Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Oberon

Kweekverslag 2008 (beginner!)

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Ik ga dit jaar voor het eerst een wietplantje (proberen te) kweken. Hopelijk gaat het een beetje lukken, want ik heb helemaal geen groene vingers ;) .

 

Zoals sommigen al hebben gelezen, ga ik op ongeveer hetzelfde moment als een vriend van me een 'Hollands Hope' planten. Hij wil echter geen kweekverslag bijhouden, maar maakt wel foto's. Dus die krijgen jullie te zien. Dan kunnen jullie raten en zeggen wie het beter moet doen en hoe!

 

Vandaag zijn mijn zaden en attributen binnengekomen. Ik heb ze besteld op Azarius, topservice, gratis verzendkosten en de zaden zaten veilig verpakt in een, hoe zeg je dat, bubbelplasticgeval. Heb er gelijk maar wat foto's van gemaakt :D

 

gallery_17525_5352_149524.jpg

 

Zaden (10x Hollands Hope, waar ik er dus 5 van plant), grinder en soort van pitpots

 

gallery_17525_5352_219056.jpg

 

Zaden van dichtbij (rotlichtsinval ;) )

 

Ik denk dat ik nu een minikweekkastje ga halen voor het ontkiemen, zodat ik een redelijk constante temperatuur kan maken en de luchtvochtigheid goed kan opvoeren.

 

Updates zal ik aan de beginpost toevoegen! Veel lees - en tipgeefplezier :)

 

UPDATE 30 MEI 2008

 

Ook mijn ''concurrent'' heeft besloten een kweekverslag aan te maken, kijk dus ook zeker hier: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=42158

 

UPDATE 1 JUNI 2008

 

Nou daar ben ik weer. Ik heb een kasje gekocht (met een scheur, maar daardoor met korting ;) ) en heb meteen de zaden geplant. Ik heb trouwens in plaats van 5 zaden, 8 zaden geplant, vond mijn vader beter ofzo. Nuja, hier de foto's

 

gallery_17525_5352_280211.jpg

Het plekje wat mijn kasje heeft gekregen, misschien niet erg warm, maar komt zeker dichtbij de 22 graden

 

gallery_17525_5352_442456.jpg

Een close-up, met daar duidelijk die scheur in beeld :whistling

 

gallery_17525_5352_739565.jpg

Zonder deksel dus

 

gallery_17525_5352_471806.jpg

Een close-up, maar had mijn goede camera niet bij de hand dus ik kon niet echt een goede foto maken, maar jullie snappen het zo wel lijkt me :P

 

UPDATE 2 JUNI 2008

 

Omg, h4x, al 2 zaadjes zijn (gedeeltelijk) ontkiemd! :D

Ze zijn namelijk wel wat naar boven gegaan, is dit heel erg?

 

UPDATE 3 JUNI 2008

 

Wow, er zijn er nu 2 echt ontkiemd, en bij nog 2 andere zijn de zaden opengebroken. Heb die weer wat bedekt met kokosgrond zodat de wortels zich goed kunnen bevestigen aan de grond. Paar high quality pics voor de geinteresseerden :D

 

gallery_17525_5352_586401.jpg

Zie de tweede van boven en de derde van onder ;)

 

gallery_17525_5352_140758.jpg

Close-up, hij staat wel scheef maar hij is niet recht te krijgen. Ach, groiet wel weer goed hoop ik :verrygood

 

gallery_17525_5352_417198.jpg

Zelfde verhaal

 

gallery_17525_5352_267232.jpg

En nog 1 van bovenaf ;)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 2 JUNI

 

Een lange lijn, want het is een lang poosje geleden (een maand?) dat ik iets geplaatst had. Had het erg druk met school en nu heb ik eindelijk vakantie! Ze zijn nu inmiddels overgepoot, en staan altijd buiten (onder afdakje als het regent). Het is speciale grond met voeding, maar heb geen wormen/speciaal water e.d. Naja beoordelen jullie maar, het zijn er 8 (allemaal uitgekomen :D )

 

gallery_17525_5352_1688803.jpg

 

Daar staan ze dus, beschermd voor de regen door de coniferen en toch vangen ze zon op. Heb dit trouwens om half 10 ofzo gefotografeerd, dus de zon was al weg;)

 

gallery_17525_5352_93236.jpg

 

Hm niet goed gefocust :P , maarja zo is het wel duidelijk

 

gallery_17525_5352_2225647.jpg

 

Sla deze maar snel over :specool

 

gallery_17525_5352_27998.jpg

 

Nummer 1, van bovenaf. Deze heeft gele blaadjes, waarschijnlijk te weinig water, of door de warmte van gisteren

 

gallery_17525_5352_1194337.jpg

 

Nummer 2, van bovenaf. Deze ziet er wel aardig uit naar mijn mening

 

gallery_17525_5352_546666.jpg

 

Volgens mij weer nummer 2, weet niet zeker.

 

gallery_17525_5352_81011.jpg

 

Dit is een andere, laten we hem nummer 3 noemen :P . Wel aardig denk ik

 

gallery_17525_5352_1383613.jpg

 

Beetje misvormd, nummertje 4

 

gallery_17525_5352_146309.jpg

 

Dit is al een aardige.. uh, laten we het op dame houden, nummer 5 dus

 

gallery_17525_5352_1566183.jpg

 

De kleinste volgens mij, nummer 6. Hij heeft wel de meeste bladeren(!)(?)

 

gallery_17525_5352_1563876.jpg

 

Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar dit is mijn favoriet :) , nummer 7

 

gallery_17525_5352_1344883.jpg

 

Check me master zijn in focussen :P , deze is heeeel klein met zijn bladeren, nummer 8

 

 

En kijk, de foto's zijn op, dus het komt mooi uit. Nu is mijn vraag: had ik nog niet al veel verder moeten zijn? Is het niet erg dat ze nog zo klein zijn?

Hopelijk 'verlossen' jullie me van mijn raadsels :D

 

UPDATE 3 JUNI

 

Niet veel te vertellen, alleen dat ik vandaag wormen heb gezocht en dat ik ze bij de plantjes heb gedaan :lol:

 

Groeten,

Matthijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi:)

 

Volg ook zeker mijn 'concurent' die al een stapje voor heeft: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=42158

 

Ach, halen we nog wel in. Zondag is de intratuin open, dus dan heb ik voldoende tijd om te kijken. (Heb al bij de Action gekeken, maar daar hadden ze niks voor ontkiemkasjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, zie beginpost. Ben begonnen met het ontkiemen :specool

 

Wel een achterstand, aangezien bij mijn 'concurrent' ze alle 4 al zijn ontkiemd:/

Maarja, haal ik wel weer bij toch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, spannend, zo'n wedstrijd! :verrygood

 

Ik volg jullie allebei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update met een vraag:

 

gallery_17525_5352_81299.jpg

 

Na hem buiten te hebben gezet, is de hele kas beslagen geworden. Dit is toch goed? (hoge luchtvochtigheid?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nooit zo een kastje maar ik doe plasticfolie over mijn potjes.

De folie slaat dan ook zo aan, en mijn zaadjes zijn met die folie altijd al allemaal ontkiemd, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Hopelijk komen ze allemaal goed uit en nog veel succes dit jaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beslagen had ik ook in mn plastic mini kasje hoge luchtvochtigheid is goed! succes vriend ehm concurent :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update met een klein vraagje:

 

De (semi-)ontkiemde zaden zijn omhoog gekropen en je kan ze nu half zien, is dit erg? Moet ik ze er weer wat verder induwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer 2 zaden opengebroken, en bij 2 zijn de stengels er al uit :)

 

check de update @ beginpost maar eens :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een maand niks meer laten horen, maar ik zal ff updaten. Gaan ze niet wat sloom? (update volgt over 5 minuten bij startpost)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bumpje, want wil graag wat advies en wil graag weten of het een beetje goed gaat ;)

 

danke schön

 

//EDIT door suf: Topic bumpen wordt niet op prijs gesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

 

 

Hey Oberon

ben pas nieuw hier op het forum begin steeds meer ervaring op te doen

en volgens mij ziet het daar bij jou prima uit :wtf: . Nu het weer nog :lol:

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...