Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Profkweek

Grond Vochtig ....

Recommended Posts

Heej

 

Ik ben weer opzoek gegaan naar me 5e locatie om wat plantjes neer te zetten....

 

Deze plek is echt hartstikke goed ben er heel tevreden over maar ik heb 1 enkele probleempje :

 

De grond lijkt mij TE nat ...

Als je er hard op stampt dan zie je eigenlijk wel wat water in de grond ...

 

Om deze locatie zit ook wat water en zit op een afstand van een hele grote meer ...

 

Is dit erg als je grond te vochtig is ??

Of is dit juist beter ?

 

Alvast bedankt ,

Ik hoop dat ik snel antwoord zal krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er zelf ook niet veel verstand van, maar volgens mij is het niet erg. Het water kan zich goed verspreiden waardoor er geen overbewatering komt (denk ik dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben bang dat het niet goed is !

 

Wortels moeten zoeken naar water , als ze dat niet meer hoeft omdat er genoeg water continu is worden de wortels lui.

Je plant zal dan uiteindelijk niets meer doen en je wortels rotten weg.

Het feit dat jij al aangeeft dat als je stampt je het water al ziet is echt te veel.

 

graaf een gat en kijk of deze een dag later vol met water is gelopen

zo niet mischien kan het toch.

zo wel zoek een andere plek

 

groeten KwKr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.,..

 

Ik zou eigenlijk toch echt op deze plek willen doen omdat deze plek zo mooi is en aan AL mijn eisen voldoet...

Alleen de grond is wel iets te vochtig ...

 

En als ik nou 50 kg potgrond haal ofs en dit goed ga mixen met de vochtige grond zelf kan dit dan wel ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou kunnen , als je dat dan toch doet neem ik aan dat je gaat graven ?

Graaf eerst je gat 50 x 50 x 50 diep ofzoiets .

Kijk een dag later of deze al volgelopen is met water.

Zo ja heeft vullen met aarde geen nut.

 

of een bak erin maken :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik zal vandaag een gat graven en morgen kijken of er water in is gelopen :(

 

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te natte voetjes voor je planten is nooit goed. :(

 

Dus als er andere opties/mogelijkheden zijn kan je die beter benutten.

11pg6.jpg

 

En potten ingraven is inderdaad ook nog een goed idee.

 

Groetjes Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

Deze snap ik toch niet hoor; Een plek die perfect is en aan al men eise voldoet... jij wilt er rustig wat gaan ligge zonnen ? :whistling

 

Is de grootste eis aan je plek niet dat de planten er goed zullen kunnen groeien? :specool

 

Als de grond er zo nat is, is dit een teken dat je te maken hebt met een hoge grondwatertafel... Met wat potgrond gaat het niet lukken vrees ik. Die zal zich dan ook vol zuigen, tenzij je er net was na een hevige regenbui maar als het continu zo vochtig is daar :lol:

 

Het water verdringt zuurstof uit de bodem, zonder zuurstof gaan je wortels rotten. > goede wortels = basis van een gezonde plant want hier neemt die zen voeding mee op, zonder dit is al de rest van je moeite maar zonde man :P :verrygood

 

stop die moeite in een andere plek :P dat kan je nog wat opleveren dan ;)

ps; potten die moet je dan toch nog zelf van water gaan voorzien als ik het goed begrijp !?

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik potte ingraaf hoe moet ik het dan doen qua water ??

Want deze plantjes hebben wel wat water nodig en ik heb geen zin om elke dag daarheen te gaan :verrygood

 

In ieder geval met potjes wil ik wel gaan doen ..

EN hoeveel liter pojes heb ik nodig voor maximaal opbrengst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Profkweek,

 

Je naam duidelijk gestolen ...

 

Dus zoals je ziet in die foto van Blowsterke, staan die potten in iemands tuintje die ze wel steeds water kan gaan geven als het nodig is, zie je :lol:

Dus ben je nog steeds tevereden met die super ideale plek, die aan al je eisen voldoet zal je elke paar dagen, en op zeer warme dagen elke dag naar je planten mogen sjouwen met water :P

En de meeest ideale potmaat voor de meest ideale opbrengst hangt steeds af in welke situatie je bevind... veel planten, kleinere, grotere of maar enkele... :verrygood

Heb je kans/tijd om vaak te wateren of niet, hoe minder vaak je wilt wateren des te groter de pot moet zijn t.o.v de plant, de potgrond moet het water kunnen vasthouden... maar hoe meer grond hoe groter de plant kan worden en hoe meer water zij zal verbruiken ;)

 

Je zult zelf wat dingen moeten bepalen :specool

 

Dus k stel voor dat je eerst nog wat op het forum leest voor je wat plant ... kweken is voorbereiden

ps; potjes... denk maar liest in de richting van 15 l en meer :whistling liefst veel meer :P

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

THnx voor je reactie...

 

Mijn vraag was eigenlijk ook als ik gaatjes maak onder de potjes hoef ik dan ook water tegeven of is het dan wel genoeg water ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
THnx voor je reactie...

 

Mijn vraag was eigenlijk ook als ik gaatjes maak onder de potjes hoef ik dan ook water tegeven of is het dan wel genoeg water ?

 

Eigenlijk zou dat geen slecht idee zijn ik weet niet of ze dan te weinig krijgen ofdat de pot dan gewoon helemaal volloopt van onderen ofzo:S

 

THnx voor je reactie...

 

Mijn vraag was eigenlijk ook als ik gaatjes maak onder de potjes hoef ik dan ook water tegeven of is het dan wel genoeg water ?

 

Eigenlijk zou dat geen slecht idee zijn ik weet niet of ze dan te weinig krijgen ofdat de pot dan gewoon helemaal volloopt van onderen ofzo:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze in potten zet moeten er gaten in om overtollig water te laten afvoeren als het waterpijl zakt..,...

Als er gaten in zitten en het waterpijl blijft zo hoog hebben die potten ook geen zin hè ?!

 

Ik zou hier niet te veel meer over nadenken en een andere plek zoeken, hoe ideaal deze plek verder ook is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...