Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

belgiangrasscow

Beginner Serrekweek Himalaya Gold

Recommended Posts

....ni tof hé zo wachten...

 

Voor mijn part mag het allemaal iets sneller gaan.

 

Het gaat goed hé bij jou.

Neenee...ze kunnen wel wat wortelschade hebben hoor..

 

Ie gaat gewoon wa wachten om weer te groeien...e paar daagjes verlies dus.(ik heb het ook continu voor. :smoke )

 

Maja..al doende leert men nietwaar?

 

 

Aja ,isda DCM mediterrane planten met lavafracties steentjes stukjes brokjes ofso?

Diezelfde als de mijne?

 

Dan ben ik wel benieuwd naar het verschil met die Kuip en .. grond.

 

Leuk hoor ene te weten da ook experimenteert..

 

Gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeps Bgc, de plantjes zien er nog goed uit eh :smoke

Leuk dat je verschillende soorten potgrond gebruikt, gebruik je geen wortelstimulator? daar herstellen de wortels sneller van en groeien ze sneller.

 

Ikzelf heb ht wat druk gehad, morgen normaalgezien een update.

 

grz serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 26

Jow de mannen, valt me geweldig mee, de plantjes pakken super aan en zijn een heel stukje gegroeid, cm of 5 denk ik. Het is hoofdzakelijk strekken zoals plantkas zei, maar ook bladgroei. Degene met wortelschade leeft toch ook nog altijd.

Van de eerste dag waren ze van die lekker gifgroene blaadjes aan het maken. Ook die in de oksels zijn mooi gegroeid en tonen al een volgende set sprietjes - komt daar een takje uit? *nOOb*

 

Medi, ja kben ook benieuwd. Ik zal nog een picje posten van die DCM, ik denk wel dat het dezelfde is ja. Den andere grond is Compo-Sana voor terrasplanten, had hier gelezen dat Compo-Sana echt t beste is van de in belgië vlot verkrijgbare...

We shall see :smoke

 

Serreke, ja ik heb er ook wortelstimulator bijgedaan. Het is geen vloeibare instant-actie, heb jij zoiets gevonden in belgië? Het zijn wel langwerkende korrels, had die volgens mij beter ook ingewerkt in de zaai-en stekgrond maar dat durfde ik ni.

 

Hop, de fotos:

 

Overzicht (zal van hier blijven trekken, kan je vergelijken :-/)

gallery_17634_5355_112925.jpg

 

Plant 1 (kan je vergelijken)

gallery_17634_5355_66289.jpg

 

Plant 2 vertoont gele nerven - zint me niet erg, commentaar?? Ben aan het overwegen van m véél water te geven, nog even aankijken.

gallery_17634_5355_15163.jpg

 

Zo, wastieweer.

grtz

bgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo de manne van Brugge....

 

yep,daar komt e takske uit met blaadjes en groeischeut :tu Je plantjes zijn al wa gegroeid zie ik.

 

 

 

Wel het zou leuk zijn asje een picca zou neerzetten van beide mediums.(die zkken potgr).

 

 

 

 

Kan u zeggen ivm met.... beste is van de in belgië vlot verkrijgbare.....die Growshopgrond das een en al commerce.

 

Ik had een zak potgrond special mix all in van de GS en die grond .. ;) ;) YIAKS..zware,met dikke brokken organische mestoffen in ...NI TE DOEN!! :)

Die DCM enso velen beter kwa structuur..massa's beter.Vinnik tog B) :oeps :smoke

 

 

Die gele nerven isni denk ik van teveel water ze ...het 'teveelwatersignaal' =datde plant gaat hangen(ervaring :lol: ).

 

Ik dacht eerst aan een voedingsproblemeke(no biggy,ik had het oek en is all goood) of mss wel van snel te groeien,dunno.

Hou in gedachten datdie grond is voorbemest en dat de plantjes nisooo veel nodig hebben nu ze nog ietsie pietsie zijn.

Ik denk dat het in de beginfase beter is om stekgrond te gebruiken..ik zie wel de volgende ronde

Mijn klein plantjes onder de lamp tonen ook geel aan(gifgroen zoals je zei :) ) van snel te groeien.....ma tis wel ni echt hetzelfde.

 

 

gr

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yo de manne van Brugge....

 

yep,daar komt e takske uit met blaadjes en groeischeut :lol:

 

Wel het zou leuk zijn asje een picca zou neerzetten van beide mediums.(die zkken potgr).

 

die Growshopgrond das een en al commerce.

 

Die gele nerven isni denk ik van teveel water ze ...het 'teveelwatersignaal' =datde plant gaat hangen(ervaring :smoke ).

 

Yo de mannen van waarwastweer te O-Vl?

Ik ben wel van 't leuvense, nen aanhespoelde gelik dazze oliere zehhen ;)

 

Op wat voor onchristelijk uur post jij?? Toch gene kleine kleine gelijk ik zekers?

 

Takje woehoe dat klinkt goed...topic over stekken nog s grondig herlezen ;)

 

Speciaal voor U: picca's

 

gallery_17634_5355_71474.jpg

gallery_17634_5355_195924.jpg

gallery_17634_5355_135732.jpg

 

gallery_17634_5355_18728.jpg

gallery_17634_5355_51503.jpg

gallery_17634_5355_88939.jpg

 

het is dus NI dezelfde DCM als van U, deze heeft cocos . Lava hebbek over gesproken met den Aveve, dat is voor de zeer doorlaatbare grond hier ni zo'n goei idee - meststoffen zouden te snel wegspoelen. Als ge in klei oid zit, is dat anders.

 

Dat GSgrond commerce is, daar ben ik al van het begin overtuigd. De producenten van degelijk tuig zijn toch beperkt, ik betwijfel of die iets helemaal nieuw maken voor deze business. Dus gaat het om bekende dingen in een nieuwe zak denk ik. Ben daar zelf, zij het in andere B2B, mee bezig geweest. Het verkopen van toegevoegde waarde heet dat dan :-/

Nu, zoiets al sannie's bacto, in dat soort dingen geloof ik wel. Je moet rekenen dat potgrond over het algemeen steriel is, voor een schone nest bacteriën die op bio-wijze uw planten vooruit helpen, ben ik helemaal te vinden. Wilde het alleen ni doen voor een eerste kweek, ben toch al wat euri's achteruit. deze potgrondjes kosten toch ook alwel iets, om maar wat te zeggen.

 

kga es zien hoe het bij u zit se.

grtz

bgc

 

PS: die met de gelige nerven ziet nu weer gewoon (gif)groen, nerven normaal. Zal wel ofwel een "scheut" ofwel wat meststof zijn dat ie opgegeten heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke mss ni 100 % just maare gij ook ni...Okee Leuvense Bruggeling,ikke Vlaams Brabander,op de grens in feite met O-Vl. B)

 

... :oeps ..Op wat voor onchristelijk uur post jij??....hehe..i know,ik zit verveeld met een insomnia problemeke welke ik zelfs ni kan oplossen met Amnesia van 12 euro's de gram.. ;) :smoke :lol: .

Nee serieus,ik slaap gemiddeld maar iets van 4-5 uurkes en yes misses vinne da ni tof aja. :(

 

 

thx voor de picca's

 

let's see ...den uwe npk 14 16 18

de mijne 12 14 24

E mengelinkske lijkt me wat voor men volgende ronde.

 

Ja die lava dinges zijn geen probleem voor mij hé,ik kweek binne :)

 

 

Commerce?Tsal wel....bestel u maar neke e zakske mijne joeng and joelsee.no kidding.

 

Sannies's bacto,ja da dacht ik ook dat dat ni slecht kan zijn.Wel op voorhand mengen met je grond wnat die schimmels zijn maar optimaal actief na 8 weken d8 ikso.

Kvinnet wel wa duur voor een eerste kweek idd ;)

 

ach nee,nog gene kleine ...ik moet blijkbaar van moeder natuur nogwa wachten om papa te worden(lees misval) :tu

Maar we gaan er trug voore nu... :) :( :(

 

 

ale tot laters

 

ps : er zit een scheureke in uwe zak (check picca)

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow Medi

 

De mijne ook nog es 7-7-10 erin, ni overkijken - waar kennen we die verhouding van?

 

Ik bestel geen zakskes - ik geniet gewoon van in de tuicentra rond te scharrelen ;)

 

Zo een bacto, kheb wel iets 100% organisch gezien da 10expkweenie bacteriën had, maar denk dat van Sannie wel wat verder getuned is.

Kdenk ook wel dat er gewoon goeie commerciële dingen zijn van plagron bv, ne gereputeerde meststoffenproducent. Plus, de mannen die bezig zijn met genetisch modifiëren...al weet k ni of k dat wel goe vind, GM hebben onbekende risico's :-/

 

Insomnia hé - 4-5 ken ik wel, kan ek u dan ook in WoW vinden? :lol

 

Misval sucks maar gebeurt vaak - veel begrip tonen, life goes on...

 

see you at 2 AM,

grtz

bgc

 

ps: scheurtje in menne zak!?! godverrr en als ik er nu nog ene wil?? Ah ja, dieje. Merci :-) ni om mee te smossen, eigenlijk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nog steeds goed zo te zien. Mooi zo!

 

Ik gebruik ook grond van DCM (zonder cocos). Vorig jaar goede resultaten mee behaald, dus gebruik ik het dit jaar opnieuw.

 

Je plantjes zijn nu zo'n 15 cm hoog. Binnen een week herken je ze niet meer, ze zullen nu explosief gaan groeien.

Vorig jaar hebben m'n plantjes niet in een serre gestaan, dit jaar wel. Ik kan je zeggen dat ze nu stukken harder groeien. Mijn bloei zal waarschijnlijk wel buiten de serre gebeuren (plaatsgebrek)

 

Die lichtere kleur van dat blad heb ik ook gehad. De groei van m'n plantje stond enkele dagen stil en herpakte zich vervolgens weer. Ik heb geen idee wat de oorzaak was.

 

Die 600 watt/m² die plantkas vermelde is wel enkel op momenten met veel zoninval en als de zon hoog in de lucht staat. Het gemiddelde over een ganse dag ligt wel wat lager, maar het spectrum is dan ook weer beter.

 

laters!

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha godsake se :-)

 

Ja ze gaan lekker nu - al een cm of 20 nu. En fijn om horen van je resultaat met DCM ook - ik ben geen "fanboy", ben daar "tegen", maar het is hier toch vlot te vinden dusss...heb je toevallig n linkje naar een groeiverslag van je van vorig jaar?

 

Ik wil ze stilaan een eerste keer gaan toppen - maar ben me nog aan het afvragen hoe groot ik de topscheut moet laten worden om die evt te kunnen bewortelen. Nu, je kan zeker stekken van de nieuwe takken uit een internode lager, dus ik ga er ni te lang mee wachten, zou nog graag getopt hebben vóór die groeispurt waar je van spreekt.

 

De lichtere blad(nerf)kleur is gebleven, vooral bij de snellere planten - is iets goed zo te zien, ze staan niet stil. Merci voor de geruststelling evengoed.

 

Mja die 600 Watt - ik vergeleek dat dan met 2x18+25 in TL/CFL, wat je maal 5 mag doen ivm lichtopbrengst geloof ik, dus da's dan 305 Watt continu. Dat wel in licht maar niet in warmte denk ik zo. Nu, in m'n serre gaat de LV van 30-40 op deze droge dagen met de deur + dakraam open tot 90% 's nachts met serre toe. Dus is gemiddeld heel wat mooier dan de goeie 50 die ik onder licht haalde, en denk dat dit ook aardig wat doet.

 

laters m8

bgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

oww jongens rustig..ik kan ni volge so..

 

@bgc: 5:56 ..onchristelijk uur :D zei je... :)

hehe

idd,geen zakskes kopen..in den boerenbond rondwandele is vele leuker joh :o

 

ok ,let's see...kga vooral lezen ,kheb wat heb weinig tijd ..kga met misses naar zee ;)

 

Godsake heeft gelijk..de groeispurt komt eraan:it's amazing,i can tell ya.

 

Hopelijk wordt je serretje niet te klein.

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE DAG 30 (gisteren)

 

Heb plantjes getopt ofte gefimd, kweenie. De kleine nr 3 heb ik nog tijd extra gegeven, staat paar internodes achter.

Hier is nr 2:

 

gallery_17634_5355_13820.jpg

 

Dit was getopt tot op de 6e internode. Met de afgenepen topjes heb ik niks gedaan.

 

Plantjes es gemeten, zitten tussen de 26,5 en 28,5 cm, dus zowat verdubbeld sinds ze in de serre kwamen. Nu hopen op geen al te lange topstilstand :D

 

Interessant om zien hoe de stengel verbreedt boven de eerste internode (en minder eronder):

Bij m'n tomaten zie ik ook een stengel van een pink onderaan en een dikke duim hogerop :) Seems fine to me.

 

gallery_17634_5355_13061.jpg

 

Verder ruiten van m'n serre aan het kuisen - is nogal de moeite ;)

 

grtz

bgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

elaaabaaa,

 

Gebt ze getopt ee.....fimmen is iet annes :o

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=15961

 

 

Nene,een dagje ofso zullen ze ff pauseren en dan gaan ze weer gelek ..juist ja. :D

 

 

AMAAJ..ze zijn nu al zo groot als de mijne in men tent.Het goe weer ga nog komen joenge....die gaan uw serre uitgroeien,geloof mij :) .

 

Ge gaat zien,ze zeggen "toppen "om meer in breedte te gaan groeien maar ik vinne dat je gewoon twee (kleinere) toppen krijgt die evensnel omhoog groeien hoor. ;)

 

Kvini dat da echt iets doet aan de lengte,een beetje maar ni echt veel....

 

Mostek van u zen ksou toch maar al e goe planneke maken om ze te verduisteren ze..ik vrees aje gaa w8en tot wanneer ze van nature gaan bloeien....hehe...(kans op toprot is minder ook ee)

 

Kani w8,willek zien ...

 

Mss scroggen?Netje maken met draad?Moete nu beslissen hé.

 

Gr medi

 

ps ...ik zie nog plekke moor op uw ruiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaa rappe!

 

Awel ja getopt dan - al zijn er twee waar k bewust wa meer eb laten staan - iets tussen niks en de foto's van sannie fim in :-/

Als da ni helpt voor de hoogte hmmmm o-O...kga ze later nog es toppen in elk geval.

Die hoogte vind k ook wel mooi - maarre 1 internode bij tov toen je zei "tzijn er 5", dus het is wel strekken (en blad / zijtakjes gelukkig)

 

En merci voor de tip - scrog te overwegen idd, en niet alleen voor de hoogte ;)

 

Verduisteren ga ik doen mikkend naar eind september, dus vanaf eind juli zowat. Anti-toprot zeker een ventilatorke - heb er nu toch zelfs geen voor in huis, dus da's te verantwoorden :D

En ja, daar zal k een goe planneke voor moeten maken - the planning is half the fun...

 

laterzz

bgc

 

ON EDIT: Jaa Medi er zit nog moor op de ruiten :) Eerst de zonkantgen gedaan eey - en de tomatenplanten zijn te groot :-/ :-P

Een kleine serre blijkt veel panelen te hebben pfff - en dan het dak nog...

M'n betere helft stond me uit te lachen wegens nog strepen op de ramen :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai,

 

Dat toppen heb je mooi gedaan. :D

 

Een verslag van vorig jaar heb ik niet. Mijn kweekje was erg impulsief, had herexamens en nog wat dingen die me tegen hielden.

Ik heb vorige week m'n laatste examen gehad en begin misschien nog met een verslagje van dit jaar.

 

Om een stekje te maken voor de geslachtsbepaling wacht je best nog even tot je zijtakken enkele internodes hebben. Zo breng je weinig schade toe.

Ik heb gisteren, na enkele dagen feesten na de examens ;), ook stekjes genomen voor de geslachtbepaling van mijn plantjes. Hopelijk loopt alles voorspoedig, het is ook m'n eerste keer dat ik dit doe.

 

Zou je een overzichtsfoto van je plantjes kunnen maken voor je volgende update? Zo kunnen we een beter beeld scheppen van je planten. :)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey godsake!

 

Merci, vanmorgen waren die plekjes zwart, vond k minder, maar da's nu al zo goed als weg. Genezing okee dus, zoals hier vaak voorbijkomt: het is onkruid :D

Versta ik het nu goed dat je er dit jaar in 1e zit door bent? :) ;)

Jup, zal een overzichtfotootje bij de volgende update doen np.

 

Stekjes wordt van zijtakjes, en de onderste hebben effectief al een internode dus da ziet er goed uit. Wel nog ewa leeswerk, ik ben er dit jaar ook nogal holderdebolder aan begonnen - probeer gewoon op tijd mee te zijn, with a little help from nice people :-)

 

grtz

graskoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd, ik ben vandaag m'n resultaten gaan halen en heb nu dus m'n academisch bachelordiploma...nog 2 master-jaren te gaan.

Ik zit (jammergenoeg) één jaar achter op m'n leeftijdgenoten. Na m'n eerste brosseljaar ;) ben ik gelukkig wakkergeschud en kan ik mezelf terug bewijzen.

 

Heb je al uitgezocht hoe je de stekjes in leven gaat houden? De manier van stekjes nemen staat hier wel ergens uitgelegd in een sticky.

 

Je houdt ze best op een zo hoog mogelijke relatieve vochtigheid (100%). Anders gaan ze teveel water verdampen en redden ze het niet.

Grotere bladeren aan het stekje worden halverwege afgeknipt om het verdampingsoppervlak te verminderen.

Om de luchtvochtigheid zo hoog te krijgen maakt men veelal gebruik van "mini-serretjes". Ik heb het mijne voor 2 euro's bij aveve gekocht.

 

Hier een foto van mijn mini-serretje: http://www.wietforum.nl/uploads/1215077691...521_1239004.jpg

(Om je topic niet te "vervuilen" plaats ik de link ipv de foto)

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
en heb nu dus m'n academisch bachelordiploma...nog 2 master-jaren te gaan.

 

Je houdt ze best op een zo hoog mogelijke relatieve vochtigheid (100%). Anders gaan ze teveel water verdampen en redden ze het niet.

Grotere bladeren aan het stekje worden halverwege afgeknipt om het verdampingsoppervlak te verminderen.

Om de luchtvochtigheid zo hoog te krijgen maakt men veelal gebruik van "mini-serretjes". Ik heb het mijne voor 2 euro's bij aveve gekocht.

 

Proficiat Godsake, enjoy the holidays!! En goeie samenvatting ivm stekjes, de toppen ga ik niet nemen (waren te klein), maar de zijtakken aan de tweede internode hebben er nu zelf al drie - denk dat ik er daar een paar neem...

 

UPDATE DAG 35

 

Gewoon, direct foto's:

 

ut overzicht:

gallery_17634_5355_159548.jpg

Grootste is nu 42 cm tot aan de top (bladeren nog iets hoger)

De kleinste is 23 cm.

 

plant 2 boven:

gallery_17634_5355_16099.jpg

 

plant 2, detail van de top, commentaar?

gallery_17634_5355_39955.jpg

 

plant 4 detail top, dit vind ik een bijzondere top??

gallery_17634_5355_103317.jpg

 

Zoals altijd, commentaar welkom!

 

grtz

bgc

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa kging a just vroage ofda a vrouke au at opgelote in a serre :o ...

 

Ze staan goed hé je plantjes..geen paarse stengelkes ..nikske(de mijne wel :P )

 

Ja hoor ,rare top daar bij plant 4..hehe..komt wel goe :D

 

 

 

Tja reacties...weinig hoor als alles goed gaat.

 

Ben je al beginnen stekken?Goed nummeren hé anders wordt het nadien een chaos(kan ervan meespreken :D )

 

Aja,ik ben naar aveve geweest ,heb daar teen en tander meegenomen.

Meststofdinges enzo..zal u mss intresseren,ik post het laters ... :) ..ik moet nog fotookes nemen.(ik zal het via pm doen anders isu topicje besmeurd )

 

Verder nog iets....hihihi...grootste is al 42cm....w8 maar men beste vriend,hoe hoog is uw serreke eh? ;) :) hihihi

 

 

mazzel(op zen holands) :D

 

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ela Medi :D

 

neenee ik was ni opgesloten - dr moet nog een slot op come to think of it :P Was op laang weekend, vandaar, veel beter. Toch een soort opgesloten want k**weer :-/

 

Inderdaad aan de stengels niks te zien - buiten het verbreden boven de eerste internode dan. Ik ga direct es kijken bij jou, zo onder kunstlicht denk ik dat sowieso meer stress geeft, toch geforceerd hé. 'T gaat dan ook rapper :)

 

Ik ben nog ni beginnen stekken - al denk ik wel dat het tijd is, zijtakjes zo'n 10 cm, moet dringend de steksticky lezen :D

Maar ik zal ze zeker nummeren ja - je zal maar de verkeerde omleggen...heb jij dat 's gedaan misschien :D

 

Meststofdinges bwa ja dat kan me wel interesseren ;) :o Ik lees je!

 

M'n serre is 2m30 in de nok, 1m80 opzij en 2m waar ik de planten zet...en ik ga de madam wel ingraven, misschien ook in een plastic folieke (waar duik jij dàt op?) en een wat groter gat, kan ik onderaan water geven...als ik fout gegokt heb, zou ik de vrouw willen verpotten maarre of dat gaat uit m'n kleine potten :)

Verder reken ik op ne goeie halve meter groei in bloei, en ga dus verduisteren vanaf zoiets van het dak :D

Scroggen ga ik niet doen, zie daar het punt niet van outdoor met de wisselend invallende zon.

 

groeigroeten

bgc

 

en nu es gaan zien bi joen

Share this post


Link to post
Share on other sites

elaba goodmorning..

 

wat zeg je?Gaje uw madam ingraven?Miss Bgc stout geweest?... :D

 

Ff serieus nu..

 

Ik denk dat mijn paarse stengelkes vooral te wijten zijn aan ph uitschieters(ik heb nogal zitten kloten met de ph van 't water)...maar goed.Ik heb er veel van opgestoken :D

 

en nee..kheb geen vrouwke omgelegd in the past enkel....ik kan men soortjes ni meer uit elkaar halen.

Herijuana,anesthesia en Twisted shack allemaal onder elkaar. :)

 

 

Seg,ik moet wel zeggen dat je en vat vol goei ideeen bent..nice dat ingraven en folie eronder.

 

"(waar duik jij dàt op?) "= wat bedoel je? :)

 

Kan je idd vanonderen wateren en je wint nog plaats bij ook.. ;) ..

Stekken ;daar heb je wel nogwa tijd voor hoor,vanaf tmoment dat je stekjes zijn aangeslagen kan je na een dikke week (indien op 12/12) het geslacht reeds zien.

 

Ik ben ni vertrouwd met stekken maar ik zou toch stekken nemen van ong min 20 cm lang..je planten worden toch groot hé...

 

 

uh de vrouw verpotten waarom?ola mss be ik nog ni goe wakker deze keer want kdenk ni dak mee ben.. :P

 

ps:die meststof dingens komen laters.Men lamp is nog uit en kga picaa's tegelijk nemen anders blijf ik bezig...

 

bloeigroeten(staat de radio nog op stu bru in de serre? :o )

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Medi al onder de levenden :-)

 

Met je gemengde soortjes, is mss wel spijtig, maar ga je die niet herkennen aan hun vorm (topppen dan vooral)?

 

Dat ingraven had ik hier gelezen, folieke eronder nog niet...en m'n vraagje was dus of je een goeie plaats weet om folie te halen? Voor vanonder maar ook voor verduisterparka :)

 

De vrouw verpotten zou ik doen als ze blijkt in één van m'n 33 cm dia potjes te staan - verkassen naar een 44 cm, volume is kwadratisch met die straal hé ;)

 

grtz

bgc

 

ps-kes : misses bgc slaapt nog, en dan is ze (meestal) braaf hihi. En jahaa, stubru heeft net opgestaan - moet dringend snijsla uitplanten en rucola zaaien :D Kropsla opgevreten, krulsla aan het opgroeien...tomaten gaan ook goed, allemaal getopt nu want genoeg bloemen gemaakt. Daarmee nemen ze ook niet te veel licht van m'n euhm "plantage" dixit pa :wacko. Volgend jaar wissel ik die twee wel van plaats amai matig slim van mezelf.

Helaas ben ik geen echte slafan maar dat kan je oplossen met wat je erbij kletst :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit!

Heb er hier ook 5 in de serre staan tussen paps en mams hun tomaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi gezond uit. Die top is niets bijzonders. dat komt doordat je bij het toppen dwars door een groeitop bent gegaan. dat groeit er nog wel uit.

 

@medical: pfff, wat is het moeilijk om jouw berichten te lezen... :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hellow

 

 

@white tooth: ik was nog niet goed wakker.Bij deze zal ik eraan werken en meer quoten...

 

mijn excuses

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...