Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Makreel

Buitenkweekverslag 3 Ierdbei's, 2 Lemon Skunks En 1 Rebelshack

Recommended Posts

Hallo beste mensen van wietforum! Dit jaar ben ik begonnen aan mijn eerste buitenkweek. Ik heb 3 weken geleden mijn zaadjes van sannie gezaaid en eergister ook nog 5x feminised lemon skunk gezaaid. De 13 plantjes die er nu staan gaan volgens mij niet heel erg hard, maar ze staan er goed bij en staan sinds 2 dagen buiten ipv onder de TL.

 

Zo stonden ze er eergister bij

med_gallery_16343_5288_417730.jpg

 

Vandaag viel me echter op dat sommige plantjes bruine vlekjes op hun bladeren hebben, en dode bladpunten.

med_gallery_16343_5288_289596.jpg

Weten jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ze staan gewoon in potgrond met ph6. Zouden de potjes nu al te klein worden ofzo? Ik ben een beetje huiverig om ze nu al tussen al het ongedierte in de volle grond te zetten. Dalijk toch maar even langs de GS om 5 liter potten te halen? Of is het iets anders?

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik wietforum echt een geweldige community vind, ik zit er al enige maanden elke dag wat op te lezen en heb er al superveel van geleerd.

 

Alvast bedankt,

makreel

Edited by Makreel

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK zou ze gewoon in volle grond zetten als dat je plan is.

Kunnen de dode bladpunten gewoon verbrand zijn door de tl lamp?

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey stoer man ik heb ook de Ierdbei staan met ook Rebelshack. Ik ga je zeker volgen, ben wel benieuwd hoe die van jou er uit te komen zien. Geef je al voeding? En ben je ook echt van plan om ze in de volle grond te gaan zetten of gewoon grote potten?

 

Doe anders zoals Suf zei, je foto's in je gallerij plaatsen. Werkt stuk makkelijker denk ik, voor jou en voor de rest hier op het forum.

 

Succes met je kweek!

 

BF

 

ps mijn verslagje over de Ierdbei staat in Sannie's Corner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister 20 2ehands potten en een zak plagron grondmix bij de growshop gehaald en ze overgepot:

med_gallery_16343_5288_78106.jpg

 

De lemon skunk zaadjes waren allemaal ontkiemd na een dagje tussen het natte wcpapier en zijn in potjes onder de tl gezet.

med_gallery_16343_5288_382032.jpg

 

Ik heb de plantjes nu in grotere potten gezet omdat we nogal wat ongedierte in de tuin hebben en ik bang was dat ze allemaal in 1 nacht kaalgevreten zouden worden zoals met mijn vaders pompoenplantjes is gebeurd toen hij ze in de volle grond zette. :( Ik moet morgen maar weer langs de GS om wat slakkenkorrels te halen. Mensen met ervaring met kweken, is dit een goeie grootte om ze in de volle grond te zetten, of kan ik ze beter eerst wat verder laten aansterken in de pot?

 

Ik zet ongeveer 5 moeders in mijn tuin, de rest komt op een (al zeg ik het zelf) geweldige guerillaplek ergens in de buurt.

 

Ook heb ik naast mijn monitor nog een ander 'projectje' staan:

med_gallery_16343_5288_366534.jpg

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn er 3/5 lemon skunk plantjes bovengekomen. De ierdbei's en rebelshack's had ik bij het overpotten per ongeluk door elkaar gehaald, maar ik denk nu dat ik ze weer uit elkaar kan halen door te letten op de rode kleur bij 8 van de 13 plantjes, dat zijn denk ik de ierdbei's.

(In mijn growkitje zijn ondertussen al 19 paddo'tjes zichtbaar!)

Voor mijn eerste buitenkweek vind ik het tot nu toe best goed gaan, ookal had ik eerst een kiempercentage van 60% ofzo. De plantjes groeien goed, al zitten er wel echt grote verschillen kwa grootte tussen de plantjes.

Ik ben echt benieuwd wat deze schatjes me uiteindelijk gaan opleveren:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ben ondertussen 3 maanden verder met de kweek, en ze doen het fantastisch! Heb nu nog 3 ierdbei's 1 rebelshack en 2 lemon skunk staan, de ierdbei al 4 weken in bloei.

gallery_16343_5288_3268063.jpg

De grootste ierdbei

gallery_16343_5288_2795406.jpg

De thc-aanmaak komt al goed op gang:)

Nog wat budshots

gallery_16343_5288_3113797.jpg

gallery_16343_5288_4404390.jpg

gallery_16343_5288_49827.jpg

de ierdbei's beginnen al aardig vol te raken

gallery_16343_5288_1118956.jpg

gallery_16343_5288_2921450.jpg

De rebelshack gaat nu volgens mij eindelijk beginnen met bloeien.. maar hij is wel mooi vol:)

 

Ik lees verhalen over ierdbei's met rot,, echt kut voor je bazzfucker! Ik heb hier gelukkig nog geen last van, ze krijgen hier ook redelijk veel wind. Ik vind t allemaal prima gaan voor mn eerste buitenkweek, ik had zo'n reuzen niet verwacht! Ik geef ze twee keer per week bn ground en pk 13/14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je het land uit was hahaha, je liet zo lang niks horen. Bedankt voor je medeleven met de dames. Das een hele mooie Ierdbei die je daar heb staan. Gelukkig voor jou heb je wat wind daar, dat scheelt wel. Pas alleen op als de toppen groter gaan worden en tegen elkaar gaan zitten, daartussen vond ik juist de rot.

 

Je hebt mijn topic doorgelezen, dus waarschijnlijk ook de post van Paddohead. Een tip van hem was om te letten op de 'oudere' kelkjes die nu misschien afgestorven zijn. Hier kan schimmel ook hard gaan, let hier ook op. Nogmaals bedankt Paddo.

 

Ik kom nog weleens langswippen, succes ermee!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vis, je planten moeten nog even he. Wacht rustig af, die toppen komen nog wel. Zoals je weet heb ik 4 Ierdbei staan en 1 daarvan heeft echt harde toppen. 1 is minder hard maar wel even vol. De scrog en de laatste hebben beide niet zulke grote toppen als de andere 2. Daarom zal ik die ook later oogsten.

 

Je zal zien dat de toppen groter worden en heel je takken vullen. Be patient!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de ierdbei´s doen het fantastisch en nog geen spoortje van rot te bekennen.

Foto´s zeggen meer dan duizend woorden dus bij deze:

De grootste ierdbei

gallery_16343_5288_6317299.jpg

gallery_16343_5288_4046411.jpg

gallery_16343_5288_3226974.jpg

de kleinste met wat meer fluffy topjes

gallery_16343_5288_3289186.jpg

gallery_16343_5288_2932855.jpg

en de laatste, deze is wat minder ver maar zit echt onder de thc!

gallery_16343_5288_4307283.jpg

gallery_16343_5288_1417425.jpg

En de plantjes van bovenaf

gallery_16343_5288_3799779.jpg

Ook zijn de lemon skunk's en rebelshack nu echt begonnen met bloeien, de rebelshack heeft knalpaarse topjes!

gallery_16343_5288_996939.jpg

gallery_16343_5288_1889692.jpg

 

Ook de ierdbei's beginnen met het koude weer paars aan te lopen

Ik ga de grote ierdbei zaterdag oogsten, dan ben ik met die iig eventuele toppendieven of onze blauwe vrienden voor..

Hij lijkt me ook wel ongeveer klaar, wat denken jullie?

De andere 2 ierdbei's laat ik nog 1/1½ weekje langer wachten

Al met al vind ik het tot nu toe een zeer geslaagde eerste kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan je planten is nog niks herfst te zien. Zou nog even wachten denk ik. Zolang het weer goed blijft.

 

Verder ziet het er heel mooi uit moet ik zeggen.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

K*t! vandaag ontdekt dat 1 ierdbei helemaal onder de meeldauw zit.. en hij moet nog wel anderhalve week..

Op de andere planten heb ik het nog niet gezien, maar dat is vrees ik slechts een kwestie van tijd.

Morgen even langs de GS een middeltje halen en dan alle blaadjes daarmee gaan afsponzen, leuk! :wave:

Ook heb ik vandaag de trichomes van de grootste plant bekeken onder de microscoop, ruim de helft is wit en de rest is nog doorzichtig, die moet dus nog een weekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo gister de grootste ierdbei omgehaald

Misschien een beetje aan de vroege kant, maarja nu is ie wel lekker high en voldoet mijn wiettuintje aan het gedoogbeleid..

Het is ruim anderhalf keer zoveel als je op de foto ziet, maar een betere kon ik niet maken (klein kamertje)

gallery_16343_5288_1131464.jpg

 

De moedertop:

gallery_16343_5288_4894243.jpg

 

De andere 2 ierdbei's waren wat minder ver en die laat ik nog 2 weekjes staan. De meeldauw rukt helaas op en zit nu ook op de rebelshack.. Ik kreeg bij de growshop BN Vital mee tegen meeldauw, dit is alleen geen specifiek bestrijdingsmiddel, maar een plantversterkend middel, werkt dat wel goed tegen meeldauw? En weet iemand of meeldauw in dit stadium veel kwaad kan?

Ik vind het leuk als jullie reageren, schatten hoeveel gram het is kan ook dan hou ik de stand bij :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dingen we mee voor free samples? :verrygood

 

Alles van de takken af en gedroogd denk ik 160 gram, ik zeg er wel bij, ben totaal niet goed in schatten :o

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schat 50gr...

maar ik hoop voor jouw dat het 500gr word :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst

 

Ik ga dit soort ook es proberen buiten, lees er goede dingen over.

Krijgen we nog een rook verslagje?

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo inmiddels zijn 3/6 planten binnen, eergister en gister ben ik de hele dag bezig geweest met knippen. En maar net op tijd volgens mij, als ik kijk naar wat voor weer het nu is... In de kleinste ierdbei een paar kleine stukjes rot ontdekt en de door meeldauw geteisterde ierdbei viel gelukkig ook erg mee, het zat nog vooral op de blaadjes. De lemon skunks en rebelshack hebben ook niet stilgestaan met het mooie weer vorige week (zal deze week wel gebeuren vrees ik). Maargoed bij deze de fotos!

 

Ierdbei #2 net voor oogst

gallery_16343_5288_5195680.jpg

gallery_16343_5288_192517.jpg

gallery_16343_5288_75312.jpg

 

 

De derde ierdbei, deze is later begonnen met bloeien maar heeft dit ruimschoots ingehaald, op deze foto zijn er al 2 takken geoogst:

gallery_16343_5288_3750219.jpg

gallery_16343_5288_672269.jpg

gallery_16343_5288_683367.jpg

 

De lemon skunks, deze ruiken nu heel lekker zoet!

gallery_16343_5288_186225.jpg

gallery_16343_5288_3160085.jpg

 

Mooie paarse rebelshack, ruikt ook heerlijk fris

gallery_16343_5288_354743.jpg

 

En dan de oogst van mijn 3 ierdbei's! Het hangt in de wc en t is een beetje lastig te fotograferen, maar ik hoop dat dit jullie een beetje een idee geeft, het zijn 4 waslijntjes vol:

gallery_16343_5288_4042347.jpg

gallery_16343_5288_2454500.jpg

gallery_16343_5288_1157660.jpg

gallery_16343_5288_2794427.jpg

gallery_16343_5288_2317136.jpg

 

Het lijkt mij een mooie opbrengst van 3 planten, en heb ze gelukkig net op tijd binnengehaald, hoeveel gram schatten jullie dat dit is? (de achterste rij is al bijna droog, de rest vers)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey makreel,

 

mooie opbrengst die je daar hebt :)

en met de verschillende soortjes zien ze jou

niet snel terug in de shop. Mooi

 

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leert quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :)

 

klopt klopt, dat leek me ook zo heerlijk aan verschillende soortjes:) ben wel bang dat t bij ierdbei blijft als ik naar het weer kijk maarja... Dan heb ik nog altijd een paar lekkere blokjes lemon skunk en rebelshack ice :)

De bubbleator wordt over 2 weken ofzo aangeschaft, als ik mijn salaris heb. Er liggen nu 12 diepvrieszakjes vol met fluffy topjes en wit knipafval (1 ierdbei was echt extreem wit!) in de vriezer dus dat wordt lekker bubblen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de opbrengst van de 3 ierdbei's is bekend:

De kleinste: 54 gram

De middelste: 100 gram

De grootste: 156 gram!

=310 gram

Dit is nog zonder de moedertoppen die ik deel met 2 vrienden die hebben geholpen met knippen, en wat los klein spul wat ik apart bewaard heb.

In totaal dus zo'n 360 gram! ;)

Foto van de 310 gram

gallery_16343_5288_4668849.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Resultaat Makreel, zeker voor een eerste buitenteelt!

 

Succes met de Rebelshack, die late dames brengen vaak fijn rookwaar :o

 

Rookze,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt dus een tijdje bij de buren naar de wc gegaan of??

 

Lijkt me wel relax zitten daartussen (maar de geur mengeling weer wat minder :o )

 

Maar ziet er verder heerlijk uit en zeer mooie opbrengst!!

 

Mag je wel trots op zijn en mooi dat je de meeldauw en rot net voor kon zijn.

Hopelijk kan ik hetzelfde zeggen over paar weekjes....

 

Rook ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben er zelf ook wel blij mee, alles is nu opgeborgen, en alle weckpotten en tupperwarebakken in huis zijn op.. :o

Helaas wel wat minder goed nieuws, ik heb vandaag en gister erg veel rot opeens weg moeten knippen bij de lemon skunks... De rebelshack heeft er gelukkig nog geen last van en krijgt ook al echt toppen nu. Ook zijn er 3 takken afgebroken maar die heb ik er weer aangespalkt. Ik zal morgen wel even een fotoupdateje plaatsen :)

Nu ga ik een grammetje ice verder oproken (wel van de shop) :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gefeliciteerd hoor .... lekker heah weten dat je ff niet afhankelijk bent van andermans sizzle :o

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opbrengst man, ik heb toch al aardig wat grammetjes moeten weggooien door de rot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...