Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mehighto

Verslagje 104 X Pp(denk Ik?) 4 X 600w Industria Kelder

Recommended Posts

Hoi Kweekvolk,

 

Tijd Voor een UPDATE :

 

21 dagen bloei(4 groei) vandaag exact :(

Temp licht aan 28/30 licht uit 22/25

Lv Licht aan 43/47 licht uit 52/61

PH 6.0 EC 1.9

4 minuten klokslag 21:00 komt overeen met 250 ml

 

Ze gaan als een raket, groei is eruit de meeste staan precies tot het netje een stuk of 10 steken hun koppie erboven uit :huh:

1 componenten voeding is vervangen voor A en B, op aanraden van Riesje1965 ivm kalktekorten thnx voor de tip ;)

Topvorming gaat sneller als normaal en de internodes zitten lekker kort op elkaar.

Die schimmeltjes en bacto draagt hier zeker wel aan bij gaat gewoon sneller en de planten zien er mooier uit :wacko:

Dit zal ook komen doordat ik de 3de dag groei gelijk 4 lampen aan heb geknalt, die houden we erin.

De dames zijn dus tussen de 45 en 50 cm ongeveer op een enkele uitzondering na.

Genoeg gekletst hier zijn de foto's vers va de pers, vanochtend geschoten :

gallery_16915_5523_1429934.jpg

gallery_16915_5523_78569.jpg

Iets onscherp sorry, maar me cameratechniek laat af en toe te wensen over :lol:

gallery_16915_5523_55083.jpg

gallery_16915_5523_1037164.jpg

gallery_16915_5523_416242.jpg

gallery_16915_5523_414322.jpg

gallery_16915_5523_1120220.jpg

gallery_16915_5523_1296741.jpg

gallery_16915_5523_881112.jpg

Hier had ik er eentje geknakt gister stond vanmorgen alweer met haar koppie op nethoogte :wtf:

Dit was de mooiste foto in makrostand gemaakt, ooit leer ik het nog.

gallery_16915_5523_1097889.jpg

 

Spulletjes bij Sannie besteld zijn onderweg, ik ga proberen deze week nog een keer organisch bij te voeren voor me bodemleventje.

Bodemroofmijt is nog een keer uitgezet, een paar keer fish-mix gehad en nog een keer vitality superspul.

Verders gaat alles lekker ze gangetje.

 

Veel sucses allemaal

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeld kweekje :wtf:

Ik zou de voeding wel op eem laag pitje houden,verder prachtige tuin

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen je hokje is al supermooi

 

dan nog zon leuk kweekje erin gaat goed

 

houden zo met een goed bodemleven hoef je weinig te voeden

 

succes Laters da dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit !!, dit kan niet meer fout gaan.

 

Even terug naar het raadseltje,.....mikeh heeft het fout :lol: :wacko: :huh:

Heeft niks met ontluchting te maken !!

 

Je ziet zelfs dat de dopjes met schroefdraad dicht zitten ;)

 

 

Hahhahahah, ra ra ra waar dienen ze nou voor :(

 

(als ik volgende week de onderdelen daarvoor binnen heb, zal ik het laten zien) :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

@Sannie

Ja ik zal zeker op gaan letten vanaf nu nog scherper, ik heb vandaag me spulletjes binnen gekregen

Daar zit me B.A.C bloeivoeding bij, en daar zal ik 1 x p/w mee bij gaan voeden.

Ik neem aan dat je dit zegt door de EC 1.9, dit zal wel wat te hoog zijn in jouw ogen waarschijnlijk

wat zou je zelf als bovengrens aanhouden als je hier al iets zinnigs van kan zeggen ivm veel factoren.

Zoals buffertabs, Bcuzz lijn, schimmeltjes en bacto en dus van het weekend waarschijnlijk B.A.C bloeivoeding.

Tips of suggesties over doseren ivm bijvoeding zijn welkom, want dit is voor mij ook nog natte vingerwerk.

Al gaat het super tot nu toe. ;)

Tof dat je erbij bent.

 

@Da Dende

Thnx voor al je complimenten ;)

Ja daar zit em de Kneep he hoeveel voed je bij met een goed bodemleven, is even wennen voor mij

maar ik hoop dat alles zo blijft gaan. Al ga ik binnenkort wel een stapje terug in voeding to be sure.

Sucses

 

@BiggButBram

Wel potverdulleme, nou breek me klomp (spreekwoordelijk dan hé) :(

Even op een dwaalspoor gezet door mikeh :lol: :D

Ik ga aan de speurtocht beginnen genaamd "Het dopjes en Schroefdraad Mistery"

Ik moet en zal die filter even ontleden in naam van nieuwsgierigheid :huh:

Ill Be Back, wel na 21:00 hé dan

:wacko:

 

Dankjewel weer voor alle reacties en de stille kijkers :wtf:

 

Veel gezondheid

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit :wtf: maar toch heb ik nog wat te zeuren :lol: :

gallery_16915_5523_548472.jpg

Vind dat die electriciteit op de foto wel erg dicht bij het water zit en aan xmvk kabel (van je lampen) zet je natuurlijk geen stekkers. Laat ze dan samenkomen in een doos en trek daar gewoon een 4 x stuk neopreen of goede 3 x 2,5 kabel met stekker uit. XMVK is voor vaste montage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds allemaal netjes uit, maar ik had ook niet anders verwacht :wtf:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt die Grocheck pH meter zie ik, vind je dat ding een beetje lekker werken ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hobbyisten,

 

@Whazzup,

Thnx voor je complimenten en tips uiteraard ;)

Hier ga ik uiteraard wat mee doen, bv die elektra boven het vat gaat aangepast worden volgende ronde

komt er een nieuw vat en zal er ook andere kabels en stopcontacten geplaats worden.

Die stekkers icm xmvk wist ik niet, tenminste ik dacht dat het geen kwaad kon zit allemaal wel zorgvuldig in elkaar :( .

Maar een custom schakelbordje zou natuurlijk beter zijn ook ivm veiligheid en dat is wat ik ook wil hebben.

Ik heb die schakelborden parade met veel plezier bekeken, prachtige dingen gezien.

Moet ik zekers bouwen.

Ik was pas ook wel geschrokken van het feit dat je vertelde dat een omnirex ook met tl's de mist inging. :huh:

Sucses

 

@Siekiethug

Op heel wat vlakken weet hij waar hij het over heeft :wacko: :D

 

@Underground

Tot nu toe gaat het zeker lekker, voeden is en blijft wat moeilijker gezien ik organisch voed eens per week vanaf gisteravond.

Van onderaf B.A.C Bloeivoeding 30L in totaal wish me luck

Thnx

 

@Keesthemad,

Ja ze zijn niet geweldig, bij mij is PH op de combi sensor kapot en meet altijd met losse meters na ;)

Maar het enige wat ik laatst hoorde was dat je er een glazen ph meter in kon hangen die ook gewoon in de grond gestoken kan worden.

Ph van het medium meten direct(redelijk direct) sensor kost wel 145 euro. :wtf:

Als ik eerlijk ben vind ik tot nu toe de meeste meters troep, maar ik doe altijd dubbele metingen ivm plotselinge afwijkingen.

Als je een tip hebt over een goeie meter dan hoor ik het wel :)

 

Thnx allemaal weer :lol:

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een tip hebt over een goeie meter dan hoor ik het wel :lol:

 

Gr Mehighto

 

Als je organisch kweekt zoals jij kun je ze net zo goed weg leggen :wtf:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sannie,

 

Weet je wat ik wel eens denk, er zijn denk ik verschrikkelijk veel voordelen aan organisch te voeden.

Maar nog blijft er een struikelblok voor mij en meerdere mensen, en dat is de houdbaarheid is te kort.

Als er nou eerst is een voedingscomputertje komt welke per dag om een bepaalde tijd voeding(organisch erbij gooit)

En met een vlaktepompje kan je tot een paar mm van de bodem opzuigen.

Overigens heb ik eraan gedacht om water te geven vanuit me vat, en dan organisch eens per week bij te voeden van onderaf

Omdat me vloer waterpas is gemaakt kan dit wel, zoals ik gister 30L met 20ml per 10L Bac Bloei heb gegeven. :wacko:

Maarja bac zegt om de dag volgens mij moet ik even overnieuw lezen ik lees nu echt heel veel flessen. :wtf:

 

Maar zodra ik dat struikelblok uit de weg heb, ben ik zeker om .

Ik zit dan eigenlijk nog alleen met me 7L potten(grotere potten brengt met mijn lage hokje niets extra)

Eerder minder planten, dat zijn dus eigenlijk 1 groot struikelblok en 1 kleintje.

Maar ervan overtuigd dat het beter is voor de dames, het eindproduct, het bodemleven en je genot om te zien dat het super gaat ben ik zeker wel.

Nou nog een wat makkelijker uitvoerbare toepassing en dan kan het zomaar gebeuren dat ik ineens op de organische toer ga hoor :huh:

Me dames staan er nu al fantastisch bij met alle goede dingen welke ze tot zich krijgen :lol:

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lang gewacht altijd gezwegen, nooit gedacht en toch gekregen,.......de oplossing van het pe filter raadseltje :huh:

 

gallery_9381_2898_85125.jpg

 

Zodra de meters (ingaande en uitgaande kant) een onderling verschil aangeven, kun je dus zien dat je filter aan het verstoppen is.

 

 

:wtf: :lol: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweekvolk,

 

@BiggButBram

 

héhé eindelijk, ik heb me suf gepiekert man slapeloze nachten van gehad :wtf: :wacko:

Ziet er wel heel stoer uit man, en heeft als voordeel ook dat je gelijk verschil in capaciteit van bv een pomp kan zien.

Maar ja, nou moet ik dat ook weer hebben natuurlijk (is altijd met dat soort speeltjes) :(

Thnx in ieder geval voor je gepimte filter en tevens oplossen van het mistery :lol:

 

Dus om de lijst compleet te maken volgende ronde :

Nieuw vat (en meer afstand electra boven vat)

Even een schakelbordje bouwen met van alles en nog wat

stekkers van de xmvk kabels verwijderen en vaste aansluiting van maken

Bar meters(zogenaamd pimpen van de filter)

Voorgroei/drooghokkie bouwen

Kastje bouwen voor me flessen etc

filterdoeken vervangen

Mistkist bouwen(voor me lv)

tensiometers halen

En Eventueel :

geschakelde brandmelder

Automatische blusser

 

Ik krijg alleen maar meer werk joh met al die supertips hier ;)

Ken wel een paar weken vrij nemen zo te zien :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor weinig een alarmsetje op MP gekocht. Deze stuurt je een sms (kan naar 3 verschillende nummers)

 

Bij

1. Stroom uitval & weer inschakelen

2. Inbraak, dmv meerdere sensoren zoals beweging, glasbreuk, enz. Zet tevens een microfoon aan. (zou dus ook een bewakingscamera kunnen aanzetten)

3. Brandmelding, dmv rook detector

 

Hier heb ik mijn automatische blussers vandaan,.....link

 

 

Wordt het niet weer tijd voor een update trouwens ? :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BiggButBram,

 

Jij bent snel ondanks je dikke billetjes ;)

Klinkt interresant ga ik me is in verdiepen in zo'n alarmpje.

Thnx voor die blusserlink hé :(

Ik ga eerst eens opzoek naar goeie relais etc(linkje welkom hoor)

Ja joh ik heb toch niks te doen en ga gewoon even 4x p/w een update plaatsen :huh:

maybe van het weekend nog als me ouwe lijfje weer op krachten is gekomen :lol:

 

Veel Sucses

 

Gr Mehighto

 

Ps: 500ste bericht :wacko: eindelijk volwaardig lid :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto

Waar een wil is is een weg

Ik weet dat organische voedingen toegediend kunnen worden aan de hand van een doser welke na je vat gemonteerd zit,deze kun je in % afstellen.Doorspoelen na elke voedings beurt is noodzakelijk en het water moet in 2 dagen opgebruikt worden en liever zelfs de zelfde dag.

Wat vaker gedaan wordt is een standaard lage ec waarde (bv1.0-1.2) met een chemie voeding aan te houden zodat er gewoon de gehele week gevoed kan worden zonder snel een overschot ergens van te hebben.Door nu een of twee wekelijks of via het vat of met een gieter de benodigde organische voeding in je aarde te brengen houd je je bodem leven weer mooi op gang.variaties hierop zijn uiteraard te verzinnen.

 

Nu de buffer tabletten er ook nog zijn wordt het steeds makkelijker aangezien je tot week 2 bloei vrijwel niets hoeft bij te voeden en al helemaal je water niet af hoeft te zuren is je voedings vat al snel geen onstabiele factor meer :wtf:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kweekvolk,

 

@BiggButBram,

Dat zie ik graag hapklare brokken, ga ik is effe neuzen thnx man :wacko:

 

@Sannie,

Ik zal tussentijds me vat aanvullen met water vanavond en de ec wat lager zetten, omdat ik zelf ook

bang ben dat ik het anders later op me brood krijg.

En ja ik zou graag organisch voeden en heb ook de mogelijkheid om deze twee te combineren omdat me vloer waterpas is :wtf:

Zodoende hebben ze laatst al 30L gehad van de B.a.c bloeivoeding gewoon drie emmertjes gemaakt en op de vloer gegooit.

Die buffertabs zitten erin idd, maar ik heb wel gewoon gevoed vanaf het begin wortelstim, booster en a+b bcuzz.

Maar ik zal dus me ec naar 1.2 zetten en 2 maal per week organisch bijvoeden, zowel omdat je me erop attendeerde en omdat ik ook

die buffertabs heb. Ik ben toch zo benieuwd naar het resultaat. :(

 

Heb jij trouwens die pk 13/14 van B.a.c al gebruikt, anders is dit misschien wat voor mij ?

 

En als je een linkje hebt voor zo'n doseergeval voor organische voeding altijd welkom ?

Ik heb wel gezocht hoor :lol:

 

In ieder geval weer bedankt voor je info en steun in deze voedings happening :huh:

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu je mod bent wilt niet zeggen dat je niet meer hoeft te updaten he :D

hoe gaan ze?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Even me dagelijkse mod uurtje, anders stonden ze er al :D

Update binnen nu en een half uur :)

 

Tot zo

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch alweer ruim een half uur telaat :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...