Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Goedendag Allemaal,

 

Vorig jaar was erg goed vond ik zelf voor de eerste keer papavertjes gekweekt met verrassent mooie resultaaten. Maar dit jaar hoop ik het nog een stuk beter tedoen. Ik heb dit keer wat zand aan aan de aarde toe gevoegt voor betere wortel ontwikkeling dit jaar plant ik ook meerderen in een pot!!

 

med_gallery_8872_5377_448579.jpg

 

med_gallery_8872_5377_362544.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de kweek!

Hoeveel zulke planten heb je eigenlijk nodig om een beetje een deftige opbrengst qua ruwe opium te hebben?

Toedeloe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze geoogst en had stuk of 30 grote bollen en echt niet veel opium klein bolletje

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha erg leuk! Groeien op veel plekken ook in t wild!

Je moet wel heel erg veel bollen snijden om btj groot bolletje te krijgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die papavers die in het wild groeien is gewoon klaproos, en daar ben je weinig tot niets mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat ding op de foto is volgens mij papaver en groeit wel degelijk in het wild ;)

 

papaver_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

blixor. Je hebt papaver somniferum nodig en die groeit nu eenmaal niét in het wild. Je hebt nog wel andere bruikbare papavers, maar degene die in het wild groeien zijn rubbish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatever you say rock, maar kheb toch echt n keer opium uit wildgroeiende papavers gehaalt :tu

Hoe gaat het met ze river?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZE GROEIEN WEL IN HET WILD.

 

het is een van de meest verkochte sier planten in tuincentrums qwa zaden.... dus ze zullen ook zeker wel in de natuur belanden :P

 

p.s ik las dat ook klaprozen geschikt zijn, iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaproos doet absoluut niets. Voor zij die toch niets willen aannemen: probeer het en wees misselijk, dat is het enigste wat je kan voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohkey jammer ik dacht toch echt ooit eens te hebben gelezen dat ze dat wel zijn.

 

er groeien wel degelijk veel papavers somniferum in het wild. Dat weet ik zeker, het is ook een van de weinig verkrijgbare papaver zaden. [in tuincentra's e.t.c]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic is BTW al een half jaar oud, zonder update.

 

Laten we nou niet hier gaan discussieren over van alles ... quote, verwijs, onderbouw ajb.

Somniferum heeft het hoogste aandeel opiaten, maar er zijn meer soorten die dit (in een te klein aandeel) bevatten. En allen groeien wild of in de voortuin (ga ze nooit uit iemand zn tuin trekken dat wordt niet gewaardeerd).

 

@ Rivera: hoe is het met je kweek gegaan? Heb je er wat bolletjes aan over gehouden? Hoe heb je ze bewerkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij groeit Papaver somniferum somniferum dan toch niet van nature in het wild. Ik heb ze trouwens nog nooit in het wild gezien,enkel die rode klaproos met z'n kleine bolletjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik ben effe nog in mijn archief bezig geweest.Hier een fotootje van ruim 10 jaar terug.Klaproos bevat ook stoffen die verwant zijn aan opiaten.je gaat iedergeval lekker opslapen.Sinds heden heb ik ook papaverzaden uit Peshawar.De kroonbladen zijn geheel wit en de bollen supergroot.Deze worden ook gebruikt voor bepaalde "medische"doeleinden. :lol:

 

gallery_16467_4905_76047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...