Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ksmoke

Plantjes Zien Er Niet Zo Goed Uit?

Recommended Posts

Hallo, wellicht kunnen jullie me iets meer informatie geven. Ik heb 10 planten staan waarvan er een stuk of 3 er niet zo goed uitzien. Het zijn stekken en 2 dagen geleden in potgrond gezet, Gewoon normale potgrond voor de eerste maand in kleine bakken na een maand gaan ze in cocogrond en grote bakken.

 

 

Note: ze staan nu sinds gisteren middag binnen ivm de regen, ze krijgen een beetje licht vanuit het raam. Echter de plantjes waren al geelachtig voordat ik ze binnen zette.

 

Fotos: Elke foto is een afzonderlijk plantje.

dsc00176nj8.jpg

dsc00177hd5.jpg

dsc00178dx0.jpg

 

Tevens doen er 7 wel hun best:

dsc00179bk3.jpg

dsc00180gu7.jpg

dsc00181tf3.jpg

dsc00182tx9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zijn ze binnengezet, en hebben ze sinds gisteren dus geen water gekregen. ( regenval )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ola ,

ik kweek altijd zelf uit zaad maar het lijkt me dat je stekjes teveel zon gehad hebben .

en uitgedroogd zijn ...

Niet alle stekjes overleven , ook kan zijn dat die grond te veel bemest is,

lijkt ook veel te nat op foto .

 

grzz DRy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, wie weet dat dat het probleem gewoon is.. Staan ze al lang zo nat?

Is de PH van je grond goed?

En ik zou trouwens 1 plant per pot doen.. aangezien ze anders in elkaar gaan groeien met de wortels..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat op de foto is van de regenval van gistere ochtend daarna zijn ze binnen gezet.

 

Verder hebben ze met de zon 2 dagen buiten gestaan in droog/vochtige grond. Neem aan dat de ph goed is omdat de andere plantjes het goed doen en dezelfde grond gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder hebben ze met de zon 2 dagen buiten gestaan in droog/vochtige grond.

 

 

toen vertoonde ze ook al dit blad?

ik zou je vraag anders even in bladproblemen/ziektes posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon weg knikkeren !

Vlug paar nieuwe stekjes halen en opnieuw beginnen ( dat haal je nu nog wel deze zomer )

voordat ze deze stress te boven zijn ben je als goeie kweker zeker 2 weken verder en dan nog wordt het nooit veel meer !

Je nieuwe stekken zullen dan al veel verder zijn !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaatjes onderzin zijn altijd wel handig jah.

 

Volgens mij was het in een topic van whazzup... had ie een soort regenjasjes gemaakt van een stukje folie zodat er geen regenwater in het medium kon komen.

 

Ik kan alleen ff niet op d enaam komen... iemand een id?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er water uit die drainagegaten komt is de grond al verzadigd met water en dus VEEL TE NAT.

 

Edit: Potparka©?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inmiddels gaten gemaakt en ze weer buiten gezet, 2 van de gele plantjes vertonen al nieuwe mooie groene blaadjes.

 

@ehv-xl: Ik ga ze niet wegknikkeren, Heb 10 plantjes als er 3 daarvan niet overleven geen probleem toch ? En als ze wel bijtrekken dan hou ik er vast nog wel iets aan over.

 

Verders denkt iemand dat de plantjes een ziekte hebben of is het idd gewoon stress/ te veel water en temperatuurverschil van 25 graden naar de temp van nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat het het water probleem is geweest en ja flinke stress hebben ze opgelopen, dat kan je zelf ook wel zien :rofl , gewoon lekker in de zon houden en niet meer laten verzuipen, dan komt het met de meeste vast nog wel goed.

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind stress altijd zo'n raar begrip... Van overbewatering raken ze niet in paniek, wel benadeelt het hun fotosynthese en daardoor de aanmaak en instandhouding van plantmateriaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig stukje,

 

Planten zitten vol stress,

 

HASSELT - Planten die rustig genieten van de zon? Vergeet het maar. Planten staan constant onder stress, ontdekte de Vlaamse onderzoeker Filip Rolland van de Katholieke Universiteit Leuven.

 

Planten staan onder constante stress.

,,Ze kunnen niet weglopen als het te zonnig of te vochtig wordt, wat mensen en dieren wel kunnen. Daarom moeten planten zeer flexibel zijn'', zegt Rolland zaterdag in de krant Gazet van Antwerpen.

 

De onderzoeker ontdekte dat planten met bijvoorbeeld droogtestress of schaduwstress tijdelijk hun energieverbruik stopzetten. De enzymen KIN10 en KIN11 sturen dan honderden genen aan om de plantengroei te vertragen, zo bleek uit proeven met de plant zandraket.

 

Het onderzoek kan nuttig zijn voor de mens. ,,Deze bevindingen bij planten kunnen nieuwe inzichten geven over de functies van soortgelijke moleculen bij diabetes, ----EDIT---- of zwaarlijvigheid.'' (ANP)

 

Bron!

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ook kleine stekjes die je pas hebt nog niet in de volle zon zetten, kunnen ze niet goed tegen.. laat ze eerst goed wat wortels ontwikkelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. foto's graag in een wietforum album!

2. Stel je, zoals aan je is verzocht EERST voor in de wie is wie sectie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal de volgende keer in een wf album mijn fotos neezetten. En zal zo even voorstellen.

 

Tevens maximus wat adviseer je me nu ? de planten schaduw te geven als er volle zon is de komende dagen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aardig stukje,

 

Planten zitten vol stress,

 

HASSELT - Planten die rustig genieten van de zon? Vergeet het maar. Planten staan constant onder stress, ontdekte de Vlaamse onderzoeker Filip Rolland van de Katholieke Universiteit Leuven.

 

Planten staan onder constante stress.

,,Ze kunnen niet weglopen als het te zonnig of te vochtig wordt, wat mensen en dieren wel kunnen. Daarom moeten planten zeer flexibel zijn'', zegt Rolland zaterdag in de krant Gazet van Antwerpen.

 

De onderzoeker ontdekte dat planten met bijvoorbeeld droogtestress of schaduwstress tijdelijk hun energieverbruik stopzetten. De enzymen KIN10 en KIN11 sturen dan honderden genen aan om de plantengroei te vertragen, zo bleek uit proeven met de plant zandraket.

 

Het onderzoek kan nuttig zijn voor de mens. ,,Deze bevindingen bij planten kunnen nieuwe inzichten geven over de functies van soortgelijke moleculen bij diabetes, ----EDIT---- of zwaarlijvigheid.'' (ANP)

 

Bron!

 

JF. :(

Ze hebben het woord stress gebruikt (terwijl het toch echt een menselijk eigenschap is) om het voor ons mensen begrijpelijker te maken. Net zoals een 'verdrietige' hond niet bestaat, bestaat een gestreste plant ook niet. In werkelijkheid is dit gewoon de overlevingsdrang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zet ze voorlopig onder een afdakje ofz maar niet in de volle zon. doe dit een weekje ofz dan kan ze rustig herstellen. zet ze dan eens een uurtje in de zon en als na een uurtje de blaadjes niet hangen mag je ze lekker laten zonnen. ze moet eerst nog wat wennen en worteltjes aanmaken, dit zal vrij snel gaan.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje, Zal ik de planten nu/ savonds dus binnenzetten of gewoon buiten laten staan ? Ze staan niet onder een afdak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...