Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Moooz

Problemen Met Longen Wie Heeft Da Ook Klaplongen Enz

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik sukkel nu al een jaar met mijn longen. Mijn rechterlong is al twee maal volledig dicht geklapt.

Echt pijnlijk!Voor het te verhinderen dat het nog eens klapt geeft de dokter me geopereerd.

ook pijnlijk :o ok dat is nu wel terug in orde :D

Maar nu 3maanden later zijn de problemen begonnen aan mijn linkerkant .

Terug een operatie dus nu donderdag :D

 

Daarmee was ik nieuwsgierig of er nog leden zijn die ook problemen hebben met hun longen

 

laat iets horen he :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vroome,

 

Maar 1 tip: stoppen met het roken, en beginnen met verdampen....

 

luxegrootmetventiel.jpg

 

Een redelijke investering, maar je gaat er geen spijt van krijgen.

Eventueel kan je ook met zo'n apparaat nog "dutch spirit longkruiden' bij je wietje doen, heeft het in tegenstelling tot het roken van je wiet ook nog een heilzaam effect op je longen.

 

De verdamper BV

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet uit de verdaper heeft al een heilzame werking op de longen :(.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, het wordt ook door astma patienten gebruikt omdat het de longblaasjes verwijdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar de medi hoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond had ik wel met diep inhalen steken in me longen. (flink smoken met Holland! :( )

Maar eerlijk gezegd rook ik de laatste tijd ook teveel hasj via een waterpijp en dat is ook niet goed.

 

Vanaf woensdag ga ik weer full-time werken om me hokje bij elkaar te verdienen, en dan stel ik

het blowen tot het weekend uit. Ik heb wel het idee dat je bij een waterpijp veel dieper inhaleert

(echt de diepste longblaasjes worden gevuld) en je houdt het ook langer in je longen, of valt dit

best mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor de tip jpc :( .Ik was al aan het overwegen van een verdamper te kopen.

Maar had nog nooit gedampt.Op de site http://www.de-verdamper.nl/pag1n.html was het mogelijk om

een demostratie bij te wonen in Amsterdam in een coffeshop.

Maar gelukkig wou Suf me een initatie geven van de verdamper.(zo moet ik niet tot amsterdam rijden)

Het is echt een andere high en veel beter voor de longen .

 

dus iedereen een verdamper :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vroome, Klaplong heeft niks met roken te maken, vraag maar aan je arts,.... :(

Hij zal alleen elke vorm van roken alleen afraden, om gezondheidsredenen, niet omdat je longen er van inklappen.

 

Ben je 1. vacuumgezogen, of 2. gebrand/geplakt, of 3. chirurgisch geschraapt?

 

Goede kennis van mij, is ook met alle 3 de manieren aan beide klaplongen geholpen.

1e methode werkt bij 50% van de gevallen

2e bij 75%

3e 99.9%

 

Is dus niks vreemd aan als ze meerdere keren inklappen.

 

Beterschap straks ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ze hebben dus rechts een 'bulla' wegenomen en mijn borstwandvlies 'weggeschraapt' zodanig dat de long hem fixeert op je ribben.Een 'abstractie' heet het,de dokter zegt dat deze kant nooit meer kan inklappen gelukkig maar.

Links moet nu hetzelfde gebeuren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gisteravond had ik wel met diep inhalen steken in me longen. (flink smoken met Holland! :( )

Maar eerlijk gezegd rook ik de laatste tijd ook teveel hasj via een waterpijp en dat is ook niet goed.

 

Vanaf woensdag ga ik weer full-time werken om me hokje bij elkaar te verdienen, en dan stel ik

het blowen tot het weekend uit. Ik heb wel het idee dat je bij een waterpijp veel dieper inhaleert

(echt de diepste longblaasjes worden gevuld) en je houdt het ook langer in je longen, of valt dit

best mee?

 

Hoi,

 

Van mij waren dat de eerste symtonen zoals je beschreef hier boven.Als je een stekende pijn voelt onder het schouderblad ben je niet goed bezig :D Voor de zekerheid zou ik eens naar de dokter gaan voor een check-up of je kan wachten op je eerste klaplong :o .Ze kunnen het alleen zien onder een scanner of je long ziek is .Hopelijk is het niets .

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vroome, ik hoop dat het ergste leed geleden is tegen je dit leest. Veel beterschap gewenst want word geen weer om binnen te zitten fan_too_fast.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Hoi,

 

De operatie is voorbij :D die is goed verlopen :doctor: .(goede dokter)

Ik ben wel 6weken buiten strijd :execute (kan zo optimaal mijn hobby uitvoeren) :D

Alles is nu in orde hoop ik.

 

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het zo zien,...het enigste wat je nog kan krijgen is een klapband :doctor: :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Nu een weekje verder na de opratie.De pijn is echt ondraaglijk het is zoals "kortsluitingen" in mijn zenuwstelsel.Zeker als het weer verandert voel ik het echt eigenaardig.

Ik vermijd pijnstilling maar ik kom er zot van :doctor:

Iedereen raad me aan iets te nemen voor te pijn .

Nog effe op tanden bijten (zeker 1jaar)!!!

 

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Hoi Scorp, :smoke

 

Ik heb al spacecake geprobeerd tegen de pijn.Werkt niet :lol:

 

Moooz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De dagen gaan maar traag voorbij ;) .Nu zo'n 3 weken na de operatie valt het eigenlijk nog goed mee!!

Heb intussen wel een keelontsteking erbij gekregen gratis en voor niets :D .

Ik naar de dokter die direct zware antie-biotica voorgeschreven(ik haat antie-biotica).

Maar het kan niet anders zei ze.Je bent nu een long-patient we mogen risico's nemen.

Ik hoop van zo spoedig mogelijk te gaan werken .

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai ai vroomke toch..

 

misschien is het toch verstandig als je een verdamper bijmekaar spaart??

je hebt maar 1 setje longen en het is gewoon te lekker ik weet het.

 

ik zou je niet graag zien gaan als je snapt wat ik bedoel ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi beekaa,

 

Die verdamper vind ik nogal aan de dure kant ;) .Niet dat ik het niet kan betalen hoor.

Maar ik vind het effect wat minder.Het is wel een goed toestel goed over nagedacht. :D

Met de verdamper haal je wel de "echte" smaak van je weed naar boven maar dan heb je nadien toch wel die nasmaak.Ik heb lang getwijfeld om er eentje aanteschaffen.Maar joint smaakt beter dat is mijn conclusie.

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroome, ook ik ben al jarenlang onder behandeling van longarts.

 

Ook ik vind het in een joint lekkerder, echter het effect van de vaporizer is veel heftiger maar korter.

 

Je merkt bij een vaporizer ook dat je longblaasjes open gaan staan.

 

Sterkte met je klaplongen, ik weet hoe pijnlijk het is.

 

groetjes Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowsterk,

 

Bedankt voor het medeleven ;) .Ik hoop nu alleen na de operatie dat die pijn nu toch mag weg gaan.

Want ik kom gek door die dagelijkse teringzooi .Niets helpt namelijk :D

Ik heb alles al geprobeerd.Ik moet afwachten zeggen ze.Hopelijk gaat het gauw beter :)

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan alleen zeggen, probeer je zoveel mogelijk te ontspannen.

 

Stress bevorderd de functie van je longen echt niet.

 

Hoe meer lucht, des te meer ontspanning, des te meer zuurstof in je lichaam, dus meer energie.

 

Ben blij dat ik nog geen operatie aan mijn longen heb hoeven ondergaan en hoop dat ook zo te houden.

 

Nogmaals sterkte en ik weet wel een middeltje wat helpt, maar dat kan ik helaas hier niet mededelen.

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

@blowsterke

Ontspannen is de oplossing :wacko: dat heb ik nu ook gemerkt en zeker genoeg rusten!

Nu gaat het beter met de dag :( De pijn gaat langzaam weg gelukkig maar .In het begin was het wel ff op de tanden bijten.Maar ik ben blij dat ik de operatie's heb ondergaan.

Vroeger had ik veel van die zware hoestbuien zo luid dat de buren me konden horen :huh:

Nu voel ik ook dat mijn capaciteit van mijn longen groter is geworden en de hoestbuien zijn verdwenen :lol: .Ik ben ook bewuster gaan ademen dieper en ontspannen hopelijk kan ik dat ook doortrekken naar het werk(ontspannen).Maar denk het niet :wtf:

 

groeten uit het zonnige brussel

 

Moooz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...