Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Underground

Luchtvochtigheid Omlaag

Recommended Posts

Ik vraag dit niet in m'n verslag omdat ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem en een apart topic trekt meer kijkers en meningen :specool

Ik zit namelijk met het volgende, ik ben inmiddels aanbeland in de 6de week van de bloei en het word dus langzaam tijd om de luchtvochtigheid omlaag te gaan brengen, maar doordat het buiten zo vochtig is en blijft kom ik binnen met de lampen uit en 2 ventilators aan op zo'n 80% uit :verrygood En dan kan ik m'n afzuiging wel vol open zetten, maar buiten het hok is de luchtvochtigheid ook al om en nabij de 70% dus dat zal niet veel helpen vrees ik.....

Of is dat niet zo'n ramp als er 24 uur per dag 1 ventilator boven de toppen blaast en 1tje onder de dames door?

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms helpt het om de inblaas eruit te trekken en alleen op je uiblaas te draaien

beter minder lucht als veel vochtige lucht. totdat je wat lager zit.

Scheelt soms wel een aantal %tjes ikzelf lamp uit 50% lamp aan 43 % ongeveer.

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat probleem ook, ik heb veel dames in de tent, met het licht uit 84%LVH. :specool , maar ik ga dus voor de Luchtontvochtiger :lol: , succes gegarandeerd! :verrygood

 

JF. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik aankomende week bestellen!

 

Amcor SD12 lucht ontvochtiger :specool

 

- 12 liter/dag

- Dual Filter systeem

- 2-speed ventilator

- Variabele humidistat

- Easy-to-locate design

- Ventilator in meerdere richtingen draaibaar

- Voor en zijkant lucht inname

- Kan ook aan muur bevestigd worden

- Zondra tank vol is klint waarschuwing en auto stop

 

OnlineShop!

 

JF. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lastig he dat de lv zomers hoger is als in de winter, beetje tricky nu met de budrot op de loer

 

Ik zou me planten wel elke dag goed op rot bekijken.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto: Ik heb al een passieve inlaat dus die optie valt voor mij weg :specool Toch bedankt voor het meedenken :verrygood

 

@JackFlash: Ik las het net inderdaad in je kweekverslag, maar ik betwijfel of dat mij zin heeft, want ik zuig continu vochtige lucht buiten het hok aan. En ik zuig al extra geen verse buitenlucht, maar lucht uit huis aan en die had gistermorgen volgens de meter ook een vochtigheids gehalte van 70% :whistling Dus ik ben bang dat een ontvochtiger dat niet getrokken krijgt :lol: Maar in ieder geval wel bedankt voor je research en info en ik hou het in m'n achterhoofd ;)

 

@trash: Tja qua temperatuur zit ik perfect in de kelder, maar qua luchtvochtigheid was denk ik de zolder beter geweest..... Ik zal eens op het forum wat info over Budrot gaan zoeken, dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten. In ieder geval bedankt voor je reactie.

 

Als er nog iemand aanvullingen heeft dan lees ik het wel :P

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je alsnog proberen verse lucht van buiten aan te trekken, dmv een tijdelijke slang ofzo naar je inlaat of proberen je kelder te ventileren

eventueel een hygrometertje in je kelder zelf zetten.

Maar ik denk dat als je direct van buiten aantrekt het veel minder zou moeten wezen.

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenlucht aantrekken is geen enkel probleem, ik heb een klein raampje dat ik open kan zetten en dan is dat opgelost. Maar lucht uit huis is toch droger als die van buiten of ben ik nou gek aan 't worden :verrygood

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is de lucht binnen droger, mits je je afgeblazen lucht niet weer via je huis opnieuw aanzuigd, '' dus lucht aanzuigen uit huis en de afgezogen lucht het liefst het huis uitblazen! '' :specool

 

JF. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afgezogen lucht gaat de kruipruimte in dus het is wel uit huis, maar toch niet helemaal :welcome: Maar het gaat alweer iets beter, ik heb continu 2 ventilatoren aan staan en ik kom met de lampen uit op zo'n 67% uit en met de lampen aan tussen 40 en 45% dus ik denk dat het druk maken niet meer nodig is......

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Underground,

 

Ik zal de volgende ronde in me hokkie zeker de inkomende lucht even meten.

Dames gaan van het weekend om, dus in de loop van volgende week.

Gelukkig gaat het al wat beter.

Ik denk dat aantrekken uit huis op het eerste gezicht lager lijkt, maar in mijn geval zou ik niet mijn

2500m3 inblaas uit me huis laten aantrekken ook al staat deze op 50%. Want dan krijg je echt dag warmte welkom tocht.

En trek je vervolgens gewoon weer buitenlucht naar binnen.

Mijn appartement is 65m2 en ongeveer 160 m3 als ik daar zeg dat ik na verlies van slangen etc 1000m3 blijf trekken met de lampen uit.

Omdat het minimum op de spc op 50%, Dan trek ik elk uur 6,25 x me hele huis leeg (als ik het goed bereken).

Dit draagt volgens mij niet bij aan comfort in je huis maar zover als ik kan bedenken ook niet aan lv omdat je gewoon een luchtstroom

door je huis krijgt vanaf een raam, kieren etc. Maar ja misschien zijn hier andere menigen over en sla ik de plank gewoon mis.

En kan dit wel wat schelen als je kleine afzuiger hebt hangen.

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Underground,

 

jou waardes zijn nu wel goed :welcome: , ik heb zelf inmiddels een extra lange slang gekocht en heb de afvoer aangepast, het zal alleen nog wel even duren voor de LVH echt naar beneden gaat, de kamer moet eerst weer even opdrogen en op dagen als vandaag blijft het moeilijk! ;)

 

JF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

let er wel op dat een extra lange slang ook veel drukval geeft, zorg er voor dat je fan een beetje harder blaast.

 

Heb overigens dezelfde ontvochtiger gekocht. Komt altijd van pas :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee whazzup: zo'n apparaat komt inderdaad altijdt van pas! ;)

 

Ik ga vanavond nog even mijn ufo met de softbox omwisselen en dan heb ik weer m3's extra, onder het verlengen van de slang kwam ik niet uit! :welcome: :)

 

JF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dat broeierig weer...mijn Lv in men Kastje is bijna ook aan 100% :welcome: ....men plantjes ondervinden er geen last van maar ze staan ook pas in bloei..

 

Ik hoop dat je je LV omlaag krijgt

succes

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...