Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKnO-AdHd

Electronische V.s.a.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben op zoek naar een electronische v.s.a. van 600watt (2 eigenlijk). En nu kom ik in mijn zoektocht eigenlijk 4 verschillende tegen. De lumatek, de sonlight ,de industria en de B.a.l.. Vooral door het prijsverschil ben ik nu aan het twijfelen geslagen over welke ik moet nemen. De lumatek kost 185euro, de Sonlight 179euro, de industria 200euro terwijl de B.a.l. "slechts" 127,82euro kost en deze is ook al compleet met fitting en kap(je)*. *(dit zijn de goedkoopste die ik tot nu toe vond).

 

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met vooral die b.a.l. en\of die lumatek\sonlight? Ik ben al zeker van dat ik electronische vsa's ga gebruiken dus ik hoef geen vergelijkingen ten opzichte van magnetische en bespaar me ook te technische verhalen want daar snap ik echt geen zak van... het gaat vooral over het verschil tussen de complete set (b.a.l.) en de losse vsa (lumatek\sonlight). Want als deze vergelijkbare resultaten geven dan is mijn keus meteen een stuk makkelijker. (maar dan snap ik weer niet dat een complete set stukken goedkoper is dan een losse waar je nog fitting, snoer etc bij moet kopen).

 

Ik snap dat ik veel vraag want kan mezelf moeilijk voorstellen dat iemand ze beide ooit aan een grondige test heeft onderworpen maar wie weet...

 

 

:verrygood TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf net de B.A.L. 600w.besteld en die lijkt mij goed genoeg, voordeel van de lumatec is dat het Evsa makkelijk buiten de kweek ruimte kan blijven :specool.

 

Ervaring heb ik er dus nog niet mee want ik hoop m van de week nog binnen te krijgen.

 

JF. :verrygood

 

Ander topic over Evsa!

 

Ps; die link van Hydro land is erg traag, maar hij doet het wel! (B.A.L.600w.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey JF,

 

Bedankt voor je (snelle) reactie. Dat topic had ik gemist (omdat ik dacht dat je elektronisch met een c ipv een k schrijft en daardoor geen hits kreeg in de zoekfunctie :verrygood ) LOL!!

 

Nu ik zie dat die B.a.l. ook nog te demonteren is gaat mn voorkeur toch heel erg die richting in. Of er moet hier iemand gaan reageren die hem helemaal (onderbouwd) afzeikt. Of die lumatek\sonlight moeten echt veel meer vermogen\lumen\output tegen een lager verbruik geven dan die b.a.l..

 

Ik denk dat wat betreft het te warm worden van je hok je je meer druk moet maken om een goeie afzuiging dan om of je vsa nu 20 of 30 graden wordt, als je de temp van de lampen pakt dan is die al 2 tot 3 x zo hoog als van je vsa dus zal de temperatuur van je vsa nauwelijks van invloed zijn op de "overall temp". (bij elektronische dan, bij magnetische is dit wel degelijk van belang omdat die dingen gloeiend heet worden).

 

Ik heb jammer genoeg geen tijd om te wachten met aanschaf tot dat jij er wat ervaringen mee hebt, dus meer reacties blijven welkom!

 

 

Grt TeKnO!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal met je eens, heb je die HydroLand link bekeken! :whistling

 

Voor die prijs snap ik niet dat iemand nog een gewone vsa aanschaft. :verrygood

 

JF. :specool

 

Ps; ik ben ook nog steeds geintereseerd in reaktie's van mensen met een Evsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd een langzame site,,, maar voor dat geld heb ik alle tijd... :specool

 

ThX voor de tip :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...