Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sponsjeee

Verstandskiezen Trekken En Wiet Ipv Brufen

Recommended Posts

Zoals het topic al vermoeden doet, ben ik over een tijdje weer aan de beurt voor mijn verstandskiezen aan de rechterkant.

 

Tijdje geleden m'n linkerkant gehad en toen had ik een dik gezicht, wel een week lang! :welcome:

 

 

Ik moest toen brufen slikken tegen de pijn en als ontstekingsremmer,

maar hier wordt ik zo ontzettend down van en ik krijg veel last van m'n maag.

 

Zelf denk ik dat blowen niet zo verstandig zal zijn doordat er toch een hoop troep de mond binnenkomt(uiteraard wel erna goed spoelen),

maar ik vraag het me toch af of het geen vervanger zou zijn en of blowen en minder brufen nemen ook zou werken ?

 

Ben benieuwt wat jullie er van denken.

Edited by sponsjeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk da....blowen werkt verdovend he..

Als ik naar de tandarts ga moet diene mij ook altijd meer verdoven dan een normaal iemand daar ik gewend ben aan verdoving...

 

Klinkt mss weird maar toch is het zo.. :welcome:

 

Je kan idd je mond spoelen erna of nen cake maken :)

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cake eten is niet zn goed idee, aangezien ik die week alleen pap en puree met spinasie heb gegeten.

 

Kauwen gaat zo moeilijk als alles dik is

Share this post


Link to post
Share on other sites

....een weedthee'tje dan he...

cannabis ken je op allerlei manieren gebruiken...

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 18e worden ze bij mij ook getrokken

Alle 4 in 1 keer, hoop dat ik niet teveel afzie. :welcome:

Ik heb tegen dan al wat hash besteld als pijnstiller, maar dat alleen zal niet genoeg zijn denk ik eerlijk gezegd hoor.

De medicatie na zo'n operatie is vaak op basis van morfine, zegt al veel.. :)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasholie e Jeroom :welcome: ..das ewa straffer naar't schijnt :)

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog niet geprobeert, lijkt me inderdaad nogal staf spul. :welcome:

Heb ook iets gehoord dat daar restanten van butaan kunnen in blijven ofzo dus vertrouw het niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal behoorlijk meevallen, ik denk dat je meer van (geur)stof(fen) binnenkrijgt als je 10x per dag een peukie opsteekt.

 

Brufen, bedoel je ibuprofen, is de enige die ik ken?

 

Nou kan cannabis bij sommige pijnen wel redelijk werken, maar bij pijn van een wond zou ik toch echt lekker paracetamol/ibuprofen slikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis idd ibuprofen, een ontstekingsremmende pijnstiller in poedervorm wat ik moet oplossen in water.

 

Vorige keer heb ik bijna een week niet geblowd :welcome: omdat ik bang was voor ontsteking enzo vanwege de rommel in de joint..

 

Is dit iets om rekening mee te houden of ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is dit altijd iets dat je in je achterhoofd moet houden. Bij het trekken aan je joint kunnen er sporen van de aspergillus schimmels in je longen komen waardoor er daar zich een schimmelklompje kan vormen. Dit zal in eerste instantie voor weinig complicaties zorgen maar KAN op gaan spelen. Nou zal dit niet een direct gevaar zijn met een open wond, eerder voor je longen. Voor de rest zal het aantal kiemen in cannabis wel meevallen/verbrand je het meeste.

 

DUS blowerts, wees allert. Ook in eigengekweekte wiet kan dit komen.

 

Zoals te zien is in tabel 2, waren alle koffieshop

monsters besmet met een hoeveelheid bacteriën en/of

schimmels die deze limieten overschrijden.

Daarentegen waren beide cannabis monsters verkregen

van het BMC vrij van zulke verontreinigingen.

Volgens het BMC is tot op heden geen enkele partij

medicinale cannabis afgekeurd op grond van

microbiologische contaminatie.

Het mycologisch laboratorium van het Centraal Bureau

voor Schimmelcultures (CBS, Utrecht, Nederland)

heeft de verontreinigingen, aanwezig op een van de

monsters (monster K) verder geanalyseerd, en heeft

daarbij verschillende bekende ziekteverwekkers

kunnen identificeren, waaronder de darmbacterie

Escherichia coli, en schimmels van het type

Penicillium, Cladosporum and Aspergillus. Sommige

van deze micro-organismen hebben de potentie om

schadelijke mycotoxines te produceren, zoals aflatoxin

B, ochratoxin A en B, en sterigmatocystine.

Aflatoxines, in het bijzonder, staan bekend als bijzon-

der potente ----EDIT----verwekkende stoffen [17]. Zeworden

niet geheel vernietigd door hitte tijdens roken, en

kunnen dus mogelijk worden geïnhaleerd [2,10]. De

aanwezigheid van potentiëel schadelijke schimmels op

recreatief gebruikte cannabis wordt regelmatig

beschreven, en in toenemende mate worden dergelijke

schimmels ook erkend als een onderschatte bron van

neurologische toxiciteit [1] of van infecties, zoals as-

pergillose [4,20,11]. Er zijn enkele indiciaties dat het

gebruik van ontstekingsremmende steroïden de vat-

baarheid van de gebruiker voor schimmel infecties kan

doen toenemen [12], en het moet gezegd worden dat

een behoorlijk aandeel van de patiënten die medicinale

cannabis gebruiken, tevens dit soort steroïden gebrui-

ken. Bovendien wordt medicinale cannabis relatief

frequent gebruikt door HIV/AIDS patiënten en andere

typen patiënten die door hun verzwakte immuunsys-

teem, extra vatbaar zijn voor infecties. Al eerder is

gesuggereerd dat opportunistische long infecties met

Aspergillus een serieuze contributie leveren aan de

morbiditeit in deze subgroep patiënten [9,21].

Zelf voor gebruikers zonder verzwakt immuunsysteem

wordt neurologische toxiciteit van besmette cannabis

gezien als een gezondheidsrisico [1]. Om die redenen

zijn wij van mening dat de gecombineerde resulaten,

verkregen in deze studie, een aanwijzing geven dat het

medicinale gebruik van cannabis, afkomstig van onge-

controleerde bronnen, moeten worden beschouwd als

een potentieel risico voor de gezondheid van de medi-

cinale gebruiker. Dit geldt met name voor hen die gro-

tere hoeveelheden gebruiken op een dagelijkse basis.

 

Bron: [pdf] Een evaluatie van de kwaliteit van medicinale cannabis in Nederland

 

P.S. Er zat hier iemand op het forum die allergisch was voor penicilline, lees bovenstaande tekst maar is... ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tijdje geleden ook mijn verstandskiezen moeten laten trekken (zeker geen pretje) maar zat ook te overwegen om een jointje te roken tegen de pijn, maar dit werd me ten strengste afgeraden. Dus ik zou het niet doen! Een infectie oid is echt wel het laatste waar je op zit te wachten dan, kun je nog langer pap door een rietje drinken :welcome:

Die poedervorm pijnstillers werken prima en dat zou ik dan ook gewoon gebruiken.

 

Dat is mijn advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een injectie gehad hebt met verdovend middel ? Dan moet je in ieder geval niet blowen vooraf, en ook niet vlak na, dit middel is gederiveerd van Cocaïne, het heet alleen anders en er is een heel klein beetje gesleuteld aan het molecuul zodat er een patent op aan te vragen is en er weer mensen schoftig rijk van kunnen worden.

 

Cannabis als pijnremmer is fantastisch. Cannabis remt pijn alleen, het verbergt het niet. Voor kiespijn wél geschikt, voor hoofdpijn soms geschikt, voor operatiepijnen helaas niet geschikt. Scherpe pijnen blijven nog te veel op de voorgrond, het ligt van je pijngrens af. Wiet helpt pijn naar de achtergrond waardoor je er geen last meer van hebt.

 

Wat betreft schimmels in wiet, ja ach, schimmels kunnen overal op springen, het is goed mogelijk dat je peniciline binnen krijgt als je je brood wat te lang laat liggen... Dus ach...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel rook niet geen weed geen sigaretten met wonden in je mond keel of longen je wil niet weten wel ontstekkingen dit veroorzaakt. en ik ben ervaringsdeskundige.

 

als je wat gewend bent zou ik een thee overwegen en er zijn andere pijnstillers dan brufen praat even met de arts over je nevenwerkingen en rook die joint een paar weken later

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een injectie gehad hebt met verdovend middel ? Dan moet je in ieder geval niet blowen vooraf, en ook niet vlak na, dit middel is gederiveerd van Cocaïne, het heet alleen anders en er is een heel klein beetje gesleuteld aan het molecuul zodat er een patent op aan te vragen is en er weer mensen schoftig rijk van kunnen worden.

 

Cannabis als pijnremmer is fantastisch. Cannabis remt pijn alleen, het verbergt het niet. Voor kiespijn wél geschikt, voor hoofdpijn soms geschikt, voor operatiepijnen helaas niet geschikt. Scherpe pijnen blijven nog te veel op de voorgrond, het ligt van je pijngrens af. Wiet helpt pijn naar de achtergrond waardoor je er geen last meer van hebt.

 

Wat betreft schimmels in wiet, ja ach, schimmels kunnen overal op springen, het is goed mogelijk dat je peniciline binnen krijgt als je je brood wat te lang laat liggen... Dus ach...

 

Kees.

Je maag vormt een flinke barrière, die je longen (op slijmvliezen na) niet hebben. Het risico om een doorboorde long op te lopen door een schimmel op wiet wil niemand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schijt in me broek voor de tandarts ,vandaag weer geweest ,wat een ellende

Verdovingen helpen vaak niet vanwege het vele blowe wat ik doe , bij de laatste kies die is getrokken heb ik me handen laten vastbinden op de stoel want die keer daarvoor ging het goed fout

Je kan bijwijze bij me een vinger breken en dan blijf ik lache maar ga niet aan me gebit of gezicht klooien want die pijn kan ik niet verdragen

Blowe doe ik wel gelijk na het bezoek , ff relaxe

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt lidocaïne echt minder goed bij een blower? Nog nooit zoiets gehoord/gelezen.

 

Bij mij werken die zuigtabletten tegen keelpijn, trachitol genaamd meen ik, altijd prima. (zit ook de plaatselijke verdover lidocaïne in.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een gewone patient gebruikt mijn tandarts 3/4 prikjes maar bij mij zijn dat er 7 en dan wil het soms nog niet helemaal verdoven

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt misschien meer aan de persoon dan aan cannabisgebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vraag is in ieder geval duidelijk beantwoord :) , dan word het gewoon een weekje niet blowen...kan nooit kwaad alleenmaar goed :welcome:

 

In de bijsluiter die ik de vorige keer had gekregen, stond in dat er 5 dagen niet gerookt mag worden na de ingreep.

Maar aangezien ik niet rook(sigaretten),en thuis niet mag blowen.. en niet naar buiten ging vanwege me dikke wang/gezicht, was het best uit te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
simpel rook niet geen weed geen sigaretten met wonden in je mond keel of longen je wil niet weten wel ontstekkingen dit veroorzaakt. en ik ben ervaringsdeskundige.

 

als je wat gewend bent zou ik een thee overwegen en er zijn andere pijnstillers dan brufen praat even met de arts over je nevenwerkingen en rook die joint een paar weken later

 

Hmm.. ik ben een persoon die redelijk wat 'tics' heeft, één daarvan is dat ik soms wat zit te bijten op de binnekant van men kaken, zijn dus kleine wondjes dat ik maak.. na 2 jaar blowen nog nooit een ontsteking gehad hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontsteken zal wel niet door rook, wel prikt het lekker... Denk maar aan rook in je ogen.

 

Ik denk zelfs dat het eerder zal ontsmetten, rook, dan helpen met infecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi verstandig persoon(nog wel)

 

Gewoon lekker neusshots nemen werkt lekker snel en pijnstillend.

Nee gekheid, ik wens je veel sterkte in ieder geval.

Ik heb al me tanden en kiezen nog inclusief verstandskiezen.

Ik zal wel een grote bek hebben want heb nergens last van.

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook alle4 laten trekken vorig jaar ,er werd me afgeraden om te roken en ze zeiden zelf dat ik zkr een ontsteking ging hebben moestik het wel doen :(

 

maar de dag zelf en iedere komende dag erna heb ik wel gerookt (wel iets minder als voorheen maar toch iedere dag) en ik heb niks van ontstekingen of infecties gehad :D

 

dus kdenk wel dat je het niet roken advies met een korreltj zout mag nemen (wellicht is die regel er voor mensen die een pak sigaretten per dag roken ipv een jointj of 2 per dag zoals ons)

 

het moeilijkste was wel om te eten,zkr een maand of langer heb ik last gehad voor ik iets goed kon kauwen zonder pijn,want als er etensresten komen in de wonde doet het echt verschrikkelijk veel zeer .

 

 

goodluck iedereen dieze nog moet trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag zijn ze bij mij getrokken, en de pijn begint nu :D ik heb de Brufen ingenomen maar vertrouw er niet zo op. ik zit zelfs te overwegen om coke te halen om erop te smeren :o

 

ik denk dat ik voor die neus-shot ga :( haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...