Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superfly

Criminelen Plukken Elkaar Kaal

Recommended Posts

Geplaatst op vrijdag 13 juni 2008 06:20 , laatste wijziging donderdag 12 juni 2008 23:20

Criminelen plukken elkaar kaal

door Marcel Proos en Jan Salden

Ripdeals zijn schering en inslag in de drugswereld. Criminelen stelen drugs van andere criminelen, soms met grof geweld. Het is snel en makkelijk geld verdienen en de pakkans is klein. Van de daders geen spoor en van de slachtoffers meestal ook niet.

DEN HAAG - Zo'n 340 wietplanten had hij staan, in een bedrijfshal op een afgelegen industrieterrein nabij Hoorn. Maar toen hij op een ochtend de hal binnenliep, waren al zijn planten kaalgeplukt, gejat, de hele oogst verdwenen.

 

De geripte kweker, die zichzelf 'Predator' noemt, doet op de website wietforum.nl zijn beklag. Hij roept hulp in van andere telers, want hij wil zijn oogst terug. Die levert zo duizenden euro's op. Veel informatie over de daders heeft hij helaas niet. Bewakingscamera's van een nabijgelegen bedrijf hebben iets gezien: een witte bestelbus, die de hele nacht rondjes reed over het terrein. Meer heeft de kweker niet.

 

Informanten

Het verhaal van Predator is een typisch voorbeeld van een ripdeal, waarbij criminelen drugs stelen - 'rippen' - van handelaars of kwekers. Het wietforum staat er vol mee; ripdeals waarbij de planten worden gestolen, zijn schering en inslag. Dat bevestigen politie en justitie. Zij constateren dat criminelen steeds vaker drugs, maar ook geld of wapens van andere criminelen stelen.

 

,,Dat horen we vooral van informanten, die ons vertrouwelijk melden'', zegt Max Daniel, Amsterdams commissaris van politie en programmamanager van de taskforce 'aanpak georganiseerde hennepteelt'.

 

Concrete cijfers over het aantal ripdeals heeft hij niet. ,,Slachtoffers doen vrijwel nooit aangifte, omdat ze zelf ook illegaal bezig zijn.'' Alleen als er bij een ripdeal doden of gewonden vallen, komt de politie.

 

Het kennelijk grote aantal ripdeals verbaast Daniel niet. Een crimineel van drugs of geld beroven is bijzonder eenvoudig en snel winstgevend. ,,Je hoeft je niet bezig te houden met het runnen van een plantage. Je wacht tot de planten geoogst kunnen worden en plukt ze 's nachts kaal. Of je bestelt een paar kilo drugs en berooft vervolgens de leverancier.''

 

De opbrengst van een nachtje plukken is groot. Een kilo wiet levert tegenwoordig zo'n 4000 euro op. Dat was een paar jaar geleden nog 2000 euro. En de pakkans is minimaal. Politie en justitie doen vrijwel nooit onderzoek naar ripdeals, simpelweg omdat de slachtoffers niet van zich laten horen.

 

Geweld

Ripdeals gaan vaak met geweld gepaard, zegt Daniel. Wietkwekers beschermen hun plantages. Gewapende 'sportschooljongens' houden de wacht tijdens oogstdagen; sommige criminelen rusten hun kwekerijen uit met boobytraps. En vergeet niet, zegt Daniel, dat veel topcriminelen investeren in partijen wiet. ,,Als die erachter komen wie de dader is, dan heeft die een groot probleem.''

 

Ripdeals zijn alleen weggelegd voor een bepaald type crimineel, constateert wietexpert Toine Spapens van de Universiteit van Tilburg. Alleen zware jongens die geweld niet schuwen - vooral 'kampers' en Marokkanen - bestelen 'branchegenoten'. Ze gebruiken hun gewelddadige reputatie in de onderwereld om hun slachtoffers af te schrikken. ,,Ze hebben overwicht op wietkwekers en hoeven niet bang te zijn voor represailles.'' De politie kent volgens Daniel criminele bendes die niets anders doen dan ripdeals plegen.

 

Toch zijn er ook onervaren jongens die denken snel geld te kunnen verdienen, zegt Spapens. Ze denken niet goed na over de risico's. Twee jaar geleden verdwenen bijvoorbeeld in Venray twee Marokkaanse jongens. De politie vermoedt dat ze zijn betrapt bij het leegroven van een hennepkwekerij en vermoord.

 

Meestal weten onervaren 'rippers' hun slachtoffers wel goed uit te zoeken. Ze richten zich op de kleinere wietkweker met hooguit enkele tientallen planten. Die staat zo goed als machteloos tegenover gewapende overvallers. Op steun van de politie kan hij niet rekenen.

 

Op het online wietforum heeft een voormalige 'ripper' wel een tip. Een lamp werkt volgens hem uitstekend tegen ripdeals, want ,,niemand wil in het licht staan tijdens een rooftochtje''. Een drugsdeal in de Haagse binnenstad. Elkaars drugs, maar ook geld of wapens stelen is 'in' onder criminelen. | foto GPD/Martijn Beekman/HH

 

Vermoedelijke ripdeals

Maart 2007: De politie in Limburg houdt zeven verdachten aan, die herhaaldelijk ripdeals hebben gepleegd. Drie van hen hebben een zeventienjarige jongen met een breekijzer op zijn hoofd geslagen en met een pistool bedreigd.

 

Juli 2006: In de Van Mussenbroekstraat in Den Haag worden twee mensen vermoord. De politie gaat ervan uit dat de twee zijn beroofd van hun drugs. Concreet bewijs is er niet, de daders zijn spoorloos.

 

Mei 2006: Twee Marokkaanse jongens van 19 en 23 jaar verdwijnen spoorloos. De politie vermoedt dat ze een hennepkwekerij wilden leegroven en daarbij zijn vermoord.

 

Januari 2005: De 59-jarige Mickaël L. wordt in het Franse Riom veroordeeld tot dertig jaar cel. De Fransman heeft twee ripdeals gepleegd in Nederland, waarvan één met dodelijke afloop.

 

Maart 2004: De lijken van drie Limburgse Nomads, onderdeel van de Hells Angels, worden gevonden in de Geleenbeek. 'President' Paul de Vries (54), Cor Peijnenburg (33) en Serge 'Moon' Wagener (34) zijn doorzeefd met kogels, waarschijnlijk vanwege een ripdeal van 293 kilo cocaïne.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het wietforum staat er vol mee; ripdeals...

 

Staat er vol mee he... waar dan...?

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wietforum in een krant...............mmmmmmmmmmmm :(

 

een christelijke krant nog wel.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maart 2004: De lijken van drie Limburgse Nomads, onderdeel van de Hells Angels, worden gevonden in de Geleenbeek. 'President' Paul de Vries (54), Cor Peijnenburg (33) en Serge 'Moon' Wagener (34) zijn doorzeefd met kogels, waarschijnlijk vanwege een ripdeal van 293 kilo cocaïne.

 

Dat zulke leden van groeperingen of bendes hoe je het ook noemt, waar structuur en eer etc hoog in het vaandel worden (ik weet niet op heden) gedragen alsook respect ,

dat die zo dom zijn om een columbiaan te rippen ................dat is je doodvonnis tekenen de rest van de zaken vermeld in bovenstaand artikel zijn nog dommer ,en rippen is het laagste van het laagste ,als je zo een gedachtengang hebt ,dan sta je beter eens stil bij jezelf ,of maak er gelijk zelf een eind aan !

 

Verder wou ik nog effe kwijt dat die misdaad anoniem lijnen in ned. ook wel de criminelen en hun misdaden nekt ,de wet van de jungle wordt stillaan weer ingeroepen zie je nu smerissen wat je bereikt met een gedoogbeleid zachtjes te doden .............of was dat juist de bedoeling dat het uit de hand ging lopen ???..............regelrecht naar de criminaliteit gaat alles weer op ,het stinkt in de milieus van de tipgevers, cokejunks zijn de makelijkste prooien ze laten ze lekker verder junken en de boel verlinken omg wat een wereld :( ,denk er hier op het forum ook wel smerissen rondhangen en lezen en rapen wat er te rapen vald maar wie ben ik hehe ,doch blij mijn gedacht hier effe te hebben geplaatst als brave medicinale gebruiker van cannabis :D greetz van een domme belg :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weedforum in een krant...en op wat voor manier ook.

Het word gebracht of een kweker hier wel even info over rippers kan halen.

Alsof alles en iedereen hier met elkaar in verbinding staat.

 

Ook staat er,het staat er vol mee daar,word door die christelijke debielen weer beweerd.

Maar er staat helemaal niks!Ik heb nooit iemand gehoord die zei,

goh...ik ben ge ripped,help!Wie was het?Wie is het?Wat nu?

 

 

Dat is bullshit,verzonnen door christenen.

En we weten allemaal hoe goedgelovig die zijn.

Ze geloven blindelings in dingen die de wetenschap nooit zal kunnen bewijzen,

en dat is in deze moderne tijd toch behoorlijk krom op zijn zachts gezegt.

Iemand met een volle kop verstand zou wel beter weten.

 

Die krant weet dat alle goedgelovige christelijke idioten

alles klakkeloos geloven wat hun schrijven,terwijl hun dondersgoed weten,

dat hun waarheid grenst aan die van de fabeltjes krant!

 

Niet al te serieus nemen lijkt me,zo een christelijke krant :(

 

 

Maar over die rippers,

Je moet niet jatten.

Jatten is verboden.

 

In amerika mogen mensen zichzelf beschermen met wapens tegen inbrekers,

ik bescherm me met de meest trouwe honden ter wereld,

die nooit iemand anders zullen vrezen dan mij :D

Werkt perfect,goed gezelschap voor de familie,

onevenaardbaar alarm systeem.

 

Als ik me niet vergis,werd of word in marokko,je jattende hand eraf gehakt!

Natuurlijk,is 2 verdwenen marokkenen bv wel wat overdreven,

maar evenzogoed kan het mij geen hol schelen!

Opdonderen met jatters!Die marokkanen moesten beter weten.

Zoiets zouden ze in hun eigen land ook niet doen!

 

Dus mensen,blijf met je poten van mijn spullen af,of vecht het uit met mijn honden ofzo :o

 

Trouwens,blijf gewoon lekker met je handjes van alle spullen van een ander af,

Or,face the f'ing consequences :D

 

Niet denken dat je ongestraft kunt jatten...mwhehehehe...

Want zo werkt het niet hier.

 

[edit]

en aangezien de politie machteloos staat,

ook tegenover inbrekers in kantoren,huizen,bejaardewoningen etc,

moorderaars,junks,iedereen en alles,

resten er geen andere opties.

Ik bescherm mijn familie,en mijn huis,en alles wat van mij is.

De politie kan dat niet hoor.

 

Als je belt na een inbraak komen ze 36 uur later sporen onderzoek doen,

precies wanneer alle voetstappen weg geregend zijn.

Dus,reken uit je voordeel!

 

@LatinDos2 ->

denk er hier op het forum ook wel smerissen rondhangen en lezen

Ik weet het wel zeker :tu

 

[/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was net me bakkie cruslie aan het eten met me brakke kop.

ik een beetje in de krante kijken en dacht hmmm wiet toch ff lezen :S staat er wietforum in :S???

fijn ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nja,

 

opdeze manier niet!

 

Het lijkt ook weer op een verdacht making vanuit de christelijke hoek!

Ik zat net in de auto te chillen,op weg naar de supermarkt,

en ik was zo aan het denken...

 

Die christelijken hebben makkelijk lullen zo!

Wie zegt er dat die "predator" niet 1 van hun spionnen is?

Die lekker een lul verhaal ophangt,waarmee hun ons zwart kunnen maken?

 

Ik verzoek dan ook bij deze dat de zogehete "predator"

zich even meld en zijn verhaal nogmaals doet.

En even aantoont dat hij niet een lid van het rechts extremistische,

in nederland regerende christendom is...

 

Of zoiets,want van dit hele verhaal klopt geen ass!

 

Vergeet ook niet,dat die christelijken achterbakse schijnheilige donders zijn.

Immers,Judas was ook een van hun!

Hoeren komen voor in de bijbel,dieven,etc...dus ja...

 

Dat hele verhaal is fabeltjeskrant materiaal.

 

Maar goed,dat rip verhaal meen ik wel.Je moet niet jatten,en wie jat weet wat er kan komen.

Simpel als 123,en abc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik verzoek dan ook bij deze dat de zogehete "predator"

zich even meld en zijn verhaal nogmaals doet.

En even aantoont dat hij niet een lid van het rechts extremistische,

in nederland regerende christendom is...

 

Haha, nu sla je wel erg ver door.. :(

 

Het gaat overigens om DEZE post.. mei 2006! Werken die hoernalisten altijd zo traag? Of komt het nu goed uit om de kwekers nog eens extra in een kwaad daglicht te zetten..? Christelijk flutkrantje, nuff said.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal nog wel meevallen

als je ziet hoe die christelijke debielen ons blowers,growers en cannabisten in een hoek duwen,

en eigenlijk willen uitroeien.

En zolang hun niet ook anderen,anderen die niet als hun denken met rust kunnen laten,

is er geen andere benaming voor.We gaan terug naar 1940.

 

Je kunt ze ook niet meer stoppen,ze hebben minstens 6 kinderen per familie,dus het word alleen maar erger.

 

Ik geloof niet zomaar iets wat die lui in een krant plaatsen.

Ik kon die post ook niet vinden,dus vandaar.Maar dan nog,neem ik zulke lui niet serieus.

En net wat je zegt,

2 jaar oud alweer dat forum bericht,die forum post!

'T zijn gewoon een hoop smiechten bij elkaar die christelijke debielen!

 

:D

 

[edit]

Hoernalisten van dat Christelijk flutkrantje, nuff said.. happy.gif

:(

[/edit]

 

Mijn god christenen: wanneer houd de zwartmakerij eens op?

Niks gaat jullie te ver he,om open minded people uit te roeien van jullie planeet!

Mensen die anders zijn op wat voor manier dan ook,worden niet gerespecteerd door jullie!

Stel debielen...

 

Speciaal voor jullie:

 

Hoe hard het ook klinkt, de waarheid van Gods Woord is messcherp en kristalhelder:

wie kwaadspreekt heeft geen deel aan het koninkrijk van God (1 Kor. 6:10)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk, hoe nieuws MAKEN werkt.

Dit verhaal is gretig overgenomen door BN/De stem, linkje.

 

:dampje:

Share this post


Link to post
Share on other sites
..en door 'PZC' -> kots

 

en als je in de zoek machine Google Predator ripdeal intypt krijg je volgend artikel privecy bestaat dit nog online ?tracing Ip's kan criminelen al bij kweekers brengen ?leuk is anders zou ik zeggen :(

 

mensen weze gewaarschuwd iemand die van thuisuit zijn kweekverslag met zijn ip doet loopt gevaar en gelijk welke admin mag mij daar op aanspreken dat dit niet mogelijk is ,ik ben er van overtuigt :D dat een hacker die dit forum platlegt en de logbestanden kan stelen hij veel kweekers bij de lurven kan hebben als die persoon in kwestie kwade bedoelingen heeft wel te verstaan ,ik persoonlijk heb niks te verbergen maar sommigen onder jullie zouden versteld staan hoe onveilig internet is en zal blijven predator zijn ripdeal gaat de wereld rond :tu BTW als je google earth gebruikt

weet je dan ook nog de exacte locatie uit de lucht muhahahah :)

 

Nog een vb typ je eigen nick van wietforum gewoon de nick in google search.....resultaat op vele google pages zal wietforum te vinden zijn !Ook jou verslagen die je post foto's etc :D

 

of je maakt kontact met msn en terwijl je de conversatie doet ,open je ms doss daar typ je netstat in en je heb zijn ip adres ,dan ga je die tracen met de software die ter beschikking is op het web en de resultaten zijn bangelijk ;)straat nr provider :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

IP's mogen niet aan persoonsgegevens gekoppeld worden.Nog niet!

Of een rechter zou een uitzondering moeten maken.

Endan nog kan niet jan en alle man deze opvragen.

 

In principe,zijn we nog beschermt nu door de privacy wet.

Een IP is vooralsnog vrij waardeloos voor de politie.

nog wel!

 

Maar neem nou bijvoorbeeld online shops.

Die hebben een klantbestand,en das natuurljik lomp.

 

Als "oom agent" een database dump maakt via een sql injectie ofzo,

heeftie dus wel namen en adressen en bestelde items.

 

Terwijl je makkelijk als winkel houder iets kan maken,

dat zodra een klant een bestelling binnen heeft,

deze desbestreffende site opzoekt,

klikt op de "ik heb het" link,

en ploef!

Alle data van jouw weg!

 

Dat is relatief veilig en zeer makkelijk te realiseren.

Dat is letterlijk 5 minuten werk.

En het bescherm de eindgebruiker zoveel meer he...majja...

 

Als je bang bent dat iemand iets gaat doen met je IP adres,

zoek even uit bij google wat een proxy server is,en hoe je die gebruikt :(

 

 

//Joe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ip is inderdaad nog niet zo belangrijk ,wel wat je daar aanhaalde over die winkel databases

 

enfin dit artikel ging over criminaliteit ripdeals en dergelijke ,ik vond volgende google link een bestand pdf over een onderzoek in terneuzen naar ik dacht over ripdeals etc ,voor diegene die tijd zin en interresse hebben greetz latinDos2 :doctor:

Google

[PDF]

Onderzoek coffeeshops Terneuzen

Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat

van oplichting, bedreiging en rip-deals in het illegale circuit. ..... waarbij de vergunninghouders een belangrijke rol spelen (portiers, beveiliging, ...http://www.intraval.nl/pdf/ACT_b59.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een klotezooi.

 

[niet serieus te nemen]

Als ik die 340 planten had dan had ik het wel geweten. Toppen vol sprenkelen met NaCN en Ricine etc, kijken wie het laatste lacht... Oké, oogst verknald, maar geen rippers meer. En voor de volksgezondheid maakt het niet uit want die wiet bereikt de markt niet. Heel erg cru natuurlijk en onverantwoordelijk...

[/niet serieus te nemen]

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig genoeg heb ik al ooit een soort van ripdeal meegemaakt.

deze is wel geen oogst of planten dat geript was.

toen ik goed wat op zak had stond er 3 man met elk een boksbeugel in de hand bij mij..

ben toen afgeript voor 60euro..

daarna wat vrienden bijgehaald en laten zien dat ik dit niet tolereer

heb binnen de 3weken men geld teruggekregen

 

er zal altijd wel fout volk zijn, overal waar je komt.

en in de wietwereld is er geld te verdienen dus criminaliteit is hierdoor sowieso aanwezig..hoe dom het ook is

 

 

nu hopen dat niemand men guerrilla kweekje ondekt :doctor:

 

grtz 2jornot2j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt wel een hoop geroepen hier in dit topic, maar feit blijft dat er heel veel rips plaatsvinden. Het is tenslotte veel simpeler om tegen de oogsttijd een kwekerij leeg te halen dan er zelf eentje op te zetten. Er zijn zelfs dossiers van agenten die tipten waar er een inval zou plaatsvinden. In Utrecht is er een flink schandaal geweest als ik me niet vergis. Niet alleen kwekerijen, maar ook "kniphuizen" (zal ik ze maar effe noemen) worden regelmatig geript. Uiteraard komt dat niet vaak in de krant.

 

Weedforum in een krant...en op wat voor manier ook.

Het word gebracht of een kweker hier wel even info over rippers kan halen.

Alsof alles en iedereen hier met elkaar in verbinding staat.

 

Ook staat er,het staat er vol mee daar,word door die christelijke debielen weer beweerd.

Maar er staat helemaal niks!Ik heb nooit iemand gehoord die zei,

goh...ik ben ge ripped,help!Wie was het?Wie is het?Wat nu?

 

Dat is bullshit,verzonnen door christenen. (etc)

ehm.. er zijn hier best wel wat verhalen over kleine rips te vinden hoor! Maar niet op zo'n grote schaal. De journalist haalt grote en kleine zaken door elkaar. Als je Wietforum al een tijdje leest dan vind je de rip-topics met name aan het einde van de zomer bij de outdoors en guerilla kweekjes.

 

Als je nou zelf je onderzoek op wietforum ook eens goed doet ipv reactionair te blaten zou je wellicht tegen deze onevenwichtige berichtgeving juiste gegevens kunnen zetten.

 

@kees: Niet te serieus nemen? Ik zou je direct aan de hoogste boom hangen als je dat zou doen. Je brengt daar wel de onschuldige gebruiker in groot gevaar. Het opperen van dit soort dingen op wietforum is NIET gewenst. Ik vind de toon van dit soort discussies toch al snel naar bravoure, negativiteit en stoere taal overslaan terwijl er inhoudelijk geen discussie meer over is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...