Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

topkweker

Beestjes, Heel Veel Beestjes (foto)

Recommended Posts

hallo/help,

 

kheb hier last van, vooral bij 1 plant in de (nu nog!) onderste bladeren.

 

29zql3.jpg

 

ik kan alleen geen sporen van beschadigd blad vinden, maar wat zijn het en wat moet ik er tegen doen? welke middel.

 

tot nu toe heb ik alleen nog "anti-spint" van bayer in de kast staat.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op luizen :(

 

gallery_9381_2898_66516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar bladluizen zijn, zijn ook lieveheersbeestjes.

 

Zoek even op internet hoe een lieveheersbeestje er voor zijn verpopping uitziet. Jonge lieveheersbeestjes eten heel veel bladluizen en kunnen niet wegvliegen :(

Wel even checken of de bladluizen nog niet door mieren beschermd worden, anders gaan de lieveheersbeestjeslarven eraan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, wat vee voor ons is, zijn bladluizen voor mieren zeg maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij bedoelt natuurlijk voor lieveheersbeestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij bedoelt natuurlijk voor lieveheersbeestjes.

Noope hij zegt het goed

 

Mieren ''melken'' luizen en beschermen de luizen tegen ongewenste gasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

draai ik ff het blad om :(

 

244v30g.jpg

 

luizen? ckr weten?

 

wat moet ik ervoor halen om ze weg te krijgen?

 

kunnen het geen laver zijn van iets ofzo, omdat ze ook vooral op de aarde zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even growshop bellen lijkt me het beste, ik heb hier wel een gidsje liggen van Bayer maar dat vertrouw ik niet zo, weet niet wat de bijwerkingen ervan zijn.

Die spreekt over Pyrethrum, als middel.

ik zelf hou meer van organische middelen, maar dat moet je zelf maar beslissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijken mij inderdaad bladluizen,voor de biologische bestrijding kan je idd gaan voor lieveheersbeestjes of een van de andere natuurlijke vijanden,die je van hier Bio-best,Klik op Plagen kan verkrijgen(je kan de beestjes via kaarten die je koopt bij de GS thuis laten sturen,of zoek een online-shop die ze levert).

De meeste tuincentra verkopen ook spullen van ecostyle,waaronder "Plantschoon -tegen luizen".Die is 100% natuurlijk en volledig biologisch afbreekbaar.

Het is trouwens wel een vrij uitgebreide infectie,ik neem aan dat de plantjes buiten staan?

Indien ze binnenstaan ben je wel een beetje laat met de detectie en is je ruimte niet echt goed beschermd tegen schadelijke indringers.

Succes met de bestrijding.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat ziet er niet best uit!

 

Kan je daar nog wel wat tegen doen als het zoo erg is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jemig dat heb je ook wel op zijn beloop gelaten, elke voedings beurt op bugs checken. :(

 

Als je nog niet echt in de bloei zit zou ik een middeltje van bayer ofzo erop spuiten.

Volwassen lieveheersbeestjes heb je helaas niks aan want die vleigen tepletter tegen de lamp.

 

Ik zou nu toch echt wat gaan doen voor je het helemaal niet meer kunt bestrijden.

succes "topkweker" :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

KUT, ik zag gister dus ook wat luizen op een paar van de plantjes die er alvast staan voor dit jaar. En was zo slim om wat mieren erop uit te zetten. Ik dacht dat er predatie tussen luizen en mieren was i.p.v. een mutualisme. Hmmm dan toch maar even met spuzit aan de gang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm oke ik spuit gewoon alles dood.

 

het is maar bij 1 plant die ik af en toe ook wel es buiten zet.

 

hij is nu geisoleerd van de rest, rest van planten laten die beesten niet zien.

Het maffe is dat de meeste van de beestjes op m'n aarde zitten ipv op de plant. Alleen op de onderste blaadjes zitten ze (dit was er 1 van)

 

nogmaals, ik spuit gewoon alles dood

 

iedereen bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mss niet zo goed te zien, mr ik denk dat ik met een beginnende bladluizen-populatie zit. Is afspuiten dan de beste bestrijding? of besproeien met een brandnetel-afkooksel?

 

gallery_17494_5276_1701716.jpg

gallery_17494_5276_1095468.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

@ KastHavel; Pyrethrum> is de verzamelnaam voor een mengsel van natuurlijke pyrethrinen die voorkomen in de bloemhoofdjes van Chrysanthemum soorten. T is breedwerkend tege alle insecten met een zeer snelle werking.

 

evenaals nicotinoïden, waardat nicotine tot behoort dat ook veel gebruikt werd tegen bladluizen en door zijn "natuurlijke oorsprong" vroeger veel werd aanbevolen.

Dit zijn natuurlijke producten maar daarom niet veilig, ze worden nu nog het meest toegepast in de biologische landbouw.

Niet omdat er staat natuurlijk dat het minder schadelijk kan zijn maar als je het met verstand toepast heb je er wel wat aan :verrygood

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantje zit zeker goed vol maar je kan gewoon spuiten met bayer het gif is na 2 weken helemaal uit je plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...