Ik hoopte op een fifty/fifty split, maar het had natuurlijk ook slechter gekund. Had ze wel groter verwacht om eerlijk te zijn. Maar dat heeft misschien ook te maken met de temperatuur die de afgelope vier dagen wat aan de hogere kant was. De theedoek methode ging niet werken terwijl ik weg was en ik had helaas geen tijd meer voor dat extra fannetje. Bij de meeste zie ik wel al het begin van de zevende node.

 

gallery_4202_5667_122478.jpg

Hier moeten we het mee gaan doen. Ik twijfel nog over een zadenkweekje, aangezien ik maar drie dames heb staan. Ik heb nog vier LR#2 zaadjes liggen waaruit dat ook kan. Maar aan de andere kant is het niet zo gek om een lekker voorraadje zaden in te slaan. Wat denken jullie?

 

gallery_4202_5667_53263.jpg

En nog een laatste close-up.

 

gallery_4202_5667_141896.jpg

Potjes waren goed vol geworteld. Bij elke waterbeurt krijgen ze dan ook hun dosis wortelstimulator. Vanaf vandaag geef ik ook bloeivoeding mee.

 

gallery_4202_5667_188277.jpg

Ik heb alleen de dames overgepot, omdat ik morgen beslis wat ik met de mannen ga doen. Eerst even op mijn gemak kijken welke man ik ga kiezen.

 

gallery_4202_5667_90781.jpg

Nog een laatste sfeerfoto van het geheel.

 

Houd het een beetje kort dit keer, want ik zit hier onderhand te knikkebollen.

 

@ziggy; he trouwe poster! Ik kom uit omgeving Den Haag. Voor zo'n geweldig festival gaat agranado met z'n ov in de trein zitten. Ik blijf nog steeds je topic volgen. Zal eens wat meer gaan posten.

 

@wouter04; tof dat je even wat laat horen w04!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah oke:)

 

alles ziet er supper uit

 

Mooi potje vol wortels!!!

supepr

heb een kleien week trug ook een plantje overgepot = twisted shack was een pak kleiner da de jouwe maar het potje zat ook al bijne vol wortels:D en ik gebruik niks alleen water en licht :dhehe

 

ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey agranado

 

ziet er allemaal netjes uit.ff wat tips voor je.maak van je plateau een aantal standaards.of gebruik potten om je kleine potjes op te zetten.ze creeer je meer volume in je hokje en zal de temp ook dalen.ik het zelfde probleem gehad toen me plantjes nog klein waren.zodra ze groter worden zal het probleem uiteindelijk zichzelf verhelpen.daarnaast kan je een ventilator van een badkamer gebruiken.deze hebben meer kracht als een pc fan en laat de lucht beter circuleren.ook zijn deze fans ideaal als afvoer van je warme lucht

 

dan je 5/3 probleem.ik zou gewoon een dame opofferen voor zaden.wat als die 2 overgbleven nou ook mannen zijn??dan heb je zeker geen nageslacht.en wil je het risico wel nemen kan je stuifmeel opvangen van de mooiste man die hier tussen zit en dat bewaren voor als je de laatste 2 zaden aan het groeien zijn.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eens even een kijkje genomen hier, gaat goed zie ik! Netjes hoor!

Maakt voor de plantjes natuurlijk niks uit, maar vind die vierkante potjes toch veel netter staan dan de ronde van mij.

Zodra er overgepot moet gaan worden worden het voor mij ook vierkante! Hoeveel liter zijn jouw potten waar je ze nu in hebt gezet?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 4 dag 22

 

Het is vakantie en agranado blijft dit jaar thuis. Iets waar ik geen genoegen mee neem en dus besloot ik wat 'andere reismiddeltjes' in te slaan. Leuk spul dat Salvia! Niet in woorden uit te leggen. Wellicht dat

een beetje in de buurt komt :wtf:. En zoals je ziet is er een kleine side-project bij gekomen. Ik houd jullie op de hoogte :lol:.

gallery_4202_5667_135017.jpg

 

 

gallery_4202_5667_217196.jpg

De dames zijn alweer even bijgekomen van het overpotten en genieten van hun nieuwe ruimte. Ik heb de lampen wat hoger gehangen vanwege de temperatuur en zodat ze wat meer gaan strekken. Vooral de middelste reageert hier goed op. Het blijven natuurlijk wel erg korte plantjes.

 

gallery_4202_5667_126227.jpg

De heren staan nog in hun kleine potjes. Heb ze vandaag snel uit het kastje gehaald, want de stuifmeelbommetjes groeien wel heel erg hard. Wat betreft een zadenkweek ga ik wellicht wouter04 navolgen. Stuifmeel opvangen en een enkel topje bevruchten. Maar daar ga ik eerst nog wat meer over lezen. Al moet ik volgens mij niet te lang meer wachten met bevruchten toch? Ze staan na het weekend een week in bloei.

 

gallery_4202_5667_153098.jpg

Terug naar de dames. Hier even een foto om een beeld te geven van hun hoogte. Nog eigenlijk heel erg klein dus. Topjes worden wel al goed aangemaakt.

 

gallery_4202_5667_208211.jpg

De grootste dame die al wat meer strekt.

 

gallery_4202_5667_178723.jpg

Haar iets kleinere zusje die nog wat leuke vertakkingen kan gaan krijgen.

 

gallery_4202_5667_26559.jpg

De kleinste van het stel. Ik kreeg de witte haartjes maar niet goed duidelijk op de foto. Dus toen maar op zwart/wit ingesteld en het contrast wat hoger gezet.

 

En dan nog even een paar foto's van Dido. Ze doet het goed voor het raam en begint steeds dikkere toppen te krijgen. Deze skunk-haze is misschien wel wat klein, maar er valt vast wel een jointje af te halen. Ze mag dan wel een overblijfsel zijn van mijn vorige eerste mislukte kweek, ironisch genoeg was zij zelfs mijn slechtste pieterpeuter plantje, die ik enkele keren al weg wilde gooien. Maar misschien gaat zij de lowryders nog wel overtreffen. Aangezien de skunk-haze een langbloeier is, moet ze nu nog een week of 8 en zal ze ongeveer tegelijk klaar zijn met de lowy's.

 

gallery_4202_5667_145729.jpg

Ze is ongeveer 30cm hoog, begint vanaf 12cm te vertakken in vieren.

 

gallery_4202_5667_187001.jpg

De grootste bud in wording.

 

gallery_4202_5667_42553.jpg

Andere grote vertakking vol met haren.

 

 

@twindaddy: thanks voor je reactie! Temperatuur zit op moment eigenlijk wel goed. Ik heb de lampen wat hoger gehangen en dat brengt de temperatuur op zo'n 29 graden bij het bovenste punt van de plantjes. Wat betreft de zadenkweek ga ik denk ik wouter04 navolgen. Stuifmeel opvangen en een topje bevruchten. Maar daar wil ik eerst nog even wat meer over gaan zoeken hier op 't forum.

 

@bazzhen: bedankt! De grote potten zijn 3,4 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

dat ziet er allemaal reuze goed uit man

 

succes verder met de lowriders

Share this post


Link to post
Share on other sites

keept it on ziet er leuk uit , mijn vriendin vroeg zich af of het wel echte fotos warnehehhe

ze zei is dat bonnsai hehe he succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 5 dag 28

 

Allereerst bedankt voor de reacties Da Dende & de-vil! Houdt mij weer gemotiveerd om elke keer de camera te pakken. De laatste update was zes dagen geleden en ik vond het wel weer tijd voor een dikke foto post. Het gaat nog steeds goed. Geen tekenen van stress of overvoeding. Ik word elke dag vriendelijk begroet door een walmpje wiet als ik mijn huis binnenstap :huh:.

 

Ik heb gister een van de lowryders bevrucht, zodat we na deze kweek meteen weer verder kunnen gaan met een nieuwe kweek. Want ik ben behoorlijk besmet met het kweekvirus. Sinds een week zet ik de lowryders overdag voor het raam en 's avonds gaan ze weer terug het hok in. Heeft ze wel goed gedaan, oordeel zelf maar.

 

gallery_4202_5667_174082.jpg

De dames zijn in een week tijd twee keer zo lang in de lengte gegroeid.

 

Dame 1:

gallery_4202_5667_187022.jpg

 

gallery_4202_5667_92653.jpg

 

Dame 2:

gallery_4202_5667_80459.jpg

 

gallery_4202_5667_46384.jpg

 

 

Dame 3 (bevrucht):

gallery_4202_5667_44019.jpg

 

gallery_4202_5667_169890.jpg

 

Er zit een dag tussen bevruchten en het maken van deze foto en ik zie al een beetje verschil. De trichromen zijn minder gestrekt en beginnen hoekig te worden. Ben benieuwd hoe dit verder vordert. Ben misschien al wat aan de late kant, dus hopelijk haal ik er nog wel wat mooi zaad vanaf.

 

Ik heb toch al wel wat kosten gemaakt met mijn kweekje (de opzet was low-budget), maar met een voorraad zaad, voeding en goede grond kan ik een paar kweekjes draaien zonder verder kosten te maken. Al wil ik misschien de volgende kweek met een kleine hps lamp beginnen :wtf:. Ach, een hobby mag ook wat kosten. Toen ik vroeger gamede keek ik altijd hoe lang ik over een spel deed en dan de aanschafprijs gedeeld door dat aantal uur. Als ik dat toepas op mijn kweekhobby praat ik mezelf weer goed :lol:.

 

Nu even over de haze-skunk dame die altijd voor het raam staat. Zij is juist lekker vol gegroeid de afgelopen week, terwijl de lowy's in de lengte zijn gegaan. De twee grootste vertakkingen zitten ieder voor twaalf centimeter volgebouwd met witte haren. Ben erg benieuwd hoe deze buds verder gaan groeien.

 

gallery_4202_5667_137613.jpg

 

gallery_4202_5667_124826.jpg

 

 

Paddokweekje

 

Paddokweek staat nu op zes dagen, maar heb weinig vorderingen gezien. De schimmels breiden zich langzaam uit, maar de bak is no maar voor een klein deel bedekt met dit witte laagje. Volgens mij moet ik gewoon nog even rustig wachten en dan komt het vanzelf wel goed. Hoop wel dat voor begin augustus de eerste vlucht klaar is, aangezien agranado dan een weekje op de hond van de ouders moet passen in oudelijk huis. Dat betekent ook dat agranado's broer een week lang op de dames moet passen. Hopelijk komt dat allemaal goed.

 

gallery_4202_5667_97599.jpg

 

Hier laat ik het bij. Iedereen succes met de eigen kweek! En tot snel :(.

 

Agranado :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Agranado! Ziet er leuk uit man. Leuke Lowriders en paddo's ook.

Aan de bladkleur te zien, komen ze niets te kort!

 

Gr, Kweek Addict :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 5 dag 33

 

Bedankt voor je reactie kweek addict!

 

De lowryders hebben de afgelope week een kleine groeispurt achter de rug en lijken nu weer stil te staan. De grootste is ongeveer 27cm. De topjes beginnen al zichtbaar dikker te worden. De lowryder die ik bevrucht heb is sindsdien weinig gegroeid. Ze is denk ik al haar energie in de zaden aan het stoppen. Dido, de haze-skunk dame, is vooral iets in de lengte gegroeid. Haar toppen zijn nog niet echt dikker geworden.

 

gallery_4202_5667_28309.jpg

 

gallery_4202_5667_14477.jpg

De zwangere lowryder.

 

gallery_4202_5667_100769.jpg

 

gallery_4202_5667_8339.jpg

Nu begin ik toch te twijfelen of dit niet dezelfde plant is als die op de vorige foto, maar dan een slag gedraaid. Ik maak ook veel te veel foto's (130 tot nu toe :)). In ieder geval genoeg vergelijkingsmateriaal voor volgende lowryderkweekjes :D.

 

gallery_4202_5667_157242.jpg

Dido!

 

Heb verder weinig te vertellen eigenlijk. De paddokweek wil nog niet echt opstarten. Ga de bak nog maar eens een keer inwateren. Deze week denk ik mijn tuintje ook maar eens uitbreiden met salvia. Begin wel geinteresseerd te worden in dit plantje en er is nu een aanbieding op azarius, dus daar gaan we maar weer een bestelling plaatsen. Begin ook een beetje vooruit te denken over de volgende kweek. Misschien dat ik een 250w hps koop en ga scroggen, want dit kweekje zal wel niet zoveel opbrengen. Moet dan denk ik alleen wel een nieuwe kast maken, de huidige is voor zo'n lamp denk ik te klein. En scroggen met de lowryders zal denk ik ook lastig worden, vooral als ik zie hoe klein ze blijven. Maar zover is het nog niet, eerst nog in vier weken tijd de lowy's tot een goed einde laten groeien. Maar in de tussentijd een beetje mijmeren mag toch altijd :D?

 

Opmerkingen zijn altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat gaat er lekker uitzien!!!

Ik ben zelf nu ook bezig met 10 x Lowriders onder TL.

Lowriderz zijn cool !! :D

 

Grtzz Jonkomastaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey agranado leuk o mte zien dat je het zo te pakken hebt ... ik vind het altijd leuk om te zien die micro kweekjes :D

 

ff over je verlichting .. zoals je ziet zijn je plantjes wel wat gestrkt en is de bloei nog maar matig over 37 dagen zijn ze namelijk klaar ... doordat je lowryders niet kunt scorggen maar alleen in een sog opstelling kunt laten groeien ( dit komt door die auto flowering gene ) is het wel noodzaak dat je een licht medium gebruikt die diep straalt ...

 

je spaarlampen zullen nu maximaal 15 centimeter diep kunnen stralen wat in houd dat alle toppen die onderin zitten heel fluffy blijven en das zonde ...

 

je hebt al het goed is je manne er aluti gehaalt tog ??? dus er meot ruimte over zijn ... als je nu verstandig ben knak je de plant onderaan de stam zodat de ze niet meer van benden naar omhoog staan maar van link naar rechts ... ik weet dit is ene heel ingrijpende handeling en dat zul je ook wel met knikkende knieen doen...

 

amar als je dta gedaan hebt zul je zien dat je plant een dag of 3 stil zal staan maar daarna volle bak weer aan de toppen gaat werken ..

 

wat is nu het voordeel ??? nou omdat je plant onderin zo geen licht krijgt zal die zoals ik al eerder zei geen toppen aan maken .. doordat je de plant horizontaal trekt zullen je planten wel optimaal in het licht staan en omdat nu je onderste toppen net zo hoog liggen als je voormailige boven toppen zal alles gelijkmiatig afbloeien en van de zelfde kwaliteit zijn ...

 

een hogere opbrengst is op die manier ook gegarandeerd ...

 

mocht je na deze kweek het echt te pakken krigjen raad ik je tog aan of om een sortje te kweken wat je wel kan scroggen of om een 150 of 250 watt hpsje te halen ... dit zal het rendement veel en veel meer verhogen ..

 

alles zal ook veel sneller gaan ...

 

vraag dit maar is aan de mensen die daarvoor gekweekt hebben met zulk gelijk systemen als jou en nu over gestapt zijn op 150 of 250 hps ...

 

beeka is daar 1 van en twindaddy kan het je ook gaan bevestigen ...

 

nogmaals snap dat je niet meteen het diepe in wilt springen en op deze manier doe je het geweldig maar het zou ook leuk zijn als de moeite zich goed loont met een gram of 100 tot 200 ofnie ... en kwa stroom rekening hoef je je geen zorgen te maken je betaalt zo rond de 40 euro per 2 MAANDEN dus 20 euro per maand dat valt niet op

 

ga zo door ik kom zeker nog is langs wippen

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...