Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ellaw

Purple Haze

Recommended Posts

Ik heb laatst nog purple haze gehaald bij Bulldog Energy in A'dam, deze was wel paars, maar volgens mij wordt je daar mooi opgelicht

hij ruikt naar lavendel(is dit een kenmerk van purple haze? lijkt me niet) en je werd zo goed als niet stoned van de purple haze, terwijl ik paar jaar terug een purple haze had die er heel anders uitzag en je werd er goed kneiter van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fred, je hebt waarschijnlijk een normale purple, die ruiken altijd kruidig.

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens The Big Book of Buds nr1 van Ed Rosenthal is the New Purple Power van Nirvana Seeds een kruising van Purple Haze en een Early Skunk.Deze is niet te vergelijken met de gewone Purple Power. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten is nirvana's new purple power holland's hoop x skunk#1. Is ook wel wat waarschijnlijker dan purple haze. Big book of buds heeft het wel vaker mis, maar wat maakt het uit, het is toch een late soort voor outdoor.

 

Zowel Flying Dutchman als Seedsman hebben de Hazekruising met Northern Light.

Hoe weet je dat, als ik vragen mag? Wat bedoel je me "de hazekruising met northern lights", Neville's haze? Of gewoon een kruising met NL.

De consensus op internet is toch echt wel dat dit pure haze is. Hoor van jouw voor het eerst dat original haze van seedsman en TFD een kruising zou zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De gewone Purple Power is een kruising van Hollands Hoop met Skunk#1, eigenlijk een terugkruising van Skunk#1 in Hollands Hoop. Je weet dat Hollands Hoop een kruising is van Viking X Skunk#1.Ik denk niet dat Ed Rosenthal het mis had in zijn boek over New Purple Power.De beschrijving van New Purple Power op de site van Nirvana Seeds wordt gesproken van een Thai/Colombian Haze achtige type met een early skunk.Nirvana staat ook veel in contact met Amerikanen.Waar Ed Rosenthal wel mis had in zijn boek is dat de Haze Brothers de Haze zaden hier naar toebrachten.Deze zijn hier nooit geweest.

 

Neville' s Haze is ingekruist met Northern Lights om de bloeitijd te verkorten tot 14-16 weken.De Oldtimers haze van Aceseeds is ongekruiste Haze versie, dus van 26 weken. Ook van Seedsman is de ingekruiste versie en niet de originele van de Haze Brothers.De echte original haze wordt verkocht door Flying Dutchman

Hoe ik aan deze informatie kom is van de vragen met de Sam Skunkman op een buitenlandse forum.Het is wel leuk om de geschiedenis van de soorten te leren kennen, hoe ze hier terechtkwamen. :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah, elmanito, ik hou wel van jou kennis :lol: leer telkens nieuwe interessante dingen. Deze topic is toch weer aangespijst met leuke info. Ik kijk echt uit naar het moment dat ik mezelf klaar acht om deze lekker ouwe 20+ weken bloeitijd hazejes te growen ^^

 

Peace :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mailtje sturen naar Aceseeds of bestellen bij Dr.Chronic kan ook :lol:

 

@Ellaw

Graag gedaan.De echte Haze dus die van 26 weken was bedoeld voor het kruisen met andere soorten en niet als commercieel product, want dan ben je een half jaar bekant bezig met de bloei.het is iets weer anders dan orchideeen. :lol:

 

De foto hieronder zit ook Haze in, begin juli begint de bloei tot eind october

 

gallery_16467_4905_72565.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin juli begint de bloei tot eind october...

 

wow!, dat moet wel dikke buds opleveren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De echte original haze wordt verkocht door Flying Dutchman

Hoe ik aan deze informatie kom is van de vragen met de Sam Skunkman op een buitenlandse forum.Het is wel leuk om de geschiedenis van de soorten te leren kennen, hoe ze hier terechtkwamen. :lol:

Nee ok, want je zei dus hier dat TFD niet de originele haze had.

Zowel Flying Dutchman als Seedsman hebben de Hazekruising met Northern Light.

Verder ga ik er vanuit dat die van seedsman nog steeds ongekruist is, ik heb mijn info ook van die thread op icmag en andere threads, zoals ik deze info over haze al had gepost op pagina 1 en 2 van deze thread met links.

 

Ben het er niet mee eens dat pure haze "bedoeld" is om mee te kruisen. Je kan het uiteraard ook puur growen, in de tropen bijvoorbeeld waar deze langbloeiers thuishoren.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

TFD heeft die van Neville, niet die van de Haze Brothers van rond de 26 weken en deze is commercieel echt niet interessant.De overheid zou blij zijn met zo plant vanwege de lage opbrengst (voldoe je aan de 5-gram regel).Trouwens wanneer een vrouw rond dezelfde tijd zwanger is als wanneer de Haze-plant gaat bloeien, dan is die baby zelfs nog eerder dan dat de Haze-plant uitgebloeid is.Om je opbrengst op te krikken moet je hem echt wel kruisen met bv een indica-soortje of mijn eigen persoonlijke mening een vroegbloeiende sativa die ook een leuke opbrengst geeft zoals een Durban of Nepalees.De enige plek binnen de EU waar je de Haze echt volluit kan laten boeien is het eiland Madeira, omdat de temperatuur op dit moment nog zeer goed is (18 ° C) .Dat de pure haze bedoeld is om te mee te kruisen zijn de woorden van Sam Skunkman, niet van mij.Je kan het allicht proberen.Het wordt wel een vrij lange topic. :lol:

 

De foto die ik geplaatst heb zit ook Haze in.Ik heb deze hybride gekruist met een van de ouders van de Finola-zaadvarieteit uit Finland om de bloei eerder te laten beginnen.De bloeitijd is wel van begin Juli tot eind Oktober, dus 4 maanden.De bloei is net zo lang als de Hawaiin Snow van Green House met een bijkomstigheid dat mijn soortje meer voor medicinale toepassingen is vanwege een hoger CBD-gehalte dan die van hun, alleen hun soort is wat stabieler.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He

Ik kan wel op wat dingen meer dingen reageren die je zegt, maar wordt een beetje mierenneukerig vind ik.

 

Wat ik nog wel ff kwijt wil is dat Sam wel zegt dat haze voor de meeste en/of commerciele growers vooral geschikt is om mee te kruisen, zodat opbrengst vergroot, en bloeitijd verlaagt worden. Maar zelf rookt hij naar het schijnt alleen skuff van (pure) haze. Het is een keuze en afweging en gelukkkig beseffen steeds meer growers de meerwaarde van pure sativas.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Space-c-boy

Het moet ook weer niet een welles en nietes spelletje worden.Je bent net als ik ook een enorme sativa-liefhebber.Seedsman heeft wel een leuke Haze-kruising Red Colombian Haze.Wanneer deze nog een keer gekruist wordt met een vroegbloeiende Nepalees soortje, dan is er weer een leuk sativa soortje op de markt.Sativa wordt een beetje ondergewaardeerd door de meeste vanwege de langbloeitijd en wat lagere opbrengst .Wanneer ik nu de soorten bekijk die het Big Bud Book van Ed Rosenthal beschrijft overal zit in Indica ingekruist vooral Afghani.

De enige sativasoort in het boek is die uit Australie Old Mother Sativa en Hawaiin sativa en de rest allemaal met Indica.Jammer.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mailtje sturen naar Aceseeds of bestellen bij Dr.Chronic kan ook :blink:

 

@Ellaw

Graag gedaan.De echte Haze dus die van 26 weken was bedoeld voor het kruisen met andere soorten en niet als commercieel product, want dan ben je een half jaar bekant bezig met de bloei.het is iets weer anders dan orchideeen. :P

 

De foto hieronder zit ook Haze in, begin juli begint de bloei tot eind october

 

gallery_16467_4905_72565.jpg

 

 

Mooie planten, welke hazelijn heb je hiervoor gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Mooie planten, welke hazelijn heb je hiervoor gebruikt?

 

Neville's Haze!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neville's Haze!

 

 

Mijn complimenten, de planten zien d'r prachtig uit. Hoe was de opbrenst?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Mijn complimenten, de planten zien d'r prachtig uit. Hoe was de opbrenst?

 

Gracias, nou de opbrengst was niet zo denderend vanwege de bevruchting en vanwege lichtvervuiling.Buurman was zo handig om een felle buitenlamp 's avonds te laten branden, maar we hebben wel genoeg zaad geoogst en die dit jaar weer laten ontkiemen.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...