Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Wietforum Can Filter Test

Recommended Posts

In samenwerking met K.J. Products en Can-filters hebben wij het genoegen om een test aan te kondigen van een spiksplinternieuw product: De Can Light MAX filters.

 

Alle ins en outs over de Can filters en met name de Max filters gaan jullie vrijdag lezen en zien (donderdag ga ik bij Can langs), maar ik kan alvast verklappen dat voor deze filters een andere, lichtere soort kool wordt gebruikt hetgeen het gewicht van deze filters aanzienlijk verlaagt.

 

We hebben twee filters met een capaciteit van 1000 m3/h en twee met een capaciteit van 1500 m3/h ter beschikking gekregen. Voor deze filters gaan we natuurlijk op zoek naar representatieve testers, die bereid zijn om hier een testverslag over te schrijven en deze filters gedurende de levensduur te testen in de praktijk. Kortom, we zijn op zoek naar test-beesten voor wie het nieuwste van het nieuwste nog niet goed genoeg is :doctor:. Ben je dat en voldoe je aan de volgende eisen:

 

1. Je start binnen nu en 3 weken een nieuwe ronde op of bent net begonnen met een nieuwe ronde

2. Je hebt een ruimte die stabiel is en zich in het verleden heeft bewezen, ook gedurende de zomer

3. Je afzuiginstallatie zit goed in elkaar, dat wil zeggen géén lange slangen, haakse bochten, vernauwingen etc, maar gewoon een goede installatie met een flensmaat van 200mm (of 250, maar dan zelf een verloop regelen!)

4. Je afzuigcapaciteit is tussen de 1000 en 1500 kuub maximaal (iets meer mag ook, afhankelijk van de installatie) en die gebruik je volop ook in de zomer (dus niet continu op 30%)

5. Je gaat de filter zelf bij K.J. Products ophalen (De Rijp, Noord Holland)

6. Het filter wordt kosteloos ter beschikking gesteld en wordt jouw eigendom

 

Stuur me dan een PM (reageren in dit topic is géén reactie!). De geselecteerde kwekers krijgen bericht en worden hier bekend gemaakt. Voor selectie nemen we contact met je op om de test en de installatie door te spreken. Over de uiteindelijk geselecteerde kwekers is géén correspondentie mogelijk.

 

Happy testing!

 

Edit: Het interview met alle ins en outs over filters vind je HIER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is er al één lid dat aan alle eisen voldoet en binnenkort gaat beginnen met de test. Nog drie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op dames en heren! Nog twee van 1000 kuub en één van 1500 kuub. Eerste tester is zielsgelukkig met het gewicht en de afmetingen :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal loopt het wel storm bij de testgoodies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze moeten er wat voor doen :doctor:

 

Dr. Livingstoned is overigens de eerste tester. Met een 1500 kuub afzuiger tóch een 1500 kuub filter meegegeven omdat 1000 in zijn situatie te klein is.

 

De flens is standaard 200 mm maar die kan op verzoek ook op 250 geleverd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, twee 1000 kuub filters hebben hun volgende bestemming ook gevonden. Een zeer bijzonder nieuw project erbij zelfs :smoke. We hebben nog een 1500 kuub! Wie oh wie gaan we gelukkig maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk er om hoor! Anders hang ik hem zelf neer! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien iets voor op de WC dan :smoke ?

 

Maar goed, er moeten toch voldoende kwekers zijn die wel even een 1500m3 willen testen !?

 

Ik wil geen namen noemen, maar er zijn hier genoeg mensen met 1500m3 filters...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem graag willen proberen wazaaaaaa maar helaas is mijn filter die ik nu heb 500 kuub en dat is voor mij meer als groot genoeg met een 250 watter, misschien volgend jaar wel hehehe :smoke :lol:

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd dat je een beetje gaat aanbouwen tnt, kun je een écht filter gebruiken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iemand die zo`n filter krijgt , een weegschaal heeft, effe laten weten wat gewicht is van die dingen

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel mailtje naar de leverancier en je hebt antwoord...

 

Maar goed, ehm whazzup, ik weet nog iemand die baad heeft bij zo'n filter.

 

Ervaren, medisch gebruiker, bewezen ruimte etc. En er moet toevallig net een nieuwe 1000m3 in...

 

Kees.

 

Je hebt PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan wel alles eruit trekken en opnieuw beginnen :smoke

 

Had hem zo willen probere voor je maar ik begin dan pas over 6weken en daar heb je niks aan he.

 

Jammer maar helaas.

 

Gr jullie pikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ;) :( :( :( :( :( :(

 

Beste testers.....

 

Hoe gaat het ermee.

Heeft iemand zijn filter al in gebruik genomen?????

 

:( ;) :D :excl: :excl: :excl: :excl: :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de volgende leden hebben een filter:

 

- Piet Kierewiet (bij jou langsgeweest voor een demo, lid aangeschreven)

- ASgrow (hok is in aanbouw, filter vorige week afgeleverd)

- DrLivingstoned (verwacht binnenkort een installatieverslag)

Share this post


Link to post
Share on other sites
de volgende leden hebben een filter:

 

- Piet Kierewiet (bij jou langsgeweest voor een demo, lid aangeschreven)

- ASgrow (hok is in aanbouw, filter vorige week afgeleverd)

- DrLivingstoned (verwacht binnenkort een installatieverslag)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwacht in het kort van me maar een bouwverslag :lol: woensdag leveren ze men hout. Want door omstandigheden is hier wel wat fout gelopen deze zomer en dit lag niet in het laatste aan het niet willen meewerken van die gezamenlijke bouwlamp die we zon noemen. :D

Coming soon in this theatre

 

Can Light MAX and his magic

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel voor om een can light Max open te schroefen en te kijken naar het kool en beddikte van het kool.

Dat zal ook wel een indicatie van gebruikt kool en levensduur geven.

 

Hey Whazzup heeft Lex van Can filters nog gezegd waarom lichte filters nu opeens wel kunnen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

In samenwerking met K.J. Products en Can-filters hebben wij het genoegen om een test aan te kondigen van een spiksplinternieuw product: De Can Light MAX filters.

 

ik heb wel 4 keer 7000 m3 heb je daar nix voor om te testen ahahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de story die ik las/ hoorde daarover.

 

Of t klopt, ????

 

Feit is dat ze stuk lichter zijn.

 

Greets,

 

SA

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Om het filter lichter te maken zijn aan de binnen- en buitenmantel gaten gegeven van 3 millimeter doorsnee. De bodem en deksels zijn gemaakt van aluminium. Het vergroten van de gaten in het staal wil niet zeggen dat de luchtstroom daardoor verhoogd wordt. Deze verhalen gaan wel, maar het koolbed bepaalt hoeveel lucht er door een filter heen moet en niet de gaten in het staal (drukval). Het uiteindelijke doel van een filter is het afvangen van geur. Zoveel mogelijk lucht door het filter afzuigen/blazen is niet de juiste methode. Het filter zit helemaal vol met kool. De Can-Light max is op een dusdanige manier afgetrild dat er geen ruimte meer is voor het kool om te gaan bewegen. Juist dit is de reden dat Can Filters als eenigste geen rubberen ringen in de filters gebruiken, maar alleen kool. Met als gevolg dat er meer kool in de filters kan dan elk ander. De CAN-LIGHT weegt ongeveer 20 kilo. Nieuw is dat de CAN-LIGHT verpakt is in een doos met handgrepen, zodat hij makkelijk mee te nemen is.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik stel voor om een can light Max open te schroefen en te kijken naar het kool en beddikte van het kool.

Dat zal ook wel een indicatie van gebruikt kool en levensduur geven.

 

Hey Whazzup heeft Lex van Can filters nog gezegd waarom lichte filters nu opeens wel kunnen??

 

Jemig jongens waarom schrijf ik die artikelen nou???

 

De nieuwste telg in de Can familie is het Can Light MAX filter. “Ons nieuwe Can Light MAX filter heeft aantal bijzondere eigenschappen. We maken gebruik van een nieuwe, speciaal vervaardigde koolsoort. Deze is langer gebakken, waardoor er een andere poriënstructuur ontstaan die in staat is om met een hogere luchtsnelheid meer geurmoleculen te absorberen. Daardoor kun je minder kool gebruiken, een kleiner filter maken dat bovendien een stuk lichter is, tot wel zo’n 25% lichter dan een 38-special bij een zelfde capaciteit! Die gewichtsbesparing realiseerden we mede doordat we hoogwaardig lichtgewicht aluminium gebruiken voor deze nieuwe filters. Dat heeft voor de klant een aantal belangrijke voordelen. Het filter is ten eerste verpakt in een doos. Met die zware filters kunnen we dat niet. Ten tweede is het gewoon een stuk makkelijker te vervoeren en op te hangen doordat het veel lichter is. Het produceert na gebruik veel minder afval, waardoor je minder troep hebt op te ruimen. Alle Can filters zijn overigens geschroefd, zodat je ze eenvoudig ook uit elkaar kunt halen.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt door de Amnesia :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je maar geen 2 Amnesias door elkaar roken Doc :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :verrygood :o

 

bedankt hij is erg lekker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...