Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
estee

Herma Info

Recommended Posts

Graag had ik wat meer over een herma geweten. Ik weet het dat het een manwijf is en dat je die kan herkennen door un gele banaantjes.

Maar wat kan je erna zo nogal mee doen. Heeft het nog een nut of kieper je ze best zo snel mogelijk weg? Wat ik heb zo'n herma staan die precies toch wel heel wat witte haartjes heeft, kan ik die dan later nog verwerken in een cake of zeven voor een beetje hash te bekomen?

Is er ook een verschil tussen herma's met grotendeels vrouwelijke verschijnselen of merendeel mannelijke verschijnselen. En wat is het gevaar voor je andere planten? Kan een herma bv een vrouwelijk plant die 2 meter verder staat nog bevruchten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meen dat herma's nogal waardeloos zijn qua opbrengst. kwekers gooien ze meestal weg maar of ze helemaal niks opbrengen weet ik niet :S in iedergeval ik zou ze wegdoen misschien zijn er mensen die dit persoonlijk al ervaren hebben. in een docu zeiden ze dat ze de herma's gewoon direct de groenbak in doen dus wie ben ik om daar aan te twijfelen :lol: :smoke jammer van de plant ofc

Share this post


Link to post
Share on other sites

het probleem met een herma is niet alleen dat deze minder opbrengen. Maar dat ze twee slachtig zijn, zowel en man en vrouw. Het eerste probleem is dus dat de plant zich eigen bestuift waardoor je zaadjes tussen je weed gaat krijgen, daarnaast is de kans ook groot dat deze de rest van de planten bestuift, dit wil je natuurlijk helemaal voorkomen, vandaar dat het raadzaam is deze tijdig te verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier nog een vraagje omtrent.

 

Als je nu een hoop planten staan hebt, neem ik aan dat je geen enkel risico wil lopen.

 

Maar als je nu een paar plantjes staan hebt, die je dagdagelijks één voor één kan controleren.

 

Kan je dan een Herma gewoon castreren?

Zoja, hoe het best?

 

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, je hebt gradaties van Herma. Een paar banaantjes vind ik helemaal niet zo erg en ik moeet eerlijk zeggen als ik alleen voor mezelf kweek (wat ik dus doe) een paar zaadjes ook niet: het zijn dan wel herma's maar je weet 100% zeker dat je als je ze zaait weer precies zo'n plant krijgt. Met uiteraard ook weer herma trekjes. Dus weer zaadjes voor volgend jaar? :D Zolang dat beperkt blijft is het niet zo erg en bij sommige soorten (zoals herijuana) leidt het vrijwel nooit tot een bestuiving.

 

Voor commerciële kweek of breeding is het echter niet geschikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...