Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

De Pot-Parka (Tm)

Recommended Posts

Buiten potten laten staan in de regen kan tot gevolg hebben dat je overbewatering krijgt en bovendien, doordat je potten doorweekt zijn, geen extra voeding meer kunt geven (tip: Gebruik in natte periodes dan bladvoeding als extra!). Om te voorkomen dat je potten te nat worden gebruiken wij:

 

De Pot-Parka

 

Ik had hem al eens beschreven maar hij is zo makkelijk ik dacht ik zet ze er effe op. 3 minuten werk. Even voor de product-marketing hotemetoten:

 

Hij heet Pot-Parka omdat hij de pot-pot beschermd tegen regen (de functie van een parka) en bovendien net van die slippen heeft :P

 

Men neme:

 

- stuk zw/w folie, sukkie groter dan de diameter van je pot (zo 1,5 keer)

- knip het half in

- schuif dat om je plant heen en trek de stukken een beetje over elkaar zodat je een conus vorm maakt van je plastic. De punten wijzen nou netjes (als een parka) naar beneden en het midden omhoog. Eventueel hang je daar knijploodjes aan.

- Voor de Luxe versie: set effe een brede (plastic) koker van pak hem beet 7 cm hoog om je stam heen (ja inzagen aan één kant slimmie!) zodat je folie altijd afloopt naar de buitenkant en er geen water op blijft staan

- Zet het vast met een stukje stevige (scheurbare) tape. Gaffa tape voldoet prima, die is ook scheurbaar.

 

Tip: losmaken niet door het tape van het plastic af te trekken, dat trek je kapot. Scheur het tape en plak de volgende keer gewoon over het oude tape heen.

 

Nou is het niet zo dat ik regen verwacht (www.buienradar.nl) maar alvast voor zondag :whistling

 

gallery_5211_1953_61110.jpg

 

gallery_5211_1953_47943.jpg

 

gallery_5211_1953_138153.jpg

 

gallery_5211_1953_16741.jpg

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patentje whazzup, of is dit niet je eigen idee ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen de naam :(

 

Is al van effe geleden maar ivm de regen en de vragen van de leden in outdoor nog maar weer eens toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel maar doordacht :( . Het is dat ik geen outdoor heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He rob,

Hij werkt binnen ook !!!?

Goed idee hoor Whazzup

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buble, ik heb een ongereld zooitje planten in een 65 liter kuip dus ff op maat knippen gaat m niet worden :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze vorig jaar min of meer op dezelfde manier gemaakt. Ze deden hun job goed, al moet ik onderstrepen dat die knijploodjes een echte must zijn. Eerst had ik ze niet en zag dat bij een sterke wind de flappen nogal kunnen opwaaien en hierdoor mss wel bladeren of takken kunnen afbreken.

Hierbij moet ik wel vertellen dat mijn plastic wel iets lichter was dan die zwart-wit folie.

 

(Is zwart-witfolie trouwens ook in ergens Belgie te krijgen? Of zijn growrooms hun enige toepassing?)

 

De luxe-uitvoering met die plastic koker is wel nieuw voor mij :( Fantastisch idee!

 

Grtz

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik vorig jaar ook alleen met zilver folie :(

maar nu heb ik meerdere planten in 1 pot dus gaat moeilijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk ben ik erg lui geweest.. deze post stond zo letterlijk in mijn topic vorig jaar :D

 

Maar gezien de actualiteit... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello

 

Is inderdaad wel handig want ik heb ook last van overbewatering omdat ze buiten staan.

 

Ik moet je wel eve waarschuwen voor woelratten. Men vader kweekt fruitbomen en gebruikte ook zon zeilen maar dan om het water langer vast te houden in de zomer. Zijn methode lukte wel maar hij had een boom die stuk gegaan was omdat er zich woelratten onder nestelde.

 

Nu weet ik niet of woelratten ook op wietplanten afkomen maar ik zou het toch in de gaten houden als je ze buiten gebruikt.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o En het scheelt veel alg aangroei die fotosynthese wegsteelt van je plant :D

 

Leuk hoor zo'n wietjas :(

 

Gr,

Spons

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha tnxx whazzie ... ff weer het geheugen opfrissen.... zo kwa ik laatst ook dat halve plastic flesje verhaal tegen in de .... highlife ???? (meen ik ) ... erg simpel maar wel doordacht ( alleen was dat flesje meer voor kou tegen te dacht ( dacht ik :( )

 

dit is ook zeer handig, alleen ik zit met zo'n 30 lowryder 2 in grote potten dus dit gaat voor mij niet op....

 

wat is dan het makkelijkste ... ik dacht aan gewoon een dakkie maken dat schuin afloopt .... wel platen gebruiken die fix wat zonlicht doorlaten ( mocht ik dan een dagie lui zijn kan ik ze er onder laten :o :D ) ... en ik dacht zelf aan its van een regenpijpje er langs op maken gewoon simpel van die halve grijs pvc pijpen van een doorsnee van 4 centimeter dan kan ik het regen water altijd later nog is gebruiken ...

 

mocht je of iemand anders nog een leuk idee hebben ..... hoor ik het graag

 

greetzzz masteryero

 

ps: maar gelukkig schijnt hier de zon nu momenteel volop :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die van mijn ook bedekt met plastic maar komt er nog wel genoeg zuurstof bij de wortels?

Zal straks wel foto's plaatsen in mijn topic

 

 

2e buiten kweek 2008!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eindelijk eeen topic hierover zeg :(

 

heeft lang geduurd heheh

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik dacht aan gewoon een dakkie maken dat schuin afloopt .... wel platen gebruiken die fix wat zonlicht doorlaten ( mocht ik dan een dagie lui zijn kan ik ze er onder laten :execute :doctor: )

Zeg masteryero ik hoef het bouwverslag van mijn afdakje toch zeker niet ook nog een keer te plaatsen he :D 6 balkjes en 2 platen dunne doorzichtige golfplaat. Zie resultaat op de cam!

 

Ik heb die van mijn ook bedekt met plastic maar komt er nog wel genoeg zuurstof bij de wortels?

Hermetisch afsluiten lijkt me nou ook weer niet goed. Deze zeiltjes sluiten in ieder geval niet af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight nee whazzie is denk niet nodig :doctor: ....

 

maar tog bedankt voor de bevestiging :execute:P

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag je in principe gewoon de boel helemaal afdekken... er hoeft geen lucht bij de grond te komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees post nummer 17 eens :o

 

lucht hou jij niet tegen met een zeiltje hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik het nu ook maar ik ondervind dat het water op het zeil blijft staan en er niet uit loopt,

bij veel water zo dit een probleem kunnen worden misschien

 

Het grootste probleem is denk ik bij mij is dat de randen van de pot te hoog zijn,

waardoor er een soort put ontstaat, het logisch iets hoger hangen van de jas lukt niet echt omdat er daar al zijtakken en blaadjes zitten

 

Voorlopig giet ik soms een de pot af maar meer kan ik niet doen

 

IDEE'Tjes ? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
IDEE'Tjes ? B)

Verander het in een pot-poncho :o

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het grootste probleem is denk ik bij mij is dat de randen van de pot te hoog zijn,

 

 

pot volmaken... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...