Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HAZESSMOKER

Jamaican Purple Haze + Ak-47

Recommended Posts

Hallo,kan iemand mij wat meer informatie,tips geven over het kweken van PURPLE HAZE of AK-47?

Nee dit is geen varriant of een gekruiste haze maar de echte purple haze.(ik las hier ergens dat deze zogezegd uitgestorven was...)

Las ik bovendien dat deze zogezegd slecht was LMFAO

Deze uitstekende weed heb ik gekregen van een goede Jamaicaanse vriend (in Jamaica uiteraard) en de zaadjes heb ik natuurlijk meegebracht :doctor:

 

Het gaat om purple haze en ak-47 (beiden vanaf zaadjes)

 

Vorig jaar heb ik ook dezelfde purple haze proberen te kweken maar dit is misgelopen.

Het ging goed tot juni,juli...

Door het aanhoudende slechte weer waren ze blijven hangen en het is nooit goedgekomen.

Ik had slechts een 5gram per plant.

Maar deze 5gr per plant was wel hemels goed...

Heb er trouwens nog foto's van maar heb geen idee waar ik deze kan uploaden.

 

Ik heb deze opnieuw gezet (vanaf zaadjes) dit jaar rond eind maart,begin april.

Ik heb deze binnengezet tot eind mei en daarna buitengezet.

Ze zijn nu een 1m groot.

Deze staan in 7.5L potten gevuld met universele potgrond met zon witte korreltjes in.

 

Hier enkele vragen rond de kweek:

1)Hoe en wanneer kan ik weten of een plant mannelijk of vrouwelijk is?

2)Wat kan ik eventueel doen ten voordele van de planten? (zonder enige producten te gebruiken)

3)Hoe lang kan men zaadjes bewaren en hoe kan men deze best bewaren?

4)Is het interessant om de planten om te buigen zodat er overal meer licht komt en hoe kan men dit best doen en wanneer?

5)Wat is de aanbevolen hoeveelheid water ik de plant best kan geven en kan ik dit best dagelijks doen of met dagen tussen?

6)Is het aan te raden iets te verwijderen van de plant gedurende de groei of bloeifase(bv grote bladeren,...)

7)Rond welke maand gaat de plant in de bloeifase?

8)Wanneer zou de oogst klaar zou moetten zijn?

9)Mogen de planten snachts buiten in de regen staan?

10)Kan ik in de toekomst iets verbeteren qua grond,potten,...?

 

Alle hulp is welkom,ik wil een zo goed mogelijk geslaagde oogst zoals alle kwekers onder ons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even ter verduidelijking: Lees dit en handel daarnaar.

 

Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je daadwerkelijk purple haze aan het kweken bent. De stelligheid waarmee je beweert dat het purple haze is en de evengrote stelligheid waarmee je vraagt hoe je kan zien of een plant mannelijk of vrouwelijk is valt slecht met elkaar te verenigen om het maar eens voorzichtig uit te drukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Hallo,er is een groot verschil tussen weed roken en weed kweken.

Ik ben pas met men 2de jaar bezig met kweken en de vorige kweek was voor 90% mislukt.

Maar het was wel daadwerkelijk purple haze.

Daartegen staat dat ik al wel 15jaar elke dag rook,waar ik niet fier op ben maar mee wil aantonen dat ik wel degelijk weet waarover ik praat.

Ik heb enkele foto's toegevoegd van de (mislukte) JAMAICAN PURPLE HAZE kweek.

De geur en de smaak kan ik helaas niet toevoegen maar het gaat wel degelijk om echte purple haze.

Voor alle duidelijkheid,deze zaadjes komen niet van een of andere website waar ze de naam willen verkopen.

Maar deze komen van een echte Jamaicaanse rasta die zijn hele leven niets anders gedaan heeft dan het telen van weed.

Hij heeft mij uitgelegd hoe het moest maar door mijn zeefgeheugen bleven er slechts kleine stukjes van over.

Daar komt nog eens bij dat het weerverschil enorm is en de plant waarschijnlijk anders gaat groeien.

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=117279]gallery_17942_5551_365274.jpg[/url][/img]

 

gallery_17942_5551_27465.jpg

 

gallery_17942_5551_403659.jpg

 

gallery_17942_5551_33312.jpg

 

Ik zal de foto's plaatsen als de planten van de nieuwe kweek in de bloei staan.

Vorig jaar was het zo dat de bladeren zelf pas paars werden gedurende de bloei.

En ook nu is het nog moeilijk te zeggen dat het om echte purple haze gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)Hoe en wanneer kan ik weten of een plant mannelijk of vrouwelijk is?

Als de plant in de bloei schiet, of tijdens de voorbloei.

Staat een heel sticky over.

 

2)Wat kan ik eventueel doen ten voordele van de planten? (zonder enige producten te gebruiken)

van alles, beetje ruime vraag.

 

3)Hoe lang kan men zaadjes bewaren en hoe kan men deze best bewaren?

droog/donker, 1 tot 2 jaar. je kan ze ook dubbel verpakken en dan in de vriezer, dan kunnen ze het jaren volhouden.

 

4)Is het interessant om de planten om te buigen zodat er overal meer licht komt en hoe kan men dit best doen en wanneer?

dat is een keuze die je zelf maakt, heeft iedereen een andere mening over, ik doe het wel.

 

5)Wat is de aanbevolen hoeveelheid water ik de plant best kan geven en kan ik dit best dagelijks doen of met dagen tussen?

de grond moet droog/vochtig zijn, hangt af van de soort/omstandigheden hoeveel de plant nodig heeft.

 

6)Is het aan te raden iets te verwijderen van de plant gedurende de groei of bloeifase(bv grote bladeren,...)

Ik zou het niet doen als beginnende kweker, ik doe het zelf ook niet.

 

7)Rond welke maand gaat de plant in de bloeifase?

verschilt per soort, je kan eventueel ook verduisteren, de plant gaat in de bloei als hij 12 uur licht 12 uur donker krijgt.

 

8)Wanneer zou de oogst klaar zou moetten zijn?

hangt er vanaf waarneer je plant in de bloei schiet en van het soortje.

 

9)Mogen de planten snachts buiten in de regen staan?

Ja, wel uitkijken als ze toppen gaan ontwikkelen, deze kunnen gaan rotten.

 

10)Kan ik in de toekomst iets verbeteren qua grond,potten,...?

Ja dat kan, zijn vele manieren.

 

 

succes ermee!

Neirruj.

 

die foto's van die plant is trouwens wel een stresser zeg, vind het niet al te gek dat je hier zo weinig vanaf hebt kunnen halen, verbaasd me dat het nog te roken was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,bedankt voor de antwoorden.

De planten zagen er inderdaad niet goed uit op het einde.

Alle bladeren begonnen te rotten en had deze dus verwijdert.

Toch moet ik zeggen dat de plant het heel goed deed de eerste maanden.

Maar deze plant was zeer slecht getopt en de maanden juni july en augustus waren een regelrechte ramp.

Ik kan mij nog herinneren dat het maanden slecht weer was zonder enige zon.

Toch kan ik u garanderen dat de weinige weed die er afkwam tiptop in orde was.

Heeft u misschien een idee wat de oorzaak was van het rotten van de bladeren?

Graag zou ik dit een tweede keer voorkomen.

 

Dit jaar heb ik opnieuw dezelfde zaadjes gebruikt samen met Jamaicaanse AK-47 en heb helemaal niets getopt,en ben het ook niet van plan...

Ze zien er ongeloofelijk goed uit

Hoewel de purple haze nog moeilijk te herkennen is,maar dit was vorig jaar ook het geval tot de bloeifase.

 

 

ONDERAAN DE PURPLE HAZE (MOEILIJK ZICHTBAAR IN DE GROEIFASE)

 

gallery_17942_5552_228641.jpg

 

gallery_17942_5552_799373.jpg

 

gallery_17942_5552_88003.jpg

 

 

 

 

Heeft u misschien enige uitleg hoe het ombuigen te werk gaat en wanneer ik dit moet doen?

Als ik mij goed herinner was dit in de bloeifase maar men geheugen laat mij wel meer in de steek daarom dat ik het voor alle zekerheid vraag.

De Jamaicaan die het me vertelde dat ik dit moest doen zei gewoon ombuigen maar kan me moeilijk voorstellen dat je gewoon je plant zomaar naar beneden kunt trekken.

Hij vertelde me ook dat ik de grote bladeren moest verwijderen maar als u dit afraad als beginnende kweker zal ik dit maar overslaan.

Nogmaals dank voor de reactie

HAZESSMOKER

Edited by HAZESSMOKER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een 'purple haze'?

Is niet eens een pure sativa, zijn de bladeren(die er nog aan zitten) niet dun genoeg voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het rotten van de bladeren? ik zal foto's daarvan moeten zien zou ik willen weten wat je bedoelt.

 

ik weet niet wat je percies wilt buigen? ik neem aan dat je niet de hoofdtop wil buigen?

je kan eigenlijk meteen beginnen met buigen zodra het takje er is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is een 'purple haze'?

Is niet eens een pure sativa, zijn de bladeren(die er nog aan zitten) niet dun genoeg voor.

 

Hallo,is de bovenste rotte plant dan geen purple haze?

De onderste is uit eenzelfde zaadje.

De rotte plant zag er eerst net hetzelfde uit

 

neirruj: De foto's in een vorige antwoord is van een van de planten met de rotte bladeren.

Met ombuigen bedoelde hij de bovenkant ombuigen had ik verstaan zodat alle toppen naar boven kwamen en elke top volle zon zou krijgen,met gevolg dikkere toppen.

Edited by HAZESSMOKER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien even in mijn topic lezen, staat genoeg info waar ik zelf ook van leer!

 

SOP

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Yo,wha gwaan? :doctor:

Bedankt voor het antwoord.

Ik zal het zeker eens doorlezen.

Mooi te weten dat er nog mensen zijn die Jamaicaanse zaadjes hebben staan of er ervaring ermee hebben.

Ik heb zo nog een 8 soorten Jamaicaanse zaadjes liggen voor de komende jaren en er zullen er nog bij komen daar ik elk jaar naar Jamaica trek.

Daarom is het zeer handig om het verhaal te horen van iemand die ook (echte) Jamaicaanse zaadjes hier heeft gezet.

Nogmaals dank voor de info!

Bless ya

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met ombuigen bedoelde hij de bovenkant ombuigen had ik verstaan zodat alle toppen naar boven kwamen en elke top volle zon zou krijgen,met gevolg dikkere toppen.

 

dan zou ik je plant eerst 1x toppen, dat heb ik ook gedaan, krijg je dit als gevolg:

 

Foto-ORS7YYHW.jpg

 

Foto-WKJQXET3.jpg

 

ik heb hem 1x getopt en toen de 2 laatste zijtakken met toutjes naar beneden getrokken en de bovenste 2 toppen dus ook.

dan zie je dat in elke oksel van de plant een nieuwe groeischeut ontwikkelt en deze naar boven groeit en dus eigenlijk een nieuwe hoofdtop vormt.

bedoel je dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen met Low Stress Training is volgens mij niet de bedoeling!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,het gaat over ombuigen en niet over het toppen van de plant.

 

Zal effe vertellen wat ik denk er nog van te weten:

De persoon vertelde mij dat als je topt je meerdere maar kleinere toppen krijgt,maar dat dit de plant stress kan bezorgen.

Terwijl je bij het ombuigen ervoor zorgt dat alle toppen de volle zon krijgen.

Hij vertelde mij wachtten tot de bloei en dan gewoon de bovenkanten naar beneden buigen en vasthangen met touwtjes.

Dit zou ervoor zorgen dat alle topjes zich naar boven zullen zetten en zo allemaal gelijk volle zon krijgen.

P.S: Ik heb hier zelf geen ervaring mee,maar de persoon die het me vertelde kweekt al 40 jaar Jamaicaanse topweed.

Toch bedankt voor de reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me maar eens gaan verdiepen in Low Stress Training dat is wat je vriend bedoelt, alleen wordt dat in de groei fase gedaan.

 

In de bloei fase heb ik het ook gedaan maar was daar niet tevreden over!

Ik vind zelf als het niet anders kan (i.v.m. hoogte) okay, ik heb die van mij naar beneden geknakt en zo te zien heeft ze het nog goed naar haar zin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dan in de groeifase al beginnen met buigen...

 

toch blijf ik een voorstander van eerst 1x toppen :doctor:

 

gr,

Neirruj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik net te weten gekomen dat de zaadjes van de (purple) al van 2004 zijn ipv 2007.

Dus ook meteen de reden waarom er maar 2/10 uitkwamen...Terwijl bij de AK-47 90% uitkwam.

 

Als onervaren kweker ga ik deze kweek niets toppen of verwijderen,ik wil niet nog eens het risico nemen men planten te stressen.

Bij het begrip "ombuigen" heb ik verstaan dat je VEEL meer kan krijgen,en geen risico loopt op een gestresseerde plant.

Toch heb ik mijn twijfels hoe het juist te werk gaat ivm stabiliteit,hoe en wanneer om te buigen,...

Maar als ik het goed heb,heb ik nog een hele tijd om dit uit te zoeken.

 

sopranos:knakken is hetgene dat ik juist niet wil bij het ombuigen.

 

Allen dank voor de reacties.

Nieuwe foto's volgen,als u enige goeie tips heeft wat ik de komende dagen,weken,maanden kan doen of rekening mee moet houden mag u hier altijd op reageren.

 

Is het waar dat kraantjeswater beter is dan regenwater?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het maar een paar grammetjes extra op gaat leveren, Veel meer zoals jij zegt, lijkt me niet.

Je kan juist beter sloot of regenwater geven dan kraanwater, omdat kraanwater een verkeerde zuurgraad heeft geloof ik.

Je kan wel kraanwater nemen, maar dan moet je ik geloof 1 druppel azijn op 10 liter water doen ofzo (weet niet zeker of dat klopt) om het water goed af te zuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Hij vertelde mij dat het veel meer zou opbrengen maar het probleem is dat ik niet goed weet wat hij bedoelde...

Zal het daarom dit jaar maar overslaan en het gewoon volgende keer opnieuw vragen voor een volgende keer.

 

Het blijkt inderdaad zo te zijn, ik kwam gisteren ook ergens tegen dat de ph van kraantjeswater te hoog zou zijn.

Daarom ben ik van plan een ph meter aan te schaffen met bijhorende ph- om het af te zuren.

Als ik het goedheb zou kraantjeswater een ph van +- 7.0 hebben terwijl je op een ph 6.0 zou moetten zitten?

Maar is niet het zo dat je plant bij een te hoge ph gewoon minder of geen voedingsstoffen opneemt?

Daar ik geen produkten gebruik,zou dit in geval misschien geen kwaad kunnen.

Of zorgen een te hoge ph ook voor andere problemen?

Bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké HAZESSMOKER zal het je met een plaatje van mijn buig kunsten laten zien, misschien dat je het nu snapt met wat ik bedoel!

Dit is dus de plant die in mijn topic nog even moet, je kan ook zien dat als je met een of twee planten aan het kweken bent dat dit iets meer oplevert maar echt veel is het niet.

Dit is dus de gedachten achter LST er zijn zat topics te vinden her en der, dat knakken is voor jouw ook niet van toepassing omdat je buiten bezig bent.

 

gallery_13519_5351_515643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,bedankt voor de info.

ik ga het buigen,toppen en knakken laten voor later.

De planten zelf groeien momenteel mooi genoeg naar mijn mening en heb tevens andere zorgen rond men planten.

Ik zit namelijk met beestjes.

Ik las hier ergens dat als je een lieveheersbeestje op je planten ziet je hoge kans maakt op ongedierte.

Nog geen dag later merkte ik een op maar kon niet echt beestjes waarnemen.

Maar voor alle zekerheid ben ik van de boom voor mijn deur nog een 10tal lieveheersbeestjes gaan afhalen om aan te nemen als "werker voor het ongedierte".

Het merkwaardige was dat ik de dag later (vandaag) een hele hoop (volgens mij luizen) kon waarnemen.

Deze verspreid over de bladeren en op meerdere planten.

Ook zijn de bovenkanten van sommige bladeren aangetast door het ongedierte.

Dus ben ik van plan dagelijks zoveel lieveheersbeestjes als ik kan vinden los te laten op de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:De planten zitten nu op een 1.20M.

Van de 5 blijven er slechts 3 over wegens mannetjes.

Het grote nadeel van kweken met zaad...

Ook bij de (purple) was 1vd 2 mannelijk.

Deze is ondertussen zonder enige twijfel in stukken gehakt.

Blijft er slechts 1 purple en 2 AK-47 over.

Deze zien er trouwens ook niet 100% gezond uit:

-hangende bladeren

-gele bladeren

-zelfs rottende bladeren (vooral onderaan de planten)

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

 

gallery_17942_5565_195110.jpg

 

gallery_17942_5565_600362.jpg

 

gallery_17942_5565_600200.jpg

 

gallery_17942_5565_168763.jpg

 

ONDERSTAANDE PLANT,MEN BESTE TOT VANDAAG BLIJKT MANNELIJK TE ZIJN

gallery_17942_5565_529263.jpg

 

gallery_17942_5565_566843.jpg

 

gallery_17942_5654_910189.jpg

 

gallery_17942_5654_13653.jpg

 

gallery_17942_5654_636282.jpg

 

 

 

TEGENAANVAL voor de mannelijke plantjes,ik weet dat het laat is deze nu nog te zaaien.

Maar omdat ik zaadjes genoeg heb,wil ik het alsnog proberen.

gallery_17942_5565_250146.jpg

Het gaat om 2 nieuwe verschillende soorten.

De soortjes is nog onbekend,enkel dat beide soortjes ook Jamaicaanse zaadjes zijn.

Als ik mij goed herinner gaat een van die soortjes om een zeer sterke Jamaicaanse haze,ik had er een briefje bijgestoken met +++ op dus heb er alle vertrouwen in.

De andere zou ook best een haze kunnen zijn.

Nieuwe foto's komen later van deze plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er gebeurt? dat zo die planten de bladeren laten hangen en geel worden?

 

Tenat/tedroog stikstof tekort?

 

 

 

Iedergeval SUC6

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,geen idee.

Hetzelfde als er vorig jaar gebeurde.

Ik geef om de 2 dagen,weeg de poot en geef ze +-1.5liter als de pot licht weegt.

Als ik er 1.5l bijdoe loopt het water niet in het schaaltje,maar is de pot goed gevuld.

Ik betwijfel of het aan teveel of te weinig water zou liggen.

Stifsktof tekort is mogelijk,hoe kan ik dit weten en wat kan ik er aan doen?

Het is ook mogelijk dat de ph te hoog is,ik gebruik gewoon kraantjeswater.

De ph meter is onderweg,maar ben er momenteel nog niets mee.

Bedankt voor de reactie.

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...