Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Wietforum Can Filter Test

Recommended Posts

Hoi, een tijdje geleden toen ik me hokje helemaal verbouwde en me aanmeldde als testkandidaat voor de can filter ging ik ervan uit dat het een duur test ging worden. Het eerste verval van een filter verwacht je nu eenmaal niet voor je ongeveer een jaartje verder bent. ;)

 

Eerst maar eens het verhaaltje:

 

Het is een 1500m³ filter met een 200mm flens waar ik een 1500m³ slakafzuiger aan heb hangen. Het traject is bijzonder kort, via een stukje recht sonodek word de softbox gevoed en dat gaat via net zo kort stukje recht naar buiten. ;)

 

Het filter werd geleverd in een mooi makkelijk vervoerbare doos, door de handvatten in het karton was deze ook simpel te tillen. :P

 

gallery_10252_3449_662996.jpg

 

Het hangen ging door het gewicht een heel stuk makkelijker dan dat je van een 1500m³ filter zou verwachten, maar een job voor 1 persoon is het zeker nog niet, vooral als het een stukje boven je hoofd is zoals bij mij.

 

gallery_10252_3449_1491638.jpg

gallery_10252_3449_4188297.jpg

gallery_10252_3449_900936.jpg

gallery_10252_3449_2686964.jpg

gallery_10252_3449_646570.jpg

gallery_10252_3449_260764.jpg

Een van de voorwaarden voor de test was het korte traject en dat de afzuiger het filter voor 100% zou belasten. Nou dat heb ik geweten, want de storm die door men hokkie is gegaan was genadeloos voor men Sour Neville die toch al wat problemen van de kou had.

 

Maar het bracht wel een verrassing naar voor ook, want van een duur test is niet echt spraken meer en ik moet bekennen dat ik heel erg blij ben dat ik met dit filter ergens ver weg in een polderdorpje ben weggestoken en niet midden in de stad en in een 15 verdieping tellend appartement zit. Want de Can LIGHT Max red het NIET :dribble:

 

Een week of 3 geleden had ik nog een beetje een dubbel gevoel, ruik ik nu iets ?? nahh zal wel weer die growers paranoia zijn, 2 weken geleden was men idee al verandert in "ruik ik nu iets" naar ruik ik daar wiet? En nu de dag van vandaag kom ik thuis en denk ik, hmm jaja men sour neville heeft een heelijk geurtje. :D

 

Maar dit wil je helemaal niet ruiken aan je luchtuitlaat, daar had je nu net een filter voor natuurlijk :)

 

Mijn conclusie, niet bruikbaar in deze setup. Op mijn locatie geen ramp, maar dit in een drukke buurt en je gaat geheid tegen de euh. lamp :verrygood

 

Ik hoop dat ik een controller voor men afzuigers kan aanschaffen voor men volgende run, de spc die ik heb, gaf in combi met mijn slakafzuigers een vervelende brom, als ik men afzuigers kan dimmen wil ik nog wel eens run doen met deze filter om te zien of de geur dan wel binnen de perken blijft. :P

 

Zo ik ga na een lange dag in de file stilstaan, op de bank met een monster :P btw gerold in RAW vloei, thx 2 DOC

p.s. Van de vloei schiet ik morgen nog even een pica, was nog niet eerder zo dun ongebleekte vloei tegengkomen die de smaak van men wiet zo weinig beinvloed, super hahaha ben er razend tevreden mee want het merk dat ik al jaren gebruik is hier in de buurt zo moeilijk te krijgen ondertussen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk! dat zijn de praktijkresultaten! Wel één belangrijk checkpunt: Ik ga er vanuit dat er geen lv >70% is geweest?

 

We zouden eigenlijk een twee filters naast elkaar in een ruimte moeten hangen, halve capaciteit wat je normaal gebruikt met aparte fans (twee op één fan zou geen goede test zijn i.v.m. verschillende drukval), dan konden we eens goed vergelijken. Ben benieuwd hoe de filter bij ASgrow zich gaat houden.

 

Hoe lang heeft ie nou gehangen Dr?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt hoor Whazzup, geen 70%LV of hoger gehad. Ik heb dezelfde thermo/hygrostaat als jij van conrad en ook dat dauwpunt is nooit in de buurt geweest.

 

De temp is tijdens gebruik tussen de 14*C en de 28*C gebleven. Tot nu toe, want run is nog niet gedaan.

 

12/12 van ik dacht 22/09 en nog steeds einde niet inzicht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel eigenlijk: hoe lang heeft ie gehangen? pas vanaf 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Whazzup, hij hangt in het bloeihokje en dat loopt altijd 12/12 dus van 24 September '08 hangt ie nu zijn werk te doen. Week of 8 begon ie te geur te lekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hem gaat vervangen moet je hem maar even openmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat moet je toch om hem uit elkaar te halen :verrygood. Maar de filterbed diktes staan gewoon op de can site hoor doc :dribble: 3,5 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, en dan sta je tussen die berg koolstof......... en dan?

 

of is het beter om het retour te doen naar de leverancier?

is kijken wat zijn bevinding is.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook slechte ervaringen met de Can Light :verrygood

 

hier hadden we het zelfde probleem, vanaf week 6 ongeveer meurde het hele huis.

 

alleen krijg ik nu wel het idee dat het bij sterk ruikende planten is...

 

bij Dr.LivingStoned zijn Sour Neville en hier met de Amnesia, maar dat moet eigenlijk niks uitmaken.

 

ben nu bezig met een ronde PP met een nieuwe 2500 kuup Can light filter, we zullen zien wat dat brengt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke, en dan sta je tussen die berg koolstof......... en dan?

 

of is het beter om het retour te doen naar de leverancier?

is kijken wat zijn bevinding is.

:verrygood leuk voor de kids weetje!

 

Een zak korrels en wat plat metaal is makkelijker afvoeren :dribble:

 

We hebben Can uiteraard al wel ingelicht, maar nog geen reactie ontvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inmiddels van Can een reactie gekregen. Zij hebben vanaf juni een filter in test-opstelling hangen. Inmiddels hebben ze ook gezien dat er enkele verbeteringen kunnen worden toegepast, er is nog niet met name gezegd welke. In ieder geval hebben ze ook alweer toegezegd om graag weer een aantal filters van de nieuwe (verbeterde) batch ter beschikking te stellen aan het forum voor een test, daar komen we later uiteraard op terug.

 

Een aardig weetje: de typenummers van de MAX filters (want zo heten ze inmiddels ook op de site) zijn een aanduiding van de maximale ventilatorcapaciteit die je er op kunt aansluiten.

 

Wat betreft de filter: laat hem nog even heel, heb aan Can gevraagd of ze hem willen hebben voor analyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf juni ? lekker vlot :verrygood

 

sorry hoor maar ik ben nu al in verschilende GS shops geweest in NL oa Tiel, Utrecht en Zwolle

 

en overal hebben ze negatieve verhalen over de Can Max Light, die moeten ze zelf ook wel ter ore hebben gekregen!

 

als die dingen echt zo slecht filteren moeten ze gewoon nu direct uit de handel gehaald worden.

 

ik ga nu 1 x draaien met PP en een splinternieuwe 2500 kuup filter die alleen de laatste 2 weken

 

van me vorige Amnesia ronde er boven heeft gehangen, omdat de splinter nieuwe 2000 kuup Max Light het ook niet aan kon.

 

gaat dit kreng ook weer lekken ga ik me geld terug halen ! wan dat geintje kost me wel dik 550,- !!!

 

zal mooi worden dat je door die $wolven tegen de lamp loopt !

 

die hebben natuurlijk gedacht....oude type filters zijn groot, zwaar dus onhandelbaar weet je wat we maken ze gewoon lichter en kleiner... $$$

 

goudmijntje !!! want wie wil er nu niet een kleinere en lichtere filter ....KASSA !

 

 

 

:dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij sinds juni hangt en nog steeds goed funtioneert lijkt het me een goede test.

 

Ik kan alleen maar vaststellen dat onder gecontroleerde omstandigheden bij DrLivingstoned het filter niet (lang) goed functioneert. Dat is nou ook weer het mooie van een wietforum test: we gaan wél voor de echte resultaten en schuiven niets onder de mat.

 

Ik geef je groot gelijk als je je geld gaat terughalen als het ding niet doet wat je mag verwachten dat hij doet. Daar hebben we zelfs regels voor consumentenbescherming voor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rianne, waarom haal je geen Carboriginal ? Ik heb er één hangen die nu een jaar intensief gebruikt is en nog steeds geen enkel probleem geeft. Mijn CAN filter, die overigens veel te groot is (500m3 t.o.v. een 250 afzuiger) begon de laatste twee weken wel te stinken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zweer ook bij de Carboriginal of de Phat filter, zijn van dezelfde ontwerper/fabrikaat geloof ik. Heb een 1500m3 en een 1200m3 phat filter gehad welke beide in huis afbliezen en nooit problemen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na de kweek gaat DrLivingstoned zijn filter terug naar Can voor onderzoek en komen er andere om te testen (toegezegd door Lex).

 

Het zou wel eens leuk zijn om twee filters naast elkaar te testen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel een ietsiepietsie gevaarlijk natuurlijk om te testen met een filter. Mooi vagina als je er achter komt dat ie niet doet wat ie moet doen.Buurtje onder een deken van een voor ons heerlijk odeurtje!!!

Ben blij dat er wel iemand is die ut doet . Niks anders dan respecto!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig heeft DrLivingstoned niet zoveel last met geur midden in de polder, dus daar kun je het makkelijk doen. In andere gevallen raad ik aan om de filter dusdanig te hangen dat je er tijdens de kweek nog bij kan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat dit aan het licht is gekomen.. Voor CAN wat minder natuurlijk..

 

Ik vraag me stiekem af hoeveel hokjes er al zijn gevonden door geuroverlast bij gebruik van dit filter. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, gelukkig ben je daar als verantwoord kweker ook nog zelf bij, ik ruik tenminste iedere week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil nog even vertellen dat de can-light MAX 1500m³ filter terug door Can is opgehaald om nagekeken te worden, er is hierbij me ook een revisie 2 model als dit uitkomt toegezegd, hopelijk kunnen ze alle euvels eruit halen en is editie 2 van de filter test positiever :D

 

Ik ben wel helemaal onder de indruk geraakt over de betrokkenheid bij het ontwerpen en fine tunen van een produkt. Het mag duidelijk wezen dat men er heel erg mee bezig is, om het in het eindresultaat, een heel erg goed werkend item op de markt te brengen en schuwen zich niet om opnieuw achter de tekentafel te kruipen als er wat fout gaat. Echt helemaal top vind ik dat yes_sir.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja, gelukkig ben je daar als verantwoord kweker ook nog zelf bij, ik ruik tenminste iedere week.

 

Hi Whazzup, zou je dit nader kunnen specificeren ? Blaas je de lucht naar buiten ? Ik blaas mijn lucht naar binnen en ruik zo direct bij binnenkomst of het filter nog naar behoren werkt...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil nog even vertellen dat de can-light MAX 1500m³ filter terug door Can is opgehaald om nagekeken te worden, er is hierbij me ook een revisie 2 model als dit uitkomt toegezegd, hopelijk kunnen ze alle euvels eruit halen en is editie 2 van de filter test positiever :D

 

Ik ben wel helemaal onder de indruk geraakt over de betrokkenheid bij het ontwerpen en fine tunen van een produkt. Het mag duidelijk wezen dat men er heel erg mee bezig is, om het in het eindresultaat, een heel erg goed werkend item op de markt te brengen en schuwen zich niet om opnieuw achter de tekentafel te kruipen als er wat fout gaat. Echt helemaal top vind ik dat yes_sir.gif

 

 

 

 

kan wel zo zijn Dr.LivingStoned maar het is te laat...

 

eerst op de markt brengen en dan fine tunen ? :)

 

volgens mij zorg je eerst dat je product 101% is en dan pas op de markt !

 

je zult maar door die gasten tegen de bulp aan lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...