Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ellaw

Purple Haze

Recommended Posts

@HAZESMOKER Je kan proberen ze buiten af te kweken maar ik betwijfel zeer sterk of het wel mogelijk is, tenzij je goed op tijd begint met verduisteren want als je 18 weken bloei hebt kom je dus in december/januari uit eer je kan oogsten en het zal dan zelfs kunnen sneeuwen... dat voor een plant die normaal in weer van 30°C groeit... lijkt me alles behaleve goede omstandigheden.

 

Maar proberen kan nooit kwaad, verduisteren die handel als het mogelijk is zou ik zo zeggen.

 

Oh btw zoals whassup zei zaden ruilen is geen probleem (is zelfs een topic over) als je wil, tegen het einde van dit kweekseizoen heb ik wat chineese zaadjes, kan je de wiet van de totaal andere kant van de wereld ookes proberen, maarjah dat beslis je zelf maa.

 

@Fristi: Hey man, ik ben het niet met de purple haze hoor :doctor: vroeg me der gewoon wat over af

 

@Shaapie: Jah sowieso een purple haze da hé :execute maar waarschijnlijk wel niet dé ph, mooi plantje wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellaw:Ik zal het zeker overwegen om te verduisteren.

Kan ik dit best met al men planten/soortjes doen?

De andere is eveneens Jamaicaanse maar AK-47.

Enig idee wat de bloeitijden van deze zijn?

Als ik 2 planten donker moet houden is het makkelijk haalbaar,maar 6 planten dagelijks in het donker krijgen en als ik het goed begrijp dit 2 maanden lang...

Ook heb ik er geen ervaring mee,hoewel dit nooit moeilijk kan zijn he :doctor:

Maar de argumenten die u aanhaalt zijn wel sterk genoeg om het allesinds te overwegen.

Zal ik er een aparte kamer voor moetten maken,hopelijk gaat men vriendin akkoord :D

 

Wat de zaadjes betreft,ik zal er over nadenken.

Als ik het goed begrijp heeft u interesse in de (purple)?

Ik heb hier nog wel een 30 zaadjes van,maar hier komen er slechts heel weinig van uit.

Deze keer kwamen er slechts 2/10 uit.

Daartegen kwamen er van de AK-47 13/14 uit,maar deze zijn dan ook van 2008.

Toch wil ik al deze zaadjes nog opgebruiken omdat ik vrees dat ze een volgende jaar niet zullen halen.

Omdat u toch pas op het einde van dit kweekseizoen zaadjes heeft en ik van plan ben de purple haze binnen te kweken na deze oogst kunnen we mss eens praten over het uitwisselen van zaadjes.

Omdat er slechts heel weinig van uitkomen en het niet echt eerlijk is aan uw kant om deze te wisselen,

kunnen we mss eens spreken met elkaar over wanneer jij deze wil gaan zetten?

Dan lijkt het mss een goed idee om gewoon alles proberen te laten ontkiemen en zien hoeveel er uitkomen.

Vandaar heb ik een overzicht hoeveel (goede) zaadjes er nog bijzitten.

Ik zeg al heel de week en denk al een hele tijd dat de (purple haze) zaadjes uit 2007 zijn,maar ben er net achter gekomen dat het er van 2004 zijn :execute

Dit is waarschijlijk ook de reden waarom er zo weinig van uitkomen...

Ondanks de ouderdom is het toch gelukt dit jaar nog 2 zaadjes groot brengen.

Even een vraagje:Als het zaadje is uitgekomen is alles dan in orde?Of is er kans dat de kwaliteit van de weed slecht is?

 

Ga me brief nu gewoon sluiten voor ik een hele pagina aanmaak.

Bedankt voor de info :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yows HAZE

 

De bloeitijd van AK-47 ken ik persoonlijk niet maar ik denk dat je die in onze streken kan afbloeien.

Eneh, purple haze heeft meer dan 2 maand nodig, je kan maar beter 3-5 maand rekenen denk ik...

Maar alle info over afbloeien en wanneer je je plant moet omleggen vind je ookwel op het forum hier.

 

Jah die zaadjes bespreken we wel es een andere keer, pm me anders even met je msn, das makkelijker praten, ik ben zeker niet gehaast hoor. Zaadjes van 2004 is wel vree oud O_o mss kan je best nog wat zaad kweken dan zal er wsl ookwel meer uitkomen.

 

Als je plant goed groeit zal hij wel goed zijn, het meeste van de smaak en effect bepaal je toch ook tijdens het groeien maar natuurlijk is al een groot deel genetisch vastgelegd in het begin. Maar als je die 2 goed verzorgt zal het wel goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Shaapie: Jah sowieso een purple haze da hé :smoke maar waarschijnlijk wel niet dé ph, mooi plantje wel

Dat is dus wel "de" purple haze. Het is namelijk oorspronkelijke haze die paars is.

 

Nog wat aanvullende info gekopieerd:

 

The haze bros. gave birth to the strain that is the real purple haze.

The columbian part of the haze was done by the haze bros. It is this

original columbian pheno that came to be known as the purple haze.

Their original haze was created by using several landraces: mexican,

thai, Indian and columbian. This line was never stabilized by them,

but passed on as seeds and eventually clones. wernard of positronics

fame had two or three of the original clones and made seeds with them

years ago. Among the clones he had, was the purple pheno or purple

haze. nevil and Shantitaba also both posess the original haze

line(haze bros) and are still working with them(although they only

sell hybrids). Purple haze is still out there, either in seeds or

clones. I know several people with seeds via the bros, but haven't

seen the purple clone in several years. But I'm sure there are many

others who hold their clone or seeds very close.

 

Wie zich verder wil verdiepen in de geschiedenis van haze raad ik de volgende link aan:

questions for sam the skunkman on the original haze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was gister in Organic Earth in Maastricht en daar werd Purple Haze als zaad verkocht.

Weet wel niet meer welk merk (Nirvana , Sensi ,..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd geleden... rond 2003.. werd er mij op de skatebaan een zakje purple haze aangeboden. Toen was ik weliswaar al een paar jaar aan het blowen en van purple haze had ik wel eens gehoord maar nooit gezien. Dus voor mij was het toen al mytisch (en onwijs lekker) Dus succes met je zaadjes en hopelijk kan je de soort nieuw leven inblazen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misleiding om van de legendarische naam purple haze te profiteren, cannabusiness.

Al kan er eventueel best wel wat haze in die plant zitten. Zie voor fotos van pure haze vorige pagina en links.

 

(Ze zeggen trouwens onder die link "this plant is mostly sativa", gooien ze dus hun eigen ruiten al in.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo,

 

 

aan iedereen die denk purple haze te smoken, growen Veel Suc6 !!!!!

 

er zijn mss nog 5 mensen op de wereld die de 100 % echte purple nog hebben !!!

 

zoals SPace-c-boy al zegt, cannabusiness !!

 

 

jammer dat er nog zo veel mensen intrappen !!

 

 

maar goed

 

 

 

High Regards

 

 

Purple Buddious

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, ik wist dat het fake was. Alleen raar dat ze van de naam misbruik maken en denken dat ze de purple haze kunnen verglijken met een of andere purple power.. vaag, maar idd cannabusiness :lol:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je hoeft nog geeneens ver te zoeken, zie wat hier dit jaar ontsproot :rolleyes:

 

gallery_16467_4905_993095.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd of dit DE PURPLE HAZE zijn madnaaz

 

die link hou ik zekerzzz ff apart ... die bloei tijd komt wel erg goed overeen met de orginele ( heb van horen zeggen dat die planten minstens 15 weken bloei nodig hebben )

 

 

ik ben benioeuwd wat de oww garde hier over te zeggen heeft

 

greetzzz masteryero

 

ps: ff een vraagje .... stel ik haal deze zaden en ik zou een zaadbreedje doen ????? moeten die zaden dan gewwoon rijpen tot in week 8 tot 9 zoals dat normaal gaat bij zaden of kan dit dan ook gewoon tot 20 weken duren ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tip voor het ontkiemen van zelf verkregen zaad uit het buitenland:

weet zeker dat het zaad de winter heeft gekend: leg het dus altijd enige dagen in de koelkast voordat je gaat ontkiemen.

Er zijn toch 2 soorten paars te verkrijgen?

1. welke in de genetica zit, deze laat de kleur zien, los van de temperaturen.

2.deze zit ook in de genetica,(tuurlijk) maar komt door het naderen van de winter(koude) pas echt naar voren.

 

Haze- de vingers zo smal, dat je bijna geen blad meer ziet.

Met het aanbreken van de bloei willen ze ook nog is graag naar binnen vouwen( zier er bijna beroerd uit)

is vaak erg gevoelig voor meeldouw, en wisselende bodemtemp.

 

jamaica- zal 1 van de eerste landen zijn waar genetica al lang wordt uitgewisseld met het buitenland.

The pure zal dus steeds moelijker te zinden zijn.

Door het outdoor bestuiven is het erg moelijk te zeggen welk % van het zaad de werkelijk bedoelde bestuiving is van een jamaicaanse boer.

ik schat(ook beetje uit praktijk) dat dat zo'n 10 a 20 % is.

 

Het is zeer goed mogelijk dat de "oude purple haze" alleen als pheno heeft bestaan, en door een aantal love-growers is dit pheno toch aardig over de wereld verspreid geraakt. Zodoende is het bij een breder publiek bekend geraakt, terwijl het nooit een officieel soort is geweest.

op deze manier zijn er al herhaaldelijk bijzondere smaakjes de reveu gepasserd, terwijl zij nooit officieel te boek kwamen.

 

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk link :rolleyes: plant vind ik er zelf niet erg florisant uitzien maar goed....

 

wat ik me nog meer af vraag is hoe zit het met die mannen???? bij de meeste soorten zijn de mannen na 6 weken na 12/12 echt wel op maar deze planten bloeien tegen 16 weken .... gaat alles trager dan bij dit soort soorten ????

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De echte Purple Haze was buiten de paarse kleur ook apart qua smaak en geur.De geur deed me veel denken aan wierook.Jammer alleen dat Sensi de boel zit te belazeren.

De plant die ik dit jaar in de tuin had staan rook meer naar Thai.Dit was een phenotype uit de Chinese provincie Yunnan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier een link waar je de echte purple haze kan kopen me maat kweekt het jaren!!!

 

http://www.cannabiseye.com/index2.php?page...t&Itemid=28

 

ze verkopen echt old skool landrassen die tussen de 20 en de 25 weken klaar zijn check de colombiangold!!!

 

 

Op die site staat geschreven: Pure Sativa Heirloom from the late 60's

 

Voor zover ik weet bestond Purple Haze toen gewoon nog niet. Toen Jimi Hendrickx de cd/single purple haze uitbracht doelde hij op de lsd purple haze die toen rondging, men gaat daarvan uit omdat de wiet Purple Haze toen gewoon nog niet bestond, en volgens mij was dat dan in de jaren 70, purple haze zou dus in principe van eind 70 moeten zijn. En als het dan toch echte purple haze zou zijn waarom noemt het dan Pure Haze?? Zijn alle planten van je maat ook paars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er worden zeer veel hennep planten paars... niet alleen genetisch maar ook door kou. stress en of tocht is dit mogelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa dat weten wij ook wel bruut , maar het gaat om de verdwenen purple haze en er zijn mensen die graag deze soort willen telen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wanneer een aantal mensen de originele Haze en dan met name de Purple Haze willen telen, dan moeten ze in contact komen met Sam the Skunkman.Hij is diegene geweest die de Original Haze zaden hiernaar toe gebracht heeft.Ik vraag me af of de originele Purple Haze nog wel te krijgen is.Ik heb me eigen "Purple Haze" die in vervolg anders gaat heten, weet alleen nog niet hoe!We komen daar wel uit. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

manito, ace seeds hebben een oude orig. haze lijn met paarse geno's/pheno's.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Bij mij weten zoals hij zelf al aangaf heeft hij de Original Haze zaden alleen aan Neville gegeven en verder aan niemand anders.Haze is in Nederland weer gekruist met Northern Light om de bloeitijd naar beneden te brengen.De Original Haze heeft een bloeitijd van rond de 26 weken.Ik heb effe gekeken bij Dr.Chronic op de website en waarschijnlijk is dit ook de echte.Het kan zijn dat je een paarse pheno eruit kan halen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zelf al zei heeft samskunkman de zaden hier naartoe gebracht. Hij is echter niet de ontwikkelaar ervan, en er zijn meer mensen ter wereld die net als sam vroeger met haze aan de gang zijn gegaan. Ace seeds heeft zijn lijn van zo'n oude knakker, toepasselijk genaamd "oldtimer", de lijn heet oldtimer's haze, te koop op seedboutique. (thread over oldtimer's haze).

Die pure lijn van samskunkman wordt nu nog verkocht door Flying dutchmen. Seedsman verkoopt hem ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

SamSkunkman had de zaden van de Haze Brothers.Zowel Flying Dutchman als Seedsman hebben de Hazekruising met Northern Light.Bloeitijd van de echte Haze is velen malen langer rond de 26 weken zoals ik al eerder aangaf.Beter is de Oldtimer Haze te kiezen van Aceseeds.Veel Nederlandse genetica wordt wel door SamSkunkman verguist en een beetje heeft daar wel gelijk in als liefhebber van oude landrassen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...