Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Oberon

Beginnerszaden?

Recommended Posts

Hey,

 

Nadat ik een paar weken hier en daar rond heb gekeken, ben ik tot de beslissing gekomen om zelf een wietplantje te kweken. Nu wil ik hem zowiezo buiten kweken. Ook moet er niet bijzonder veel THC inzitten. Nu is mijn vraag: Welke zaden zijn het best voor beginners? Verder maakt de grootte/opbrengst niet zoveel uit. Alvast bedankt!

 

Groeten,

Matthijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee bestaan er geen beginners zaden, je kan ook een stekkie/kloontje nemen.

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar er zijn toch wel zaden die beter zijn voor beginners dan voor gevorderden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat de planten uit die zaden verschillende moeilijkheids graden hebben, maar de zaden niet echt. :(

 

Ik vindt zo ie zo voor een beginner een kloontje het makkelijkst. ;)

 

Verder kan makkelijker zaad femenized zaad zijn of juist niet :( , wil je mannetjes er tussen hebben en er tussen uit halen, of juist niet, je wil maar 1 plantje, dus een kloontje blijft het makkelijkst. :)

 

JF. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh dat heb ik verkeerd neergezet, ben wel van plan meerdere zaden te planten

 

Maar ik wil toch liever met zaden beginnen, want aan zo'n kloon kan je zo moeilijk komen volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke,

 

dan hebben we het volgende, je kan dus uit het gewone zaad kiezen, je wil niet teveel THC en de plant moet buiten makkelijk te doen zijn. :(

 

De eerste plant die dan in mijn hoofd schiet is een echte buiten plant: Purple (welke purple soort dan ook), niet moeilijk en een goede opbrengst met weinig THC.

 

Of Hollands Hope, ook een buiten soort, is genoeg info over te vinden. (posi, heeft t zaad geloof ik)

 

Eventueel Victory of Lowrider, zoek maar is op en maak je keuze. ;)

 

Hou rekening met de keus van je zaad; buiten of binnen plant, kort of lang bloeiend, indica of sativa, vrouwlijk of gewoon zaad en als laatste rot resistentheid. :)

 

Succes met zoeken en lezen. :(

 

JF. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple tops is inderdaad een erg makkelijke plant die aardig wat voor de kiezen kan krijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou voor een early soortje gaan, relatief weinig thc en makkelijk te growen. Bijv, early special of misty..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oberon stel je eerst eens even voor in de wie is wie sectie zoals aan je verzocht is!!!

 

Mijn ervaring met een heel makkelijk te kweken soort voor buiten:

 

Mexican Sativa

 

Hele fijne plant, goedkoop, mooie kerstboom, lekkere wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal erg bedankt voor de tips! Ik en een vriend gaan allebei voor de hollands hope, zo kunnen we de hele tijd onze planten vergelijken;).

 

Ik denk dat ik ook een kweekverslag hier bij ga houden, nadat ik mezelf heb voorgesteld;). Ik ga de zaden zometeen bestellen, inclusief sprout pads: http://www.azarius.nl/headshop/cannabis_se...rout_pad_36_mm/

en misschien nog met wat voeding oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En lowryders zijn erg gemakkelijke plantjes om mee te beginnen, alleen het ontkiemen wil soms

wat moeilijker gaan als bij andere soorten.

 

Hier nog wat info van Sanniesshop.

Deze soort heeft weinig introductie nodig.

 

Een makkelijk plantje welke fijn laag blijft waardoor er minder hoogte in de kweekruimte nodig is,

of buiten wanneer de struiken niet teveel moeten opvallen.

 

De desbetreffende breeder heeft de F2 zaden gebruikt om deze F3 te realiseren.Fijne auto-flower

plantjes welke ook uitstekend geschikt zijn om buiten te growen.

 

Lowryder is een kruizing van northern lights met een ruderal.Door de rudral genen is het niet nodig

om de plant aan te zetten tot bloeien met een 12/12 lichtciclus.De plant start in feite met bloeien

direct na het ontkiemen van het zaadje,zelfs als de plant 24 uur per dag in het licht staat.Verder blijft

de lowrider erg klein(30-50cm) en is 9 weken na het ontkiemen klaar voor de oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, maar die zijn in verhouding duur en hebben weinig opbrengst. En aangezien ik genoeg ruimte heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede keus :rofl , ik ben benieuwd naar je verslag, leuk die competitie met die vriend van je.

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hollands Hope,

 

Deze stabiele soort is een mix van Afgaan en een vroegbloeiende Nederlandse skunk. Het is een ideale buitenplant die gewend is aan koude en natte nazomers. De plant is redelijk ziekte en schimmel bestendig en dus een ideale plant voor de beginnende kweker. Vele kwekers kennen deze soort echter al jaren en daarom is zij ook onder ervaren kwekers zeer geliefd. Hollands Hoop heeft een zoet citroen aroma en heeft een behoorlijk opbrengst.

 

 

 

Plant type: Meest geschikt voor de buitenkweek.

 

Plant hoogte: Medium, Indica/Sativa mix.

 

Stoned of high: Stoney/ high, allround buzz.

 

THC gehalte: Gemiddeld 5-10%.

 

Bloeiweken: 8.

 

Opbrengst: 500 gram (Sea of Green op één m2).

 

Oogstmaand: 8.

 

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld.

 

Bron!

 

JF. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goede keus :rofl , ik ben benieuwd naar je verslag, leuk die competitie met die vriend van je.

 

JF. :(

 

Haha ja, we gaan ze tegelijk planten en we gaan er allebei foto's van maken. Kunnen jullie stemmen welke de meeste opbrengst zal leveren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt ik alvast je eerste Hooligen! :(

 

JF. :rofl (Oberon's Kweek Hooligen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...