Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Retard

Oregon Rocket+freebees

Recommended Posts

@ TnT

 

Dus in priciepe zouden ze dus nog wel langer mogen, ik dacht juist dat ik ze nog zelfs wat te lang had!

Goed om te weten ty !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das toch al mooi geknipt.

Het is een kwestie van goed uitkijken en adequaat te handelen.

Je kan bijvoorbeeld eerst de grotere toppen oogsten, zodat die al veilig gesteld zijn,

om dan de kleinere nog wat te laten aanzwellen.

Kijk goed naar je thrichomes, best met een 30X loupe en wanneer je amberkleur krijgt is het wel tijd.

Het is en blijft de natuur hé we kunnen alleen maar toekijken en ondergaan. :wave:

Je kan tevens ook lekkere hasj maken als je voldoende knipafval over houdt.

 

Hou je

 

Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer 2 plekken rot ontdekt... weer ( kleine ) stukjes er uit geknipt, gelukkig was ik er snel bij :P

Het wordt nu toch echt tijd dat ze bijna klaar zijn, of het weer moet drastisch veranderen in nog een wat warmere na zomer/vroege herfst.

 

Balen, het ging zo goed geen enkel probleem gehad, en dan toch nog in de laatste 1 a 2 weken bloei rot :wave: Naja laat het de smaak niet verpesten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof het niet, aangezien het 'rijpings proces' van de top nog doorgaat na dat je hem hebt geknipt ( mits je hem op een donkere koele plek bewaard ) dus dan zal dit de schade idd wel wat beperken.

 

dit heb ik tenminste gelezen hier op de forums, dus het zal wel kloppen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer voor de komende dagen word er niet slechter op, vrij weinig kans op regen. Dus je kan ze sowieso tot na het weekend laten staan. Vanuit huize bazz: Oat Moan!!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bass

 

Cool :wave: lekker laten staan dan die meiden XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ik zou ze ook nog laten staan, want heb ook ongeveer zoals je moeten oogsten wegens toprot, maar ik heb enkel de top eraf gehaald waar rot instak. en nu hebben men onderliggende topjes weer wat meer licht he. Ik heb de OR opgesmoord en was er tevreden van. is een zeer lekker rokertje ondaks de te vroege oogst, dus dat beloofd voor als ze helemaal af zijn!

 

maar ale wens je nog véél geluk met je kweekje!!

 

grtz!! smoke ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehy man zonde van je rot ... maar ach iig nog een smokertje heah :wave:

 

ff over je rijpen van toppen ..... de top gaat lekekrder smaken er worden stoffen omgezet waardoor je wiet zoet en lekkerder gaat smaken ... MAAR je top zal nooit verder rijpen dan wanneer je je top oogst als je top milky trichomen vertoont zal ze eenmaal geknipt geen amberkleurig trichomen gaan geven !!!

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ master

 

Haha laat dit nou bij mij wel het geval zijn :wave: kan ook dat dat bij het droogproces hoort hoor... maar het is vandaag lekker weer en veel zon dus gaat wel goed komen :P

 

Heb ook nog ontdekt dat meerdere planten wat paarse kleuren beginnen te vertonen, ik denk dat dit de freebees zijn, ziet er i i g leuk uit, zal morgen ff een fototje plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok... Vandaag was ik even aan het kijken bij de top die al te drogen hing en daar zag ik een erg raar hard bobbeltje aan het begin van de top zitten... blijkt er dus een zaadje in te zitten!

 

Iemand een verklaring hoe dat kan ? voor de rest zit er helemaal geen zaad in...

 

 

En hier de beloofde foto van mijn plant die paarse trekken vertoont ( ik denk dat het een freebee is maar wat er allemaal in die freebees is gemixt weet ik niet :wave: )

 

med_gallery_17462_5267_554991.jpg

 

Het is iig geen stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net dezelfde plant en net hetzelfde topje, ook zo paars... Maar heb dat niet bij al men oregons... Rare gevalletjes zijn het denk ik of misschien toch wat paarse genen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok... Vandaag was ik even aan het kijken bij de top die al te drogen hing en daar zag ik een erg raar hard bobbeltje aan het begin van de top zitten... blijkt er dus een zaadje in te zitten!

 

Iemand een verklaring hoe dat kan ? voor de rest zit er helemaal geen zaad in...

 

 

En hier de beloofde foto van mijn plant die paarse trekken vertoont ( ik denk dat het een freebee is maar wat er allemaal in die freebees is gemixt weet ik niet :verrygood )

 

med_gallery_17462_5267_554991.jpg

 

Het is iig geen stress

 

das hoogstwaarschijnlijk van de te koude nachten laatste tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen stress, geen koude nachten wel een erg mooi paars soortje/pheno.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag de eerste 'boom' gesnoeid en omgehaald, hij hangt nu lekker te drogen in de schuur.

 

Ik kan jammer genoeg geen foto's posten want mijn computer is kapot ! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ene zaadje goed bewaren !!! als het echt maar 1 of slechts een paar over zaden zijn die je in je toppen aantrof of nog aangaat treffen na nader inspectie kun je het geluk hebben 99% kans female seeds te krijgen !!!

 

 

verder gefeliciteerd met je oogst bro !!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een tweede plant omgehaalt en opgehangen, hij was jammer genoeg nog niet heelmaal klaar ( niet alle trichomen waren bruin ) maar de plantjes beginnen nu echt last te krijgen van het koude weer en de koude nachten... hopen dat de andere binnenkort klaar zijn met bloeien, en anders ben ik genoodzaakt ze eerder om te halen...

 

Ik ben bang dat ik zowieso 2 palten kwijt ben, die zit namelijk pas net in de bloei! :verrygood :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah heb men pc vandaag weer helemaal gefixed met nieuwe onderdelen :)

 

En heb vandaag een derde plant geknipt en opgehangen.

Omdat het naar mijn idee te koud was in de schuur waar ik mijn planten droog, heb ik de kachel maar weer gerepareerd, de luchtvochtigheid is nu 60 % en de temperatuur 19 à 21 graden, niet slecht toch :) ?

 

Zal binnen kort weer wat foto opladen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een honden weer zeg, er zijn nu al 2 planten compleet geknakt en dat terwijl ze vrij vorsen stelen hadden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer R, ze stonden er mooi bij...

 

Beestachtig weer was het ook gisternacht, nu nog steeds veel water.. Heb ondanks de bamboe versteviging ook een tak moeten snoeien maar veel stelt het niet voor.

 

Interessant om te zien dat jouw Oregon Rocket zo vroeg was, we zien dit zelf meer als een soort voor Frankrijk/midden Europa...kom je nog met een smokereport?

 

Succes en rookze, :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jah een smoke report gaat er zeker komen :D

Ik maak telkens een afspraak met 2 vrienden van me om even naar onze kroeg te gaan waar het doodnormaal is om te blowen ( nee geen koffieshop of hoe je het ook schrijft :tu ) om de eerste joint te roken maar het komt er maar niet van.

Wil hem nu toch echt een keer proeven :)

 

En jah, ik ben nu eigenlijk wel heel blij dat de oregon rocket vroeg is, anders hadden ze dit hondenweer echt niet overleefd :j

Ga vandaag nog 2 planten omhalen waar het echt tijd voor wordt, veel van de haartjes zijn bruin, dus dat moet lukken ;)

Wat kan ik trouwens het best doen, trimmen voor ik ze ophang of trimmen na het drogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan dan trim ik ze eerst nat, dan na het drogen nog een keer voor de fine-tuning. Als je niet al teveel te knippen hebt dan zou ik ze gelijk strak knippen, ondertussen kun je gelijk nog een extra schimmel check doen.

 

Niets gaat zo snel als budrot in geoogste wiet :tu

 

Succes en smookezee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey, heb vandaag dus nog een plant omgehaald en deze direct getrimmed, een paar puike toppen al zeg ik het zelf :j

Ik had ondertussen zat knip afval voor een poging tot het maken van wietboter met tja knip afval XD, ook dit is goed gelukt, het huis meurt als een malle waar mijn ouders erg blij mee zijn :tu

Jullie horen weer van me als ik wat foto's tot mijn beschikking heb.

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ben ik weer even.

 

Ik heb mijn planten in zijn geheel opgehangen, en ze beginnen nu toch echt lekker droog te worden ( ze hangen al ruim 2 weken :o ).

Maar mijn vraag is hoe moet ik ze nou precies gaan knippen.

Ik heb alle grote bladeren er afgehaald, maar heb alle kristal rijke kleine blaadjes in de top laten meedrogen en deze zijn nu helemaal omgekruld.

 

Als ik mijn top zou willen gaan knippen, moet ik dan alle kleine thc kristl rijke blaadjes er zo veel mogelijk uitknippen dus het liefst helemaal weg, of moet ik ze afknippen maar dat er nog wel blad tussen zit ,allen dan zeg maar tja afgeknipt :o

 

Want in princiepe zou ik al het kleine blad er gewoon tussen uit kunnen knippen, maar het lijkt mij dat ik dan de meeste thc ook weg knip, of zie ik dat fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beste zoveel mogelijk blad verwijderen, dus zoveel mogelijk kleine blaadjes bij hun takje doorknippen en de blaadjes die echt in de top zitten gewoon zo kort mogelijk afknippen.

Zit idd wel thc op, daarom bewaar ik ze ook voor het maken van hash..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...